FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
scrisoare deschisa catre domnul Emanuel Cristescu
Text postat de Dumitru Cioaca
Liberalizarea pieței funciare acum, înseamnă că, de exemplu, oferind sume suvenționate de către unele state -și vai, câte state nu sunt interesate să cumpere la hectar România nu sunt- în câțiva ani România ar putea fi cumpărată complet."
(Domnul profesor Emanuel Cristescu)

Stmate domnule profesor,
Daca veniti in contact cu nenorociti din acestia care vor sa cumpere Romania bucata cu bucata, sau in totalitatea ei,va rog sa-i trimiteti la noi, aici, in America. Si tara noastra este de vanzare, fie bucata cu bucata fie in intregime. Dupa cum vrea clientul. Fiindca la noi, domnule profesor, clientul este rege. Este singura forma de regalitate pe care putem sa ne-o permitem, fara a stirbii din prerogativele republicii americane. Si sa stiti ca noua ne-au cazut in laba niste regi din astia care sunt destul de marisori. China Populara a reusit sa stapaneasca vreo zece la suta din Statele Unite ale Americii prin cumpararea a zece la suta din obligatiunile de stat ale Guvernului American. Noi le zicem obligatiuni fiindca suna mai frumos, cu toate ca in realitate ele sunt ditamai datoriile. De asta zic eu ca America nu-i pierduta cat timp poate sa-si vanda, si inca la ce pret, datoriile. Si daca cineva va putea vreodata sa plateasca aceste datorii,acel cineva va fi, cu siguranta, nu Poporul American, care s-a specializat in facerea datoriilor, nu in plata lor. Altfel stau lucrurile cu marele Popor Chinez care este mult mai muncitor, prosper si bun la inima. Sau de ce credeti dumneavoastra ca el ne vinde articolele de imbracaminte la jumatate din cat l-a costat pe el sa le faca? Ca sa nu tremuram de teama ca vom tremura de frig. Deci zece la suta din datoriile noastre se afla pe maini bune. Cand am venit eu in America, acum treizeci de ani, Japonia care a pierdut razboiul cu America si-a zis ca decat sa incerce a doua oara sa puna labele pe America prin varsari de sange nevinovat, mai bine o cumpara bucata cu bucata. Cel mai bine ar fii, si-au zis prietenii nostri, niponii, daca am cumpara mai intai inima Americii, pentru a-i dovedii cat o iubim. Cum inima Americi are mai multe ventricole si texticole, nu s-au multumit sa cumpere numai centrul New York-ului asa ca l-au luat si pe cel al Los Angeles-ului. Pe bani grei, bineinteles, fiindca noi americanii nu ne vindem mandria pe doua parale. Dupa care, cum nici un popor care si-a vundut fala nu poate sa mai scoata capul in lume decat dupa ce isi recladeste o noua mandrie, am ridicat alti zgarie nori in apropierea celor vanduti. Si am inceput sa-i inchiriem pretinzant numai jumatate din chiria pe care incercau sa o pretinda japonezii pentru partea lor americana de zgarie nori. Nici acum nu au reusit bietii japonezi sa scape in totalitate de ghiulele pe care si le-au legat de gat, fiindca nimeni nu vrea sa se bage peste partea japoneza a Statelor Unite. Si chinezii am auzit ca ar vrea sa scape partea chineza a Statelor Unite, dar iarasi se pare ca nu gasesc cumparator. Fiindca nenorocitii din Piata Comuna in loc sa cumpere America dela chinezi, au pus ochii pe Romania! Si acum Statele Unite are cateva orase de vanzare. Unul dintre ele este orasul Detroit, care a dat faliment, deci ce-i ce i-au imprumutat de-a lungul timpului cele douazeci de miliarde de dolari acestui mare oras american, mandria industriei de automobile jankee, s-au lins pe bot de ei. Cum nimeni nu se arata interesat in cumpararea unui oras atat de incarcat de istorie, nu mai incercam sa-l vindem ci sa-l dam pe gratis. Dar si aici avem greutati. Fiindca nimeni nu vrea sa primeasca un astfel de cadou. Doua treimi din casele din Detroit sunt abandonate de proprietari. Din cei aproape doua milioane de locuitori pe care orasul ii avea acum cincizeci de ani, au ramas numai sapte sute de mii. Primarul din Detroit a zis ca nu ar vrea sa demoleze casele, pe motive sentimentale. Si eu i-am inteles motivele lui sentimentale, demolarile costa de rup, iar prin pusculita marelui oras sufla vantul. Nici sa le lase goale nu poate fiindca au inceput sa fie infestate de sobolani, serpi, sopirle si alte vietati din gradina Domnului. Primul apel al primarului a fost facut catre prietenii nostri japonezii si chinezii, "veniti fratilor sa va luati cadourile" le-a zis primarul negru la fata, nu din cauza supararii ci a rasei. Insa aceste natii foarte intreprinzatoare, au devenit extrem de timide cand e vorba de cadourile americanilor de care nu mai pot sa scape. Si noi am invatat cate ceva. Sa nu ne fie teama. Atata timp cat nici japonezi nici chinezii nu-si pot decupa partea cumparata din Statele Unite pentru a o duce la ei acasa, de ce sa ne fie frica?!
Deci inca o data, daca reusiti sa-i trimiteti pe acesti poftitori la cumparat tari straine pe taramurile Pieilor Rosii, eu va garantez ca in zece ani ii vom duce si pe ei la sapa de lemn. Chiar cu mai multa pricepere de cat ii poate duce Romania, fiindca experienta noastra este ceva mai vasta. Daca nu va sfatuiesc sa le aplicati aceiasi tehnologie. De ce sa regrete romanii ca alti le-au cumparat tara si nu cei care le-au cumparat-o? Daca Romania va proceda asa cum o invat eu, nu ea ci tarile invadatoare se vor bate la ONU ca ea sa devina din nou un stat independent.
Va multumesc anticipat pentru ajutorul pe care ni-l veti da in gasirea noilor clienti.
Al dumneavostra
genuneanu
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Ah... si sa nu uit! Chestia asta cu vanzarea pamanturilor Romaniei (ca de altfel si aceea legata de sperietoarea numita regele Mihai) ne este decat o fumigena lansata peste tot de dl. prof. Corbu pentru a distrage atentia de la incompetenta crasa de care da dovada guvernul Ponta.
Pentru ca trebuie sa o spun pe sleau: niciodata Romania nu a avut un premier mai incompetent decat are acum si niciodata nu a fost mai lipsita de speranta ca azi. Vorba aia: am scapat de dracul si am dat de tac'su!

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-08-12 18:11:05
         
 
  Bravo, nea Mitica! Ai pus punctul pe igrec.

PS: In definitiv, de ce sa nu vanda romanii pamantul daca tot nu au nevoie de el? E ca si cum ar vine lucruri inutile din casa la talcioc.
Ce rost are sa lasi pamantul parloaga? Mai bine il vinzi la fraierii care vor sa il munceasca, vezi cazul a doi tineri agronomi din Hanovra care au arendat 1.000 de hectare in judetul Suceava:

http://www.evz.ro/detalii/stiri/Nemii-fac-afaceri-din-agricultur-pe-cmpurile-lsate-prloag-de-romni-1007159.html

PPS: Daca dai o raita prin multe din satele si comunele romanesti, vei avea surpriza sa constati ca in plina campanie (agricola, nu electorala) crasmele sunt pline incepand la ora 9.00 dimineata. Interesant este ca intr-o comuna din judetul Iasi, la 5000 de suflete, jurnalistii au numarat 30 de crasme si nici o biblioteca. Si mai interesant este ca dintre toti locuitorii, doar 13 aveau un loc de munca si aceia la primarie. Restul erau pe social, chit ca pamantul le statea parloaga. Iar cand venea socialul la primarie, sa te tii atunci inghesuiala si scandal! Care, cum sa se bage in fata sa ia banii cat mai repede ca sa isi plateasca datortiile facute pe caiet pe la birturi.
Si atunci, de ce sa nu ii lase pe altii sa le munceasca pamanturile daca ei nu sunt in stare? Ce, crede cineva ca nemtii aia au sa decupeze cele 1.000 de hectare concesionate si au sa le duca in Germania?
 
Postat de catre General Motors la data de 2013-08-12 18:05:48
         
 
  "E ca si cand ai face sex cu cineva care n-a atins gradul necesar de maturitate."
(poetul Kosta Vianu)

Stimate domnule Vianu,
Sunt din ce in ce mai placut impresionat de largimea domeniului dumneavoastra de cunostinte. Ce simte un mascul atunci cand reuseste sa faca sex cu cineva care nu a atins gradul necesar de maturitate? Va intreb, fiindca eu am avut nenorocul sa fac sex numai cu partenere care erau toba de maturitate. Experientele, desi extrem de obositoare, nu au fost chiar asa de rele. De la fetele mature ai tot timpul cate ceva de invatat. Asa ca si eu am mai prins cate ceva. In sensul bun vreau sa spun. Fiindca daca prindeam ceva in sensul rau ajungeam pe mana domnului doctor Sarbu. Nu ca nu mi-ar fi placut sa-l cunosc personal pe domnul doctor Sarbu, dar nu in astfel de circumstante disperate si post sexuale. O a doua intrebare: in Romania nu este interzis sa iubesti adanc, si cand zic sa iubesti adnc ma refer la propriu nu la figurat, o persoana care nu a atins gradul necesar de maturitate? Ca nenorocitii de americani, daca te prind ca faci asa ceva, te baga la bulau pe viata. Dar numai dupa ce te castreaza. Ca sa-i protejeze pe paznici, zic ei.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-08-12 17:06:13
         
 
  Guvernarea USL este o guvernare toxica, o stiam cu totii. Chiar daca in urma unor calcule marunte, dar in cunostinta de cauza, unii dintre noi au votat acest guvern de vanzatori de tara, sansele noastre, ale tutror, sunt strans legate de disparitia acestui guvern. In aceste situatii, scrisorile deschise sunt frectii la picior de lemn.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-08-12 14:41:01
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  A propos, domnule Cioaca, daca vrei sa scrii romaneste e musai sa stii ca pluralul de la "mie" (numeral si poate chiar substantiv, uneori) este "mii". Altfel, cu toti banii dumneavoastra de capitalist, tot ridicol veti arata. Imi inchipui ca englezeste scrieti mai bine, sau macar sper. Intre altele, nu inteleg ce dor napraznic sau ce sentiment de vinovata nostalgie va face pe dumneavoastra cei plecati sa lingeti unde ati scuipat. Mi se pare indecent, ca sa nu zic doar atata. Aveti misie? Va plateste cineva ca sa faceti lobby ideii de globalism? Sunteti securist infiltrat cu misiune speciala, interceptat si reconvertit? Nu ca m-ar interesa, dar numai un ins cu misie... daca intelegeti ce vreau sa zic. Daca nu, bun si asa, oricum nu va acord decat foarte rar atentie, dar azi sunteti ca musca in lapte, credeti-ma.  
Postat de catre sters sters la data de 2013-08-12 11:57:39
         
 
  Este aproape imposibil sa dialoghezi, necum sa polemizezi cu cineva care nu poate vorbi serios si pe deasupra nu are nici simtul umorului, asa ca domnul acesta, Cioaca. Asa incat, vedeti, stimate domnule profesor, cam ce ecouri (si in ce constiinte) a putut trezi strigatul dumneavoastra de alarma. Cu care sunt de acord, dar pe care nu-l cred nici pe departe suficient sau eficient in vreo masura oarecare. Uniunea Europeana, prescurtat UE, este tot un fel de sex oral pe care romanii l-au suferit fara sa aiba posibilitati de a se opune, in fapt, un viol. E ca si cand ai face sex cu cineva care n-a atins gradul necesar de maturitate. Imi intemeiez aceasta parere pe nivelul de trai, pe gradul de contiinta sociala, pe nivelul moral la care se gaseste Romania si poporul ei dupa 50 de ani de experiment comunist, in fapt, un adevarat viol salbatic in forma continuata. Imi cer scuze pentru imaginea absolut violenta, dar aceasta este realitatea. Nici nu iesiram bine din ceea ce a fost revolutia romana si iata-ne supusi altei perversiuni sociale: includerea, mai de voie, mai de nevoie, in UE. Globalismul, a carui forma incipienta este UE ( un fel de comunism cu manusi de catifea, dar tot un experiment artificial si artificios) nu mai are nevoie de natiuni si de popoare, ba chiar este impotriva ideii de natiune, cu tot ce decurge din ea. Asa ca... e greu sa fii admirator al UE si anti-globalist. E un nonsens. Cu cea mai a dracului consideratie si cel mai afurisit respect, Kostanie, a mai nationalista dihanie.  
Postat de catre sters sters la data de 2013-08-12 11:50:15
         
 
  Stimate domnule profesor,
Sa luam exemplul propus de dumneavoastra: iranianul care vrea sa cumpere cateva mii de hectare in Romania. Ce e rau daca acest om intreprinzator deschide o capsunarie pe aceste mi de hectare, dand astfel posibilitatea ca o multime de muncitori agricoli sa se poata intoarce pentru a putea lucra pe o capsunarie din tara lor si nu una din Spania? Impozitele pe salariu ale acesti muncitori agricoli vor intra in cuferele Saatului Roman nu cel ale Statului Spaniol. Ce e rau in asta? Impozitul pe profit al iranianului va reveni de asemenea Statului Roman. Ce sete rau in asta? Iranianul, daca este un bun musulman isi va aduce cele zece neveste si o suta de copilasi in Romania, ca o ferma de asemenea dimensiuni nu se poate conduce de distanta. Acesti copilasi vor merge la scoli romanesti si cu timpul, dand de gustul sarmalelor si al vinului de buturuga vor devenii buni romani. Ce e rau in asta? Aa, ca isi vor cladi si o moschee unde sa se roage? Si noi romani de aici ne-aam cladit o bisericuta ortoxa de toata frumusetea si Statul American ne-a felicitat prin primarul local fiindca am creat pe o perioda de cativa ani cat a durat constructia bisericii cateva locuri de munca. Ce e rau in asta?
Bineinteles ca cel mai bine ar fi daca ferma ar fi intemeiata de un roman, dar daca acest roman nu se gaseste in momentul de fata, lasam pamantul de isbeliste pana va apare romanul? In Statele Unite sunt mii de ferme in stare de faliment care isi asteapta cumparatorii indiferent de unde ar veni ei. Investitorii insa nu vin deoarece competitia dintre fermele americane este probabil cea mai dura din lume. Eu, cand mi-am cumparat prima casa in America nu m-a intrebat nimeni daca sunt sau nu venit legal in America fiindca asta era treaba serviciului de emigrari, nu a celui care-mi vindea casa. Singura intrebare pe care mi-a pus-o a fost:
-Ai paralele?
La fel s-a intamplat cu un prieten de al meu care si-a cumparat zece hectare te teren agricol in Nevada pentru a-si face o casa de vacanta. Nu la cercetat nimeni de unde vine, ce religie are sau alte chestii care nu aveau nici o legatura cu tranzactia in cauza. In doua saptamani toata tranzactia a fost savarsita, si asta datorita bancilor care isi au regulile lor de transferare a banilor. Daca prietenul meu mergea cu o valiza plina de bani, proprietarul terenului mergea cu el la primarie unde se inregistreaza astfel de transferuri de titluri de proprietate si toata afacerea se termina in cateva ore. Fostul presedinte al Statelor Unite Ronald Reagan a zis o vorba mare atunci cand a fost intrebat de ce a dat dispozitie ca Uniunea Sovietica sa poata importa toate cerealele de care are nevoie din Statele Unite.
-Pe mine nu ma sperie Uniunea Sovietica chiar daca importa jumatate din productia de cereale a Statelor Unite. Cand o sa incep eu sa ma sperii este atuci cand Uniunea Sovietica o sa inceapa sa importe fermieri americani.
Ce e rau daca Romania importa cateva mii de fermieri care au si capitalul si priceperea necesara pentru ca Romania sa devina din nou o mare exportatoare de produse agricole?
Domnule profesor ma opresc aici, ca am obosit.
Despre cumpararea Americii de catre China o sa va raspund maine probabil
Cu tot respectul
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-08-11 08:43:27
         
 
  Domnule coleg,

Ori eu nu știu să explic ori domnia voastră nu faceți un minim efort de a înțelege.

1. Mă refeream în principal, la terenurile agricole ale României. Tot comentariul domniei voastre se referă la fondul imobiliar, acțiuni și obligațiuni. Și, da, știu. China a achiziționat titluri americane în valoare de peste 2300 miliarde US$. Această sumă reprezintă mai mult de 10% din PIB-ul Americii, dacă nu mă înșel. Poate îmi spuneți dumneavoastră cât. Și credeți că este o politică bună din partea Americii? (Eu constatam o modalitate mai subtilă a Chinei de a cuceri, fără să tragă un Glonț, America. În Cleveland am fost la un restaurant chinezesc în care am plătit 7 dolari și am mâncat cât am putut. Un fel de celebra noastră burtă de struguri. Și erau acolo atâtea bunătăți și mâncau și americanii cât îi țineau curelele. Și apoi mă întâlneam pe străzi cu monștrii obezității. Mă gândeam că în timp tot mai mulți americani vor mânca în astfel de restaurante și vor deveni tot supraponderali. Prin urmare, oameni care nu se mai pot împotrivi forțelor cuceritoare pașnice!)

2. Această liberalizare a fondului funciar nu va fi făcută numai în favoarea cetățenilor europeni. Ci în favoarea oricărui investitor. Asemenea liberalizării pieței capitalului. Mi-aș dori să mă înșel. Însă cred că nu mă înșel.

3. Mă gândesc, de exemplu, dacă niște investitori iranieni ori arabi ar dori să achiziționeze întinderi de milioane de ha din America, ar putea să o facă?

4. În Germania și Franța știu că nu se pot vinde terenurile agricole altcuiva decât cetățenilor francezi respectiv, germani. O fi nebun Orban că a introdus în Constituție interzicerea vânzării terenurilor altor cetățeni în afara celor maghiari?

5. Și vi se pare nediscriminatorie această liberalizare a pieței terenurilor?

6. Mai avem aici, pe site-ul Europeea, membri care locuiesc și în alte țări. I-aș ruga să ne împărtășească din experiența acestor țări în materie de vânzare a terenurilor.

7. La limită, putem să gândim că toate terenurile României ar fi cumpărate de globuli. (cuvânt inventat ad-hoc care să definească un fel de investitori globali) Ar mai putea exista statul național numit "România" ?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-08-11 06:02:16
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE