FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Diaspora, comoara României
Text postat de Emanuel Cristescu
România, pe lângă resurse naturale, dispune de o comoară împăștiată în lume: DIASPORA

Oameni care și-au luat soarta în propriile lor mâini. Oameni care, în România, nu au mai avut nimic de pierdut. Oameni care au acumulat o mare experiență democratică, de organizare și competitivitate pe acolo pe unde s-au dus.

După război, japonezii au îmbrăcat în salopete numeroși specialiști și i-au trimis în Germania SUA și alte țări dezvoltate. Pe costurile țării. Pentru a învăța, pentru a se perfecționa. Reîntorși, au construit minunea de Japonie care există astăzi! Cele 5 milioane de români plecați s-au ”școlarizat” pe costurile lor. Ba au mai trimis și bani în România.

Orice viitoare reconstrucție, reindustrializare și renaștere pentru România trebuie să se bazeze pe această neprețuită comoară: diaspora.

Sigur, mulți nu se vor mai întoarce. Însă, dacă vom schimba ceea ce este de schimbat aici, mulți se vor întoarce. Debirocratizare, posibilitatea de a avea inițiativă și de a nu ți se mai da în cap, investiții publice, private și public private, creșterea accelerată a salariilor și pensiilor și alinierea lor la mediile europene, alegeri libere, nu furate ca în ultimii 27 de ani și multe altele și mare parte din Diaspora, cu experiența acumulată cu tot, se va întoarce.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE