FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Adevărul ecoeuropeeic
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu



Cum se poate împăca pudibonderia cu vulgaritatea? Nimic mai simplu. Abuzezi de o găselniță ieftină cu un nume emfatic și sonorități academice, ecoliteratura, și aburești pe cei și-așa amețiți de ideologia populistă a corectitudinii politice că promovezi o orientare literară nemaiîntîlnită pe Europeea.


Lași oamenii să creadă că, dacă vor ocoli cîteva cuvinte obscene, licențioase (mai limpede: care denumesc organele și actele sexuale și excrețiile anale și urinare) sînt la porțile literaturii și au dreptul la opinie și la libertatea de exprimare lipsită de orice fel de cenzură. Că orice producție scrisă aspiră la a fi o creație, fiind fără doar și poate expresia gîndurilor, opiniilor, credințelor unei ființe umane. Care trebuie musai să se exprime și să nu-și ascundă în niciun fel suficiența (ca și alte năravuri și tare). Ecoliteratura este un panaceu: te vindecă de orice reticență. Arată cine ești! Ai tupeul de a fi ridicol fără nicio jenă!



Photobucket



Prostul gust și vulgaritatea înseamnă tocmai cultivarea aceastei atitudini agresiv-tupeiste în numele unui principiu care funcționează aiuritor și produce din abundență doar artă (vorba vine) de calitate minoră, ieftină, populară. Și care proclamă astfel ca dezirabile doar lipsa tehnicismului, a trudei, a profesionalizării (chiar și a cunoașterii limbii în care scrii și a ortografiei ei), stridența, artificiul, zgomotul și pompa pentru a reține atenția și pentru a zgilțîi simțurile.


Cu toată candoarea se scriu doar poezici (și alte genuri drăguț diminutivate), căci se apreciază și se face apologia genului ușor, frivol care satisface fără probleme și fără consecințe, fără nicio bătaie de cap sau filozofie. Have fun!


Artă de gang: poeme drăgălașe sau patriotarde à la cel mai lung cîrnat din lume (Oprescu), pereți tapetați cu 150.000 de dopuri din plastic (NT), carpete cu Nunta din serai, “gondolă cu calendar și barometru cu tirbușon” etc.



Cu alte vorbe, kitschul, arta de mîntuială, fușereala. Dar, pentru a face lucrurile ca la carte, cu adevărat picante, e musai și un scenariu literar: simularea junglei pe calculator.






Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE