FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Primele rezultate ale măsurii de restabilire a unei atmosfere salubre pe site
Text postat de Emanuel Cristescu
Echipa editorială a fost completată cu un nou editor.
Prin urmare, acum, echipa editorială activă este constituită din următorii editori:

1. Atropa Belladona
2. Emanuel Cristescu
3. Sabina Datcu
4. Val Navara
5. Dan Scutaru
6. Traian Vianu

Cu excepția celor care au dorit să-și asume statutul public de editori și să se "bucure" astfel de "atențiile" deosebite ale userilor care încalcă regulamentul și, cărora, pentru aceasta, le sunt invalidate textele ori comentariile, ceilalți editori sunt și vor rămâne necunoscuți membrilor site-ului. Pentru a-i proteja. Deoarece ei desfășoară o activitate voluntară și ar fi incorect să mai și primească revărsarea nemulțumirilor userilor care se simt lezați, asupra propriilor lor creații, în calitate de autori.

Din practică, a rezultat, de-a lungul timpului, că indiferent cât de bine scrie cineva, în momentul în care, în calitate de editor, a făcut observații ori a invalidat texte și comentarii ale unor membri care au încălcat regulamentul, din acel moment, toată creația sa nu mai face doi bani!

Efectele măsurii luate acum câteva zile se văd în pagină deja. S-au diminuat, dacă nu cumva au dispărut, comentariile care încalcă regulamentu, injuriile, atacurile la persoană, etc. Aș dori ca această exigență să se mențină. Cei care aveți nivelul care vă permite să intrați în editură puteți observa mulțimea de texte și comentarii invalidate. Care, evident, încălcau regulamentul.

Mulțumesc echipei editoriale. Și mulțumesc și majorității membrilor site-ului care respectă regulamentul și care nu presupun intervenția editorilor.

PS. Sper să nu începeți iar să dezgropați morții, să vă manifestați vindicativismul, să defăimați site-ul să jigniți, să atacați persoane. Scrieți și comentați literatură. Remarcați textele bune, ignorați-le pe cele care nu vă plac sau scrieți decent despre aceasta și nu uitați: nimeni nu deține monopolul valorii textuale. Toți ne exprimăm, mai mult sau mai puțin elaborat și argumentat, opinii, analize, interpretări ori numai gusturi care au o mare componentă subiectivă.


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Din practică, a rezultat, de-a lungul timpului, că indiferent cât de bine scrie cineva, în momentul în care, în calitate de editor, a făcut observații ori a invalidat texte și comentarii ale unor membri care au încălcat regulamentul, din acel moment, toată creația sa nu mai face doi bani! (E.C.)

Tot din practica a rezultat ca oricat de bun epigramist ar fi cineva, in momentul in care incepe sa traga oamenii de maneca pentru a le deschide ochii el devine brusc un tip lipsit de umor, arogant, basist, securist, etc.
Oricum, mai bine asa, dar cu datoria facuta. Aceea de a-i informa corect pe cei manipulati.
 
Postat de catre General Motors la data de 2013-08-12 18:27:38
         
 
  Întrebarea e, dacă știm că asemenea comportamente au proliferat excesiv, de ce acolo unde se vrea, din pudoare, eliminarea vulgarității, nu se iau măsuri împotriva limbajului de mahala și li se permite celor care-l folosesc să-i facă în mod programatic apologia, nu doar fără să fie sancționați, ci chiar fără ca patronul să ia o atitudine fermă în loc să flecărească despre legea junglei?

Vulgaritatea este și o trăsătură a stilului de exprimare și libertatea de exprimare, dacă tot ne dăm de ceasul morții în ce privește pudoarea, are niște limite dacă nu vrem să fim părtași la ea, proliferînd-o sau tolerînd-o tacit.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2013-08-09 16:03:19
         
 
  Daca tot am ajuns la discutii asa de intime, cum ar fi raportarea individului la politete si bun simt, nu pot sa nu remarc, intr-un fel cu tristete, ca politetea a devenit un mod de a te distanta de preopinent, ca sa-l poti dispretui si ridiculiza mai usor. Cand ii spui "domnule" unui patibular, fie si meritand acest adjectiv doar din punctul de vedere moral, il injuri "delicat", ca un intelectual ce te afli. Pentru mine cel putin, proprietarul a folosit adesea apelativul "distinse" cu ceea ce eu numesc "sensul Cristescu", adica "ciudatule", "neadaptatule" etc. Nu insist, toata lumea a remarcat. Pe de alta parte, excesul de politete, temeneaua verbala exagerata, nu poate fi straina de dispretul cel mai manifest, fiind forma de exprimare a batjocurii elevate. Discutia insa pornise de la trasul de bracinari si de alte cele cu oricine, practicata "la greu" in zilele noastre de feluriti ciudati, adica de genul celui care, daca l-ai intalnit odata in vreun context, te-ai ars! La a doua intalnire te impunge cu indexul in buta si daca e cat de cat decent te intreaba doar "ce mai faci", desi eu am primit si intrebari mai "ca intre barbati", cum ar fi "cu... cum mai stai" etc. De aci pana la intonarea cunoscutei strigaturi de joc "si de brau si de curea si de asta... a mea!" nu mai este decat un pas. Asta asa, ca sa stim cum stam.  
Postat de catre sters sters la data de 2013-08-09 11:28:41
         
 
  În mod paradoxal, ea (tutuiala) își subminează propria legitimitate: când te poți tutui cu oricine, când tutuiala devine o deprindere curentă, prestigiul și miracolul tandru sau camaraderesc al lui “tu” se degradează. În mod normal, la “tu” trebuie să ajungi; printr-o delicată chimie a afectelor, printr-un răbdător spor de încredere și printr-o reciproc consimțită afinitate.

De asta mă simt silit să folosesc cuvîntul domnule pentru cei mai mulți de pe acest site. Tu a fost demonetizat de un uz abuziv și o mimare a politeții te scutește de a accepta promiscuitatea provocatoare cu care ești abordat. Inclusiv falsa supralicitare a patronului care agreează doar stimate și distinse.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2013-08-08 23:01:17
         
 
  pdap, peia, sa observam ca matale prea critici tot (cum magistral spunea pe vremuri loredana cristea), adica de la maimuta la robot. altfel spus, nici asa, nici altminteri. morga te irita (la altii), marlania-ti cade greu (cand te vizeaza). te-ai trage de bracinari cu plesu, dar te oftici ca poarta bretele. pai scrie-i, soro, baga-i ceva de genul "marili om dă cultură", sau "ei esteră amportanți", baga-i o balada cu prașila-ntaia, vorbeste-i de blogul fermierul.org, de coltul ierbii, de rasadnite si gunoiul de grajd, pasunism si nutreturi combinate, etc. cum naiba s-auda de tine daca nu mai postezi nimic?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-08-08 19:10:11
         
 
  pdap, morga aristocratică, a la pleși, care impune distanțe, marchează diferențe, delimitează soiuri de emfaze, e înecăcioasă pînă la vomă. inși din ăștia scrobiți, care stau în fotel, ca niște dovleci ornamentați, și arată cu deștetu mic și borcănat către preopinent, amendînd amicalimsul nivelator, cotangent la alura parabolică a marelui spilcuit, inșii ăștia, zic, seamănă cu niște paparude ornamentate, impunînd respect bățos circumstanțelor, prin retorica lor fezandată. păi, ce? este, care va să zică, de nasu' oricărui jigărit, nefestonat la nicovala fină a culturii, să se tragă de nojițe cu mnealui, marili om dă cultură și fizcultură?
căci ei esteră amportanți, devansînd însăși bula cosmică a primordialului. existența lor corectează, din mers, clinamenul vulgar al mulțimii proaste. dacă ar lipsi ei din peisagiul pestriț, subdemn al socialului, lumea s-ar scufunda în mocirla jegului amoral, al malformației caracteriale, al impolieții grosiere. păi, te pui cu ei? ei este mai mai necesari ca ozonul, mai prețioși ca platina și mai semnificativi decît ideea de divinitate. ei există pentru că rațiuni supreme le-au hotărît implantul în universul humanoid al rataților, sprea servi drept baliză corectoare. oh, oh! o prăjină de dimensiuni cosmice nu le-ar ajunge la nas. pe care nu le curge muci comuni, ci ambrozie rafinată!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-08-08 17:21:59
         
 
  Aferim! trasul de bracinari sau de alte cele cu oricine, oricand, este marca autentica a proastei cresteri si a lipse de educatie. Dar, oare, toleranta excesiva afisata aici nu cumva cultiva exact acest gen de comportament? Nu-l legitimeaza, fie si fara intentie? Io zic precum ca da. S-auzim de chestii fine, corzi intregi la mandoline si de coborasuri line.
PS: factura proasta a exintescului este chiar marca sa de productie, brandul sau, un exintescu bine crescut ar fi aproape indecent. am ajuns sa cred ca el este mai necesar acestui site decat un editor bine intentionat sau un profesor de gramatica. asta spunea mai deunazi chiar apropitarul. si cine am fi noi sa-l contrazicem?
 
Postat de catre sters sters la data de 2013-08-08 15:37:23
         
 
  Ecsintescule, ești un om de proastă factură, de vreme ce așa înțelegi tu să pui problema. Una peste alta, nu văd de unde ai tras concluzia că ne-am trage de brăcinari.
Iar "salubrizarea" siteului este departe, foarte departe de a se realiza, câtă vreme se tolerează scrierea agramată, impostura și prostul gust.
Personal, îmi închei aici incursiunea în acest spațiu până peste poate de ecoliterar.
Cu părere de rău. întrucât am descoperit și câțiva oameni valabili, pe care îi salut cu respect.


Răspunsul domnului Cristescu este stereotip și suficient: aici intră cine vrea și rămâne cine poate. Și satisfăcut, poate chiar trufaș. Iată unul mai nuanțat și mai la obiect:



Andrei Pleșu: Tutuiala

Tutuiala e la modă. E semnul cordialității de gașcă, al democrației victorioase, al sociabilității “americane“. De vreme ce you e și “tu”, și “dumneavoastră”, e musai să profităm și să ne tutuim. Dovedim astfel că suntem “branșati”, actuali, globalizați. Nu avem prejudecăți, nu umblăm cu discriminări și cu fasoane. Ne tutuim. Suntem de-o teapă. Prieteni. Ne-am născut ieri. E perfect normal ca un reporter de televiziune să meargă cu microfonul pe stradă și să-i tutuiască pe trecătorii cu care vrea să stea de vorbă, deși îi vede pentru prima oară. E normal ca profesorul universitar să-și tutuiască studenții. E normal ca politicianul furios să-și ia adversarii “la per tu”. E normal ca pe plajă, la discotecă, la emisiunile de divertisment, toată lumea să tutuiască pe toată lumea. În aceste condiții, a folosi brusc apelativul “Dumneavoastr㔠devine injurios. “Dumneavoastr㔠se spune numai în bășcălie, numai când vrei să-ți exprimi antipatia, neîncrederea, disprețul. “Normal㔠e doar tutuiala. Dar și ea are, de fapt, subterane complexe. Există tutuiala “macho”, a masculului bățos față de fetițe fragede sau demimondene interlope. (Îmi amintesc de modul inadmisibil în care dl Radu Moraru o tutuia pe invitata sa Cicciolina, ca și cum ar fi agățat-o după colț). Există tutuiala “de platou”, prin care moderatorul-satrap sau moderatorul-vedetă își etalează autoritatea, tutuiala polițienească, a agentului de circulație care te trage de urechi, tutuiala prin care șeful își domină subalternii, tutuiala rutieră cu care se încondeiază reciproc șoferii isterici, tutuiala uzurpatoare, prin care naturile subalterne vor să se insinueze în lumea bună (dl Emil Constantinescu spunându-i “Vaclav” lui Havel), tutuiala războinică (“boule”), ironic protectoare (“drăguță...”), sau tovărășească (“măi, dragă”). De la obrăznicie la nesimțire, de la proastă creștere la dezinhibiție primară, de la aroganță la egalitarism, tutuiala acoperă un larg spectru al patologiei sociale. În mod paradoxal, ea își subminează propria legitimitate: când te poți tutui cu oricine, când tutuiala devine o deprindere curentă, prestigiul și miracolul tandru sau camaraderesc al lui “tu” se degradează. În mod normal, la “tu” trebuie să ajungi; printr-o delicată chimie a afectelor, printr-un răbdător spor de încredere și printr-o reciproc consimțită afinitate. “Tu” este un mod de a reformula - în condiții de intimitate - instituția respectului. Dimpotrivă, inflația tutuielii instituie indiferența, stereotipia, griul. Spațiul dintre oameni devine monoton, ierarhiile se șterg, nuanțele sufletești ale comunicării devin irelevante. Tutuiala reduce totul la orizontală. În aparență, ea face dialogul mai direct, în realitate, îl sărăcește.
Din când in când, mi se pare că o mulțime din relele cotidiane sunt rezultatul unei proaste administrări a tutuielii, efectul exceselor ei. Guvernanții îi tutuiesc cu autoritară nonșalanță pe gazetari, gazetarii îi tutuiesc sprințar pe guvernanți, miniștrii tutuiesc instituțiile, instituțiile îi tutuiesc pe cetățeni, cetățenii se tutuiesc între ei și toți laolaltă ne tutuim cu Europa. Diferențele, demnitățile, eticheta, protocolul - sunt demodate.
Ne scufundăm în omogenitatea lui “tu”, iar “tu” evoluează semantic spre “nimeni”. Nu ne-ar strica un pic de ștaif. Nu ne-ar prinde rău o scurtă epidemie de politețe.
(în Jurnalul Național, 19 febr. 2004; în vol. Comédii la porțile Orientului, 2005)

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2013-08-08 12:43:45
         
 
  Înainte de a aprinde un foc, este reomandabil să-ți evaluezi capacitatea de stingere. Alfel riști arsuri.

Cum spuneam și altă dată, aici intră cine vrea și rămâne cine poate!

Succes tuturor.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-08-08 09:52:12
         
 
  Domnule Sorescu, meteahna este veche și nărăviții sînt și ei la fel. Iată un text mai vechi unde se combătea în legătură cu ea:

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol=24065

Se pare că este doar o contrapondere pentru a ține echilibrul ecoliteraturii - ecolăturile.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2013-08-08 09:47:44
         
 
  ...Personal, îmi închei aici incursiunea în acest spațiu până peste poate de ecoliterar.
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2013-08-08 00:35:24

dom' flo, nu-l luați în seamă pe "virtuoz", că vorbește prăștina din el! iar pe căldura de afară, vă dați seama ce poate scuipa printre dinți!

mare e grădina domnului! să pui problema în acest fel (cum că, deși europeea e un site literar, n-are importanță pe unde îți arunci virgulele pe foaie ori că greșelile flagrante provenite, evident, din carențe educaționale grave sunt, de fapt, niște nevinovate typo), se explică ori prin sfera patologicului, ori, mai pervers, prin încercarea penibilă de a-ți ascunde neputințele în spatele unor scuze de un penibil mare cât muntele găina...

 
Postat de catre adrian mihai la data de 2013-08-08 09:15:18
         
 
  eu văd că au angajat jîndari care te caută la icre. deși au și partipriuri, să fim serioși. favorizează proștii efervescenți, gen flintoci.
a început să se practice stalinismul discret & aurea medicoritas și pe aici.
păi, nu e saitul ăsta cel mai liber de cenzură și cel mai valoros?!
cîtă ipocrizie! cîtă autosuficiență!
să-i lăsăm în pelteaua lor adminstrativă, în care se-nvîrt ca pisica-n jurul cozii.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-08-08 08:07:49
         
 
  Stimate domnule Sorescu ,
Se poate domnule sa parasiti site-ul pentru niste remarci ale domnului Ecsintescu care, asa cum am mai spus, trece printro mare framantare sufleteasca, fiindca nu stie ce este mai bine: sa aleaga fata sau sa aleaga renuntarea la greva setei. Eu va rog sa ramaneti in continuare pe acest site, nu de dragul meu (poate veti fi surprins sa aflati ca imi face placere sa va citesc) ci de dragul celor cativa cu care aveti afinitati literare. Sa stiti ca nu este bine sa va mutati pe un site literar in care exista o ordine si o liniste desavarsita, fiindca si in cimitire exista o ordine si o liniste desavarsita, dar asta nu inseamna ca ele pulseaza de viata. Si inainte de razboi in viata literar di Romania se practicau dedicatiile neecoliterare. Crohmalniceanu poveste in amintirile lui ca Aurel Baranga, care inainte de a devenii dramaturg realist-socialist, era poet avangardist, a scos o revista care purta denumirea cea mai neecoliterara a organului de reproducere masculin. Revista a aparut intr-un singur numar iar marele poet Baranga a fost imediat arestat. Nu pentru numele revistei ci pentru dedicatia pe care a scris-o pe un exemplar al buclucasei reviste trimis gratui primului ministru din acea vreme, Nicolaie Iorga: "Tu ai, n-ai!" Baranga nu a stat insa mult la parnaie fiindca au intervenit imi pare Arghezi si alti ca sa fie eliberat fiindca era dreptul lui sfant sa se exprime cum vrea.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-08-08 07:56:18
         
 
  Ecsintescule, ești un om de proastă factură, de vreme ce așa înțelegi tu să pui problema. Una peste alta, nu văd de unde ai tras concluzia că ne-am trage de brăcinari.
Iar "salubrizarea" siteului este departe, foarte departe de a se realiza, câtă vreme se tolerează scrierea agramată, impostura și prostul gust.
Personal, îmi închei aici incursiunea în acest spațiu până peste poate de ecoliterar.
Cu părere de rău. întrucât am descoperit și câțiva oameni valabili, pe care îi salut cu respect.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2013-08-08 00:35:24
         
 
  Sorescu, scrie frate si tu ceva, dar ceva literar. Sa stii ca si Elodia a devenit ecoliterara. Ca si subiect. Atunci cand Cioaca s-a spalat pe maini de tine. In rest, va angajez ca avocat daca-mi gasiti greselile si va platesc cu aceeasi bani pentru care amaratul ala de militian v-a platit. Compris? Elodia iti bantuie neputinta, si stii asta!  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2013-08-07 20:45:37
         
 
  Aveți dreptate, domnule Jupp! Domnul Profesor ține neapărat să ne arate ce înseamnă ecoliteratură: un fel de junglă plină de hățișuri hățișuri literare și de dedesupturi. Infiltrat un agent typo.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2013-08-07 20:30:22
         
 
  Traian, typo pot fii special puse ca niste atractii ale cititorului? Fii(i)? A.. acum m-am prins, editorii au rol de corectori. Va rog sa ma scuzati ca fac munca grea.

Deci, ce spune domnul profesor : " sa- semnalam greselile" si superb, pentru ca domnul profesor chiar le stie "Steluța am dato-o" asadar, Vianu, ia notite prietene! Pe alte meleaguri, asa cum spui, era altfel. Acum esti pe meleagul literaturii.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2013-08-07 17:33:13
         
 
  o lista de erori exista. typo-urile se vad la recitire.
daca, in loc de recitire, facem doar re-postare (scuzati barbarismul), atunci - evident - nu se vad.

termen... pana dispare din prima pagina?
 
Postat de catre bhW95 jdbhAU757 la data de 2013-08-07 16:40:18
         
 
  Am precizat că nu am mai citit textul în varianta " reunit in extenso" și mi-am exprimat speranța că textul va fi fost corectat. Să-i dăm un termen să și le corecteze și poate să-i semnalăm greșelile. Dacă nu-și corectează textul îl invalidăm, desigur, fără milă. Steluța am dato-o pentru valoarea intrinsecă a textului ca o creație care își are propria sa autonomie. (Pe cuvânt că nu am scris ostentativ. Așa mi-au venit cuvintele!) Scriitorii nu trebuie să fie ignoranți în probleme de gramatică dar nici nu trebuie tratați ca pe profesorii de gramatică. Sunt profesii diferite.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-08-07 16:24:28
         
 
  E. Cristescu

domnule Cristescu,
multumesc pentru cuvintele frumoase, sper sa le merit.
am remarcat interventia dumneavoastra pe textul "opriti viata - vreau sa cobor".
placut impresionat ca v-ați dovedit mai putin pudibond decat unii dintre cititori.
neplacut impresionat din cauza ca ati instelat un text cu evidente erori gramaticale si pe care autorul refuza sa il corecteze. pe alte meleaguri, un astfel de text nu ar fi trecut de pagina de autor.
putem considera ca acea steluta reprezinta pozitia dumneavoastra, ca proprietar al site-ului, fata de textele bune, care insa faulteaza limba romana?
eu nu cred ca ar trebui sa fim intransigenti cu erorile din comentarii, asa cum sugereaza unii utilizatori, dar consider ca nu ar trebui lasate, in prima pagina a atelierului, acele texte care violeaza limba romana. doar suntem un site ecoliterar, nu?
 
Postat de catre bhW95 jdbhAU757 la data de 2013-08-07 16:13:13
         
 
  Gh. Recheșan "scăpară în mod inexplicabil vigilenței exigentului domn"

domnule Recheșan
eu am invalidat acele texte din cauza agramatismelor.
consider ca la Descartes a fost doar un typo.
nu pot sa joc ping-pong cu textele daca autorul insista sa si le publice din nou, in aceeasi forma.
ce aveti exact sa imi reprosati?
 
Postat de catre bhW95 jdbhAU757 la data de 2013-08-07 15:56:15
         
 
  Precizare: editorul Traian Vianu nu are nicio legătură cu domnul Kosta Vianu.
(Emanuel Cristescu)

Domnule profesor Cristescu,
Dumneavoastra va dati seama ce faceti?! Poporul Roman avia asteapta sa scape de un Traian si dumnevoastra ne puneti de sef un alt Traian?!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-08-06 20:26:24
         
 
  Cum ne-au adus la sapa de lemn Basescu si Udrea?In ceea ce te priveste ar fi oricum e pleonasm, dar fii mai nuantat.  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2013-08-06 19:48:09
         
 
  mi s-a cenzurat un com despre udreasa.
și, implicit, despre băsilă.
să înțeleg că, aici, indivizii ăștia, - adică grobianu și metresa, echivalentul perfect al vestitului cuplu; nea ceașcă și coana leana, savanta, - indivizii ăștia: băsilă și udreasa, care ne-au adus în sapă de lemn și ne jignesc zilnic spiritul de dreptate și bunul-simț elementar cu prestațiile lor de cuplu medieval și tupeul lor de neam-prost, sunt protejați în mod expres?
sau nu au nici măcar minima pondere de a conta cît niște personaje din irealitatea i/mediată?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-08-06 11:07:03
         
 
  ...nu insistati, eu nu traduc simfonii.
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-08-05 18:07:08

hai coane, fii serios, doar știi bine că modestia e pentru... modești! mai ieri-alaltăieri, purtat de elanu-ți creator, te ofereai să-mi pui pe versuri până și facturile de utilități...

acum ce faci, te împiedici de-o amărâtă de strofă?

 
Postat de catre adrian mihai la data de 2013-08-05 18:23:05
         
 
  gheorghita, georgica,

nu insistati, eu nu traduc simfonii. gheorghita, am inteles ca pleci in concediu, sanatate maxima, si vant la pupa :)
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-08-05 18:07:08
         
 
  Negreșit trebuie să aflăm cum sună strofa aia din Cummings, chiar și tradusă în proză.
După aia o ștergem, sau o trimitem în server la Miercurea Ciuc.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2013-08-05 17:19:09
         
 
  ”Noul editor Traian Vianu este un distins membu al comunității noastre, acribic și foarte serios. Evită conflictele are tact și simț al umorului și este nepărtinitor și exigent”

Am ghicit, ura!!! Este Ioan Peia!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2013-08-05 17:15:33
         
 
  ps: asta e o insinuare prietenoasă!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-08-05 16:36:55
         
 
  fănele, să lăsăm problemele tale strict profesionale și să vorbim doar de cele legate de literatură, că doar de asta ne-am făcut cont aici, nu? crezi că termini traducerea strofei din Cumminngs pînă mă întorc eu din concediu? (*aprox,10 zile)  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-08-05 16:36:18
         
 
  Încă o precizare:

Noul editor Traian Vianu este un distins membu al comunității noastre, acribic și foarte serios. Evită conflictele are tact și simț al umorului și este nepărtinitor și exigent. Sub observație este deocamdată Dan Scutaru. Cam aceleși lucruri se pot spune și despre domnia sa cu mențiunea că are la dispoziție o lună să ne și convingă.

N-ați scăpat, domnule Recheșan, să ațâțați focul. Chiar dacă era mocnit. OK. Să spunem că v-ați descărcat. Haideți să privim înainte cu optimism. Mulțumesc.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-08-05 16:09:07
         
 
  Precizare: editorul Traian Vianu nu are nicio legătură cu domnul Kosta Vianu. Aveți cuvântul meu de onoare. Am făcut această precizare pentru că au fost unele insinuări neprietenoase. De altfel sunt obișnuit cu astfel de insinuări. Acum niște ani mi se spunea că ecsintescu este clona mea. Însă eu știu că adevărul așteaptă și că doar minciuna se grăbește. Prin urmare, vă rog să nu mai faceți astfel de supoziții și insinuări!

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-08-05 16:07:17
         
 
  p.s. si de ce nu sunt ele repostate si readuse la fiinta, daca n-au nimic pe constiinta? asta-i intrebarea.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-08-05 15:43:44
         
 
  Gheorghita, ce crezi, unde se duc textele sterse cand se duc? la Miercurea Ciuc? nu. textele sterse se duc intr-un server. si de ce se duc ele acolo? probabil fiindca sunt triste, probabil fiindca au avut ghinion. si ce fac ele acolo? asteapta. si ce asteapta ele? un tren, un avion? nu. ele asteapta sa fie spalate cu axion, impreuna cu reputatia autorilor fanion, bunaoara gheorghe, sau vitea, sau ion.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-08-05 15:40:11
         
 
  optimismul îl rezerv postărilor...sub care primesc comentarii interesante, optimiste, ba chiar șocant de optimiste care încep de regulă cam așa ”bre, gheorghe, asta de unde ai șparlit-o...ș.a. etc.”!
să rămînem la problemele saitului, dovadă că sunt interesat de evoluția, salubritatea și toate energiile care-l animă.din parte-mi îl puteați pune editor și pe Traian Vuia sau celălalt Vianu(că se poartă morții pe europeea). spuneți că este membru al comunității și manifestă simț al umorului și exigență, o fi, eu n-am observat...încă. ce-am observat, fără prea amre efort e că sub textul dumneavoastră au fost publicate două texte care mie-mi pare că ar contraveni prevederilor regulamentului europeic, secțiunea ”texte cu caracter scabros” (ba chiar agrmate, avînd în vedere că autorul habar n-are să ortografieze numele lui Descartes)care scăpară în mod inexplicabil vigilenței exigentului domn.chestiunea de discutat ar fi că eforturile echipei editoriale se mărginesc la invalidarea comentariilor arțăgoase (ecxcepție făcînd sabina datcu care-mi cenzurează mai nou orice comentariu pe motiv de antipatie unilaterală)nu în judecarea valorică a textelor(am discutat acum un an, sau mai mult,dacă un catren cu 4 greșeli de ortografie poate fi invalidat ca fiind evident agramat,tot o cerință regulamentară negru pe bleu)
așadar,salubrizarea europeică bate pasul pe loc, rădulescu vă contabilizează probabil termenele antologiei, iar reformele întîrzie și ele. în rest,vă doresc vacanță plăcută și liniște familială(o fi europeea o familie extinsă pt domnia voastră dar nu împing lucrurile pînă a o include în gratulări: D)
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-08-05 14:21:35
         
 
  aveți dreptate în privința ”costurilor” plătite de către foștii editori, dar din momen ce niciunul dintre cei înșirați în listă nu postează texte literare9cu excepția sabinei datcu, care a reapărut după doi ani pe europeea)nu văd de ce nu ați prezenta echipa, așa cum se cuvine. eu am postat o întrebare legată de acest aspect și textul respectiv mi-a fost invalidat de două ori. consider că intervenția sabinei datcu a fost un abuz, aspectele nu contraveneau în niciun fel regulamentului și mi-a fost încălcată libertatea de exprimare. ”subiectivismul” acesta păgubos este extins dincolo de prerogative cînd face aprecieri false la adresa mea, considerîndu-mă principalul inamic al liniștii pe sait. probabil că afișțele reproduse cu copypaste de către ”necrofilul” șef al lui Liviu Rebreanu calmează userii împinși de dorința de afirmare.
de asemenea, mă miră invalidarea comentariului în care întrebam ”ești legionar, domnule cioac㔠postat sub un răspuns în care stimatul și simpaticul epigramist îl amintea pe Zelea Codreanu și Nae Ionescu.păi, dacă referirea la extrema stîngă românească e interzisă de regulamentul europeic, ca exemplu de extremism, xenofobie, atunci de ce nu s-a șters și opinia lui cioacă. concluzia este că respectivul editor procedează discreționar, folosind cu talere și greutăți diferite de apreciere.
în privința acalmiei și a ”salubrității” cred că e vorba de aparențe, ne aflăm în perioada estivală, lumea pleacă în concediu sau e lehămisită de activitatea într-un atelier literar, ca urmare contrele, duelurile s-au stins în lipsă de combatanți.
în concluzie, poate că sunt subiectiv și pretind respectarea barem a textului(dacă nu a autorului)dar sunt sceptic în privința salubrității anunțate, pt că năravurile nu le veți potoli niciodată prin sancțiuni și avertismente care recurg la bunul simț, așa cum nici pamfletele publicate de mine, aici, nu le pot domoli, ba dimpotrivă le ațîță mai abitir.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-08-05 12:39:04
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE