FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Bărbați adevărați
Text postat de Florentin Sorescu


Bilă este cel mai tare, cu Bilă nu se poate pune nimeni. Toți îl admirăm în secret și ne place sa îi semănăm. Cele mai tari povești el le spune și mi se face pielea găină doar când mi le amintesc.
Mama m-a bătut cu cureaua, nu îi mai spune lui Florin bazaconiile tale, că iar a început să facă noaptea pipi pe el.
Mama nu știe ce e un bărbat adevărat. Ei îi place de Piuliță (așa îi spunem noi lui Florin), că e tare la numărat. Eu l-am învățat să numere și de-atunci nu s-a mai putut opri. Când a spus bilion m-am tăvălit pe burtă de râs. Balon, prostule, nu bilion.
Dar Piuliță e prost ca noaptea, nu înțelege nimic.
Bilă l-a pus portar, măcar se ciocnește mingea de el. În poarta noastră, firește, că el e la echipa adversă. De fiecare dată mâncăm bătaie și trebuie să facem flotări. „Ai să-mi mulțumești odată”, îmi spune, uitându-se admirativ la mușchii mei.
Pe Țugui eu l-am adus în gașcă. Mi-a plăcut de el, că are nasul turtit. „E bun la bătaie , Bilă, nu-i dă așa ușor borșul pe nas.”. Bilă l-a privit cu atenție și, după un moment de maximă concentrare, a hotărât scurt: "Da, este bun.".
Cu noi mai sunt Alifie și Grasu’.
Alifie te face să râzi. Râzi de te prăpădești, nu alta. Cu sughițuri și lacrimi în ochi. De Grasu’ face el mai ales mișto. Zice că n-a văzut în viața lui prost mai mare. Afară de Piuliță, bineînțeles.
Dar Grasu nu se supără. El râde cel mai mult de poantele care se fac pe spinarea lui. D-aia s-a umflat atât de mult, că a făcut burtă de râs.
Suntem bărbați adevărați, nimeni nu se pune cu noi. Seara ne adunăm în fața blocului și stăm până noaptea târziu. Fumăm țigară de la țigară, iar Bilă ne spune povești:
– S-a întâmplat de-adevăratelea, vă spun eu! Uitați-vă la steaua aia care se aprinde și se stinge pe cer. Mai la dreapta, boule, lângă copac.
Ei, pare că este stea, dar nu-i așa. Ăla e foc de pistol. O urmăresc pe maimuța cu foc în burtă. A scăpat de pe o planetă îndepărtată și vine peste noi. Aia mănâncă oameni, nu-i de glumit. Mie nu mi-e frică de ea, că sunt slab ca un țâr. Dar tu, Grasule, nu știu ce-o să te faci. Nici nu știi când te înhață. Poate chiar acum ne pândește, pitită după copac.
Pe Bilă nu-l bate nimeni la cap. Mama lui s-a dus în cer iar pe taică-său zice că nu l-a văzut. Noi îl invidiem pentru asta, că face ce are el chef.
Grasu’ pleacă primul acasă. Eu știu că i se face urât, dar cred că și de foame pleacă el.
Pe Alifie îl bate taică-său. Îl bate rău de tot. Dacă întârzie cinci minute, s-a zis cu el. O săptămână nu mai are ce căuta cu noi.
Eu și Piuliță rămânem cel mai mult. Eu, că îmi plac poveștile lui Bilă, iar Piuliță, fără voia lui.
Dar cred că și lui Piuliță îi plac poveștile lui Bilă. Sunt singurele momente când se oprește din numărat.
Când plecăm și noi, Bilă rămâne singur. Se uită la cer și stă așa mult, mult. Cred că vorbește cu maică-sa. O dată am ieșit pe furiș din casă și l-am privit un timp. Fuma un chiștoc de țigară și mi s-a părut abătut. Ba cred că avea și lacrimi în ochi.
Nu am vrut să mă vadă, am stat așa, pitit.
Când i-am povestit mamei mi s-a părut că ceva s-a schimbat. Nu mai m-a bătut ca în alte dăți că de ce am ieșit așa târziu fără să știe ea. Ba chiar m-a rugat să mă duc la el.
– Cheamă-l acasă la noi, mi-a spus, că vreau să ascult și eu poveștile lui.
Nu am povestit nimănui din gașcă despre cele ce le-am văzut. Nici lui Grasu’, nici lui Alifie, nici lui Țugui.
Bilă este cel mai tare, cu Bilă nu se poate pune nimeni. Toți îl admirăm în secret și ne place să îi semănăm. Cele mai tari povești el le spune și mi se face pielea găină doar când mi le amintesc.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE