FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Keller EugeniaErika
Despre viaþa pictorului olandez Jan Vermeer din Delft ºtim puþine lucruri iar în momentul de faþã se cunosc decât 40 (patruzeci) de tablouri.
Pictorul olandez Jan Vermeer din Delft s-a nãscut în 1632 în oraºul Delft.
Se ºtie cã a fost botezat la data de 31 octombrie 1632 în Catedrala Delft ºi a murit în oraºul sãu natal la data de 15 decembrie 1675.
Tatãl lui, Reynier Vermeer a încercat mai multe meserii, þesãtor de mãtãsuri iar ultima fiind cea de negoþãtor de picturi.
Pictorul olandez Jan Vermeer din Delft s-a cãsãtorit la 5 aprilie 1653 cu Caterina Bolenes. În ziua de 29 decembrie 1653 este primit membru al Breslei Sfantul Luca, unde pe parcursul anilor 1662,1663 ºi pânã în 1670 deþine diverse funcþii onorifice în cadrul acestei bresle. În anul 1671 pictorul olandez Jan Vermeer din Delft devine sindic al acesteia.
De abia în anul 1656 dateazã primul sãu tablou, picturã ce poartã data ºi semnãtura artistului.
Nici în momentul actual nu se ºtie cine l-a învãþat sã picteze, nu se cunosc date dacã a cãlãtorit dincolo de graniþele patriei sale. Se presupune doar cã a fost un timp elevul lui Carel Fabritius, unul din cei mai renumiþi discipoli ai lui Rembrandt.
Geniul pictorului olandez Jan Vermeer din Delft i-a asigurat acestuia ºi rolul de solist în ansamblul “ªcoala din Delft”.
Împovãrat de griji familiale, tatã a (unsprezece) 11 copii, pictorul olandez Jan Vermeer din Delft avea des probleme financiare. Prin funcþiile de conducere pe care le deþinea în cadrul breslei avea parte în schimb de consideraþie.
Se spune cã îºi lucra foarte încet lucrãrile dar erau foarte bine plãtite.
Colecþionarul ºi cãlãtorul francez Balthazar Monconys (1611-1665) spunea despre pictorul olandez Jan Vermeer din Delf cã: ” vinde rar ºi puþin dar pânzele lui sunt foarte bine cotate”
Obligaþiile financiare ale pictorului erau însã mai mari decât preþul tablourilor sale.În anul 1672 a luat drumul meseriei tatãlui sãu, apucându-se de negoþul cu picturi astfel era considerat un bun preþãluitor de tablouri italienieºti.
Dupã moartea pictorului olandez Jan Vermeer din Delft, vãduva sa plãteºte o datorie de 617 guldeni pentru neplata pâinii, oferind 2 (douã) tablouri ºi anume : “Tânãra cântând la chitarã” ºi “ Doamna scriind”.
O licitaþie de tablouri din Amsterdam la data de 16 mai 1696 menþiona doar 21 de pânze Vermeer.
Croniciile considerã cã aparenþele contradicþiiei din creaþia lui Vermeer se datoreazã în primul fapt mediului.
Oraºul Delft participând activ la rãzboiul de eliberare pãstrând legãtura strânsã cu “Casa Principilor de Orania”. Tot aici a fost ºi reºedinþa curþii timp de 5 ani începând cu anul 1572. În anul 1584 a fost asasinat Wilhelm I Taciturnul iar în anul 1608 principele-stadhonder i-a primit pe solii Spaniei veniþi sã semneze pacea.
Doar în oraºul Delft , dupã moartea principelui de Orania s-au strâns bãrbaþii de stat ca sã salveze rãscoala .
Viaþa interioarã a oraºului Delft a cunoscut multe frãmântãri ceea ce s-a simþit ºi în operele de artã ale pictorului olandez Jan Vermeer van Delft.
Pictura "Fata cu turban" (aprox. anul 1665), THE GIRL WITH A PEARL EARRING (c.1665-1667 The Hague), ulei pe pânzã, se aflã acum în Muzeul Mauritshuis din Haga.
Tablourile lui Vermeer van Delft reprezintã un inventar de tezaur spiritual olandez ºi universal.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE