FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
pilula istorica
Text postat de Dumitru Cioaca
Una dintre cele mai mari enigme ale istoriei, care, pana mai recent, se parea a fi de nezelegat este renumitul ordin dat de Bonaparte inainte de batalia cu mamelucii: "magarii si savantii, la mijloc!" Toti specialistii in transporturi sunt de acord ca viitorul mare imparat a dat dat o dispozitie justa in privinta magarilor, fiindca de la Isus si pana la timpurie mai moderne ei au constituit principalul mijloc de locomotie al omenirii. Fara ajutorul lor dezinteresat inaintarea armaei Republicii Franceze spre noi si glorioase victorii ar fi fost imposibila. Nu acelasi lucru se poate spune si despre savantii francezi, care pe tot timpul campaniei din Egipt, au refuzat categoric sa mearga in patru labe pentru ca pe spatele lor sa poata fi puse renumitele branzeturi si sampanii frantuzesti dupa care se omora armata revolutionara. Deci la momentul marii batalii cu mamelucii valoarea lor militara era ca si nula. Sa fi avut oare marele comandat de osti un lapsus cand a ordonat ca si savantii sa fie trecut in mijlocul armatei, riscand astfel viata a nenumarati viteji numai pentru a apara viata unui balast inutil din punct de vedere strategic?
Aceasta teorie a circulat foarte frecvent printre istoricii secolului nouasprezece, dar s-a dovedit a nu fi credibila, fiindca in toate celelalte batalii Micul Caporal nu a avut nici un lapsus cand a fost vorba sa-si ucida dusmanii, fara a risca in mod inutil viata grenadierilor sai. La acest mare semn de intrebare care i-a preocupat pe istorici timp de doua secole a reusit sa dea raspunsul cel mai plauzibil marele napoleonelist dac Genuneanu. (Ma rog, nu chiar la fel de mare ca uriasul dacolog Napoleon Savescu, dar cam top pe acolo.) Dupa sapaturi indelungate acest reputat om de stiinta a reusit sa dezgroape cheia care a intrat ca unsa in gaura misterului. Din arhivele corsicane savantul dac a reusit sa puna laba pe niste documente care dovedesc clara ca junele Bonaparte inca de mic banuia ca printre savanti se ascund si multi magari. Cu trecerea timpului banuiala copilului s-a transformat in certitudinea omului politic. Inaintea marii batalii din Egipt, presat de mameluci, viteazul corsican nu a mai avut timpul necesar pentru a alege neghina savantilor-savanti de graul savantilor-magari, asa ca printr-o singura trasatura de condei le-a acordat tuturor savantilor statutul de savanti-magari, punandu-i astfel pe aceiasi inalta treapta de protectie cu magarii adevarati.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Dar ce-i spusei, musiu? Că tare-mi plac vorbele de rușine și ocară... Repetir, să halească și ochii mei conjuncivi o metaforă albă, pe ziua de azi.  
Postat de catre latunski criticul la data de 2014-02-11 11:36:01
         
 
  editoareo pudică,
"pilulă" începe cu p și se termină în ulă, după cum vezi. deci de ce mă cenzurezi pentru că am postat o simplă ghicitoare?
ce facem? interzicem și pilula?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2014-02-11 09:11:15
         
 
  Cu latunski nostru-n frunte
spargem munte dupa munte
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2014-02-10 11:04:32
         
 
  Multi stimate si iubite tovarase comisar,
Bineinteles ca votul dumneavoastra trebuie dat revolutiei sau Ninocicai, in ordinea in care va ajuta puterile si inclinatiile sentimentale. De fapt si steaua pe care mi-ati daruit-o data trecuta intr-un moment de slabicine revolutionara m-a cam dezamagit desi nu aveam pretentia sa fie una de Hollywood. Dar nici de Moskfim?! Nu neg ca m-a gadilat nitel cand mi-ati daruit-o, dar de incalzit nu m-a incalzit in nici un fel, lucru aboslut normal, daca ne gandim, fiindca si toate incercarile mele de a o incalzi au dat gres. Eu cred ca locului ei este tot pe sapca dumneavoastra de comisar, fiindca un comisar pe a carui sepcalie nu se afla o stea in cinci colturi arata ca un cocosel fara creasta.
Traiasca cei cinci mari dacscali ai omenirii.

p.s.
Sunt de acord ca incercarea este fortata, dar daca a reusit sa lipeasca pe fata dumneavostra tabacite de taote uraganele revolutiei un zambet a meritat tot efortul.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2014-02-10 09:50:41
         
 
  Zisei eu, cîndva, că dacă nu vă umblă mintea la văduvioare, la bunăciuni și la lucruri rușinoase, domnia ta ești plin de umor, așa ca o oală cu zaibăr. Cum vă spusei, aici e o latură puțin forțată dar mie-mi fu toată viața necaz pe omul cîrcotaș din mine. Nu votez, nu înstelez, pentru că, între tovarășul Lenin și imperialismul american, ultimul stadiu al capitalismului, nu poate fi conciliere, never.  
Postat de catre latunski criticul la data de 2014-02-10 05:38:26
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE