FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Eram zdrahonul care*
Text postat de Emanuel Cristescu
Parodie

Se dedică bardului de Giurgiu

Eram zdrahonul care, așa, ca un berbece
Cum peștele-n tigaie, știam că vremea trece
Nu-i sufeream pe alții nici mersul zis “pe jos”
Fixam pe fiecare cu ochiul meu sticlos.
Umblam cu tipe blonde și cu volume rare
Mâncam filosofie, pe Marx eram călare
Că sunt un axis mundi eu mă vedeam ades
Un bard într-o poveste, cu tâlc, bine-nțeles!.

Când îmi veni sorocul să urc și eu pe val
Trei bibilici mi-am luat, o sapă și un cal
Să duc povara lumii dintr-o secundă-n alta
Și mă visam adesea un cavaler de Malta
Dar sapa și cazmaua și furca la un semn
Destinul mi-l ursiră în lingura de lemn
Probam humerus, gambă și m-aruncam în șa
Și nu era oglindă să nu m-admir în ea!

Acuma-s cel mai tare și-ntre titani mă număr
Sunt bard și scriu la kil, poeme fără număr,
Fac șanțuri, gropi, podețe și tai câte-o găină
Și mă răsfăț adesea cu ceapă și slănină
Bunghesc pe fiecare și-i știu pe cei cu stele
Ce-mi intră noaptea-n casă și-n mailurile mele
Firește scuip pe viață că-i plină de noroi
Urând hermeneuții că-s altfel decât noi!

* G. Călinescu, Eram bărbatul care
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
 

după ce ne vorbești ceva despre biografiile pruncuților tăi cu discipolul buricea

Nu se pune,

cuplu photo cuplu_zps1488c906_1.jpg

e doar platonică!

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2015-01-27 21:33:06
         
 
  ca să vezi! voi cu fustițele sus tot timpul, dîn amor dă nu să poate, și vreți să se creadă că e același lucru.
hai te du!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2015-01-27 21:10:01
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  "alături de cupletiștii ștefănescu țociu și rădulescu palade - sau invers, oricum e același lucru - precum și cioclovină + răspopitu = love, ați făcut din ioropeea un fericit așezămînt casnic.
da' prunci cînd faceți? sau ați făcutără în secrete și i-ați lăsat la casa de copii?" (dilemă)


după ce ne vorbești ceva despre biografiile pruncuților tăi cu discipolul buricea (sau invers, tot un drac), te luminez eu ce și cum.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2015-01-27 20:38:01
         
 
  Mă pixelaș de Cuțarida, Cali, pe tine nu te duce mintea că, fără să vrei, mi-ai făcut un comliment? Mersi mă!

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2015-01-27 20:20:51
         
 
  totuși, cine îți e negrișorul, nenică?
că tu nu ești în stare de așa ceva, stai cuminte.
nici măcar prostile alea de soi sfanți, pe care încerci să le justifici, nu-s ale tale.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2015-01-27 19:50:51
         
 
  "este doar unul dintre tipurile de erori (in)umane"

Nu-i frumos distinse CTA. Pe un site literar, chiar și cu texte politice, grobianismele nu sunt chiar la locul lor. Dați replici spumoase, inteligente și, eventual care vă aparțin. Ați început să pictați?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2015-01-27 18:35:12
         
 
  Mic studiu de caz

Prea soft? Dar nu-mi propun altceva. Doar nu ar trebui să fiu și eu Caliban ori taliban ca autorul comentariilor de mai jos. Mi-am propus ca parodia să aibă ironie fină, un pic de sarcasm și spirit. Că voi fi reușit ori nu alții pot să judece.

Pentru cine are probleme de înțelegere, precizez: din necesități prozodice, am utilizat o inversiune stilistică. Un hint! "Eram zdrahonul care, așa, ca un berbece, știam, cum [știe] peștele în tigaie, că vremea trece" Dacă nici acum, Cali dragă, nu înțelegi, sună un prieten.

"spune-i prostulu acre a însăilat jucărioara" e grobian, cali. Mai pune și tu mâna pe manierele elegante. Vezi de ce îmi place să-mi îngrași subsolurile textelor mele cu acest tim de compost menajer textual peian? Pentru ca lumea să aibă posibilitatea să compare. Cine și ce înțelege sau nu înțelege!

"ori e tanda, ori e manda!" Vezi tu mă Cali? Probabil vei fi auzit când erai mic bancul acela: "Cum e corect? Iran sau Irak?" Da nu l-ai înțeles. Și ai rămas la paradigma de tip bolșevic. Cine nu e cu noi...

Spune Cali: "nea cristaș, și se crede călinescu?" Înteabă și tu un elev: când se citează autorul unui text parodiat, cine poate înțelege că autorul parodiei s-ar putea crede autorul textului parodiat? Evident, doar Cali!

Prospero
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2015-01-27 18:30:24
         
 
  pdap, spune-i prostulu acre a însăilat jucărioara de mai sus că mai trebuie să treacă prin clasele primare, ca să mai învețe ceva ortografie.
și cum vine asta:
"așa, ca un berbece
Cum peștele-n tigaie,"
ori e tanda, ori e manda! sau peștele-i berbece, și vițăvercea! la zoologia voastră infantilă e posibil orice.



 
Postat de catre ioan peia la data de 2015-01-27 11:34:00
         
 
  ntz, ntz, ntz, da' cin' s-ascunde sub pălăria matale, nea cristaș, și se crede călinescu? că, altfel, matale, cu covrigu ăla numai gaură, nu ești în stare nici două versulețe să-ngaimi. ce rușine! să te dai strong cu laba altuia!
ca și lipitoru ăsta de afișe, fănăsel-guriță-slută!
da' ce pățirăți? vă logodirăți și voi? ați ajuns la concluzia că viața-i scurtă și dragostea trecătoare? e bine. alături de cupletiștii ștefănescu țociu și rădulescu palade - sau invers, oricum e același lucru - precum și cioclovină + răspopitu = love, ați făcut din ioropeea un fericit așezămînt casnic.
da' prunci cînd faceți? sau ați făcutără în secrete și i-ați lăsat la casa de copii?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2015-01-27 11:30:49
         
 
  e prea soft, e aproape un omagiu. diseara o sa incerc o viziune ceva mai realista.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2015-01-27 11:29:34
         
 
 

Textul arată că zdrahonul nu este unic, este doar unul dintre tipurile de erori (in)umane predictibile. ADN-ul joacă unora feste dureroase.

Îmi permit și eu o umilă ilustrație găsită pe net.

4 photo 4_zps3c4433d6_1.jpg

E greu de înțeles cum rezistă persoane atît de lipsite de demnitate încît să nu intre în pămînt de rușine. Mai e unul, Toni Greblă. Dumnezeu cu mila.



 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2015-01-27 08:55:50
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE