FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
unui poet criminal
Text postat de Dumitru Cioaca
"Prefac atunci ardentul în păcat,
mascat, îmi pun pe creier un ciorap
și te ignor..."
(Versuri din poemul "Unei poete (foarte bună ritmiciană)" de Andrei Ghejan)

de poeta e frumoasa,
dupa un buchet de flori
pe care i-l duci acasa,
e o crima s-o ignori!

p.s.
cand tu stii ca-n poetesa
zac mormane-ntregi de ritm,
sa-ti plimbi pofta pusa-n lesa
e un act de egoism!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  erată:
care au trecut PRIN ȘCOALĂ ca gîsca prin apă
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2015-02-17 19:23:52
         
 
  Dumitre,

Îți înțeleg îngrijorarea și mă bucur să aud că ești un ins cumpătat, care consumă minimul de "i"-uri. Pe la noi sunt o mulțime de oameni care au trecut ca gîsca prin apă cu sau fără bac (că în bărci doar parlamentarii își permit să se dea) și care aruncă în stinga și-n dreapta cu "i"-uri mai multe decît ar trebui, după care se plîng că au rămas lefteri și țipă după ajutoare din ue.
Păi cîți nu și-au luat credite în franci helvetici ca să cumpere i-uri, să aibă ce să le pună copiilor pe masă și acum țipă disperați ca să intervină statul și să stabilizeze cursul de schimb din î din i în î din a, la valoarea din 1939 toamna plus cel mult 20%.
Dar te rog să nu te iei de obiceiurile Limbii Romîne. Normal că te vrea îmbrăcat (bine), că s-o fi săturat de toți zdrențuroșii care i-o trag pe la colțuri de net. Cînd mai dai pe-acilea, trage și matale pe tine o țoală de firmă, un abibas, un mike, un hugo doss să arăți că îți merge bine și îți permiți. Io, par degzample, nu mă prezint în fața Ei fără sacoul meu norocos Dulce & Gubanna (poate nu ești la curent, dar de anul trecut, celebra firmă și-a făcut sediu în românica și îi zice Dolce Telekom).
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2015-02-17 19:23:08
         
 
  Jupp,
Hai sa zicem ca printr-un efor suprem de vointa reusesc sa invat cele trei forme in care " a sti" vrea doi de "i". Dar nu stiu daca voi fi capabil sa memorez si toate imprejurarile in care nenorocitul vrea un singur "i". In afara de asta mai exista si pericolul ca, dupa ce-l favorizez pe "a sti", sa ridice pretentii si alte cuvinte ahtiate dupa "i"-uri. Eu, de-a lungul vietii, am avut succese remarcabile vorbind cu un singur "i" si fara sa pun o singura virgula. Daca judec la rece problema, nu am cum sa nu-mi dau seama ca gramatica Limbii Romane da dovada de un egoism exagerat din moment ce-mi cere sa o iubesc numai cum vrea ea, adica imbracat. Ori asa ceva nici nevasta-mea nu a avut curajul sa-mi ceara!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2015-02-17 18:49:38
         
 
  "cred ca o face doar din dragoste, in plus, regreta de fiecare data"
(Radu Stefanescu)

Radule,
Chestia cu regretul este una dintre hibele care m-au urmarit toata viata: eu tot timpul am iubit ca sa am ce regreta, care este, dupa parerea mea, o suferinta mult mai tolerabila decat regretul ca n-ai iubit.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2015-02-17 18:13:23
         
 
  nene Genule,

Și eu, ca și nenea Radu, cred că matale ucizi doar din pasiune. Pentru limbă, pentru limbi, pentru tot ce-i frumos în lumea asta (mai ales dacă poartă mini).
Acum nu trebuie să te superi pe cuvîntul "ști" că și el, ca și matale, deși e bătrîior, se poartă ca un adolescent răsfățat. Ba vrea una, ba vrea două... i-uri.
Acum, eu l-am bunghit și i-am învățat metehnele. Îți vîn și matale pontul, să vedem dacă te ajută:

"știi" cu doi i se scrie numai la persoana a doua, în formele:
tu (nu) știi
să (nu) știi
(nu) o să știi
După cum vezi, cu "nu" sau fără "nu", tot un drac, adică tot doi de i. În toate celelalte cazuri, "ști"-ul se mulțumește cu un singur i, cum îi șade bine unui cuvînt cumpătat, inclusiv viitorul la persoana a doua:
tu vei ști.
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2015-02-17 18:04:29
         
 
  :) Despre ce fel de ritmica vorbiti maestre?  
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2015-02-17 18:00:49
         
 
  Jupp,
Dupa ce, la interventia ta, i-am dat lui "sti" i-ul cerut, impresia mea despre acest cuvant este si mai proasta: odata ca este lacom (dupa parerea mea se putea descurca la fel de bine si cu un singur i) si in al doilea rand ca umbla cu pile. (De ce a trebuit sa faca interventia prin tine cand putea sa imi spuna si singur ce il doare?)
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2015-02-17 17:39:15
         
 
  nea Genu, cand ucide (gramatica romana), cred ca o face doar din dragoste, in plus, regreta de fiecare data (drept e, nu-si ia viata ca Othello, dar tot e ceva). asa ca, eu unul, il iert :)  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2015-02-17 15:59:31
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  genu-nene, iar pierduși un "i" la "știi" și ar fi bine să muți virgula de după "-ntregi" la "lesă," iar ritmul și egoismul or să rimeze cînd o face părul pere și răchita răchițele (nu, nu am greșit, părul meu de-a dracu nu vrea să facă pere, face doar chelie).
da' titlul ți se potrivește mănușă... fără degete:

Cînd masacrezi în mod brutal
Cuvintele, îți spun, concret:
Tu nu ai cum să fii poet,
Dar recunosc, ești criminal.

 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2015-02-17 15:48:50
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE