FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Poveste cu năbădăi
Text postat de Florentin Sorescu

În fața lui Dumnezeu îți vine greu când ajungi.
Se uitã El și le vede pe toate, de nici tu nu le ma știi.
Uite, Mãria!
S-a uitat la sufletul ei, l-a întors pe toate fețele și i-a spus fără a sta vreun pic pe gânduri:
- Mãrie, la tine toate aratã bine, de parcă nici n-ai fost pe pământ! Musai te duci în rai.
Era, vezi bine, acolo o rãscruce cu indicator: sãgeata în sus însemna Raiul, săgeata în jos, iadul cu toate flăcările lui.
Cu Ioana lucrurile stãteau mai rãu: S-a uitat Doamne-Doamne la sufletul ei mai mult decât o fãcea de obicei, s-a scãrpinat în cap, l-a sucit pe toate pãrțile, dupã care i-a spus:
- Toate au fost cum se cade, dar vãd ceva tulbure acolo... Ceva la care nici nu vreau sã mã gândesc.
Sufletul Ioanei s-a roșit, l-au trecut toate apele... De, era ceva acolo care îl cam lua cu frig: Iubise, Ioana, și, aidoma Celui de Sus, nici ea nu mai voia sã știe...
- În Rai, tot în Rai îți este locul, îi spuse Dumnezeu surâzând blând.
Și sufletul Ioanei a luat-o iute dupã sãgeatã. Aia de se duce în sus, bineînțeles.
Când a ajuns și Gheorghe la judecatã, jale!
- Ce-ai fãcut, Gheorghe, îi spuse Dumnezeu , ce-ai pãzit?
Gheorghe se scãrpină în cap, a început să se socotească pe toate părțile și în cele din urmă răspunse cu năduf:
- Ce sã fac, Doamne? Am cam zbârcit-o! Știu bine cã am greșit. Da' ce era sã fac când ai trimis atâta frumusețe pe pãmânt?
Și, fãrã a mai aștepta vreun rãspuns, o luă frumușel după indicator. Ăla cu săgeata în jos.
- Tot greșit, Gheorghe, tot greșit? îi zise atunci Dumnezeu. Dacã tot la vale ai apucat-o cât ai trăit, mãcar acum ia-te după lumină. Și-l privi pe sub sprâncene cu subînțeles.
- Aia se sus sau aia de jos? întrebă Gheorghe cam pe negândite.
- Drăguțele alea pe care le-ai iubit atâta ce spun?
Omul nostru se gândi ce se gândi, cumpăni bine lucrurile și pân' la urmă o luă spre rai, nu foarte convins.
Și, pe seamă ce fața i se lumina, nu știu cum se face, dar toate femeile pe care le iubise prinseră așa a cânta, de ziceai că nu mai sunt niște biete muieri, ci îngeri.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Corectă observați, Daniel Petrescu. "Bàlba" a fost prilejuită de faptul că am mai lucrat puțin direct pe textul postat. Altminteri nu știu ce să spun, gusturile nu se discută.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-12-26 18:06:24
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  anecdotic, dar nu din calea afară de hazos, cel puțin nu după gustul meu! în final e și o bîlbă: vorbești de Gheorghe păcătosul, dar în penultima frază apare Ion.  
Postat de catre Daniel Petrescu la data de 2016-12-26 17:17:21
         
 
  faina pastila..:)  
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2016-12-25 23:43:51
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE