FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Unui mareee ierudit
Text postat de Vasile Hurmuzache
Unui mareee ierudit

Omul este obligat să cunoască și să secunoască. Corp, suflet spirit, gânduri, instincte, promiscuitate,caracter, idealuri, judecăți, silogisme, virtuți, vicii, universul moral și fizic și câte altele nu trebuie transformate in modele comode, căci in acest caz jucăm pe loc. Uneori nesiguranța perspectivei dialectice poate servi ca element in definiția libertății, demnității și fericirii umane. In această perspectivă se poate vorbi de omul de rând, de titan și de erou.Tot la moara aceasta, s-au mai bine zis la cutia cu semne se prelucrează, paradoxal, absurdul, plictiseala, greața, indoiala, gratuitul, credința și setea de absolut. Rațiunea este chemată să dezlege determinarea și indeterminarea, hazardul, norocul, nenorocul și până la urmă locul vieții și al morții. In ea este sediul ințelegerii prostiei. Prostul nu este nici bun, nici rău, nici inferior, nici superior, ci pur și simplu prost. Satisfacțiile lui pot fi considerate privilegii.Aici, orice judecată de valoare se indepărtează de esența lucrului. Cât timp prostia nu poate fi inlăturată, trebuie considerată ca un suflu al destinului. Ințelegerea adâncă ne obligă să invităm proștii la banchetul vieții, atunci când nu s-au instalat singuri prin indrăzneală. Aceeași invitație pentru nebuni, neputincioși, degenerați, bolnavi, vicioși și alți confrați neajutorați ai noștri...

Un „ profesor”
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE