|
|
|
|
|
|
|
|
|
profetul contorsionist |
|
|
Text
postat de
Relu Cazacu |
|
|
ocolesc băltoacele ploilor de vară
braț la braț cu sora cenușăresei
degetul piciorului stâng îmi sângerează
am încercat să port sandalele sfântului Pavel
pe calea cea dreaptă
lumina felinarelor vechi a rămas în urmă
drumul oglinzilor întunecate
îmi reflectă pasul șchiop
călcând și ultima fărâmă de credință
presărată în urma mea
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marian, a doua strofa descrie indepartarea de lumina, lui Dumnezeu ,ce se vede din ce in ce mai greu si difuza -"lumina felinarelor vechi a rămas în urmă "."profetul contorsionist" spre deosebire de sf. Pavel nu a reusit sa mentina "calea cea dreaptă " si s-a intors pe un drum intunecat plin de oglinzi care ii reflecta greselile ce distrug si "ultima fărâmă de credință" . Marian , nu trebuie sa cunosti autorul pentru a intelege poezia ci invers. |
|
|
|
Postat
de catre
Relu Cazacu la data de
2016-07-10 01:21:42 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Relu, sunt pasionat de studiul bibliei și al tuturor cărților oricărei religii, deci cunosc foarte bine ce a făcut Saul din Tars, dar te cunosteam prea puțin pe tine ca să înțeleg dacă ai pus intenționat Pavel sau nu. Felinarele vechi le pot intui, dar nu sunt sigur la ce te referi, de aceea nu pricep nici oglinzile. Nu este nevoie să dezvălui ce ai vrut să spui, decât dacă aceasta ți-a fost intenția din start, ca mesajul tău să fie ușor de descifrat. Eu întreb pentru că îmi place cum scrii, încep să cred că gândești foarte bine fiecare cuvânt, dar încă nu am ajuns să mă conving de aceasta. Însă mă voi convinge în timp. |
|
|
|
Postat
de catre
Marian Tudorel Lazar la data de
2016-07-09 23:34:30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De ce Pavel?- Citeste legenda lui Saul din Tars.
Daca poti intelege lumina "felinarelor vechi" ramasa in urma poti intelege si intunericul "oglinzilor" de pe vechiul drum , acela parcurs fara "sandalele sfântului Pavel".
Sper ca acum balamalele poemului sunt ceva mai unse. |
|
|
|
Postat
de catre
Relu Cazacu la data de
2016-07-09 21:09:32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Că te compari cu surorile Cenușăresei, care și ele au încercat să poarte pantoful surorii dar n-au putut, înțeleg. Dar de ce neapărat Pavel și nu Petru sau oricare alt apostol? Ce vrei să spui cu Pavel nu înțeleg. Când zici ”felinarele vechi” a căror lumină a rămas în urmă mai, mai că aș intui la ce te referi, dar care să fie oglinzile întunecate și drumul lor, nu prea pricep.
Eu zic că, ori sunt eu cam prost de data aceasta, ori ceva scârțâie la poezia aceasta.
Dar voi continua să recitesc, poate îmi dau seama tot ce ai vrut să spui. |
|
|
|
Postat
de catre
Marian Tudorel Lazar la data de
2016-07-09 18:59:36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marian, cine a zis ca s-a taiat vreun deget? Si o pereche de sandale mai mici pot provoca sangerari.
" braț la braț cu sora cenușăresei " - cine se aseamana se aduna.
p.s.: Sf. Pavel nu Petru. |
|
|
|
Postat
de catre
Relu Cazacu la data de
2016-07-08 15:03:16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De data aceasta m-ai pierdut, începând cu ”sandalele sfântului Petru”, întrucât nu mai văd de ce mai este nevoie de tăierea degetului, ca să încapă piciorul într-o sanda. Ceea ce înseamnă că paralela făcută sfântul Petru - Cenușăreasa (?!)cam scârțâie. De fapt am crezut inițial că paralela este între prinț și sf. Petru. Mda, de obicei reușesc să-ți urmăresc firul raționamentului poetic și aceasta este plăcut, ca regăsirea cu un prieten vechi, dar de data aceasta rămân în ceață. |
|
|
|
Postat
de catre
Marian Tudorel Lazar la data de
2016-07-08 01:06:32 |
|
|
|
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
|
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|