FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Artistii iernii
Text postat de Oana-Simina Iaconi

În cel mai rece loc al Ținutului Poveștilor, întru-un regat numit Țara Stelelor de Gheață este un palat cu vârfurile turnurilor tocmai în nori…
Acest castel e înconjurat de un zid din gheață și cristal.
Din negura vremii în palat s-a coborât o preafrumoasă-mpărăteasă, zâna tuturor zânelor… Zeița și-a făcut o casă mare-mare, cât pentru toate copilele ei – niște balerine în rochii albe cu paiete strălucitoare care se joacă în grădina palatului. Fetele împărătesei aleargă vesele printre pomii cu fructe de cleștar, pe lângă florile de gheață. Grădinarul Jack- Flori-de-Chiciură în fiecare dimineață aduce flori înghețate la ferestrele palatului. În sezonul de înflorire, grădinarul întinde paturile parfumate până în ținutul nostru, astfel ne trezim și noi cu buchete la ferestre.
Dacă noi credem că aici Crivățul are misiunea de a ne băga frigul pe sub haine, ei bine, la palat, el e măturătorul-șef al casei regale. Crivățul curăță calea pe unde trece Zâna-zânelor în caleașca de cristal cu cai albi parcă dați cu făină…
Când ni se înroșesc obrajii și vârfurile nasurilor, credem că Nenea Ger e de vină, de fapt, noi nu putem vedea că prin fața noastră trece chiar Zâna-zânelor care ne urmărește mișcările atunci când vedem zăpadă… Noi facem oameni de zăpadă, aceștia sunt însă străjerii Casei Albe pe timp de noapte. Ziua îi vedem, noaptea pleacă de la locul lor și merg în Ținutul Stelelor de Gheață. În zori, revin pentru a nu ne da de bănuit că există acest ținut misterios.
Acum totul pare îmbrăcat în rochie de mireasă… De ce? Pentru că micile prințese se joacă precum copiii, toate coboară din trăsuri și se așează care și pe unde: unele în copaci și observă lumea oamenilor de sus, altele îngrijesc semințele învelite. Însă cele mai multe ne sărută pe obraji ș-apoi se topesc de dragoste. După care, toate revin la palat și se pregătesc de noua ieșire pentru a ne bucura privirile…
Iată de ce, valeții Iernii rămân a fi cei mai mari artiști, iar fiicele ei – cele mai îndrăgite invitate ale vreunei sărbători – sunt de vis!

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE