FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Filozofii
Text postat de Florentin Sorescu
Cu ani buni în urmă se aciuase în urbea mea natală o gașcă nebună. Mamă, ce mai oameni... Care aspirand la lumea ideilor, care la lumea literelor. Nu erau cerurile atât de înalte pâna unde puteau ei ajunge. Numai că nedreapta soartă îi asvârlise care pe unde. Unul, bunăoară, era ditamai portarul pe la Palatul Culturii, lucru pe care cu greu l-ai fi putut citi din mersul semeț cu care măsura coridoarele, altul cine mai știe ce conțopist, lucru care prea puțin conta când le vedeai purtările alese cu care și un cavaler din vechimi s-ar fi putut lăuda.
Odată se întâmplă că vine maică-sa pe la unul dintre ei. La cel de la Palatul Culturii.
Femeie simplă, de la țară. Omul nostru de-abia că o băga în seamă, se ține ceva mai departe să nu care cumva să se iște vreo confuziune. Femeia îi povestește de una, de alta. De, ce s-o mai fi întâmplat pe-acasă de când i-a plecat odorul. Filozoful nostru o ascultă cu un aer grav, punctat când și când de o ușoară înclinare a capului.
În timpul ăsta iacătă-l și pe literatul nostru conțopist făcându-și apariția, moment în care își fac unul altuia o plecăciune adâncă urmată de ample mișcări în semn de salut.
Femeia noastră îi privește mută de uimire, se dă și mai la o parte decât era, dacă se poate spune așa.
După ce iluștrii domni termină ce aveau de povestit și se despart, o auzi spunând cu toată seriozitatea în timp ce îi strecoară o bancnotă mototolită în palmă:
- Maică, e bine aici, la voi, nimic de spus! Altă lume, ce să mai vorbim. Și cât de frumos v-ați salutat... Nici n-ar zice omul când vă vede că sunteți niște coate-goale.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Un text ca o ironie amară. În stil tabletă.  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2017-11-06 03:19:16
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE