FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
O zi din viața copilului străzii
Text postat de dea cris
Firmamentul dimineții concepe un balaur roșu cu mai multe capete.
Nuanța de cloroză a frunzelor din copaci are caracter dominant asupra orașului gri- petrol.
Deși praful atinge o anumită concentrație în prezența trecătorilor, măturătorii trec de la nivelul de impasibilitate spre insolență . In fața cimitirului o bătrână îndoliată îmi oferă de pomană. Deschid poarta, gândurile mi se sprijină de o regăsire. Uitarea alege buruienile să fie regine peste destule morminte. Aprind o lumănare, ochii mei suferă un proces de desecare deasupra crizantemelor crescute din tata. Clopotele trezesc enoriașii. Tata știe că urmează despărțirea și crizantemele aprobă.
Am cuțitele frigului în tot corpul, dar trebuie să grăbesc pașii pe scena străzilor unde viața mi-a atribuit rolul de cârpă. Lângă biserică întind o mână și aștept.
De sub o glugă figura oripilată a unui bărbat își contorsionează gura care șerpuiește : ’’dumnezeii mă-tii du-te-n............’’
Exprim în gând o dorință față de Cel de Sus despre cum aș vrea să fie mama când am să mă nasc a doua oară. O cucoană care nu mai încape în ea, scărpinată de starea vremii prin păr, are o geantă cu bunătăți gata să dea pe-afară, spânzurată de unul din brațe ca niște rasoale. Când mă vede grohăie: "Mă, fugi de-aicea, puți ca un râtan ". .
Trec pe lângă restaurante îmbibate în mirosuri, stomacul începe să mă-njure iar glandele salivare secretă mai mult decât trebuie, cavitatea bucală se umflă ca o pungă, e gata să erupă.
O iau la fugă, am lehamite de mine, de ziua asta de rahat, de viitor pentru că nu există un alt început.. Patrupede mușcate de inaniție își păzesc teritoriul. Mă opresc în spatele unui bloc, pubelele revarsă mese de gunoaie.
Cred că oamenii buni părăsesc pământul devreme și primesc decorații stelare, de aceea privesc noaptea ca pe- o ȋntrunire a ȋngerilor.Caut retragerea în una din locuințe mele. Aici nu sunt chiar singur, răzbate simfonia șobolanilor din ziduri invadate la exterior de spectatori -insecte debusolate.
Așezat pe patul din conducte calde îmi injectez fericire.
Se strecoară vise cu olfacție de subsol.
-Băăăăăăăi! Voi cu instrumentele de zgârmat, mutați-vă fundurile în altă parte sau vreți război? întreb rozătoarele scabroase.
-Nu cedăm, fantoșă, nu cedăm, fantoșă, să-ți scobim în creieri toată noaptea! răspund ele.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Domnule Itter, fiecare om are dreptul la replica,nu m-am ofuscat deloc.





 
Postat de catre dea cris la data de 2014-09-30 17:09:25
         
 
  @Radu
eu cred că ai fi avut dreptate _dacă_ acele cuvinte ar fi fost puse în gura copilului străzii.
aici însă ele sunt în mintea sa, sub formă de senzații (vizuale, în mare parte), deci este la latitudinea autorului să stabilească lexicul cu care acestea ni se traduc nouă, cititorilor.

nu sunt însă de acord nici cu autorele, prea supărat de critici. atunci de ce vă mai afișați textele aici? pe facebook nu există decît like-uri, puneți-le (doar) acolo.
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2014-09-30 16:37:43
         
 
  "nuanța de cloroză a frunzelor din copaci are caracter dominant asupra orașului" sau "măturătorii trec de la nivelul de impasibilitate spre insolență", mesajul cade in derizoriu, daca nu de-a dreptul in ridicol"- mda? nu sunt de acord cu dumneavoastra.
 
Postat de catre dea cris la data de 2014-09-30 15:26:21
         
 
  "Nu cred ca acest text are nevoie de un pieptene pentru paduchi" - unde am scris eu "paduchi"? e vorba de lexic. punand in gura unui copil al strazii expresii ca "nuanța de cloroză a frunzelor din copaci are caracter dominant asupra orașului" sau "măturătorii trec de la nivelul de impasibilitate spre insolență", mesajul cade in derizoriu, daca nu de-a dreptul in ridicol. in ce priveste celelalte reactii, depinde de sait, de comentator, de afinitati, etc. chiar credeti in unanimitati?!
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2014-09-30 14:59:13
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Nu cred ca acest text are nevoie de un pieptene pentru paduchi, nici macar de un alt tip de pieptene.
"pretiozitati emfatice"-nu stiu de v-au creat aceasta impresie.
Pe alt site literar, din contra, textul a prins foarte bine.
Multumesc pentru vot. Cu respect.
 
Postat de catre dea cris la data de 2014-09-30 13:18:09
         
 
  pieptanata de cateva pretiozitati emfatice, gen impasibilitate, insolenta, oripilata, etc, etc, etc, ar putea fi un text credibil. cu ele in gura unui copil al strazii, suna ca dracu. am retinut o chestie frumoasa, pe care o gandeam si eu (asta e si motivul pt care o cred frumoasa)... "Cred că oamenii buni părăsesc pământul devreme și primesc decorații stelare, de aceea privesc noaptea ca pe- o ȋntrunire a ȋngerilor"
vot
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2014-09-28 20:15:35
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE