FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
un vot de milioane
Text postat de Florentin Sorescu
Un vot de milioane

Țara asta a noastrã chiar cã e miraculoasã.
Mã apucã deunãzi curiozitatea și întreb pe x cu cine a votat.
- Cu Johannis, evident, îmi rãspunde el cu un zâmbet larg.
Întreb pe un altul și, aproape identic, îmi dã același rãspuns:
- Johannis, cum altfel?
Arunc o privire pe rețelele de socializare și, uimire: constat cã toatã lumea l-a votat pe Johannis.
"Mãi sã fie", îmi spun. "Un' sã fie cele câteva milioane care au bifat cealaltã varianã?".
Brusc, mã apucã o neliniște și alerg într-un suflet acasã la mama, sã-i fac o vizitã.
În timp ce beau din cafeaua pe care mi-o servește regulamentar, îi zic:
- Sã nu-mi spui cã și tu ai votat cu Johannis!
Ea se uitã contrariatã la mine și izbucnește:
- Mamã, tu te-ai tâmpit?! Nu te simți bine?! Evident cã l-am votat pe Ponta! Ce treabã am eu cu Neamțu' vostru?
Mama e o femeie de milioane. Chiar și votul ei e unul de milioane.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  da' hai să zic și eu o mică istorioară adevărată...

a venit azi, la noi, o cunoștință, în vizită.
fie-sa e plecată-n anglia.
ne povestește cum a primit un telefon alert de la ea, cum că să se ducă iute-iute la vot, să voteze cu neamțu, că, altfel, vine comunismu piste noi, cu panzerele putiniste, cu tot!
și, cică, la observația maică-sii că să-și vadă de treaba ei, pe-acolo, pe unde hălăduiește, că știu ei mai bine ce-i de făcut, fie-sa i-ar fi etichetat pe ai ei părinți ca fiind niște "moșălăi inconștineți" (vezi bine, metafore feisbuciste!!!)
la care mă-sa, roșie de furie (se înfuriase și povestind), i-a replicat (reproduc aproape literal):
"auzi, fă, a prins mămăliga coajă? ai uitat că nu tu m-ai făcut pe mine, ci eu pe tine? știi cîte tone de miere am vîndut și cîte nopți a pierdut tac-to, pe cîmpuri, ca să te facem pe tine ceea ce ești? acu ne faci proști? cine te-a-nvățat, fă, să fii obraznică? ai noroc că nu ești aici, să te scarmăn nițel pîn păru ăla, să te-nvăț dîn nou cum e să fii bine crescută cu părinții tăi. că văz c-ai uitat. te-au dat ăia la-ntors p-acolo, să-ți scuipi părinții care te-au crescut? nerușinato!"

mda. scurt. fără metafore și figuri de stil.
and, generalissimo vorbind, cam asta a fost educațiunea bășist-iocanistă, pe neturi. și nu numai.


 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-11-24 15:51:05
         
 
  "mumii naumiste" am vrut să zic, da' s-a păstrat rezonanța frazei anterioare.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-11-24 10:12:38
         
 
  mda, nu văzusem intervenția autorului.
care ne-a lămurit buștean!
de-aia-mi plac mie poiețeii: că o dau cotită, cu limbaje care de care mai absconse, doar-doar or părea un fel de oracole de dămăroaia, care merită a fi consemnate, în istoria spirituală a umanității, drept niște genii neînțelese!
adică, un fel de genii naumiste, garnisite cu glosolalii avangardiste.
uăh!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-11-24 09:32:58
         
 
  "cand am injurat eu poprul roman? Poti sa dai un exemplu?" (popa tunsu ce s-a dusu)

păi, cel mai proaspăt exemplu este postarea porcăriei ăleia animate, în care un conclav de "călugări" turmentați de alcool și propria-le prostie, animați de... dragostea fierbinte față de românia, își băgau și își scoteau în ea. sugerînd că noi trăim în cocioabe, în bordeie, pe pustii, și că suntem niște primitivi,(ăsta-i referenul tuturor bășiștilor!) în timp ce ei, dragă doamne, sunt niște spirite evoluate, de la stadiul de maimuțe, la cel de moluște popești, bete și ghiftuite, îmbăloșate în propria-le imbecilitate satisfăcută.
tu, declarîndu-te fe fe entuziasmat de așa mizerie, și postînd-o, drept reprezentație demnă de a fi urmărită, ai înjurat, laolaltă cu neghiobii ăia, românia.
apoi, bășist frenetic fiind tot timpul, la fel ai făcut: ne-ai insultat, tu, un popă înstelat, care a făcut facultățili lu birică pentru a scoate la iveală o alcătuire contra naturii: inginer cu popă-n coadă - o drăcie de iscoadă, mult parșivă, mult neroadă!

cît privește nu'ș ce texte pe care le-am șters eu pentru că nu știu ce mi s-a părut, ar trebui să dai exemple.
am un singur text, țin minte, în care, exasperat de
proliferarea bășismului, am înfierat această jegoasă prestație a conclavului, cu adresă fe fe precisă.
în orice caz, a spăla putinica la stăpînii cărora le lingi pantofii, contra unui castron de linte, și a arunca încoace cu scuipați, este un gest demn de cei mai josnici indivizi ai faunei omenești. orișiunde și orișicînd, iudele au fost niște jeguri umane.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-11-24 09:28:48
         
 
  Nea Mitica, daca vrei stele da-i in dujmanu' da clasa.  
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-24 04:55:37
         
 
  Domnule Profesor,
Sa stiti ca am devenit gelos pe poetul Florentin Sorescu. Pai jumatatea mea de parodie, nu merita si ea, acolo, un sfert de stea? Mai ales ca mama mea, asa cum sper ca ati observat, isi serveste musafirii cu lichide mult mai serioase, nu cu niste neispravite de cafele.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2014-11-24 04:45:01
         
 
  Măgăria la care m-am referit a fost postată la 2014-11-24 02:43:39.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-11-24 02:58:05
         
 
  Este ultima măgărie pe care o mai scrii aici epi și nu mai știiu cum. Tu nu ai ce căuta aici. Atacurile la persoană sunt tot ce ești capabil să produci. Vezi pentru ce îți reduc nivelul? Nu pentru ce vii tu mai apoi și îți închipui. "Acum nu știu câți ani ai spus tu nu știu ce mărgică politico filosofică sau evaluare inteligent-diagnosticistă și eu te-aș fi banat pentru aceasta".

Prin urmare, pentru măgăria de mai jos, și pentru faptul că ai recidivat 3 luni vei avea nivelul 10. Punct. Și toleranța mea are limite.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-11-24 02:51:53
         
 
  Profesore, las-o-n pitici, ca macane!

Ia sa faca autorul niste corectari pe text, adica sa puna Iohannis in loc de Ponta, sa vedem daca ii mai dai stelute.

 
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-24 02:50:29
         
 
  Sa va traiasca sanatoasa!  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2014-11-24 02:48:40
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Mama mea stie bine ce pui a crescut. De altfel, chiar nu cred ca mama dumneavoastra se mai uita la Suleyman Magnificul. In caz cotrar, va inteleg perfect.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2014-11-24 02:47:46
         
 
  peleo, cand am injurat eu poprul roman? Poti sa dai un exemplu?

Ca tu l-ai injurat si l-ai facut albie de porci de numerate ori, dupa care ti-ai retras textele cand ti-am facut observatie.

 
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-24 02:47:40
         
 
  "Dacă între un om acre a făcut Teologie și care scrie..." (profu')

Eu sunt convins ca ti s-a cam acrit sa o tot iei in freza de la nen'tu Epi, profesore, dar totusi se scrie "care", nu "acre".

 
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-24 02:45:53
         
 
 

Exercițiu de lectură

Lecția de democrație sau măreția "micului" text.

Marea lecție a "micului text" este una de democrație, credință, respect, asumare de ordinul I (mama) asumare de ordinul al II-lea, autorul. Ironia care merge până la sarcasm, atitudinea față de ipocrizie și proporțiile apocaliptice pe care, aceasta, ipocrizia, le ia în anumite contexte, cameleonismul și lingușirea sunt surprinse și lovite ca într-un joc de biliard. Un "tac" poetic, abia sugerat, lovește țintit, precis, necruțător. Aparența simplitate a textului, chiar dacă va fi fiind realizată ușor, este contrapusă inextricabilului hățiș ideatic textual al schiței. Și, izbăvitor, ca un fel de "fluture" dintr-un celebru poem, care trece peste toate, " Țara asta a noastrã chiar cã e miraculoasã."

Da, un vot de milioane, un text de milioane! Care pledează frumos și convingător pentru adevăr, asumare, tolernță, respect și bună conviețuire. Într-o societate adusă, prin manipulare, ură, sărăcie și jefuire, în starea de divizare fundamentalistă. Aproape jihadică. Un text care pledează pentru frumos, firesc normalitate și etică. Un text care merita, fără rezerve, să fie înstelat. Un poem care, deja, a fost înstelat. Aceasta este viziunea mea contextual-intertextualistă. Dacă aș ști mai multe și despre mama distinsului autor, v-aș putea oferi și o interpretare critică biografist-intertextualistă.

În plus, valoarea textuală este confirmată și de reacțiile perceptive ale lectorilor pe care textul îi stimulează și le oferă bazele inventării sau reinventării unor paradigme de lectură proprii, personale. Sigur, decriptarea, i-aș spune, "variantei princeps" presupune lectura atentă, și mai ales, conotativ - interpretativă. Pentru că textul în sine, oferă valențe perceptive atât celor care se vor limita să rămână la suprafața textuală cât și acelor care vo încerca să surprindă profunzimile subtextuale.

Aceste considerații provin, justificat și coerent, din încărcătura textului. Și pot fi argumentate justificat și coerent pornind de la text. Indiferent de ce ar spune autorul. Totuși, în acest caz, autorul, se pare,în mod fericit, confirmă, fără echivoc, modul nostru de apropiere de text.

Relectură sau lectură plăcută, Doamnelor și Domnilor, Distinși Membri europeici!

PS. Ați ordonat, m-am supus, domnule Ștefănescu. Mulțumit?

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-11-24 02:44:33
         
 
  Pai si tu, profesorre, te dai in figuri ca ai facut nushce facultate, dar nu se vede nimic!

Avea dreptate Basescu atunci cand spunea ca tara are nevoie de tinichigii, nu de universitari din astia... trei la legatura. (ps: am verificat, daca legatura e de patrunjel este ecoliterar).

Cred ca ai fi fost un bun tinichigiu. Uite la peia ce bun gainar este. Creste chiar gaini japoneze: suzuchii, mitsubishii, etc.

 
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-24 02:43:39
         
 
  Pai se compara mama domnului avocat Florentin Sorescu ca mama mea?!...

In timp ce imi erveste trascaul ii zic:
-Mama,sa nu-mi spui ca nu ai votat cu Ponta!
Ea pune mana pe toi cu intentia de a mi-l lua:
-De mic erai prost dar acum se vede ca te-ai tampit de-a binelea! Pai ce treaba am eu cu plagiatorul tau?
Mama mea este o femeie de miliarde. Chiar si votul ei este unul de miliarde.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2014-11-24 01:34:07
         
 
  cred, însă, că, de fapt, judecîndu-le prestația și dorul de ducă, vorbim despre școala hardeleană!
scrisă de ioan budai hardeleanu!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-11-24 00:43:51
         
 
  Mare mirare m-a cuprins vãzând atâtea patimi stârnite de un text atât de mic.
Ideea mi-a venit citind deunãzi intervenția unui bãtrân europeic
a cãrui prezențã e cu cât mai rarã, cu atât mai prețioasã.
A ținut ilustrul domn sã ne spunã cu dreaptã mãsurã cã el a votat Johannis. Asta dupã ce, înainte de alegeri, ne clama sus și tare cum cã el nu spune nimãnui cu cine voteazã, afarã de cei apropiați. Anatemizând vociferarea/vânzoleala de pe acest site.
Nu știu ce s-a schimbat între timp, dar m-a mirat confesiunea publicã a domniei sale atunci când nu mai interesa pe nimeni. Afarã, poate, de sine însuși.
Evident, este vorba de adevãr și (de) ipocrizie.
Mama e singura persoanã care l-a votat pe Ponta. O spune fãrã conjur, ținând locul atâtor milioane de curajoși.
P.S. Cum sã-mi fie rușine de mama, domnilor?! Ce, m-am tâmpit? La urma urmei fiecare votezã dupã cum îi bãune capul,cum sã-i scoți ochii pentru pãrelile/credința lui?
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2014-11-24 00:32:46
         
 
  "De ce m-as dezice public de o universitate romaneasca de prestigiu pe care am absolvit-o ca sef de promotie in anul 2002 cu media finala 9,63?"

la ce anume ai absolvit, popo, facultățili alea? la filaj? sau la diversiune?
mda, văd că ai fost ffoooarte silitor, fapt confirmat de către febrila ta activitate ulterioară...

și care istorie zici tu că ai vrut să cunoști?
a poporului român?
de ce? să știi cum să o-njuri mai bine?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-11-23 23:49:14
         
 
  mda, școala ardeleană, de rit nou, desigur.
este reprezentativ!
și sugestiv.
și cred că s-au risipit și ultimele îndoieli în legătură cu manevrele submerse ale destrămării româniei.
o liotă de indivizi "demni" de demersurile strămoșilor lor, care au consdierat capitala românismului a fi la bucurești, în regat.
bine, e de presupus că indivizii ăia cunosc din istoria lor cam cît cunoști tu, popo, din ăle sfinte.
și-nstelate.


 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-11-23 23:45:51
         
 
  Dacă între un om acre a făcut Teologie și care scrie

"Nu sunt eu un tip prea religios,"

nu vedeți nimic nelalocul lui, măcar nu mai scrieți "ca cineva".

Etc.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-11-23 23:45:44
         
 
  Pai ce poa' sa explice autorul decat ca a facut misto de domnul Elena, stiind cat o sa se entuziasmeze? :)

 
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-23 23:41:06
         
 
  peio, bajetii aia ardeleni au incarcat clipul pe youtube inainte de turul II. Deh, Scoala Ardeleana!

 
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-23 23:40:11
         
 
  Profesore, chiar vorbesti serios sau faci glume tembele a la Ponta cand afirmi: Ce credibilitate mai poate avea cineva care a urmat cursuri de teologie și nu s-a dezis public de ele când afirmă, fără să-l oblige nimeni:"Nu sunt eu un tip prea religios,"? QED!

De ce m-as dezice public de o universitate romaneasca de prestigiu pe care am absolvit-o ca sef de promotie in anul 2002 cu media finala 9,63?
Este vorba de Universitatea "Lucian Blaga din Sibiu", Facultatea de Teologie "Andrei Saguna", sectia Istorie-Teologie.
Si de ce ar trebui ca cineva care a absolvit istorie-teologie sa fe neaparat religios? Poate ca persoana respective, inginer fiind, si-a dorit sa isi cunoasca mai bine poporul, cu bimilenara sa istorie si religie. Deci care e problema?
Trebuia neaparat sa ma fac popa sau arheolog?

 
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-23 23:38:19
         
 
  sigur, ar fi de dorit apariția autorului, cel mai în măsură a explica anume ce o fi vrut să spună mama dînsului.
asta, în eventualitatea în care a priceput ț fie și el - replica personajului "mama".
în felul acesta putem face o disociere sănătoasă între calilficatvul de "babă" - dacă spusele ei este o reflecatre directă, fără ocolișuri semantice, a credinței personale.
sau, dimpotrivă - o ființă superioară, animată de simțăminte profunde, dacă a dat să se înțeleagă că interpretarea eseistului rolist, afanase, este cea corectă.
așteptăm cu-nfrigurare limpezirea contextuală a situațiunii.


 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-11-23 23:27:37
         
 
  eu cred că, de fapt, e horă călugărească post-coitum, popo!
post-coitum-inteligentum!
ceea ce nu înțeleg eu este ce vruseși să demonstrezi cu porcăria asta: că sunt idioți risipiți prin lume, ca neghina luată de vînt, asemeni ție, al căror singur gînd este cum să scuipe mai abitir încoace? mai exact, înspre românia...

căci, dincolo de ce a reprezentat au ba ponta, se distinge foarte clar disprețul și scuipătura groasă, de nătărăi îmbuibați, față de tot ceea ce e românesc și, mai exact, dincoace de carpați. sigur, nu scrie pe fruntea lor că sunt o adunătură de boaite, de cine știe ce naționalitate, dar, după accent, e clar de unde se trag.

văd că te bucuri laolaltă cu creierele astea exaltate, cum se bucură prostu de căderea cometei, convins că nu va cădea și în capul lui.
e bine. măcar știm exact cu cine avem de-a face.
totuși, aș vrea să-l văd pe rafinatul rolist afanase, altcum fffoooarte ofuscat de limbajul meu inconform, ce crede despre onorata adunarea popească, care, pe lîngă blasfemierea ălor sfinte (că tot se dau unii credincioși) este și un par egzamplu de educațiune aleasă, potrivit canoanelor spilcuite ale marelui om de fizcultură care este.

aș dori, deasemenea, să le văd opinia ălorlalți activanți de pe aici, care sunt în tabăra selectă a clanului de călugări satisfăcuți, din animația aia jegoasă.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-11-23 23:17:01
         
 
  "Adică de tot rîsul." Al dumneavoastră!

Aș fi "mâhnit peste măsură" de vreo eventuală laudă de a domniei voastre.

Ați trecut la persoană. Evident, argumentele v-au făcut KO: Dar poate mai încercați!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-11-23 23:16:00
         
 
  Felul în care vă fofilați e de milioane. Adică de tot rîsul.

Mama n-are nevoie de justificări. Dv. nu mai prididiți.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2014-11-23 23:12:39
         
 
  Da domnule CTA. Da. Aveți dreptate. Ați surprins esența. Asta denotă că sunteți un om inteligent. Și de aceea nu beneficiați și nu veți beneficia de circumstanțe atenuante în hermeneutica textuală. Pentru că știți, înțelegeți. Doar că vă situați nu de partea binelui. "Mama este lăudată pentru că este un om dintr-o bucată și-și recunoaște fără ezitare fapta." Aceasta este esența. O dată acționalul și apoi consecvența și lipsa ipocriziei. Cu amendamentul că nu-și recunoaște. Nu poate face parte din categoria celor care "își recunosc"! Ea pur și simplu, într-un fel de naturalețe ancestrală, normală, firească, etică, fără să simtă nevoia vreunei justificări, pur și simplu afirmă. Ea nu a fost pusă, adusă ori constrânsă "a recunoaște" Cum eronat înțelege fără vreo explicație coerentă domnia voastră. Iar, pe de altă parte, domnul Florescu face publică aceast stare de fapt. Poetică. Asumată. De aceea am înstelat textul.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-11-23 23:08:16
         
 
  "Nu sunt eu un tip prea religios,"

Triumful polemicii: să aduci ori să-ți surprinzi preopinentul în autocontradicție! Nu-ți poți dori ceva mai mult. Uneori aceasta se face cu mult efort. Alteori aprae precum uleiul la suprafața apei!

Ce credibilitate mai poate avea cineva care a urmat cursuri de teologie și nu s-a dezis public de ele când afirmă, fără să-l oblige nimeni:"Nu sunt eu un tip prea religios,"? QED!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-11-23 22:58:53
         
 
  Dacă vom citi textul cu atenție, vom vedea că el incriminează pe cei care nu mai au curajul de a recunoaște că au votat cu Ponta. Și faptul că fenomenul este cvasiunanim.

Mama este lăudată pentru că este un om dintr-o bucată și-și recunoaște fără ezitare fapta. Este conscventă, nu ipocrită. Într-un anume fel, replica ei este onestă știind că fiul o înțelege. Jocul final cu milioanele nu cred că este un elogiu apoteotic. Reiterarea lor le persiflează. Prima oaraă sînt folosite la figurat, a doua oară la propriu - peiorativ.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2014-11-23 22:55:51
         
 
  Eheee... domnule Ștefănescu! Eheee... Degeaba toc eu aici. Degeaba, se pare. Textul și revelara lui nu pot fi rupte de context. Mecanicismul pe care îl propuneți prin interșanjabilitate are cu totul și cu totul alte conotații contextuale. Tocmai aici rezidă măreția gestului domnului Florescu. El reprezintă gena, mugurele îndoielii. Credința proprie, cartezianismul personal și infailibilitatea de grup sunt puse în antiteză. Dar nu orice antiteză. Ci una contextul-ontologică. În care ființa sfântă este aruncată în arenă. Este un gest sacrificial. O tresărire de conștiință. Un zbucium. Frământare. Îndoială. Poate chiar teamă și regret!. Subconștientul a jucat aici rolul ESENȚIAL! Și pentru asta trebuie admirat curajul domnului Sorescu. Pentru că, procedând aatfel, domnia sa se expune. Facebook-iștii manipulați, comandați și plătiți, robii marketingului politic nu vor înțelege niciodată așa ceva. Ei se vor mulțumi și limita la primitivismul linșatoriu de tip lăpușneanian!

De aceea și pentru multe altele, nu cu larghețe ci cu acribie am înstelat acest text.

PS. A-l lăuda pe Ceaușescu în plin ceaușism era banal. A-l critica era, contextual, valoros. De aceea textul lui Sorescu este unul valoros. Pentru că se situează anigregarității comune și, excepțional, împotriva PROPRIEI CREDINȚE: Este, în hermeneutică textuală, un fel de autoflagelare! Sau sepukku existențial ideologic.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-11-23 22:54:47
         
 
  dincolo de semnificația sau intenția reală a textului de mai sus, nu pot decît să observ că ăștia care nu suportă "babele" - probabil și moșii - sunt și ei, la rîndul lor, cam tot pe-acolea. sigur, ținînd cont de calitatea lor umană excepțională, ce mai... un model de civilizațiune și rafinament, precum și a mamelor lor care le-au data educațiune aleasă, nu putem decît sî rămînem siderați în fața unuor asemenea personaje și să mulțumim cerului că există. încai totul e atît de evident, încît, noi care am fost educați atît de strîmb de către mamele (citește: "babele") noastre ignorante, ar trebui să cerem exterminarea noastră imediată, pentru a lăsa teren liber de desfășurare marilor spirite denpotrivă.
perfect. deci închideți hora, spiritelor!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-11-23 22:51:17
         
 
  "Din respect pentru domnia sa, mă voi revolta, ori de câte ori o veți implica în astfel de contexte."

din respect pentru mine, ar fi indicat să vă abțineți...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2014-11-23 22:40:06
         
 
  "Nici nu înțelegeți măreția gestului domnului Florescu! Cinste lui!"

sincer, doamnă Ștefan, dacă în opera literară de mai sus schimbăm Ponta cu Iohannis și Iohannis cu Ponta, ați mai acorda 3 steluțe?

dacă da, înseamnă că-i apreciați valoarea textuală în sine, caz în care, dacă nu vă cer prea mult, v-aș ruga să vă justificați gestul cu un "exercițiu de lectură".

dacă nu, textul ar trebui încadrat la o categorie nouă, intitulată "TEXTE MĂREȚE".
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2014-11-23 22:39:03
         
 
  "sunt singurul care decide ce și cum se cuvine a vorbi despre mama personală."

Măreață și greșită convingere. De fapt, malconvingerea. Din respect pentru domnia sa, mă voi revolta, ori de câte ori o veți implica în astfel de contexte. Faptul că v-a fost mamă nu vă dă drepturile pe care vreți să induceți ideea, că aveți dreptul să vi le arogați.

PS. V-am mai spus, și o știți, nu am timp, nu pot și nu-mi propun să citesc tot ce se scrie aici. Mizez pe ajutorul editorilor și al comunității europeice! De aceea desfid și procesele de intenție!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-11-23 22:38:39
         
 
  Chiar și votul ei e unul de milioane.

Rămîn la părerea că această ultimă propoziție este una ironică și ia în răspăr ceea ce crede domnul Corbu. Dar fiecare citește textul pe care îl merită.

Interpretarea dînsului cred că e de milioane. Adică de tot rîsul.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2014-11-23 22:38:38
         
 
  "Ce ar fi, domnule Ștefănescu, să rămâneți în contextul de aicI. Din respect ar trebui, și eu o fac, să rămâneți doar aici! Sunt și ființe (actuale sau foste) care sunt ori ar trebui să rămână neimplicate în mocirla aceasta! "

domnule Cristescu,

dacă ați fi reacționat cu aceeași indignare (fie, măcar promptitudine) când am fost înjurat de mamă pe saitul dvs, v-aș fi răspuns.

oricum, sunt singurul care decide ce și cum se cuvine a vorbi despre mama personală. în ce privește mocirla, fiți sigur, slavă Domnului, indiferent de context, a scăpat de ea...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2014-11-23 22:31:44
         
 
  ... ci și un singur vot, trebuie RESPECTAT! (Emanuel Cristescu)

Pai cine a zis ca nu ii respectam votul? Uite ca i-l respectam: Ponta in Duba-i, iar Iohannis ii la Cotroceni!

 
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-23 22:29:29
         
 
  E clar că nu sînteți un naiv. Păcat. Dar simptomatic.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2014-11-23 22:28:35
         
 
  "care înstelă cu atâta princiară larghețe textul de față"

Nici nu înțelegeți măreția gestului domnului Florescu! Cinste lui!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-11-23 22:26:18
         
 
  Da, domnule Ștefănescu, am fost singurul în familie care nu am votat cu prelungirea prin continuitate a regimului Băsescu! Asta nu m-a (ne-a împiedicat) ca, și astăzi, de exemplu, să ne întâlnim cu toții, la ceeași masă. Civilitatea începe de acolo de unde există respect.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-11-23 22:24:43
         
 
  "A mea, de-ar fi mai trăit," Ce ar fi, domnule Ștefănescu, să rămâneți în contextul de aicI. Din respect ar trebui, și eu o fac, să rămâneți doar aici! Sunt și ființe (actuale sau foste) care sunt ori ar trebui să rămână neimplicate în mocirla aceasta!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-11-23 22:21:00
         
 
  dar mă-ntreb, doamna Elena Ștefan, care înstelă cu atâta princiară larghețe textul de față, o avea oare copii? Și dacă da, aflat-a cu cine-i votară copiii? Și dacă tot aflat-a, nu-i trase de urechi?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2014-11-23 22:18:13
         
 
  "a votat cu milioanele care nu vor înțelege niciodată de ce votează."

Ce blasfemie. Extremism. Din cealaltă parte s-ar putea vedea la fel. Dogmaticii, îndoctrinații au dreptate. Ei au întotdeauna dreptate. Dreptatea lor. Imuabilă, perfectă, definitivă. Greșeala lor fundamentală? "milioanele"! Ei bine, ei nu vor înțelege niciodată principiul democratic, potrivit căruia nu numai "milioanele" ci și un singur vot, trebuie RESPECTATE: Cum să-i explic asta unui domn precum CTA? Cum? Bibliotecile sunt insuficiente! Dicționarele sunt sărace. Cuvintele? Nu ajung.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-11-23 22:17:40
         
 
  A, deci nici macar profesor nu esti, nea Corbule? Scuze...

 
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-23 22:12:10
         
 
  Florentine, și? A mea, de-ar fi mai trăit, vota cu Iohannis. Oricum, nu m-aș fi lăudat cu chestia asta, excelența sa Emanuel s-ar fi întristat peste măsură.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2014-11-23 22:11:05
         
 
  - Mamã, tu te-ai tâmpit?! Nu te simți bine?! Evident cã l-am votat pe Ponta! Ce treabã am eu cu Neamțu' vostru?
Mama e o femeie de milioane. Chiar și votul ei e unul de milioane.


Domnule Corbu, sînteți de milioane! Îmi permiteți să cred că autorul consideră că mama dînsului rămîne de milioane chiar dacă a votat cu milioanele care nu vor înțelege niciodată de ce votează. Unii din naivitate, alții...
 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2014-11-23 22:09:22
         
 
  Facebook-iada în acțiune. Începutul a fost făcut. Stați să vedeți.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-11-23 21:50:33
         
 
  În închipuirea domniei voaste, domnule Epi-glumist, vă imaginați "Profesore" cu mine. Fantezie plăcută!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-11-23 21:48:14
         
 
  *infiltrata.  
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-23 21:46:52
         
 
  Profesore, din postura matale de cartita pesedista infiltrate cu acte in regula in PNL iti inteleleg entuziasmul ca cineva a votat PSD si Ponta. Dar incearca sa nu ne jignesti inteligenta, noua, romanilor care mai si gandim. Bine?
Atunci multam si un praz verde.



 
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-23 21:46:26
         
 
  Dacă cineva ar fi intenționat să facă o sinteză Eminescu, Blaga, Rebreanu. Preda,adică un loc geometric, așa ar fi spus:"Mamã, tu te-ai tâmpit?!"

Pentru cine are urechi de auzit și ochi de văzut!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-11-23 21:46:23
         
 
  Profesore, din postura matale de cartita pesedista infiltrate cu acte in regula in PNL iti inteleleg entuziasmul ca cineva a votat PSD si Ponta. Dar incearca sa nu ne jignesti inteligenta, noua, romanilor care mai si gandim. Bine?
Atunci multam si un praz verde.



 
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-23 21:46:10
         
 
  Si nenea asta bine imbracat din videoclip a vorbit de iubire.

 
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-23 21:43:33
         
 
  O baba din Giurgiu catre alta: - N-ai sa imi dai imprumut un chil de faina pana la turul II?



 
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-23 21:42:50
         
 
  Oamenii din afara eticii și istoriei, ubibeneștii, au imunitate. Ei pot să spună ce vor.

Aici, domnul Sorescu, a vorbit despre iubire. Atât. Puteți discuta pe nenumărate topice despre interes. Suntem toleranți. Vă iubim și pe voi!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-11-23 21:42:32
         
 
  M-au podidit lacrimile. De ras.

Mama mea a votat intotdeauna contra PSD-ului. Pai cum? am intrebat-o. Doar Boc si cu Basescu ti-au taiat 25% din pensie.
Nu mi-au taiat! mi-a raspuns. Nu te mai lasat manipulat de antene. Si chiar asa, fiind criza, prefer sa imi taie 25% din pensie decat, din populism, sa imi creasca pensia cu 25%, dupa care sa impuna tot felul de taxe si sa mareasca de doua ori preturile ca sa isi scoata parleala.

PS: Am uitat sa va spun ca mama mea e economist de meserie.

 
Postat de catre General Motors la data de 2014-11-23 21:39:15
         
 
  Propoziția lunii:

"Mamã, tu te-ai tâmpit?!"
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-11-23 21:35:55
         
 
  Copacii, cu rădăcini adânc înfipte în pământ, nu mor niciodată. Întotdeauan lăstarii sănătoși devin copacii sănătoși care rămân în picioare! De mii și milioane de ani!

Ce lecție, domnule, ce lecție! Antimanipulare in nuce! Om trăi și ne-om (sau neom?) vedea?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-11-23 21:33:08
         
 
  Mineriada...ăăăă facebookiada contra istoria perenă a bunului simț! Sărut mâna doamna Sorescu!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-11-23 21:28:20
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE