FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Eu sunt chiar Charlie
Text postat de ecsintescu virtual
Caricaturistii de la Charlie Hebdo au murit pentru ca si-au exercitat dreptul la libertate. Libertatea de actiune, artistica, politica, libertatea satirei, a mistoului, libertatea exemplului.

Ei nu au murit pentru aceste principii. Nici macar nu sunt principii, sunt axiome intr-o lume civilizata! Ei nici macar nu au murit in cunostiinta de cauza. Ei au fost asasinati. Omorati. Casapiti. De ce?

Pentru ca libertatea doare. Din pacate. Este o boala. Dar nu se vindeca niciodata. Este boala noilor milenii. Suntem contaminati de Facebook, Twitter, SMS, MMS. Instagram. Libertatea e mai rea decat ciuma. Incercati sa-i gasiti vaccinul. Nu veti reusi. Pentru ca, in sfarsit, Libertatea este o boala auto imuna.
Presedintele Romaniei este produsul unei astfel de libertati. Nu stiu daca se va vaccina candva, habar nu am daca nu va gaza aceasta libertate, dar stiu ca aceasta libertate l-a facut presedinte.

Maine, sau poimaine, sau dracu sa le ia de zile demente, presedintele va da legea Big Broather. Sper sa nu. Pentru ca daca DA, Goethe, un alt neamt, spunea ca libertatea lui inceteaza cand se ciocneste cu libertatea mea. Asadar ne vom lovi in libertati.

Sunt multi care vad conspiratii la fiecare pas. Buletine lasate, butoane de panica, voturi apriori, vorbitul cu Dumnezeu la cafea cand Dumnezeu nu bea cafea, etc, este o idee. Orice facem este controlat. Orice nu facem este controlat. Totul este controlat. Si atunci? De ce sa mai scriem, de ce sa mai gandim, de ce sa mai traim. Chiar si sfantul Augustin a avut o curva.

Libertatea de expresie este glontul nostru pentru orisicine. Este casca, blindaj, vesta antiglont, si baterie nucleara. Am vazut in aceste zile, si nu numai, acest lucru. Libertatea de expresie este o arma. Sa armam si sa ochim. Nimeni nu va scapa!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Profesore Corbu, putem sa te ajutam cu ceva? :)

 
Postat de catre General Motors la data de 2015-01-11 03:08:11
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Bine gandit, frumos spus, felicitari domnule Voicu!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2015-01-10 10:35:03
         
 
  Erată: "o operațiune de manipulare și nu numai, ultrasecretă, de mari proporții"  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2015-01-10 07:55:41
         
 
  "Presedintele Romaniei este produsul unei astfel de libertati."

Sancta simplicitas!

Perdeaua de fum diasporeză a mascat, probabil, o operațiune ultrasecretă, de mari proporții, care a sfidat știința și bunul simț! Și a permis prelungirea prin continuitate a unui sistem care, o constată și cei mai neajutorați, a adus România și românii în situația dezastruoasă în care se află acum! Și a oferit naivilor justificarea cu care, iată, se mulțumesc. Nivelul 1 hermeneutic! Acuma nu că varianta cealaltă ar fi fost mai bună! Din păcate, la ultimele alegeri, în ultimul tur, românii chiar nu au avut cu cine vota! Dar mă amuză convingerea unora de a crede în corecztitudinea alegerilor și a manipulaților de a refuza să accepte manipularea la care au fost supuși!

Și, iată, nici nu a trecut luna și, în spiritul "libertății" unul dintre cele mai detestate personaje politice post decembriste, devine consilier prezidențial. Din "libertate" l-a numit KJ pe MRU consilier personal, omul care, prin simpla apariție, sfidează România și Românii! Nu mai vorbesc de Mihalache și alții! Și acesta este doar începutul. Nu trebuie să bei un întreg butoi pentru a-ți da seama dacă este vorba de vodcă, vin, poșircă ori zeamă de varză!

Importantă este aparența, manipularea și credința manipulaților în nemanipulare.

Cum ar zice un personaj, asta es este! Tot ce-i gratis nu prea pare valoros! Și, din fericire, gânditul pare a fi, pentru mulți gratis!

PS. Libertatea de expresie este o mare valoare umană. Dar nu este, nu poate fi și nu trebuie să fie considerată a fi o valoare absolută. Pentru că, aici rezonăm distinse coleg, Goethe avea dreptate. Și, cum s-a văzut, dacă nu are limite, poate naște chiar libertatea de a trage cu pușca. Libertatea are și trebuie să aibă propria sa igenă, propriile norme, propria deontologie, propria reflexivitate. De fapt autoreflexivitate. Altfel devine entropică. Și, din "valoare" devine haos, nonvaloare. În mic, puteți constata și aici, pe site, că libertatea absolută nu poate fi decât o utopie. Poate, în cazul unei culturi și civilizații societale înalte, care de fapt înseamnă asumare ponderată a libertății de expresie, libertatea de expresie să fie "absolută". Dar suntem, vai, într-un real paradox: asumarea ponderată înseamnă limite. Prin urmare, libertatea absolută are propriile limite. Și asta în spațiul cultural. În spații non culturale și lipsite de conținutul unui alt concept, având conotații, oarecum, vagi, "bunul simț", libertatea absolută înseamnă darwinism social, entropie și, prin urmare, haos!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2015-01-10 07:54:11
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE