FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Mașina de spălat Rotel
Text postat de Florentin Sorescu

Mașina de spălat Rotel

Era pentru prima dată când îl vedeam, iar fața lui obosită, cu riduri pronunțate și o lumină ștearsă în priviri, nu îmi inspira prea multă încredere. L-am invitat să ia loc în fotoliu, mi-a răspuns cu un zâmbet abia schițat.
Nu știu cum să mă port în asemenea momente, în fond totul ar putea fi foarte simplu, în stânga e baia, în față, holul, cred că aici ar fi cel mai potrivit pentru instalarea mașinii de spălat. Sfârșesc însă prin a fi excesiv de protocolar, doriți o cafea, în câteva minute va fi gata.
Maria mă avertizase, nu îți pierde prea mult timpul, la șapte fără un sfert trebuie să ne întâlnim în fața Teatrului Național, să nu îmi spui iar că cine știe ce s-a întâmplat.
„Femeile iubesc mașinile de spălat! Poate nu vă vine să credeți, dar veți vedea cum sfârșesc prin a se atașa de ele ca de niște ființe vii.”.
Terminase instalarea mașinii de spălat, era necesară o mică probă și acum ascultam cuminți în fotolii cum își derulează programul.
"Tot ce e posibil", i-am răspuns trăgând cu ochiul la ceas. "Sper să nu durează mult".
Evident că nu, doar câteva minute, numai că uneori ți se pare că cele câteva minute nu se vor mai termina niciodată.
„Nu știu dacă sunteți credincios, dar există lucruri pe care nu ni le putem explica. Cu câțiva ani în urma eram un om normal, nu îmi făceam prea multe probleme…”.
"Vreți un pahar cu apă rece?", l-am întrebat ducându-mă la frigider fără a mai aștepta vreun răspuns.
Mi-a mulțumit frumos, după care a continuat.
„…Până când mi-am găsit fiul spânzurat. S-a hotărât să-și ia viața exact in ziua în care trebuia să împlinească 18 ani”.
A urmat un moment de tăcere în care nu se auzea decât sunetul egal al mașinii.
"Îi luasem un cadou pe care știam că și l-a dorit mult, surpriza mea de majorat. Am intrat în casă, și...".
Nu am putut să-l refuz, bineînțeles că se poate fuma, îmi și imaginam figura îmbufnată a Mariei, iar s-au îmbâcsit toate lucrurile cu fum de tutun.
„Vedeți cât de silențios merge? Parcă nici n-ar fi aici. Da, da, extrem de silențios…”.
Fața îi devenise relaxată, părea că acel mecanism avea puterea magica de a-l liniști.
“La câteva zile după înmormântare, mi-a sărit o femeie în fața mașinii. Un țipăt scurt, după care totul a amuțit. Era tristă, nu știu cum s-a făcut, dar pentru o clipă i-am văzut fața în lumina farurilor și mi s-a părut îngrozitor de tristă… Nu avea nici 20 de ani.”.
Am deschis larg fereastra, aerul devenise irespirabil.
“Mi s-a spus să stau liniștit, a mai avut câteva tentative de sinucidere, iar acum i-a reușit. Nu trebuie să vă faceți prea multe probleme, cu siguranță nu dumneavoastră ați fost de vinㅔ.
Dinspre hol se auzea sunetul monoton al mașinii, întocmai ca un tors de pisică. Mașina își vedea în continuare de program, cu rigoarea unor ace de ceasornic. Un mecanism extrem de minuțios și de sigur care își urmează cu conștiinciozitate cursul predefinit.
„Așadar întâi fiul meu, iar apoi…”.
S-a auzit un clinchet scurt, semn că mașina a terminat derularea programului, după care s-a oprit. O liniște nefirească și-a făcut loc în încăpere.
M-a privit stânjenit, ca și cum m-ar fi observat abia acum. L-am condus până la ieșire. Afară începuse sa plouă mărunt. Ploaie rece,de toamnă. Pentru câteva clipe, l-am privit cum se pierde în noapte, iar trupul lui gârbovit aducea cu un imens semn de întrebare.
Părea că mecanismul acela exact rămăsese singura lui justificare, pistoane pe ulei și certitudinea unei vieți liniștite, mecanism bine pus la punct în care fiecare rotiță își urmează cu conștiinciozitate parcursul, fără țipatul scurt și dureros al unei frumoase necunoscute, într-o dimineața de iarnă în care te gândeai la aniversarea singurului tău copil, la florile care i-au împodobit mormântul, și rufe curate, extrem de curate, albe și imaculate, în lumina soarelui strălucind.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE