FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Creație și limite democratice
Text postat de Emanuel Cristescu
Sunt câțiva useri, aici, ale căror "producții" le ignor. Adică nu mă obosesc să-mi pierd timpul citindu-le. În afara lipsei de timp, nu citesc producțiile lor din cauza faptului că m-au dezamăgit profund. Am citit cândva texte de-ale lor și am văzut că nu au valoare literară și că doar insulta, sămânța de scandal, mitocănia, lipsa spirit și inteligență creativă le caracterizează. Așa că, este posibil ca și texte, probabil valoroase, de-ale lor să scape lecturii mele. Prin urmare, când te compromiți o dată, greu te mai reabilitezi.

Mulțumesc editorilor care, cu siguranță, trebuie să-și reprime o mare silă, citind, vrând, nevrând astfel de texte, înainte de a le invalida. Pentru a menține o atmosferă cât de cât respirabilă pe site. Când intru și eu în editură simt aceeași repulsie pe care, probabil o simt și ei. Pentru că acești useri, au o anume inteligență nativă și creează contexte și situații în care, pari, ca editor, fără ieșire. Nici nu știi ce să faci. Pentru că amestecă adevăruri ori jumătăți de adevăruri, cu mizerii, jigniri, insulte și multe altele, că rămâi trăznit când vezi cum își pot pierde timpul unii cu astfel de prostii. Cu texte fără miză, care niciodată nu vor putea aspira la fi considerate de către cineva texte de valoare. Este dreptul și opțiunile lor șă-și piardă timpul cu astfel de "producții" de tip deșeu!

Că unele mai scapă vigilenței editoriale este de înțeles. Cantitatea de subproduse, de acest fel, este uneori excesivă și aproape simți că-ți pierzi reperele. Încercând să judeci între dreptul la liberă exprimare și insanitățile textuale cu care te confrunți! Am simțit-o și eu, de nenumărate ori intrând în editură și validând ori invalidând texte. Cu siguranță, vor fi fiind vreunii care, premeditat, publică aici, în scop, efectiv, diversionist. Și făcând astfel și mai dificilă munca voluntară de editor. De aceea, probabil, de multe ori sunt excedați și editorii. Prin urmare, mai am nevoie de voluntari, cu ceva timp liber, care să facă muncă editorială. Cei care vor să sprijine în acest sens proiectul Europeea să-mi scrie la adresa [email protected].

Vă veți întreba, și pe bună dreptate, cum de-i tolerez pe acești useri conflictuali pe site? Răspunsul este simplu. Pentru că dreptul la liberă exprimare este ori ar trebui să fie o valoare sacrosanctă. Sigur, dublat de responsabilitate. Europeea are mijloacele tehnice necesare de a se proteja de astfel de fapte însă cu eforturi mari. Poate prea mari. Cu o muncă editorială nevăzută. Și, cu toate acestea, iată, scapă, mai scapă destule mizerii pe site.

Ce-i de făcut? Și nu mă întreb retoric. Ci o fac pragmatic sperând că voi primi răspunsuri din partea domniilor voastre. Răspunsuri care să conducă măcar la diminuarea consecințelor dacă nu la soluționarea problemei.

Din păcate, constat, simpla reducere a nivelului, nu este suficientă. Mă gândesc, foarte serios, să amendez regulamentul. În sensul că, pe lângă reducerea nivelului sancțiunile să conțină și interzicerea dreptului de a publica aici, o lună, două, trei etc. Indiferent de valoarea textelor. Aceasta ar ușura mult munca editorială. Pentru că editorii ar ști: X nu mai are dreptul să publice aici timp de o lună. Și, astfel, nu ar mai fi obligați să citească textele respective. Ci, pur și simplu, când ar vedea numele X în editură, în perioada de interdicție, ar invalida tot ce scrie acel user.

Europeea, ca proiect, este un experiment cultural și democratic. Însă, iată, se dovedește că democrația are limite. Care provin din lipsa de responsabilitate a cetățenilor. Așa se ajunge, din păcate, la restrângerea libertății de exprimare. Și constat acest fapt cu mare regret. Profitând de această iresponsabilitate civică, în viața reală, firi cu porniri totalitare, ajung la a-și impune propria voință și se ajunge la ...dictatură.

Am intrat în această noapte, în editură și ce am găsit acolo, mi-a creat un sentiment de oroare și silă. Am invalidat aproape tot. Și rog și editorii să facă la fel. Sine ira et studio. Pentru că, din câte am înțeles, din reproșurile din textele invalidate, se invocă un anumit spirit partizan. Nu am nici timpul nici puterea să investighez dacă este așa ori nu. Însă, preventiv, îi rog pe editori să fie drepți. Nedreptatea este la fel de dureroasă ca și grobianismul ori insulta.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Daca ar fi sa fiu intrebat (observati, va rog, ca raspund neintrebat!) eu as zice ca doar asa si numai asa se poate curata spatiul, prin interdict. Prin banare. Prin blocare de IP. Macar experimental, ca sa vedeti ce rezultate da. Dar pentru asa ceva ar trebui impartilaitate de fier, absoluta, si tare mi-e mie teama ca asa ceva "nu se prea afla" pe lume, cum am mai spus de atatea ori. Absolut e numai adevarul lui Dumnezeu, iar dupa unii (oameni cu carte, cei mai multi dintre ei) Dumnezeu nici macar nu exista. Din aceasta dilema nu prea puteti iesi, am zis!  
Postat de catre sters sters la data de 2014-04-01 09:11:32
         
 
  Mie, unul, mi-ar fi servit o lista cu "productiile" sau cu numele reprobabile. Daca ma numar (si sigur ma numar!) printre "nomina odiosa", as fi putut sa fac pe inteligentul si sa cedez primul, disparand de aici asa cum am aparut. Asa, confuzia creste, entropia e mare, cum se stie, iar eu nu ma pot lamuri de ce productiunile mele sunt ilizibile, ca sa nu mai spun de faptul ca nu sunt de comentat. Mare mister!  
Postat de catre sters sters la data de 2014-04-01 09:05:54
         
 
  absolut clar!...
cum peștele de la cap se-mpute, tot așa o comunitate se infestează prin contiguitate, de la individul și indivizii care i se urcă pe grumaz. un ticălos e împăratul - niște ticăloși slugile lui, pînă la ultima treanță umană care se îndoaie după cum bate vîntul, interesată numai și numai de beneficiența coliviei lui personală!
în fine, prin recul, de jos, în sus, în marea masă a supușilor, unda de răspuns nu poate fi decît rezonantă cu mizeria potentaților. fie el și un sfînt și tot și-ar scuipa anatema pe coroana javrei mitice care stă proțăpită în scaunul pontifical, făcîndu-și de cap în stilul cel mai nemernic cu putință.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-03-31 17:01:39
         
 
  Democratia este un concept ratat, ea functioneaza numai daca poporul respectiv este suficient de idiot incat sa se increada in democratie si in bonitatea liderilor. In rest, pretutindeni dicteaza interesul. Chiar daca nu-l sesizam de la prima ochire. Ce-i de facut? Mimarea inteligentei si mimarea democratiei par sa fie singurele solutii la recea si-ncruntata intrebare. Mai ales ca, dupa unii filosofi, Dumnezeu ar fi murit intre timp sau nu-l mai interesam ca prima data. Lumea (romaneasca, nota mea!) toata e intr-un proces accelerat de disolutie, asadar nu are de ce sa va mire valul de abjectie de pe site. El a inundat intreaga societate, dupa chipul si asemanarea celui care l-a provocat, stiti dvs!  
Postat de catre sters sters la data de 2014-03-31 13:25:29
         
 
  ioane, eu nu raman pe celelalte saituri fiindca te iubesc, si tu nu poti posta acolo fiindca ti-au blocat IP-ul. vreau sa raman cu tine. asa sa stii.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2014-03-28 16:50:13
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Părere (și atât).
Trăim într-o lume confuză. Nu spun ce aș face eu dacă aș avea calitatea dvs de owner al site-ului. Probabil, sub aspect pur diplomatic, aș solicita aceeași consultare de principiu, mai mult să-mi fac o idee despre impresiile și gândirea "consumatorilor". Vă pun însă o întrebare d.p.v.d. al jocker-ului în advertising: sunteți pregătit să înjumătățiți "rating-ul"?
Din nefericire, explicațiile efectului obținut (strict sub aspectul ăsta), n-au nicio legătură cu principialitatea. Restul se subînțelege...
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2014-03-28 15:21:45
         
 
  răDuleo,
dacă ești așa de sedus și impresionat de ce se întîmplă pe alte saituri, de ce nu rămîi tu pe-acolo, să-i dai gata pe uzzzeri cu poezelele tale naumistice? ce dracului mai cuți pe aici, să-ți tot reamintesc eu cine ești, ce se ascunde, de fapt, în spatele lirismului tău perfid?
e simplu: îți ridici temelie de geniu pe saitul morților vii sau, aiurea, prin bălțile pe unde tot bîntui cu bețele tale de pescuit, după ce cobori din vîrful pilonului și semnezi condica morse, de prezență, la șefii ăi mari!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-03-28 12:54:26
         
 
  "Trebuia să sesizați și să nu escaladați conflictul."(em. cristescu)

am sesizat acest lucru DE DOUĂ ORI, ba chiar am insistat, atrăgînd atenția că acea porcărie a fost VALIDATĂ de către un editor care, cum mă reperează, cum mă execută PE MINE DOAR. iar cînd alții mă scuipă, juizează în ideea că poate să se răzbune cu laba altuia.
justificarea că nu aveți timp să inventariați TOT ce e pe sait, e puerilă. dacă nu aveți timp, lăsați-vă de meserie. simplu fapt că ați ipotecat o cleată internautică, lăsînd-o pe mÎna lui ics și igrec, care fac pe cenzorii și sunt cît se poate de arbitrari și discreționari în deciziile lor - fie că se pricep, fie că sunt animați de vendetisme personale - nu vă dă dreptul să veniți cu fel și fel rotocoale justificative, fără a vă asuma nici cea mai mică vină. e ca și cum eu aș pleca de-acasă, lăsînd grădina pe mîna unui angajat, iar ăsta mi-ar scoate toți pomii din rădăcină pe motiv că fac umbră. finalmente, întorcîndu-mă, aș da vina pe dulău, că nu l-a mușcat de tur!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-03-28 12:49:56
         
 
  domnule Cristescu, va reamintesc ca masura de care vorbiti se practica, din totdeauna, pe toate saiturile din Romania, cu exceptia celui de fata...
sigur, daca nu blochezi IP/ul, ostracizatul isi va face cont de clona. si chiar daca il blochezi, va posta de pe tableta, smartphone, frigider, aragaz, etc. dar la un moment dat, epuizandu-si resursele tehnice si financiare, va ceda, revenind la sentimente mai bune, sau va cauta alte meleaguri. de ce n-o aplicati?
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2014-03-28 06:53:06
         
 
  „Mă gândesc, foarte serios, să amendez regulamentul. În sensul că, pe lângă reducerea nivelului sancțiunile să conțină și interzicerea dreptului de a publica aici, o lună, două, trei etc.” (Boss).
Ce rău îmi pare că nu am contabilizat opiniile mele și ale altor useri, referitor la cele afirmate mai sus. Dar rău, tare rău!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2014-03-28 06:24:31
         
 
  Sigur, îmi propun, și fac uneori eforturi, să fiu tolerant, înțelegător și, mai ales, să nu rănesc. Însă, distinși membri, care, aproape în permanență, căutați sămânță de scandal, aveți tot timpul ceva să-mi reproșați și faceți totul să mă ostilizați, vă spun că, la rându-mi, am și eu limite și vulnerabilități iar dacă doriți să mă ostilizați cu tot dinadinsul să știți că, uneori, poate chiar de multe ori, reușiți.

Eu vă sfătuiesc, în primul rând în folos propriu, să căutați să nu mai intrați în probșleme fără miză, în dispute sterile, în clinciuri fără rost. Renunțați la ură și răzbunare care sigur vă fac rău. Se poate dezbate, se poate polemiza civilizat, cu spirit, în limita de talent a fiecăruia. Și căutați să valorificați ceea ce mai mult ne unește aici decât ceea ce ne dezbină. V-am mai spus, spațiul public irascibilizează și rănește. Gândiți empatic. Noi, românii, avem o vorbă înțeleaptă: ce ție nu-ți place altuia nu-i face. Și, merg chiar mai departe și vă spun: orgoliul, mai ales, când este exacerbat ucide totul. Chiar și susținerile corecte. Probabil, de aceea, religioșii spun că ar fi păcatul păcatelor. Vă sugerez să încercați și exercițiul umilinței.

Nu-mi fac prea multe iluzii în ceea ce privește înțelegerea a ceea ce am spus eu aici însă sunt hotărât să restrâng dreptul la liberă exprimare a acelora care vor continua să creeze ori să întrețină conflicte aici. Cu tot regretul însă o voi face.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-03-28 04:39:58
         
 
  Da, domnule Peia, am invalidat "producția" reclamată. Ați avut dreptate. Trebuia să sesizați și să nu escaladați conflictul. Ori nu trebuia să vă faceți singur dreptate.

Însă, domnule Peia, vă întreb: de ce nu vă prețuiți mai mult? Ori măcar de ce nu vă prețuiți mai mult propriul timp? De ce vă pierdeți timpul cu fleacuri? Și de ce sunteți așa conflictual? (Evident dacă îmi veți răspunde ori vă veți adresa iar nepoliticos și la pertu vă voi ignora.)
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-03-28 04:16:41
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE