FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Puii de cuc
Text postat de Florentin Sorescu
Să vă spun o homoroadă!
Acum câțiva ani, fiind la Băile Homorod, la pensiunea aceea de lângă pârtie (Lobogó Panzió), stăteam și priveam la tablouri. Fotografiile acelea înrămate - vechi, îngălbenite, reprezentând soldați. Făcute în preajma războiului. Aproape niște umbre, în culori sepia.
Pe seamă ce le priveam am început să am din ce în ce mai puternic un sentiment de deja vu. Mi se păreau niște fețe cunoscute, de parcă le-aș fi întâlnit într-o altă viață.
"Dar unde?" m-am întrebat știind că sunt român din moși strămoși.
Și brusc mi-a venit revelația. Văzusem aceleași fotografii înfățișând oameni de demult atârnând în odăi, la bunica. Chipurile de acasă semănau izbitor cu cele de aici. Oameni simpli, surprinși în momentele obișnuite, de dinaintea războiului.
Și m-am gândit, cum ar fi... Cum ar fi să iau o fotografie a străbunicului meu și să o pun aici, printre unguri. Absolut nimeni nu ar observa, decât la o privire foarte atentă. În locul alteia pe care aș lua-o și aș pune-o nu la mine acasă, nu... Ci într-un loc similar din Franța. Iar pe cea din Franța, în Germania și tot așa. Ca o ștafetă a păcii, nu a războiului. Iar în locul străbunicului aș aduce, nu știu... Poate o fotografie a unui copil pierit și el în timpul conflictelor. Una în care să-i vedem fața aceea senină, pe care nu o poate avea decât un copil. Și care să ne ucidă cu zâmbetul lui viu.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Da, poate sunt puțin ipocrit (na, că am spus-o!), dar, deocamdată, asa le văd. Apropos, salutari de la Băile Homorod! Se skiază la marele fix.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2017-01-23 22:53:44
         
 
  p.s. titlul mi se pare ambiguu, după mine aș fi dat unul în genul „călătoria fotografiilor„  
Postat de catre Daniel Petrescu la data de 2017-01-23 22:22:33
         
 
  nu fiți...excesiv de modest și autocritic,(era să scriu ipocrit)simplele însemnări sunt scheletul unei povestiri, nuvele, romane. cu o idee bună începe orice operă artistică(păstrînd proporțiile, vezi schițele și eboșele lui M. Buanarroti)  
Postat de catre Daniel Petrescu la data de 2017-01-23 22:21:13
         
 
  Simple însemnări, domnule Daniel. Fără pretenții artistice.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2017-01-23 21:40:11
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  sunt bune amîndouă, domn „doctor”; ideia, cum ortgrafiază culturnicul afișioner, Pușcă e originală și drăguță, lipsește oleacă de carne pe osatura ei.
*
 
Postat de catre Daniel Petrescu la data de 2017-01-23 20:52:48
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE