FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
De parcă nu am mai avea din ce să ne dezbinăm
Text postat de Emanuel Cristescu
Tabletă
Scrie, pe net, jurnalistul M. Ghilezean: „O familie din Oltenia mă întreabă de ce cârnații și șuncile lor nu sunt la fel de bune ca-n Banat. Le-am răspuns oltenilor că diferența trebuie căutată în istorie. Banatul a conviețuit trei sute de ani cu Imperiul habsburgic, Oltenia doar 20. Dintr-o simplă regulă de trei simplă se poate afla diferența de calitate.”

Citesc și mă minunez. De gustibus.... spuneau latinii și bine făceau. Nu putem merge în direcția divizării naționale, ca să nu zic, dezbinării naționale, pornind de la zona culinară. Probabil, familia respectivă de olteni o făcut un compliment. Dar de aici și până la a introduce în societate elemente de divizare pe baza gusturilor este cale lungă.
Ar trebui să ne bucurăm cu așa varietate gastronomică. pâine la țăst, pui la ceaun, mâncăruri cu praz, celebrii cârnăciori oltenești, cârnații bănățeni, malai copt ca in Banat, clătite bănățene ceapă umplută ca la Caransebeș, stufat de miel la tigaie, apoi savuroasele produse din Ardeal, Muntenia, Moldova, Dobrogea, Bucovina! Doar gândindu-mă și îmi lasă gura apă. Păi cum să ajungem la dispută pe această temă?
Spunea un preot, ochiul rău vede rău. Parafrazându-l aș spune gustul rău simte rău.
Să ne bucurăm că avem așa varietate de bunătăți care nu ne lasă să ne pervertim gusturile și să ne plictisim niciodată.
Am fost invitat acum câțiva ani la niște amici la vreo 40 km de Bordeaux Ne-au întrebat ce dorim să luăm felul doi. Am spus ceva tradițional. A fost un fel de rasol, cam cum este carnea noastră fiartă de piftie. Am mâncat dar am regretat. Nu a fost rea dar față de ce avem noi a fost ceva elementar. Probabil așa ceva se mânca și acum 2000 de ani.
La muți ani și să nu mai găsim astfel de pretexte de gâlceavă!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE