FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Mascarada alegerilor sau ultima ispită a Omului
Text postat de Marian Tudorel Lazar
Am asistat și asistăm din ce în ce mai vizibil în ultima vreme la simulacre de alegeri. Ni se pun în față candidați ”OK”, care par că ar avea sorți egali de izbândă dar, la o privire atentă, lucrurile stau cu totul diferit. În final, dacă privești cu mare atenție, vei vedea că doar unul dintre candidați ar fi putut câștiga, șansele celuilalt fiind nule din start. De exemplu, ce șanse avea o femeie să devină ”cel mai puternic bărbat al lumii”?! Sau, tot o femeie, să devină cap al țării Moldova de peste Prut, ortodoxă și rusofonă, unde găina nu o să cânte niciodată altceva decât ”cot co dac” și nimic mai mult?! Cu toate acestea, circul continuă și an de an avem ”alegeri” fie într-o țară, fie în alta, iar poporul este păcălit că alege, conduce și va conduce...
Acest lucru îmi aduce aminte de ultima ispită a lui Iisus. Cea în care diavolul îl duce pe un munte înalt (adică amvonul de la care cuvântează viitorii ”aleși”), îi arată toate bogățiile lumii (programul electoral) și îi spune că le va avea cu condiția de a se închina lui (adică să accepte să intre în tărâțe - aka politică - știind că, mai devreme sau mai târziu, ”îl vor mânca porcii”, adică va deveni corupt ca toți politicienii). Și, în timp ce Hristos a zis nu, știind cu ce mincinos are de a face, bieții oameni politici de azi spun da și își bagă singuri degetele în mașina de tocat carne. Carne proaspătă, cu atât mai gustoasă cu cât respectivul este mai drept și mai plin de idealuri mărețe și frumoase. Și nu știu din ce cauciuc și-a făcut dracul roata aceasta, dar văd că nu face pană niciodată!
Totuși, un lucru bun există în toate acestea: este ultima dintre ispite!
Pentru că celelalte două au avut loc deja. Prima a fost ispita cu eradicarea sărăciei, ce a început o dată cu revoluția industrială și agricolă. A fost însă eradicată sărăcia? Nu, nu a fost și nici nu pare să aibă șanse să fie eradicată, nici chiar acum, în era plăcerilor nenumărate și fără rost și a ghiftuielilor porcești. A doua ispită a fost cea cu învingerea gravitației. A fost, însă, învinsă gravitația? Nu, nu a fost. Da, avem navete spațiale și avem avioane. Dar primele sunt extrem de costisitoare, de așa natură că doar câteva țări și le pot permite și, în condițiile terminării resurselor de țiței, de vreme ce nu a fost inventată încă racheta cu reacție electrică, programul de cucerire a altor planete și stele este doar o utopie bună de prostit copiii la minte, iar călătoria cu avionul devine, pe zi ce trece, un fel de ruletă rusească în care numărul de gloanțe de pe butoiaș crește în loc să scadă. Deci ”nema” gravitație învinsă. Și este interesant faptul că aceste două evenimente, revoluția industrială și cea aviatică, au avut loc exact în ordinea în care a fost ispitit și Iisus. Precum și faptul că acum, după acestea două, suntem în plină ispitire ”democratică” și mai avem puțin că vor vota și copiii de țâță, tastând ”oau”, pe tableta pusă în mâini de la naștere.
Cum spuneam însă, aceasta este ultima dintre ispite. Pentru că, imediat după aceasta, Hristos i-a spus diavolului: ”Înapoia mea Satano”! Și diavolul s-a supus. Adică s-a dus în spatele lui Iisus și a acceptat că este mai mic decât El și că trebuie să-și accepte rolul său de slugă slujitoare, nicidecum cel de conducător. Așa că, în acest moment, chiar dacă nu știu ce se va schimba și cum se va schimba, știu sigur că a sosit sfârșitul ”democrației” actuale. Dar nu va fi înlocuită nici cu conducerea monarhică (parlamentară sau nu) și nici cu despotismul (iluminat sau întunecat) și nici cu anarhia (meritocratică au ba). Pentru că acestea toate au avut șansa lor la afirmare și și-au ratat-o. Va fi ceva cu totul și cu totul nou, ceea ce ”ochiul n-a văzut și urechea nu a auzit) deși... a fost scris și a fost spus. Deci, cine a avut ochi de văzut și urechi de auzit, știe. Cine nu... Dumnezeu cu mila! Până atunci însă, bucurați-vă încă de circ și pâine pe gratis, că poate va fi ultimul! Atât circul cât și pâinea. Pentru că patru ”cai” oficiali avem astăzi: alb, roșu, negru și galben-verzui (kaki), exact ca în Apocalipsa. Și cel negru, adică tocmai ”oficialii”, tocmai această ”conducere democratică”, nu va fi mult și va spune: ”o măsură de grâu pentru un talant, trei măsuri de orz pentru un talant”... Da, o fi de râs, că de-aia-i mascaradă, dar nu-i și pe gratis!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Păi, pe ei ar trebui să-i întrebați de unde le-a venit ideea cu mărul, de vreme ce în Biblie nu se specifică nici un fruct.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-11-20 14:21:46
         
 
  Domnule Marian,
Eu am citit aceiasi Carte Sfanta pe care au citit-o si marii pictorib ai Renasterii care o infatiseaza pe Eva sub un pom fructifer intinzandu-i lui Adam care se afla langa ea sub acelasi copac un mar, in timp ce un serpalau ce are trupusorul incolacit in jurul trunchiului copacului ii sopteste Evei ceva tainic la ureche. Care pictori? Pai numai de la nemti imi amintesc de doi: Albrecht Durer si Cranach cel Batran. Ca de la italieni nu pot sa mi-i amintesc pe toti ca sunt prea multi. Si multe din aceste picturi poarta denumirea "Gonirea din rai"
Si acum astept varianta dumneavoatra asupra motivului pentru care Adam si Eva au fost goniti din rai. Ca eu cand e vorba de lucruri sfinte niciodata nu preget a-mi baga nasul spre a afla lucruri noi.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2016-11-19 22:54:11
         
 
  Poate ați citit Biblia hazlie sau Biblia copiilor. În a mea nu scrie nici de mere, nici de pere, nici de alt fel de fructe.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-11-19 21:56:55
         
 
  Domnule Marian,
Eu stiu ca la indemnul sarpelui Eva i-a oferit lui Adam un mar dintr-un pom de care Bunul Dumnezeu le-a zis sa nu se atinga. Asa scrie in Cartea Sfanta. Acum daca traducerile din Cartea Sfanta pe care le-am avut eu la indemana au falsificat Adevarul Adevarat pe care Dumnezeu l-a comunicat prima data Poporului Ales in ebraica, eu nu-mi asum decat vina de a nu stapani limba ebraica.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2016-11-19 21:54:39
         
 
  Cu tot respectul, batjocoriți ce nu știți sau nu vreți să știți. Și vă comportați ca un copil la minte când afirmați (în glumă sau în serios) că păcatul primilor locuitori ai raiului ar fi fost faptul că au gustat rodul vreunui pom fructifer.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-11-19 19:32:07
         
 
  "Omul este făcut să devină împărat. Dacă se va lăsa ispitit de băutură, femei sau orice altă distracție în loc să-și administreze bine căminul său, clar că are nevoie de reeducare."
(MTL)

Parerea mea este ca Dumnezu alungandu-i pe Adam si Eva din rai i-a aruncat din lac in putz. In rai, dupa cum se stie nu era decat un pom fructifer, marul. Adam ar fi muscat cu multa pofta din mar, dar numai pentru o vreme, ca de la o anumita virsta i s-ar fi strepezit si lui dintii de atata muscat si s-ar fi lasat pagubas. Dar undeil-a igonit dumnezeu pe Adam si Eva? Pe pamant! Pe pamant unde se afla si meri si pruni. Ori se stie ca butura obtinuta din sucul de pruna prin mila lui Dumnezeu si merele oferite de femei cu atata larghete merg mana-n mana ducand la comiterea pacatelor celor mai prelungite si placute.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2016-11-19 18:32:50
         
 
  "Așa că diavolul este sluga Celui a cărui slugă a fost dintotdeauna: Dumnezeu."
(MTL)

Domnule Marian,
Pai daca diavolul este sluga lui Dumnezeu, eu ii dau circumstante atenuante pentru raul pe care ni-l face, fiindca pe o sluga nu o prea duce capul, altfel nu ar fi ajuns sluga. Dar am ceva probleme cu rolul duplicitar al Atotputernicului (Doamne, iarta-ma!) care pe de o parte pe toata intinderea Cartii Sfinte ne ameninta cu iadul daca ne lasam dusi in ispita, iar pe de alta parte, cum reiese din spusele dumneavoastra, isi indeamna sluga sa ne duca in ispita. Lucru pe care diavolul, sluga credinciosa il si face; poate nu atat din constiinta cat de frica sa nu ramana pe drumuri. Ca daca te da Dumnezeu afara din slujba, cine te mai angajeaza? Inca odata, pana nu m-ati lamurit dumneavoastra cum stau lucrurile, habar nu aveam ca Dumnezeu duce o politica atat de duplicitara. Lucru de care trebuia sa-mi dau seama mai de mult, deoarece daca Inalt-Prea-Sfantul nu ar fi dorit ca lui Adam sa-i vina pofta de fructe nu ar fi introdus pomicultura in rai; si Eva nu ar fi avut nici un mar de dat.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2016-11-19 18:14:20
         
 
  Omul este făcut să devină împărat. Dacă se va lăsa ispitit de băutură, femei sau orice altă distracție în loc să-și administreze bine căminul său, clar că are nevoie de reeducare. Și aceasta se poate face la infinit, dacă este nevoie. Dumnezeu este singurul Învățător care nu se supără când elevul său rămâne repetent o veșnicie. El oricum poate aștepta oricâte veșnicii ca și toți cei leneși să treacă clasa și să ajungă studenți eminenți.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-11-18 20:08:19
         
 
  Domnule Marian,
Pai daca nici dracii cei mai mizerabili nu patesc nimic din partea lui Dumnezeu atunci cand ne alimenteaza cu bautura si femei, sa stiti ca si eu sunt ispitit sa devin drac si sluga a lui Dumnezeu; ca decat sluga la nenorocitii acestia de yankey mai bine lipsa: te dau afara si atunci cand n-ai facut nici o dracie. Pur si simplu iti spun ca nu mai au nevoie de serviciile tale; fara sa te intrebe daca n-ai vrea leafa fara sa le mai aduci nici un fel de servicii.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2016-11-18 18:44:58
         
 
  "Și este interesant faptul că aceste două evenimente, revoluția industrială și cea aviatică, au avut loc exact în ordinea în care a fost ispitit și Iisus."
(MTL)

Eu sunt convins ca daca Mantuitorul s-ar hotari sa-si mai viziteze odata locurile copilariei pamntesti, ar intra in Ierusalem sau cu masina sau cu avionul, si nicidecum calare pe magar. Si nu datorita faptului ca Iisus ar avea ceva impotriva acestui bland si sfant dobitoc; ci datorita faptului ca legislatia actuala a Ierusalimului permite ca pe strazile orasului sa circule numai magari pe doua picioare si nu pe patru.
Asta in afara de faptul ca Iisus, find un Mantuitor extrem de curios, ar vrea sa afle cum merg toate dracoveniile inventate de pacatosi dupa Inaltarea Lui.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2016-11-18 18:29:44
         
 
  D-le Cioacă, măreția unui împărat nu stă în capetele pe care le taie, ci în cele pe care le pleacă după ce s-au răzvrătit împotriva sa. Așa că diavolul este sluga Celui a cărui slugă a fost dintotdeauna: Dumnezeu. Iar prin Dumnezeu se supune atât lui Iisus Hristos, Fecioarei Maria și tuturor sfinților.
Dealtminteri, în Viețile Sfinților este o povestioară despre un sfânt care îi pusese pe toți dracii din jurul său la munci grele. Până când a fost certat și i s-a spus că toți acești draci sunt necesari să ne ispitească pentru înțelepțirea minții noastre și, prin această înțelepțire, să ajungem la adevăr și la mântuire. Că, știut bine este, doar adevărul ne eliberează, fie că suntem credincioși, fie că suntem atei.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-11-18 18:21:41
         
 
  "Cum spuneam însă, aceasta este ultima dintre ispite. Pentru că, imediat după aceasta, Hristos i-a spus diavolului: ”Înapoia mea Satano”! Și diavolul s-a supus. Adică s-a dus în spatele lui Iisus și a acceptat că este mai mic decât El și că trebuie să-și accepte rolul său de slugă slujitoare, nicidecum cel de conducător. "
(TML)

Domnule Lazar,
Cum nu sunt un specialist in Caile Domnului indraznesc sa va pun o intrebare; sluga slujitoare a cui este diavolul, a lui Iisus, a Fecioarei Maria sau a lui Dumnezeu? Si ce nevoie au Cei Trei de o astfel de sluga slujitoare pe care o critica in permanenta in Cartea Sfanta?
Fiindca dupa mintea mea rolul unei slugi slujitoare este ca sa-si slujeasca stapinul cat mai bine; ca, daca nu nu, o va da afara si moare de foame.

p.s.
Apropos,
Stie cineva cu ce se hranesc dracii? Nu ca as vrea sa ma dau la haleala lor, dar intreb si eu asa, de curiozitate. (Uni spun ca ei s-ar hrani cu sufletele pacatosilor; dar eu nu cred chestia asta. O hrana lipsita de ori ce fel de calori nu ar putea tine in viata niste draci atat de vanosi si pusi pe treaba.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2016-11-18 18:00:20
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE