FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Utopisul din Hyde Park - reluare
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu



orice asemanare cu persoane sau intimplari reale e pur intimplatoare

Hyde Park Speakires' Corner

Trăsătura funciară a utopistului este aceea că se culcă pe-o ureche. Nu, nu pe una și aceeași. Dar doarme dus, neîntors. Buștean. Visînd perpetuu aceeași utopie. Care, în vis, le rezolvă pe toate.

Cînd se trezește, revigorat, se repede la butoiul său cu multe doage lipsă, peste care cercurile, atîrnînd cherchelite, încropesc o aură scălîmbă. Și, odată aburcat, într-un echilibru precar și hilar, își rostește iar și iar, ca un adevărat Deus Soter, monotona și nesfîrșita litanie.

Apoi, epuizat, se întoarce și se culcă pe cealaltă ureche. Se recuperează doar visînd. Visele îl înaripează ca să-și reia, emfatic și patetic, veșnica și searbăda perorație.

Credința utopistului este că la început a fost cuvîntul. De unde și somnul său lipsit de griji. Treaba lui este doar să-și arunce nesmintit, mai mult ca Onan decît ca Domnul, sămînța vorbei pe pămînt. Ceea ce-l face să se simtă ușurat și împlinit. Și-i face somnul lin și dulce.

Sămînța de vorbă, cu siguranță, chit că pămîntu-i piatră seacă, va rodi. De realitate nici că-i pasă. N-o bagă-n seamă. Și, pentru că o ignoră suveran, ea nici nu există. Utopia n-o confirmă. Pentru utopist, proiectele au încremenit în mapă. El n-a auzit de sapă.

Cîteodată discursul lui pierde șirul și poți auzi atunci doar incantații magice: ini-mini, hocus-pocus, abracadabra! Atunci butoiul său e înconjurat de copilași peltici în extaz, iar el își suflecă pe dată mînecile și pocnește decisiv din degete.

Iar peste asistență se abate, ca Moș Ene, duhul opiaceu al locului care le șoptește blînd:

- Noapte bună, copii. Vise plăcute.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Orice seamana cu ceea ce voi scrie... e blazon CTA!
deci... cititi!
.samanta de vorba;
.credinta utopistului;
.discursul;
.mos Ene;
-Noapte buna, copii. Vise placute.
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2014-01-20 20:04:17
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE