FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Țară
Text postat de Dumitru Bordusanu
( Din ciclul " Poezie de sertar ")

Ni-i dragă limba, dar mai dreg din toate
Comorile pe veci adevărate,
Lansate parcă pururi să ne doară
E cel dintîi cuvînt, cuvîntul țară.

E atmosfera noastră de acasă
Ușoară când pe umeri te apasă,
E sentimentul înfrățirii noastre
Cu-acest pământ cu bolțile albastre.

E străduința noastră spre mai bine
Temeinică și fără de ruine,
Cărarea spre izvor și spre iubire
Lăsată de strămoși spre moștenire.

Ultima brazdă, ultima pădure,
Nostalgice, capabile să-ndure
Străine oase să le-ngrașe locul,
Rugina vremii prevestind norocul.

( Dublu acrostih - Se vor citi pe verticală primele 2 litere din fiecare vers. Succes!)
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Doamne apără și păzește!
Iată cum un banal catren constatativ, nici măcar epigramă,a stârnit atâta forfotă pe Europeea.
Fraților,
Hai să ne referim și la textele postate.
Eu, la poezia " Țară " am reușit în sfârșit să dezleg enigma propusă. Nu știu dacă ceea ce a realizat dl. Bordușanu este o inovație sau nu, dar în literatura noastră, cel puțin până acum, eu, un neavizat,nu am cunoștință de așa ceva.
Dezlegarea este: " Nicolae Ceaușescu este călăul nostru". Felicitări autorule!
 
Postat de catre Mitica Ion la data de 2014-03-28 08:57:18
         
 
  "citind pseudoliteratura europeică" Poate ați dorit să spuneți "citind și pseudoliteratura europeică". Pentru că altfel sunteți incorect. Aici există și literatură bună. Chiar foarte bună, domnule coleg. Că, probabil nu o vedeți sau nu doriți să o vedeți este problema domniei voastre.

Dacă ați fi sesizat din fașă încălcarea regulamentului și nu ați fi procedat la rându-vă tot încălcând regulamentul, ba se pare, uneori, mai abitir, lucrurile nu ar fi degenerat în scandaluri. Însă este ușor să arunci benzină, uneori cu o cifră octanică ridicată, și. apoi, să acuzi pompierii că nu au prevenit extinderea incendiului!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-03-28 08:40:59
         
 
  nu vă autovictimizați în van, distinse domnule Cristescu! Intervenția mea ar trebui apreciată, în definitiv toți ne pierdem sau ne-am pierdut cîteva ore pe săptămînă citind pseudoliteratura europeică.Ar trebui să admiteți franș că acești "oglindiți" strică imaginea firmei și maculează ecoliteratura(curent literar promovat de domnia-voastră)într-o măsură mult mai mare decît ar face un mic termen scatologic.Cît despre voluntariatul editorial, amintiți-vă, știu ce roade a dat, de aceea ar fi bine ca insul de la butoane să fie imparțial nu să sancționeze parțial doar pe cei care-i stau în gît. Am cerut transparență în privința identității lor, atunci cînd ați anunțat noua echipă fiindcă nu mi se pare normal ca micii cerberi să a purității europeice să fie niște iluștrii anonimi. Ce credibilitate are un oarecare, desemnat să citească subproducțiile, revin cu acest exemplu fiindcă e simptomatic, unui hurmuzache? Ideea de bannare drastică e una care v-ar scuti de reproșuri, nu înțeleg de ce nu o aplicați, ascuzîndu-vă după sloganul libertății de exprimare liber consimțite? Dreptul meu la liberă exprimare nu este încălcat cînd un frustrat incult postează sub un text literar aprecieri de genul"băi, și-un școlar tîmpit ar scrie o compunere mai bună!?" sau mai rău "te-am avortat!?"
Puteți stopa fenomenul, dar reflectînd la ceea ce se petrece de 2-3 ani în fiecare primăvară, cînd fierbe seva în muguri și hormonii de tot soiul în userii europeici mă-ndoiesc că veți opera o nouă "curățenie" de sezon.În fapt, nu într-un discurs plat!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2014-03-28 07:32:38
         
 
  Am observat și eu toleranța și indulgența editorilor în privința distinsului domn Hurmuzache, cel care se joacă pe sub bancă și pune oglinda în ochii unor banali useri. Doar că pe mine nu mă deranjează, ba din contră. Distinsul domn Hurmuzache este atît de reconfortant, atît de inspirat (în limita vocabularului său) încît îmi luminează diminețile, uneori și nopțile cînd am insomnii. De cînd a reapărut pe pajiște nu mai recitesc „Cartea Junglei”. Ați observat cum reia din zbor ideile altora și le dezvoltă pînă la epuizare? Doar față de bila distinsului domn am oarece temeri, cred că-i mai mult verzuie decît galbenă; și nici nu mai conține lecitină. Îi recomand distinsului domn să renunțe la oglindă, să-și cumpere o lanternă cu laser, dar să n-o orienteze în plan vertical. Că orbește piloții de Pegași.  
Postat de catre latunski criticul la data de 2014-03-28 06:07:11
         
 
  Domnule Bordusanu, da, se pare că ați înțeles. Cam așa. Sper ca pe viitor să nu mai fim nevoiți să vă invalidăm texte. Rețineți, ce ați scris prima oară era un atac la persoană și o insultă. Nici acum nu-i perfect însă este, oarecum, digerabil, epigramistic vorbind. Succes!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-03-28 05:31:05
         
 
  "este relevant faptul că ați invalidat un catren" Credeți că editorii și cu mine doar atâta facem? Intrați în editură și vedeți ce cantitate imensă de texte este invalidată! Și această activitate presupune efort. Mult efort. Prin urmare, ar trebui apreciată această muncă și eventual sprijinită. Nu criticatul permanent și nu făcutul de procese de intenție reprezintă calea. Mai meditați. Noi suntem câțiva. Useri sunt mulți!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-03-28 05:27:57
         
 
  Ca de obicei, în ultimul timp, domnule Recheșan, faceți totul să mă ostilizați, să fiți nedrept și să încălcați regulamentul. Să vă explic: spuneți "în timp ce porcăriile exprese, extinse, de un grobianism greu de atins ale unui hurmuzache" și deja ați comis un atac la persoană! "nefericitul împroașcă cu lături niște useri europeici din simplu motiv că i-au pus de cîteva ori oglinda-n față" alt atac. În sinea lui distinsul domn, sunt sigur, crede că domnia sa a pus oglinda în fața altora. Prin urmare, corect ar fi să vă limitați ca, atunci când cineva încalcă regulamentul să sesizați în termeni neutri încălcarea. Și să precizați expres unde s-a comis. Pentru că, făcută în termeni generali, ar însemna ca eu să citesc totul. Ceea ce, evident, nu am timpul necesar să fac. Iar dacă o faceți în termenii pe care i-am invocat, încălcați și domnia voastră regulamentul și, practic, anulați sesizarea. Domnule Recheșan, ascultați-mă pe mine. Este fals principiul potrivit căruia cui pe cui se scoate. Fără o inteligență umană nici un cui nu poate face nimic. Prin urmare, fiți mai tolerant, mai înțelegător, apreciați ce este de apreciat, ignorați ce nu merită a fi adus în atenție și, mai ales, nu răniți. Ori nu o faceți primul. Iar dacă vreți să luați atitudine, luați-o în termeni civilizați ori în termeni artistici. Unde, din fericire pentru dumneavoastră, excelați. Adică aveți talent. Ridendo castigat mores spuneau anticii. Și ce bine spuneau! De ce sunteți așa de încrâncenat? Pe lume mai există și toleranță, blândețe și, de ce nu? iertare! Insultele sunt spulberate de vânt și de uitare. Insectarizarea artistică poate fi ori chiar este perenă. Ce ar fi să intrăm noi înșine curățiți în creațiile de primăvară?  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-03-28 05:22:16
         
 
  este relevant faptul că ați invalidat u catren despre onor. prof.univ. L.Pop, în timp ce porcăriile exprese, extinse, de un grobianism greu de atins ale unui hurmuzache prin care nefericitul împroașcă cu lături niște useri europeici din simplu motiv că i-au pus de cîteva ori oglinda-n față! în definitiv asinus asinam fricat sau mai pe românește dle Corbu, corb la ocrb nu scoate ochii!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2014-03-27 23:56:43
         
 
  Domnule Cristescu,
Nu înțeleg de ce dați acest comm sub poezie și nu sub catrenul respectiv. ( A! Probabil că nepostându-l nu ați avut cum. Acum înțeleg.)
Poate că termenul " avortați " a fost prea dur, poate că și prezentarea directă a unor personaje a deranjat, fiind considerată drept atac la persoană, dar restul este un adevăr de necontestat, nu o insultă. Refac epigrama. Lăsați-i și pe alții să-și dea cu părerea, că doar n-or fi toți de pe Europeea PSD-ei,sau greșesc?
Cu scuzele de rigoare,
Albatrosul urlător ( Așa se cheamă pasărea de pe sigla mea).
Iată epigrama refăcută:
" Pe TV, cam des, nu rar,
Nedeprinși cu Europa,
Doi lătrăi mereu apar,
Unul Pop și altul Popa."
și:

Dacă adevărul a ajuns insultă
Și de unii astăzi nu e suportat,
Nu este nevoie de cinste prea multă,
Chiar și virtuoșii mai cad în păcat.
 
Postat de catre Dumitru Bordusanu la data de 2014-03-27 19:23:55
         
 
  Domnule,

Eu v-am invalidat cele patru versuri în care vorbeați de Liviu Pop, etc. Epigrama, catrenul trebuie să aibă spirit, clenci, subtext, ceva. Nu trebuie să fie insultă.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2014-03-27 11:25:33
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE