FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Carnaval
Text postat de Lucia Eniu



Un prinț și o prințesă
cu măști de chihlimbar
veșminte înfoiate
sclipind pe sub fanar
o tânără subretă
cu pămătuf sprințar
cu ochi de nevăstuică
și suflet de hoinar

Un vagabond nostalgic
boem și desuet
cu stele-n buzunare
și stofă de poet
o demoazelă fină
cu mască și sclipici
înveșmântată-n voaluri
și-ncremenită-n kitsch

și altele și alții
în care aurii
cu monștri de hârtie
scuipând mitologii
gigantice deșarte
păpuși de lemn domnesc
arzând pe-altarul gloatei
cu iz carnavalesc

e ceasul când se-animă
burlescul monstruos
și se fărâmă ziduri
și dănțuiesc pompos
sărmani în haine scumpe
și prinții zdrențuiți
cocote-n văl de sfântă
și mimi încremeniți

căci măștile cochete
aprinse-n joc perfid
pictează fața lumii
în curcubeu arid
și în acorduri șchioape
de arii dezmățate
se-nalță idealuri
se năruie palate.





Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Lucico, ce perspicace ești! De-a dreptul sclipitoare. Ptu, să nu-ți fie de deochi.
Dar te rog eu, nu mai spune la nimeni. Să nu te citească/ ăl de vrea să te bulească. Și să-ți spună: "Fă, ești frumoasă/ Dar ești..." pupăzică.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-18 15:15:50
         
 
  "Cu procurorii fac tot timpul înțelegeri,"

Și era așa de greu să te mărturisești, șoricel?!
Ai dese momente de sinceritate, totuși?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-18 13:55:04
         
 
  Mai trăiește?

Poetul Aurel Sibiceanu avea un obicei al lui, una-douã întreba "Mai trãiește?", deh, îl ajunsese vârsta și se mai întâmpla ca vreun amic sã își dea obștescul sfârșit și uite-așa se face cã de la un timp întreba ca o moară stricată: "Mai trăiește?", ba se simțea și urmărit de securitate, asta era o altă boală a lui pe care o identificăm cu exactitate când Aurel Sibiceanu în fine, muri. În spatele dricului lume căcălău și, bineînțeles, securitatea hotărâtă să-l însoțească și pe ultimul drum când, ce să vezi? Poetul se ridică din tronul lui și cu un gest regesc întreabă:
- Mai trăiește?
- Cine? întreabă o băbuță adunată și ea de pe drum.
- Poetul Aurel Sibiceanu, spuse Aurel Sibiceanu.
- Nu, zise băbuța uitându-se la el ca la un defunct.
Și poetul Sibiceanu, mulțumit, se culcă liniștit pe catafalcul lui, își puse mâinile pe piept și-și continuă drumul spre mormânt cu securitatea după el.











































































 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-18 13:43:47
         
 
  Cu procurorii fac tot timpul înțelegeri, legea permite acest lucru în momentul de față. Ce-i drept, nu pe sub masă. Da‘ Pupăzeia ce să știe, vorbește gura fără el. Acum, că ne-a demascat pe toți, parcă nu mai are niciun haz. Mai cunosc eu unul ca el urmărit de securitate și când se duce în wc, am scris despre el o mică parodie, o postez aici. Valabilă și pentru coana Lucica Pupăzica.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-18 13:41:33
         
 
  Nu trebuie să-l demasc eu, zbiereșane, se demască singur-singurel. Ca și tine, dealtfel!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-18 03:23:45
         
 
  lasă-l, Florentine, e membru(erect) în mișcarea aia a coloneilor dîn servicii.mîine-poimîine te demască și pe tine că-ți plac portocalele și te-ai înțeles, pe sub masă, cu nește procurori!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-02-17 22:19:52
         
 
  Pupăzeia dragă, mi-o lipsi vreo doagă, dar cu tine ce e?  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-17 22:13:25
         
 
  Șoricele, uite, ăsta ești tu în costum de camuflaj!

https://www.facebook.com/news.eljiji/videos/1664258493632739/


 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-17 21:19:31
         
 
  Totuși, zbiereșane, insist, degeaba dai ocol întrebării, ca așchia lui Bulă: ce părere ai despre mârșăviile kioveșiste, cu alde portocală & restul clicii? CĂ asta ar cam fi problema, nu bla-blaurile tale aiurite.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-17 19:38:31
         
 
  Doamne, ce drăgălășenii! Câtă alintare reciprocă! Ce menuet verbal!

Mai aveți muniție? Nu v-ați detensionat încă?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-17 19:37:53
         
 
  Neluțule, hai că m-ai prins! Codruța mi-a oferit 10.000 ca să te pictez nud, în plină activitate creatoare prin ograda-ți de la Malu.Eu i-am zis că e prea puțin pt. o compoziție de gen cu gîște, găini și curci pe care le posezi(în mod abuziv și zoofilic)și mi-a zis c-are ea un procuror care îi dispus să-ți taie rățușca și să ți-o expună într-o epubretă cu formol la Antipa pt. 50 de parai.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-02-17 19:30:25
         
 
  A, deci se explică, șoricele, de ce chițăi fără rost: ai ceva țigle de pe casă lipsă!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-17 18:41:49
         
 
  Pardon: era prin 1997!  
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-17 18:38:48
         
 
  Prostălăule, zbiereșane, acum 20 de ani, era cam prin 2007. Aveai tu, pe-atunci, net, să te joci cu pixu-n țărână?
Dar lasă asta: cum e cu alde portocală? Cu neamul kioveșit, pentru care prestezi intens, contra-cost? Că cu pânzeturile boite, mori de foame!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-17 18:38:02
         
 
  Șoricele, vezi că te trădezi! Ți-ai însușit vocabularul ălora care "paradesc la cetățeni"!
Numai portocalele kioveșiste "ard ca pe șoareci"!, pe cui le pică.
Gura păcătosului!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-17 18:34:51
         
 
  pe mîna stînga a lu Neluțu o „chiam㔠Vio-ri-ca, nu Lucica...și-acum pricep de ce e așa evanescent, ca la 42 de ani! i se aprinseră iar călcîiele, de data asta după nurii primminestresei și face pe claponașu doar i-o pica și lui o mărgică, colea-n margine de drum, între Videle și palatul Victoria!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-02-17 17:49:00
         
 
  Domn' Cristescu, vedeți că am supărar-o pe Lucica! Ardeți-mă la nivel.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-17 17:48:37
         
 
  Să vedeți tărășenie, fraților, că m-au apucat nostalgiile. Și-mi zic, ia hai tu o țâră prin locurile prin care ai copilărit. Adică la Spitalul de Chirurgie Plastică și Reparatorie, se-nțelege. Ce mai, a fost frumos. M-am plimbat ca un ou printr-o găleată, am revăzut locurile în care m-au disecat adânc. Prea multe nu păreau schimbate afară de lift. Parcă arată altfel acum, mult mai modern. Dar oamenii, aceiași, chiar dacă ăștia tineri au luat locul celorlalți. S-a schimbat ambalajul, dar au rămas metehnele.
Mă vede o asistentă că fotografiez coridoarele, uși, scări, cărucioare, tristeți și bureți.
- Dumneavoastră - zice - ați venit la cineva în vizită?
- Niet! îi zic. Am venit mânat de nostalgii. Știți, eu aici am copilărit.
- Sigur nu vreți să vă operați? îmi zice ea.
- Parcă îmi vine așa o poftă, dar îmi lipsește determinarea.
- Dar de ce faceți poze? continuă ea pe un ton înțepat.
- Ca să le pun pe rană! îi răspund. Pardon, în ramă.
- Stați să vorbesc cu domnu‘ doctor! zice ea nemulțumită.
Și vine domnu‘ doctor, unul tinerel.
Reîncepe același dialog, că dacă am venit la cineva în vizită.
- Nu! îi răspund.
- Și nici nu vă operați?
- Caregoric nu! îi răspund, ca să mai schimb discursul.
- Știți câ nu aveți voie să fotografiați, nu? Este INFRACȚIUNE. Noi suntem ai SRI-ului.
- Oți fi, îi răspund, dar eu am fost internat aici. Cam de pe la 5 ani am tot venit. Și pe deasupra fac parte și din statul paralel...
- Atunci de ce nu vă duceți la Numărul 9, zice el... Ăia vă lasă să faceți ce doriți...
- Păi cu Numărul 9 am început! îi răspund. Ei m-au trimis aici. Cică de la spitalul ăsta mi s-au tras toate ponoasele. Adică bolile sufletești. Știți dumneavoastră, deși sunteți cam tânăr ca să știți.
- Eu v-aș recomanda totuși să vă operați. Nicăieri nu te simți mai acasă decât pe masa de operație.
- Aici cam aveți dreptate! îi răspund. Și poate găsiți dracului vreo formulă să nu mă mai recunosc când mă trezesc. Și poate reparați și liftul ăsta. Și oamenii ăștia din care nu mai înțeleg nimic. Și țara asta care se prăbușește sigur și lent sub masca de eter, întocmai ca un pacient.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-17 17:46:23
         
 
  Asta ar fi o treabă! Să mă anunți când ne-ai prins, ca să știu și eu din ce cor fac parte.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-17 17:44:57
         
 
  Cu angajamente scrise...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-17 17:40:20
         
 
  Șoricele, o dată te-am scăpat de sancțiune.
A doua, nu cred că se mai poate.
Dar, revenind la oile noastre, cum îți par incredibilele mârșăvii kioveșiste?
Sau, nu ai încotro, și, fiind prins în sistem, nu ai ce face și trebuie să-l aperi cu orice preț? Ești monitorizat?
Ce-ai zice dacă așa afla într-o zi, cine știe cum, că gașca voastră de haștagiști, de pe aici, cântă-n corul secureilor?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-17 17:39:20
         
 
 
Păi o ai și pe Lucica
Când îți freci, atent, puțica.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-17 17:17:11
         
 
  Păi o ai și pe Licica
Când îți freci atent puțica.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-17 16:53:34
         
 
  Și te pomeni că prin cine știe care "vremuri", așa cum spui, aveam, în realitate, 60-70 de ani. Poate că, acum, chiar sunt dus de pe lume și vă dau vouă la UE, în chip de stafie!...

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-17 15:35:28
         
 
  Zicând că am 42 de ani?
Fraiere, anul nașterii mele era trecut la biografie.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-17 15:33:38
         
 
  june prim  
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-17 15:32:10
         
 
  mă faceți
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-17 15:31:59
         
 
  Zbiereșane, mai întâi că nu ești departe de decrepitudine, te dai cucoș cu cresta țuț. Dacă lucrurile s-au petrecut precum spui, mai puțin o invenție de bârfitor oarecare, înseamnă că nu poci decât să mă fălesc. Pdap, cum dracului vine asta: ba mă dați drept scăpătat la re producțai de oo, ba vă faceți june prim. Hotărâți-vă, dracului, odată, că nu vi se potrivesc flecărerile. Apoi, la 42 de ani, nenică, nici nu se știa de vreun sait din ăsta, literaturnic. Așa că, mai dregeți la ficțiune oleacă, să pară credibilă.
Oricum, eu am avut multe gagicuțe la activ, nici nu vă trece vouă prin cap câte, și nu aveți habar care și pe unde. Dar parcă văd că săriți cu gurița voastră cârâitoare, că mă laud.
Dar tu, Zbiereșane, ce ai frământat pe droturile divanului? Iubita cu cinci dește?
De șoricel nu pomenesc, că el e fefe viril: cum prinde câte-o șioroșcioaică, cum i-o-ncoțopenește, de chițăie aia ca-n gura cotoiului.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-17 15:31:29
         
 
  er.
- mai în loc de m-ai,
-amețindu-le
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-02-17 15:01:17
         
 
  Florentine, ți-aș povesti o întîmplare hazoasă tare, cu bardul nostru, Peiuțel-pupăzel dar m-ai bine o încondeiez într-o schiță. Pe vremuri, Neluțu făcea pe cocoșul prin saiturile de poezie, făcînd furori cu aplombul lui de moșneag încă verde zicînd că are 42 de anișori, amețindu-l cu versificația meșteșugită și cinismul rudimentar. colea, dădu de o cucoană țanțoșă, nurlie, care se pare că lucra în televiziune(nu-i spun numele, că nu-s mitocan)și i se aprinseră călcîiele, barem că avea acasă o nevastă la locul ei, serioasă și foarte înțelegătoare, visînd că o va cuceri și-și va recita, probabil, producțiunile în fața camerelor.culmea e că dama avea un gagiu, un tîrîie brîu jurnalist și tare bețiv care dînd de peione pe europeea îi sări moșului la jugulară și-l porcăi din toate puterile, în miez de noapte...curat caragiale, întîmplarea!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-02-17 14:59:54
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  un clovn. omis din grabă articolul nehotărât, așa cumn tu dăduși ditamai greșeala ortografică pe țeavă, fără ca cineva să te fi scuturat de pamblică.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-17 14:43:34
         
 
  Versificatorilor, nu mai umblați mă-n cârd, că vă confundă lumea cu două potăi de maidan, în căutare de oscioare, care latră la lună pe ritmuri de hau-hau și rime șchioape!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-17 14:33:39
         
 
  Iar chiloțeii roz, cu danteluță,
Purtați sunt de clovn. Un găgăuță.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-17 14:29:07
         
 
  Neîndoielnic, sub șalvar
E un obraz subțire, de fanar,
Ce zbiară mai dihai ca un măgar
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-17 14:16:30
         
 
  Șoricel, te invit și pe tine să-ți citești co-muu-muu-urile de mai jos, și pe urmă să vorbești de alții.
Cred, însă, că te tentează conținutul șalvarilor "doamnei Lucica", pe care, cred, ai utilat-o ulterior, cu fustă, adică o deduși câș, taman cum îți este mintea de popândău șoricisto-șioroșist!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-17 14:04:55
         
 
  Doamnă Lucica, vedeți că e unul, Pupăzeia, pe-aici, învățați-l dvs cum să se poarte, că-i cam ghiolban și sunt convins că sunteți singura în măsură să-l mai struniți. Poate farmecele dvs îl vor mai înmuia, nu doar în partea aia cu care nu mai poate, deși ar vrea.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-17 13:47:53
         
 
  Zbiereșane, uită-te, mai degrabă, la comentariul tău țăcănit și pe urmă evaluează-l pe-al altora.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-17 13:44:59
         
 
  Poate mă învață și pe mine, că am uitat!  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-17 13:37:43
         
 
  În orice caz, perspicace doamna în șalvari, nici nu a a-costat bine că a și învățat să-și închidă caseta de comentarii.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-17 13:37:06
         
 
  Pare mai degrabă a purta șalvari și că a deschis o nouă fereastră cu giurgiuvea.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-17 13:20:20
         
 
  p.s.cît despre poezica de mai sus mie mi se pare o mostră de flecăreală vag prozodică, tare anacronică și lipsită de estrogen!(sau testosteron, mă rog, dacă autoarea nu poartă fuste ci nădragi, ascunzîndu-se după o mască virtuală)  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-02-17 12:38:18
         
 
  cred ca autoarea Lucia Eniu s-a speriat de sudalmele și efervescența liricoidă a lui Peișor;așa se întîmplă oricărui mirean veleitar care intră în lavră, își face cruce și-apoi își închide catastiful cu poezele, de frică, nu cumva, ucigă-l netu să-i spurce sensibila producție lirică!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-02-17 12:36:16
         
 
  Cam multă sensibilitate și harțag pe doamna/domnișoara, totuși! Cu așa reacții nu cred că va face mulți purici pe-aici. Să-nțeleg că nu avem voie să nu ne placă ceea cea, văd, postează la foc automat?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-16 20:47:37
         
 
  Nu la plastografie m-am referit, Lucia Eniu, ci la faptul că sunteți un obișnuit al locului care postează sub un alt nume. Asta cred. Dar, în fond, ce contează? Bine ați (re)venit, convertit sau neconvertit. S-auzim numai de bine!  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-16 19:03:16
         
 
  Buna ziua, domnule Cristescu!
Va multumesc mult ca m-ati acceptat in atelierul literar Europeea, desi, dupa primul dus rece, nu stiu daca a fost o idee buna sa postez poezii aici. Nu e vorba despre o viata usoara, viata nu e nicaieri usoara si eu am trecut prin multe. E vorba despre civilizatie, respect, omenie si onestitate. Si n-a fost o adiere sau poate nu mai stiu eu cum miroase o adiere.Cum am aflat de Europeea? Simplu. Cautam un atelier literar. Si sper sa-l fi gasit trainic si rodnic. In fine, eu ma bucur ca v-am cunoscut, ca sa zic asa, va doresc spor in toate, o dupa-amiaza placuta si...la buna citire!
Lucia Eniu
 
Postat de catre Lucia Eniu la data de 2018-02-16 14:09:40
         
 
  Buna ziua, domnule Florentin Sorescu!
As putea sa aflu ce inseamna, in cazul meu, Clona? Scrieti asa, la intamplare, fara niciun argument? Daca vreti sa insinuati ca este vorba despre o copie sau ca am plastografiat de pe undeva, nu v-ati gasit omul! Adica, pardon, femeia. Este cea mai mare jignire pe care mi-o poate aduce cineva! Si sunt gata sa merg pana in panzele albe, cu argumente din cele mai solide. Asa ca, domnule Sorescu, daca asta e un cuvant de bun venit, nu vi l-ati ales pe cel mai fericit. De altfel, dupa ce am postat prima poezie si am vazut ce comentarii faceti, unii, altii, m-am temut sa nu dau in icter sau, fereasca Dumnezeu, sa nu fac vreo pancreatita, asa ca nu mai permit comentarii, ceea ce, dupa umila mea parere, nu e deloc bine. Pentru ca un atelier literar tocmai asta presupune: un schimb civilizat si constructiv de idei. As prefera, daca nu aveti argumente, sa nu-mi mai scrieti. Timpul meu este pretios.
 
Postat de catre Lucia Eniu la data de 2018-02-16 14:02:46
         
 
  Clonă  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-16 00:11:33
         
 
  Mai întâi bine ați venit. Cum ați aflat de Europeea?

Viața, aici, nu este una ușoară. Prin urmare, vă recomand să aveți răbdare și să nu vă speriați de prima ”adiere” europeică.

Succes!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-15 22:58:28
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE