FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Omiletica funerară și zarva „pioasă
Text postat de Emanuel Cristescu
Îmi dă indicații prețioase distinsul coleg Ștefănescu, scriind: ""Să-i fie țărâna ușoară" era de ajuns." Permiteți-mi, domnule coleg, să știu cel mai bine, pentru mine, ce și cât este de ajuns când mă exprim undeva. Și, în cazul de fața, m-am exprimat decent, sincer, serios și exact cât am dorit să spun și am spus. Și, evident, de "gura lumii" nu o să retractez NIMIC. Reacțiile răutăcioase, la comentariul meu, se înscriu în ceea ce eu încercam să conștientizez a fi "facerea răului" Iată câtă zarvă pioasă, adică rău, a putut declanșa, din partea unora, intervenția mea!

Domnule Ștefănescu, atâta timp cât anunțul a foast făcut pe http://www.poezie.ro și apoi și pe www.europeea.ro nu văd rostul acuzării de ilegitimitate a folosirii de către mine a conjuncției "și" Ce o fi având respectiva conjuncție cu inteligența domniei voastre mult prea ușor insultabilă? Anunțul a fost făcut "acolo" și "aici" Ce resorturi lăuntrice vă împing să luați din text, nu denotația, clară, evidentă, explicită "acolo" și "aici" și să o tranzitivați în conotația că "dumneavoastră" ați fi făcut anunțul și acolo și aici. Nu știu cine îl va fi făcut acolo. Aici l-ați fâcut dumneavoastră. Cert este că anunțul a fost făcut acolo și aici! Este nerelevant, aproape, din acest punct de vedere, cine va fi făcut anunțul.


Ce am spus eu nici măcar nu se situează la nivelul la care se situează ironia dusă spre satiră, pe subiecte hot ale site-ului, din fraza "Si asta in timp ce era "exploatat" ca inginer de soft de catre o companie americana cate 10-12 ore pe zi asa cum se obisnuieste in tara pielor rosii." care nici măcar nu a atras atenția. Evident, cei care îmi artă "greșelile" sunt cei care au demonstarat, a câta oară?, că îmi sunt cei mai buni prieteni europeici!

Spunând "Avem atât de puțin timp pe această planetă încât este păcat să-l pierdem în războaie sterile sau în orgolii mărunte exacerbate." pledam pentru a fi mai buni, pentru a lăsa răul zilei pustiei pentru că, iată, cât de fragili suntem cu toții. Și astfel de considerații s-au făcut de-a lungul timpului, se fac și se vor face mereu, în astfel de momente!. Pentru că moartea ne aduce aminte că suntem trecători, ne egalizează întrucâtva. Evident că pledoaria mea are și un nedisimulat caracter formativ, pedagogic chiar.
Am participat recent la o înmormântare. Și am constatat, a câta oară?, că de fapt, nu învățăm nimic sau mai nimic din fenomenul morții. Cu toate că, de fiecare dată, în astfel de situații conștientizăm deșertăciunea lumii și, poate, mulți dintre noi, ne propunem să fim mai buni.

Din vechime, în asemenea momente, se rostesc astfel de cuvinte ori similarele lor. Exemplific:

“Ce a remas din vistieriile acele [...] ce din frumosețile acele, cu care în tinerețe se fălea, ce din scumpele vestminte cu care să înbrăcau, ce din măestrii și din științe? Prav și cenușe!”

Și nimeni nu consideră că aceasta ar fi o impietate atât ca moment cât și ca raportare la defunct. Pentru că, da, moartea ar trebui să fie și prilej de cunoaștere, înțelegere și înțelepțire pentru cei rămași.

Cu ocazia morții, cei care oficiază slujbele, fără a fi socotiți că ar comite vreo inpietate, folosesc momentul pentru educația celor vii și în sensul condamnării celor trei păcate capitale: lăcomia, desfrâul, mândria.

Prin urmare, rămân siderat de ofuscarea unora și de zarva produsă ca urmare a considerațiilor mele care se circumscriu, oarecum, ipostazelor omileticii funebre.

Spuneți „de fapt, mi-a murit un prieten. dacă insinuați că am avut un scop ascuns postând acest link/anunț, mă faceți să regret atât gestul, cât și timpul pierdut împreună. măcar pentru azi, vă propun să ne oprim aici.”

Nu insinuez nimic. Am spus „"Nu-mi pot imagina că gestul domniei voastre de a anunța și aici decesul colegului nostru va fi fost unul de exploatre la nivel emoțional." Pentru a vă sublinia că ați greșit când m-ați acuzat direct, imperativ, fără menajamente, scriind: „.mi se pare cel puțin nepotrivit să exploatați emoțional atmosfera din subsolul unui ferpar, dezvoltând, chiar în acest loc și moment, subiecte fără nicio legătură cu tristul eveniment” Antitetic și cu delicatețe eu v-am spus că nici nu-mi trece prin cap să gândesc așa cum gândiți dumneavoastră. Prin urmare dumneavoastră acuzați grav și numai când vă sugerez că aș putea face și eu la fel, fără să o fac, vă victimizați și deveniți iarăși acuzator! Vă sugerez să mai meditați.

Domnule CTA, pentru dumneavoastră orice argument aș aduce este inutil.

Domnule Itter, puteam să o fac oriunde și oricând. Momentul, starea mea și întâmplarea au făcut să fac intervenția acolo. Și nu a păcătuit cu nimic și nu a întinat în nici un fel memoria celui dispărut. Ci s-a înscris în firescul unor asemenea contexte. Care, poate mă repet, numai cu ipocrizie pot fi considerate nelalocul lor. Am arătat mai sus și dacă veți lua toate discursurile funebre din antichitate și până acum veți găsi, mai mult or mai puțin, considerații similare. Nu mai vorbesc de reflecțiile interioare ale participanților la asemenea evenimente.

Observ că-mi faceți un adevărat proces de intenție și-mi aduceți niște acuze de, vorba cronicarului, „se sparie gândul”. Este dreptul dumneavoastră. Însă puteți lăsa pustiei răul gândului domniei voastre.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Bună dimineața Vasilica,

Te-a cam traumatizat regimul Udrea-Băsescu de ai început să-i vezi și într-o alegorie despre libertate.

Voi ține seama, mulțumesc.

Ce mai faci? Ai devenit membră a Uniunii Scriitorilor?

Baftă!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2015-02-26 08:11:10
         
 
  Domnule Cristescu, vă rog să ștergeți acea poză de pe frontispiciul Europeei, eu o decriptez astfel: mâinile încătușate ale Elenei Udrea, iar fluturele, pe Băsescu care zboară în jurul mâinilor ei. :) Postați niște ghiocei, ceva, că vine 1 martie.  
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2015-02-25 22:44:33
         
 
  Cand toata lumea iti spune ca esti beat te duci si te culci... pe aceeasi ureche.

 
Postat de catre General Motors la data de 2015-02-19 16:37:12
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Domnule Cristescu,

Foarte bine alese paragrafele care încep cu: "Ce a remas din vistieriile..." și se termină cu cele trei păcate capitale. Doar că, în loc să vă apere, așa cum sperați, ele justifică perfect acuzația pe care v-a adus-o domnul R. Ș. și anume că ați încercat să exploatați emoțional momentul. Păi ce altceva fac preoții decît să exploateze, în folosul lor personal sau al religiei lor, momentele de fericire (naștere, botez) sau tristețe (înmormîntări)? Cînd să bage spaima în cei mai puțin merituoși, dacă nu la vederea morții? Cînd să atragă alți adepți? Dar pînă și ei, dacă sunt pricepuți, își leagă cuvîntarea de profesia, averea și obiceiurile celui răposat iar referințele la interesul lor personal sunt mai voalate. Pe ei măcar îi suportăm, îi acceptăm sau îi iubim, după cât de legați suntem de religia respectivă. Dumneavoastră v-ați hirotonisit și nu ne-ați împărtășit vestea? Are vreo legătură cît de mică polologhia dvs. cu viața și personalitatea lui Laurențiu? Să fi simbolizat el răul și dihonia în site? Sau poate a fost un cavaler pacificator? Domnule Cristescu, ați scris acolo un rînduleț pentru cel decedat, un paragraf scurt cît de cît neutru și două paragrafe mari numai și numai cu referire la site-ul DUMNEAVOASTRĂ. Cine e ipocritul?

Despre cît de "formativă și pedagogică" a fost pledoaria dvs, poate voi comenta altă dată. Dacă va mai exista un "altă dată".

Culmea, după intervenția dvs cel puțin discutabilă, vă legați de necrologul domnului Cioacă. Păi Calimero a fost un umorist! Cum ați fi vrut să îi fie pomenit numele, dacă nu cu un zîmbet? Sunt convins că și cel dus dintre noi ar fi apreciat comentariul.

Spuneți că "știu cel mai bine, pentru mine, ce și cât este de ajuns când mă exprim undeva". Preoții pomeniți mai sus ar spune că suferiți de păcatul mîndriei. Eu zic că nu sunteți singurul care "știe cel mai bine", la fel și cei care comentează filmele în sala de cinema, hăulesc pe străzi în crucea nopții, fluieră în biserică etc. Dacă îi trage cineva de mînă, acela are "reacții răutăcioase"?

de "gura lumii" nu o să retractez NIMIC.
Nici nu ar fi bine să retractați de gura lumii. Altul ar fi trebuit să fie imboldul... dar dacă nu e, nu e.
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2015-02-19 15:29:09
         
 
  domnule Cristescu, spuneți:

"Domnule Ștefănescu, atâta timp cât anunțul a foast făcut pe http://www.poezie.ro și apoi și pe www.europeea.ro nu văd rostul acuzării de ilegitimitate a folosirii de către mine a conjuncției "și"

cu referire la: "gestul domniei voastre de a anunța și aici decesul colegului nostru"

în primul rând, în expresia citată, "și" nu este o conjuncție, ci un adverb, cu sensul "inclusiv"

în al doilea rând, aș observa candida superbie cu care folosiți impersonalul "anunțul a fost făcut"

presupunând că o să mă contraziceți, ca de obicei, vă rog să recitiți, cu calm, forma echivalentă:

"gestul domniei voastre de a anunța inclusiv aici decesul colegului nostru"

întrucât persoana mea e singurul subiect al acestei afirmații, rezultă cu limpezimea cristalului că, după dvs, eu am postat anunțul în cel puțin două locuri, aici și în agonia.

ceea ce este, firește, este fals.

în agonia, după cum ușor puteți observa, l-a postat Dan Norea. eu am preluat (dacă peia ar mai fi printre noi, desigur, ar folosi sinonimul amical "colportat") informația, aducând-o la cunoștința colegilor de aici - celor vechi, presupunând, firește, că n-au citit anunțul din agonia. în treacăt fie spus, dacă eu nu mi-aș posta textele și acolo, probabil aș fi aflat nenorocita veste abia atunci când, sunându-l, o voce de robot mi-ar fi răspuns cu "număr nealocat", sau ceva de genul ăsta.

despre restul chestiunilor în dispută, o să vă rog să-mi permiteți să vorbesc de mâine încolo.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2015-02-19 13:53:00
         
 
  Ca de obicei:

1. Sefu' are dreptate
2. Sefu' are intotdeuna dreptate
3. Cand sefu' nu are dreptate se aplica punctele 1 si 2.

 
Postat de catre General Motors la data de 2015-02-19 05:09:59
         
 
  Nu, Doamne ferește, nu pe distinsul coleg l-ați ironizat. Ci țara pieilor roșii care "exploatează"! În contextul discuțiilor mai vachi de pe site acesta era subiectul "hot" la care m-am referit. Și personal, nu acuz. Ci constat dubla măsură față de niște considerații care, aparent, nu aveau legătură cu anunțul. Ce legătură să fiei între un anuț mortuar și "exploatarea din țara pieilor roșii"?  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2015-02-19 02:42:02
         
 
  Ce am spus eu nici măcar nu se situează la nivelul la care se situează ironia dusă spre satiră, pe subiecte hot ale site-ului, din fraza "Si asta in timp ce era "exploatat" ca inginer de soft de catre o companie americana cate 10-12 ore pe zi asa cum se obisnuieste in tara pielor rosii." care nici măcar nu a atras atenția.
(Emanuel Cristescu)

Domnule profesor Cristescu,
Ceeace am vrut eu sa sugerez eu cu "Si asta in timp ce era "exploatat" ca inginer de soft de catre o companie americana cate 10-12 ore pe zi asa cum se obisnuieste in tara pielor rosii." a fost puterea de munca pe care o avea Laurentiu Orasanu si nu are nimic de a face cu ironia si nici cu satira asa cum sustineti dumneavoastra. Eu nu cred ca Laurentiu Orsananu, daca ar putea citi cele scrise de mine s-ar simtii ironizat sau satirizat de mine.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2015-02-19 02:32:48
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE