FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Salvatorul de tehnocrați și efectele perverse ale „democrației” dictatoriale de tip dâmbovițean
Text postat de Emanuel Cristescu
„Salvatorul de ”tehnocrați””, autor Ioan A. Crișan, se constituie într-un rechizitoriu inteligent și subtil al „managementului dâmbovițean” de top!

Avem de-a face cu o analiză lucidă a contextului politic actual și a modului în care s-a ajuns la perpetuarea, sub masca democrației, a modelelor trecutului, respectiv ale dictaturii de tip insidios și pervers, în spațiul politic românesc. Care demonstrează că mentalitățile de tip totalitar nu pot fi temperate sub nicio formă de formele fără fond. Cum ar fi „democrația” de tip dâmbovițean.

Democrația, democrația adevărată, este și trebuie să fie ceva profund care să facă parte din fondul lăuntric de convingeri, trăiri și percepții ale individului în context socio-existențial. În care transparența ar trebui să fie un fel de vioara întâi în orchestra numit㠄democrație”! Altfel, „ceața psihologic㔠după cum constată autorul, pune stăpânire pe cetățean și declanșează sentimente de adversitate și respingere. Sentimente care iau sau pot lua forma unor acțiuni practice de protest mergând până la revoltă.

Abandonarea trecutului maladiv-dictatorial nu vine de la sine. Pentru aceasta este necesară, mai ales în spațiile în care conceptul „democrație” este unul fragil, o luptă individuală și una societală care să fie convergente și care să conducă la o masă critică disponibilă să accepte și să impună valorile democratice. Ori, după cum scria Jose Ortega y Gasset în Revolta maselor, „Lupta cu trecutul nu este o lupta corp la corp. Viitorul învinge prin aceea ca înghite trecutul în întregime. Dacă lasă ceva pe dinafară, este pierdut.”

La noi, cu părere de rău, constatăm că prezentul, adică, viitorul de acum câțiva ani nu a reușit mai deloc s㠄înghit㔠trecutul de tip totalitar, dictatorial. Care și-a rafinat doar tehnicile, metodele și procedurile. Aspirația secretă, decelabilă din acțiunile pragmatice ale celor ce ne conduc, aceea de „Supraom (Geniu din Carpați!)” se pare, a rămas intactă! De aceea, cum spune IAC, „moștenirea otrăvită Băsescu-Ceaușescu- Securitate,” se reproduce permanent și ia forme monstruoase. Evident, sub masca ipocrită a „democrației” Adică, a prafului în ochi aruncat cetățenilor! Cetățeni care, cu tot disprețul acelora care fac planuri considerându-i masă inertă, din fericire, reacționează. Și, uneori, de multe ori, reacția, imprevizibilă, poate avea ca efect rejectarea totală chiar a acelora care, aflați în posturi de conducere, se cred de neatins. Momentul rejectării lui Băsescu în 2012 a fost o exemplară astfel de reacție. Chiar dcă votul cetățenilor a fost înfrânt, reacția în sine a devenit și va rămâne un reper istoric. De cum poate fi trimis la tomberonul istoriei un personaj care s-a rupt de popor și, așa cum spunea Bărnuțiu „a rătăcit calea”!

Autorul remarcă efectele perverse ale tipului de abordare dictatorial democratic și netransparent și subliniază: „Ce efecte perverse poate avea acest plan de salvare a tehnocraților? Cel mult să mărească neîncrederea cetățenilor în puterea lor exprimată prin vot și, ca atare, micșorarea prezenței la urne care facilitează jocurile pervers-disimulate pe sub masă (sau la masa verde). Eu cred că românii nu sunt ușor de păcălit și vor merge la vot ca în vara lui 2012 și în iarna lui 2016!
Da, aceasta va fi, sper și eu, reacția oarecum furibundă a omului-masă: o prezență masivă la vot.

Un articol bine scris, esențializat și care cuprinde, fără a fi parazitat de detalii nesemnificante, fondul unei probleme de mare actualitate: tranziția de la managementul de tip totalitar și dictatorial la democrație se face greu, foarte greu, cu ipocrizie și multă suferință. Iar indivizii cu apucături și mentalități dictatoriale nu pot fi scoși ușor din viața publică. Pentru că, integrați în sistem, au o mare capacitate de reproducere. Însă, finalul, optimist spunem noi, oferă o soluție: „prezența masivă la vot.

Ioan A. Crișan, Salvatorul de tehnocrați,
https://www.facebook.com/notes/ioan-a-crisan/salvatorul-de-tehnocra%C8%9Bi/628937697294138

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Vă mulțumesc.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-10-09 18:28:50
         
 
  Felicitări pentru volum, domnule Ștefănescu!

În rest, mă opresc aici pentru a nu vă strica ziua.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-10-09 17:32:21
         
 
  domnule Cristescu,

stiu ca ma provocati si as fi preferat sa aman discutia pentru alta data, fiindca astazi cineva a facut publica pe FB aparitia primului meu volum de versuri, si eram intr-o stare, sa zicem, oarecum placuta - dar nu pot sa rezist.
plec de la un adevar acceptat de toata lumea (presupun ca si de dvs) si anume ca, de 26 ani incoace, toti politicienii, repet, TOTI, fie au furat pe rupte, fie au ingaduit furtul sub o forma sau alta. si cand n-a mai ramas nimic de furat, de dosit, de ingropat in banci, ne-au vandut.
de ce? am mai spus-o, eu si nenumarati altii inaintea mea, pana ni s-a racit gura si a devenit truism de care nu-i mai pasa nimanui: fiindca am inceput prost. fiindca suntem o societate bolnava. fiindca politicienii nostri actuali, strategii, modelele, cei care trebuie sa miste idealuri si constiinte, sunt, in cea mai mare parte, fie urmasii, fie supravietuitorii mutanti ai nomenclaturii ceausiste sau ai securitatii. altfel spus, ai sistemului.
fiindca in tara asta s-a furat startul.
ca unul care n-a facut parte din niciun fel de nomenclatura, nici inainte, nici dupa, si a trait alaturi de alte milioane de spectatori, lasi, mediocri, naivi, dezinformati (sau pur si simplu idioti) cosmarul de care vorbiti, nu accept sa mai inghit gogosile nationalist-comunistoide ale corifeilor acestor impostori care striga hotul aratand INTR-O SINGURA DIRECTIE, si anume spre Traian Basescu si ceea ce dvs, preluand un cliseu antena 3, numiti camarila lui.
fireste ca mi-e drag adevarul, domnule Cristescu, dar conteaza si cine-l rosteste. fireste ca mi-e draf, dar ma ingretoseaza tezismul pana la voma. sper ca m-ati inteles.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-10-09 11:53:26
         
 
  "am observat ca toti analistii pe care ii recomandati si care va inspira traiesc cosmarul asta, alaturi de ala cu DNA-ul... guvernul Ciolos," radu Ștefănescu.

Nu, coșmarul l-au trăit românii cu toții. Cu excepția camarilei și a câtorva naivi.

Analiștii pe care îi recomand sunt spirite lucide care își manifestă disprețul față de acest mutant social.

Poate, domnule Ștefănescu, nu ați remarcat cum de mulți dintre ligăii săi s-a dezis! Și cu ce scârbă! Și bineînțeles și ei de el. Tipic. Își face treaba și aruncă hârtia igienică utilizată. Și apoi se jură că el nu! Cu același argument valabil pentru mancurtizați, folosit de ipochimen și în cazul judecătorilor: "să spună un judecător dacă l-am sunat eu sau am vorbit eu cu el" Păi ticăloșiile se fac prin intermediari și prin contexte restrictive. Și cu hârtii de unică folosință! Când un mare mahăr din SRI trimitea subțeasta lucitoare, Cocoș, cu cini sute de mii de euro, la un post TV, care trebuia să lingă, ce se adresa el direct lingătorilor?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-10-09 08:59:05
         
 
  @ Cristi, sper sa ne vedem candva la o bere si sa comentam pe indelete...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-10-09 08:44:48
         
 
  Pentru Radu:

Daca e bun sau nu - e discutabil! Am parerile mele in privinta acestui fapt. Dar nu este asta subiectul discutiei. Ceea ce este insa cu adevarat "clar" este ca actuala guvernare nu este una democratica. Cei ce trec cu usurinta peste acest fapt nu au nicio scuza...

http://www.ziarulnatiunea.ro/2015/12/11/republica-justitiara-1/

http://www.ziarulnatiunea.ro/2015/12/13/republica-justitiara-2/

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2016-10-08 13:37:56
         
 
  Am ridicat mâna încă din text? Nu s-a văzut?  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-10-01 06:58:39
         
 
  "chiar daca saracu" - Freudian vorbind, aceasta spune multe. Dacă nu cumva totul. Evident că acest monstru al politicii românești ajuns prin "ciuruirea votului" la cea mai înaltă demnitate din statul român și menținut prin minciună și susținere străină după ce s-a târât ca o râmă să rămână la butoane, nu putea lipsi dintr-un text ca acela recenzat și, desigur, din recenzie.  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-10-01 06:57:54
         
 
  Să ridice mâna cel care crede că românii sunt un popor de inteligenți. Nu, nu mă refer la vârfurile ce nu pot fi contestate, ci la marea masă a populației. Cum, nu ridică nimeni mâna? Mda, așa credeam și eu. Ceea ce înseamnă că orice conducător se va simți ca la grădiniță: dacă nu ești tare pe poziție și ”dictator”, ți se urcă micuții în cap și le-ai stricat din start tot drumul în viață.
De aceea avem numai dictatori: că toți cei care ajung la conducere îi cred pe ceilalți ori proști, ori nebuni. Dar, ups, aceasta nu-i specific românilor, ci tuturor popoarelor!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-01 00:25:53
         
 
  cand am citit "dictatura", am fost sigur ca apare si Basescu pe undeva, chiar daca saracu nu mai e demult presedinte... am observat ca toti analistii pe care ii recomandati si care va inspira traiesc cosmarul asta, alaturi de ala cu DNA-ul... guvernul Ciolos, e clar ca e cel mai bun pe care l-am avut in ultimii 26 ani.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-09-30 18:47:19
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE