FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Axiologia mitocanului
Text postat de Elena Stefan
Pamflet

Mitocanul este ori se dorește a fi l’ombelico del mondo. Nimeni și nimic nu-l pot tempera. Mitocanul, în numele unui așa-zis adevăr, al „adevărului” său, insultă, jignește, calomniază, scuipă, aruncă anateme, împroșcă invective. Orice nu provine de la sacrosancta sa mitocănie pute, nu are valoare, Toți ceilați sunt șulfe, boschetari, lipsiți de coloană vertebrală, compromiși, primitivi, hidoși, brute, lichele, proști, etc.

Îi vorbești politicos. El te tutuiește, te trage de bretele și încearcă să te aducă în zona sa de adevăr manelistic în care dialogul nu există. Mitocanul nu are îndoieli. Mitocanul nu cunoaște parteneri de conversație și nu acceptă alteritatea. Solilocviul, sentențiozitatea, propria sa voință și propriile sale păreri nu suportă nuanțe, variante ori, doamne ferește, contrarietăți. Ce spune el trebuie să fie literă de lege. Își creează tot soiul de argumente care mai de care mai sofistice, îți atribuie fraze, gânduri și acțiuni care nu-ți aparțin și te afurisește pentru acestea. În numele unei așa-zise intransigențe. A propriei sale “intransigențe” croite egocentric pe principiul eu sunt cel mai tare din parcare.

„Argumentele” mitocanului? Mușchii voliționali proprii. Bășcălia, cinismul, sfidarea, apostrofarea, mirarea, interjecția, onomatopeea, târârea a orice în mocirlă. Tupeul. Fără margini. Fără măsură. Băloșirea premeditată. Acuza a oricui de orice.
Îl ignori, îl lași în plata domnului! Se ține de tine precum scaiul în blana câinelui.

Mitocanul este intratabil. Nu înțelege și nu conștientizează că oamenii normali au îndoieli, au pasiuni, au gusturi care ar trebui respectate. Nici vorbă de așa ceva. Totul, la alții, este ticăloșie, murdărie, ocult, interesat, mizer.

Norocul lumii este că mai există el. Oglindă nedeformată care îi arată pe toți hidoși, descompuși, tarați, ticăloși, monstruoși, debili, incapabili și câte și mai câte. Fără ca măcar o clipă să-i treacă prin minte că, fie și ipotetic, „oglinda” aceea ar putea fi greșită, imperfectă ori măcar să se gândescă la faptul că ar putea avea, cel puțin, fireștile erori fizice de paralaxă!

Omniscient și discreționar, mitocanul nu se lasă convins de niciun argument. Îi spui că pe lume mai sunt și alte oglinzi. Și alte adevăruri. Că există adevăruri parțiale. Că fiecare poate avea adevărul său. Că, de fapt, orice om are dreptul la adevărul său la preferințele și gusturile sale. La propriul său limbaj. La limbaje specializate. Evoluate. Ași! Te taxează. Te acuză. Îți face procese de intenții. Turmentație criticistă. Îți filează o lampă. Și câte altele.

Mitocanul poate fi întâlnit la tot pasul. De la piață până la, uneori, providențialitatea prezidențială. Mitocanul nu uită și nu iartă. Este răzbunător și tenace. Între mitocan și mârlan s-ar părea că nu sunt mari diferențe. Mârlanul și mitocanul se întrepătrund asemenea suprafețelor celebrei benzi Möbius.

Îi dai bună ziua, ți-ai găsit beleaua! Nu-i dai, același drac. Singura șansă în fața tupeului mitocanului este să-l ignori. De cele mai multe ori strângând din dinți. Și văzându-ți de treabă. Potrivit vechii și înțeleptei vorbe populare: de frica vrăbiilor să nu mai semănăm mei?

Prin urmare, oamenii normali, cu păcatele și virtuțile lor, se pot proteja de mitocani doar ignorându-i. Orice altă încercare este sortită eșecului.

Mitocanul este oglinda oglindirii sale. El măsoară Universul luându-se pe sine unitate de măsură.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  sărmanul cenzor, în ce situațiune ingrată se află!
ba cenzurează un com, ba lasă în siussspansss pe altul, ba mai aprobă cîte unul, ca să nu zică lumea că e discreționar. nasoală subordonarea asta și frica de represalii! te face, din om, slugă!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-04-02 09:17:55
         
 
  mai zi, mai zi, ecxtinctescule. linkește. poate obții de două sticloanțe de tescovină.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-04-02 08:59:12
         
 
  Inca o demonstratie. Maestrul Corbu face diferenta acestui site. Luati notite baieti! Notre respect, domnule profesor.  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2014-04-02 00:32:58
         
 
  înțelegem, dar ce-ți provocă așa momente de sinceritatea, coane atanase, făcătorule de plăci de gramofon columbia? ți s-au înecat hai-kuurile în marea japoniei? sau nu ai mai găsit rotițe pentru trotinetă?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-04-01 22:44:31
         
 
  Și totuși, mitocanul este regulamentar și a reușit să devină emblema acestui site.

”Mitocanul este intratabil.”

Aici.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2014-04-01 22:33:19
         
 
  P.S. Între timp, văd că domnul Corbu a corectat. O dovadă concretă că a fost o scăpare.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2014-04-01 13:45:52
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Domnule Kosta, eu nu am propus nimic, doar am citat și am atenționat punând semnul exclamării imediat după cuvintele scrise greșit! Nu am vrut să fac caz tocmai pentru că tuturor ni se mai întâmlă să "le comitem", sursa principală fiind, cred eu, graba și scrierea dactilo.
Forma corectă ar fi: "vechii și înțeleptei vorbe populare".
Cu aceeași simpatie, eu însumi.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2014-04-01 13:44:15
         
 
  Evident, am comis-o si eu: "inca o data" desigur, iara nu asa cum scrisei io!  
Postat de catre sters sters la data de 2014-04-01 13:31:06
         
 
  Domnule Florentin Sorescu!
nu sunt de acord cu forma propusa de dumneavoastra, suna ca dracu in romaneste!
Limba romana e un organism viu.
Vechiul- vechiului Vechea-vechii (nu vechei, care suna, asa cum aratam, vetust, perimat). Las a mai pomeni de "drag-draga", care suna "dragilor mei baieti si dragelor mele fete", dar "dragile mele fete" si nicidecum "dragele" , daca ma intelegeti. Evident, pentru "ultim-ultima" avem "ultimele", respectiv "ultimelor". Cu simpatie, Kosta.
 
Postat de catre sters sters la data de 2014-04-01 13:04:15
         
 
  Foarte bine scris, în forță. A fost un deliciu să-l citesc, acoperă cam tot ce ține de...
Aș aprinde și eu un beculeț, dar e plină lustra:)
Vot!
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2014-04-01 12:29:05
         
 
  "(...)Și văzându-ți de treabă. Potrivit vechei! și înțelepte! vorbe populare: (...)". - Veche, înțeleaptă dar negramaticală.
Și mie mi se pare bun pamfletul. Are nerv și este la obiect. Vot!
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2014-04-01 11:51:17
         
 
  ps a nu se înțelege că e vb de commul dlui Kosta (pe care-l asalut cu această ocazie pt revenirea pe sait) ci de "articolul" clonei ecsintescu. nomina odiosa pt lavra bleu.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2014-04-01 09:39:48
         
 
  dna Ștefan, fiți amabilă, comunicați-i, vă rog, dlui Cristescu să își verifice conținutul poștei electronice, e vb de mitocănia de sub acest pamflet.destul de palid, deși corect direcționat, în opinia mea!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2014-04-01 09:38:28
         
 
  Pe mitocan il rogi frumos sa nu te mai observe, sa se prefaca a nu te vedea, iar el cauta cu osardie noi si noi prilejuri de a intra in vorba cu tine, numai ca sa te poata jigni inca odata.  
Postat de catre sters sters la data de 2014-04-01 09:35:29
         
 
  Ei, da! Aici ati lovit-o bine! Stiti ca va laud rar, asa ca nu ma puteti suspecta de lingusire. A se vedea ca si eu, cu slabele mele puteri, am incercat ceva in aceasta directie, in mai virulentele mele texte despre javra si jigodie. Mitocanul este insa atat de prezent in societatea romaneasca de azi, incat merita aceasta medalie de atza pe care cu atata marinimie i-ati agatat-o de piept. Lipseste numai insigna "Cel mai fruntas", dar pe asta si-o agatza el singur. Dar cum se face ca i-ati facut un asa de exact portret stiti dumneavoastra cui si bine faceti ca nu spuneti?
Intr-adevar, singurul tel in viatza al mitocanului este sa-i bage la puscarie pe toti, mama lor de corupti, ca sa se poata catzara el singur in varful movilei de pilaf turcesc. Si sa manance cu doua linguri odata, ca doar e democratie. Halal, domnule, aferim!
 
Postat de catre sters sters la data de 2014-04-01 09:27:06
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE