FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Agresarea României și Calul Troian din Istoria sa
Text postat de Emanuel Cristescu
Iată ce spune un profesor, Lucian Boia, care predă istoria la Universitatea București, pe bani publici:

”Mă gândesc la toată disputa iscată în urma declarației ambasadorului american de la Chișinău. Au fost acuze grave, nu foarte abile la adresa politicii americane, acuzat fiind ambasadorul Statelor Unite că nu cunoaște deloc istoria. Niște tineri isteți s-au apucat să îi ofere manuale de istorie. Omul a spus foarte corect. A spus că Republica Moldova nu e România, a spus că are o istorie specifică și are o istorie specifică, pentru că până la 1812 e aceeași istorie, nu cu a României, ci cu a Moldovei, România există abia de la 1859, trebuie să fim conștienți de acest lucru, iar de două secole încoace, istoria Republicii Moldova e sensibil alta față de istoria României și asta a marcat-o din toate punctele de vedere. România, sigur că e apropiată de Basarabia, au pornit dintr-un trunchi comun, dar nu poți să spui că Basarabia este România”,

Cred că ar trebui făcută presiune publică să nu mai poată intoxica generații de tineri pe bani publici. Orice stat are propria sa viziune (bazată pe probe, descoperiri, izvoare scrise și nescrise, care atestă conștiința și apartenența la valorile sale) despre istoria sa și evoluția sa. Istorie pe care și-o apără și pentru care are sau ar trebui să aibă specialiști care să poată învăța generațiile tinere. Înainte de armată, servicii secrete și altele, un stat se apară prin educație și conștiința apartenenței la valorile acelui stat ca neam. Istoria este o astfel de valoare fundamentală a neamului. Istoria noastră a încăput (sau a fost penetrată, rămâne de văzut) pe mâna unui individ ca acest Boia. În calitate de contribuabil, mă revoltă faptul că un astfel de personaj predă într-o universitate, pe bani publici, "istoria" noastră. Știu că prin presiune publică poate să se considere victimă dar nici nu putem tolera ca acest Roller pe stil nou să facă atâta rău României.

Ce face Boia este manipulare și intoxicare. Un fel de pregătire, de anesteziere a conștiinței sociale și istorice. Pentru a zădărnici Unirea Basarabiei cu România. Făcând jocul unor puteri străine care fac totul ca acest eveniment să nu se producă.

Boia sigur nu face știință când afirmă ce spune "ambasadorul" american. Sigur, face propagandă. Care trebuie contracarată. Problema este că acest Cal Troian se află în sistemul imunitar al statului! care ar trebui să contracareze astfel de manifestări!

Paradoxul este că acest Boia este profesor de istorie pe bani publici la o universitate de stat din România. Iar el nu scapă nicio ocazie să nu denigreze România. La ce jerfă de sânge a dat România pentru recuperarea Basarabiei blasfemia ambasadorului și a lui Boia nu poate fi tolerată!

Boia este în eroare și se contrazice chiar în ce spune. Până la 1812 Basarabia a fost una cu Moldova. Apoi n-ar mai fi fost! De ce? Pentru că a fost răpită? Și cu toate eforturile conștiința de neam nu a putut fi distrusă? O fi auzit "istoricul" acesta, plătit din bani publici, de 27 martie 1918? De ce vor fi vrut basarabenii să se unească ei cu România? Omul ăsta este lipsit de logică. Adică, Basarabia este altceva decât România deși România înseamnă mulțimea reunită Munteniei, Transilvaniei și Moldovei din care a făcut parte Basarabia.? În principiu o parte este altceva decât întregul. Dar partea are fondul, substanța întregului. Este ca și cum dacă cineva îți răpește copilul, copilul nu mai este al tău! Cred că Senatul UB ar trebui să fie convocat iar acest antiromân să fie atenționat ori pur și simplu, dat afară. Conștiința de neam este extrem de veche. De aceea Mihai Viteazul a făcut Unirea. Și vine un de-alde Roler pe stil neocapitalist și răstoarnă el secoli de istorie. Ce mizerie!
Cred că igiena intelectuală este un act firesc. Mai mult, orice corp trebuie să aibă un sistem imunitar. Altfel se distruge.

La ce jertfă de sânge au dat românii de pe ambele maluri ale Prutului pentru UNIREA Basarabiei cu România susținerile acestui Cal Troian și ale ambasadorului american reprezintă o blasfemie care nu trebuie acceptată Iată o analiză a prof. Dan Dungaciu: „Care e miza strategică a Moscovei?


Miza strategică a Moscovei în R. Moldova este una singură: de a nu permite extinderea frontierei euro-atlantice pe Nistru (căci mai departe nici măcar teoretic nu se pune problema).


Cum face asta. Prin două căi.


Prima: se asigură că nu se poate face integrarea euro-atlantică a R. Moldova pe căi normale, firești. Și lucrul acesta a devenit limpede acum. R. Moldova este scoasă din cărți cel puțin pentru o generație. Dar, în cazul R. Moldova mai intervine ceva, unic în acest spațiu.


Frontiera euro-atlantică se poate extinde „pe scurtătură”, adică pe cale germană, prin reunificare. Și rușii știu asta. Ca să blocheze și acest parcurs, linia de mesaj esențială este „moldovenism (moldovenii nu sunt români), suveranism, neutralitate”. Adic㠄Moldova nu este România”, dacă vreți. Doar că la ruși nu e o gafă, ci o linie strategică explicită. Aceasta este și explicația pentru care candidatul lor nu este etnic rus, ci „moldovean” get-beget, care are ca fotografie de profil imaginea lui în ie „moldovenească”. Deci un patriotism local, etnicist, menit – în viziunea Rusiei – să blocheze Unirea. Rusia luptă împotriva Unirii, deci a extinderii frontierei euroatlantice, prin promovarea moldovenismului și a suveranismului în stânga Prutului. E cea mai bună strategie pe care o are. Nu înseamnă că toți care fac asta sunt ruși sau proruși, înseamnă că pe Rusia asta o interesează în primul rând.”


http://fumn.eu/analiza-culisele-alegerilor-prezidentiale.../
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  "Cine va sari cu pieptul sa apere ce a mai ramas din tara aceasta necajita?"
(Kosta Vianu)

Domnule Kosta Vianu,
Sa stiti ca de cand ati facut dumneavoastra armata si eu primeam calificativul de soldat neinstrui tehnicile de lupta s-au mai schimbat. Acum, pana si cele mai necajite tari, nu se mai apara cu pieptul si cu rachete si avioane supersonice.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2016-09-23 19:39:03
         
 
  Au desfiintat armata obligatorie, au lasat tinerii sa zburde inconstienti fara nicio raspundere, fara niciun rost, fara vreo minima obligatie, drogati, analfabeti, needucati, fara bun-simt, batausi cruzi, vai de mamaliga lor. Ce ne vom face cand va fi (caci, se pare ca va fi!) razboi? Cine va sari cu pieptul sa apere ce a mai ramas din tara aceasta necajita? Parlamentarii cu pensii speciale? Cei doua-trei mii de militari profesionisti? Haida, de, sa nu fim naivi, vom muri fara sa stim de ce si pentru ce.  
Postat de catre sters sters la data de 2016-09-05 13:13:50
         
 
  Acest Boia care are nume de vopsea, umbla cu cioara vopsita. In culorile intereselor straine de Romania. Si, da, este platit din banii nostri! Ca, de altfel,toata trupa de desant aflata in fruntea bucatelor de la revolutie (ma rog!) incoace. niste tradatori ai intereselor legitime ale Romaniei: au distrus industria, au vandut resursele, au depopulat tara, s-au alipit constructiei false numita pompos UE, in fapt, o reinitializare a comunismului internationalist cu o fatza mult mai parsiva, au adus tara in pragul falimentului, au furat-o, au distrus-o. Toti, fara exceptie, unii insusindu-si bunuri, altii, lasand sa se intample totul, fara sa sachiteze o urma de protest. Despre ce vorbim? Astept injuraturile de rigoarte: comunistule, nostalgicule etc. Dar sa vedem cine are o cat mai mica dovada ca nu e asa cum spun.  
Postat de catre sters sters la data de 2016-09-05 13:09:38
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE