FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Dulce-i fasolea patriei!
Text postat de Gheorghe Rechesan
În fața intrării unei cunoscute hale de legume și fructe din capitală, un ins bondoc, burtos, mai mult lat decît înalt, îmbrăcat într-o cămeșoaie din cînepă și încins cu un chimir, amestecă de zor într-o marmită cu smalțul sărit și strigă din toate puterile:
”ia fasolea cu ciolan, ia fasolea neamuleee…ia fasolea că e bune și la crier și-n reume!”
Trecătorii care dau să intre în piață îl privesc bănuitori sau îl ocolesc. În ciuda căldurii înăbușitoare, lac de transpirație, roșu la obraz ca-n pragul apoplexiei, bondocul nu se dă bătut, agită un polonic uriaș și face semne prezumtivilor mușterii să se apropie.
Un domn bătrîior, cam la șaptezeci de ani, înțolit într-un sacou elegant, croit din stofșoară gri-deschis, ușoară, de vară, cu o panglică tricolor la rever și c părul cănit se apropie curios.
” ia fasolea, că e bune și gustoase, cu multă carne pe oase!”
”cît costă o porție?” întreabă insul dichisit, căutîndu-și portmoneul și adulmecînd aburii grași care se ridică din cazan.
”nimic, e gratis…cum ar veni dă filantropie!”
”atunci, dragă, pune-mi și mie o porție!”
”Filantropul” îi umple un blid din plastic, de unică folosință, pe care l-a șters în prealabil cu poalele cămeșii și o lingură tot din plastic pe care a scos-o din chimir pe care a supus-o aceleași operațiuni.
”s-aveți poftă…dar se vede pe mneata că nu ești român!”
Celălalt se oprește din mestecat și îl întreabă:
”cum așa, firește că-s român….și arată spre cocarda de la rever: altfel, de ce aș purta tricolorul?”
Grăsanul se corectează:
”adică, cum să zic… se vede că sunteți român, dar nu de aici, de pe la noi!”
”așa-i, dragă, ai dreptate….sunt plecat din țară demult, de prin anii ‘70, actualmente rezidez într-o localitate din regiunea Ontario și am venit să-mi vizitez rudele, cîte mai sunt în viață… bună fasole, ai pus și-afumătură, se simte!”
”nu-i așa că acolo în Ontario n-ați mîncat o bunătate ca asta?”
” să fiu sincer nu…fasole cu ciolan ca la noi în România mai rar…domnule…
” Samoilă, se prezentă grasul schițînd un gest milităros de salut, Samoilă Dușcoiu!”
”îmi pare bine, dragă, numele meu este Vuleri Crăpșor…să fii iubit, că m-ai uns la inimă cu fasolea asta…dar să-ți spun ceva: mergea-nainte și o țuică!”
Samoilă scoate o ploscă de la chimir și i-o întinde:
” de prună, originală de la Văleni, fără chimicale!”
Crăpșor bea, se șterge la gură cu mîneca sacoului:
”strașnic rachiu…”
”nu-i așa, domnu Valeri, nici că se compară cu visichiul și brendiul sau ce mai beți dumneavoastră pe-acolo prin Ontario?!”
”Vuleri, nu Valeri… cînd m-am născut eu, era toamnă, trecut bine după culesul viilor cînd s-a dus tata la notar și i-a spus că să-mi pună numele Vali, c-așa vroia săraca maică-mea, fie-i țărîna ușoară... (își face cruce-ntreită, lăcrimează discret, după care mai bea o dușcă de rachiu), dar notarul, îi zice lui taică-miu: ce nume e-ăsta, Vali? Nu e nume de bărbat, e nume de muiere…și tata de colea, păi atunci Valeriu să-l cheme…iar notarul, pevezenghiul, , c-așa era rînduiala pe la noi, în Crăpăuți, cînd se naște un băiat, se cinstise bine înainte și scrise V-U-L-E-R-I, încurcînd pe A de mînă cu U de tipar! În Canada mă semnez cu dublu v și ygrec în coadă, să sune canadienește!”
”Filantropul” îl ascultă cu interes mica istorioară, apoi îl întreabă:
”mai doriți o porție?”
Crăpșor privește spre fundul marmitei:
”păi, văd că nu prea mai este…dacă vine-un om flămînd și poftește?”
”nu vă faceți probleme, dacă e necesar mai pregătesc 4-5 porții… c-așa-i în filantropie, ca-n orice negustorie, mai întîi testezi piața, apoi lansezi afacerea!”
Îi trîntește încă un polonic în blid.
”dar cu vă îndeletniciți acolo, în Ontario, domnu Vuleri?”
Crăpșor mormăie între două înghițituri:
” artist…am două gatere, tai codru la marea artă…tot ce-și dorește clientu, la comandă: molid, cedru, carpen, brad canadian, arțar…la arțarii trebe însă autorizație specială, știi, e copacul național!”
Samoilă izbucnește vesel, speriind un țînc zdrențăros și cam negricios care se învîrte în jurul marmitei:
”ce potriveală, nene, că și io-s artist..(către puști)…hai, fă pași că s-a gătat pomana!”
”nu mai spune…și-n ce ești artist, dragă,?”.
” sunt poet, om de litere, am și o tiparniță, nu prea mare, dar o exploatez cu folos...scriu și-articole, dar numai pe teme filantropice…confecționez afișe, invitații la nunți, botezuri, tăieri de moț evenimente de tot felul…dar ce mi-am zis, din poezie omu nu se poate hrăni decît moral și spiritual, așa că ce-ar fi să ofer eu și-altfel de hrană, oamenilor din țara asta…iar fasolea, o alimentație bogată în fosfor face bine și la IQ, nu-i așa?!”
Vuleri își ispărăvește porția și rîgîie:
”domnu Samoilă, dragule, dacă ar fi țara asta dăruită cu mai mulți oameni ca dumneata, tare-tare bine-ar merge treburile…deși, tre să-ți spun ceva:am auzit tot felul de prostii în străinătate despre România, că-s destule lichele s-o ponegrească mereu, tot felul de bolnavi de ură și ratați fără o ocupație stabilă care nu se pot adapta noilor vremuri, dar cînd am sosit, de la aeroport încă, am fost uimit! Plin de mașini luxoase, luminație ca la Vegas pe străzi, terasele, cîrciumile și restaurantele pline de clienți, magazinele, ca-n Ontario, gem de marfă…are lumea bani, nu-i săracă deloc, ici acolo cîte-un amărît căruia nu-i place să muncească…ce mai, dragul meu, așa bine nu s-a trăit în România niciodată, nici acum douăzeci și cinci de ani, nici acum o sută!”
Grăsanul linge cu discreție dosul polonicului:
”probleme ar cam fi, ca peste tot în lumea asta globală…dar le rezolvăm noi, pe rînd, pe toate, nu vă faceți griji…în primul rînd avem nevoie de o persoană onestă în fruntea țării, un om politic puternic, cu multă susținere populară, cu charismă și animat de mult patriotism!”
”părerea mea, dacă tot ne conversăm pe probleme primordiale, dragul meu, este că problema principală la voi, aicea nu e cu România, ci cu românii…e leneși, îndărătnici și prea așteaptă totul de-a gata din occident..io, dacă ar fi după mine, aș goli România de români, să vezi cum ar merge atunci treaba, fără cusur!”
Samoilă îl aprobă:
”sigur mentalitățile, astea se schimbă cel mai dificil…”
”e multă țigănie încă…(arată spre un pensionar, în straie ponosite care se ceartă cu șoferul unei mașini luxoase care a parcat pe trotuar, barîndu-i calea)…uite și la insul acela, nu i-e rușine să răcnească așa? Păi ia să facă așa ceva în Ontario, nu l-ar umfla poliția cît ai clipi?”
”așa-i oamenii e cam necivilizați…deh, se simte încă, unele metehne rezistă, după patrușcinci de ani de comunism…”
”uite la el ce scandal face, cîtă neobrăzare…dar ce, nu putea și el să ocolească mașina aia, că nu e tanc sovietic…poate e grăbit omul, de-aia și-o fi lăsat automobilul acolo, l-o fi așteptînd nevasta cu cumpărăturile, poate are un copilaș bolnav acasㅔ
”sigur, ar trebui mai mult umanism și mai multă coeziune socială…de aceea am și luat inițiativa asta cu fasolea…dacă fac rost de încă zece marmite, pot hrăni încă de cinci ori pe-atîția…”
Vuleri îi aruncă o privire amuzată:
” dar de ce să-i hrănești dumneata, dragă? Dar ce, ei nu au mîini…să muncească și-or să aibă…eu așa am făcut, nu am așteptat niciodată de la nimeni pomană…mai ai o porție?”
”Filantropul” îl privește îngrijorat:
”io v-aș mai servi dar să nu vi se aplece, domn Vuleri…știți, păstăile nu e prea proaspete, a cam intrat gărgărițele-n ele, le-am primit sponsorizare de la o mănăstire, cinci saci atît avură frații pe subinventar…costița și ciolanul, oleacă rîncede, tot așa, le luai de la un market pe nimic, că erau expirate…ce mi-am zis, pentru săraci și filantropie merge și-așa!”
Celălalt se apucă cu mîinile de burtă, cuprins subit de crampe:
”dragă, spune-mi repede, unde mă poci ușura, că nu văzui nici un water-closet venind încoace?”
”nu e niciuna pînă-n Mihai Bravu, la metrou…dacă însă nu vă puteți abține pînă acolo, e-un privatizat, colea în spatele pieții, condiții de lux, gresie italiană, hîrtie parfumată, apă caldă, uscător de mîini…dar e cam scump!”
Crăpșor încovrigat, face un semn disperat:
”n-are a face, arată-mi pe unde s-o iau!”
Samoilă dă din cap, apoi trage șemcherește cu ochiul spre doi gură-cască:
”pentru dumneata, așa, de filantropie, că ești român canadian și patriot…o sută…hîrtia e din partea casei!”
” o sută de lei, strigă celălalt, asta-i hoție curată!”
” eiii, de lei…de dolari…dar acceptă orice valută la rata de schimb oficială!”



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  de altfel situația e vizibilă cu ochiul liber!

http://www.evz.ro/detalii/stiri/criminalii-in-serie-care-sfideaza-romania-o-rusine-nationala-1050078.html
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-31 14:12:49
         
 
  Ioane, la "un fel de capitulare" îți dau dreptate, nu fiindcă a zis și Adam Michnik, recent,"România e condusă de securiști" ci pt că e un pamflet bine tocmit. ceea ce flambel, cercel, olărel et comp. habar nu ace înseamnă!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-31 14:03:07
         
 
  Shrek, ampotrofagule! cu ocazia acestei minunate dimineți, în semn de omagiu, primește, te rog, acest SMS din partea mea :)

a, și să nu uit. SFOC!
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-31 06:50:39
         
 
  am vorbit cu bondaru ăla, ascultacule.
știi ce mi-a spus să-ți transmit?
SMP!
sau, dupe caz: SSP!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-30 23:06:06
         
 
  și mai precis, bondarul mutant de Giurgiu:

http://giurgiuveanul.ro/stiri/alerta-de-gradul-0-bondarul-mutant-asiatic-ajuns-si-la-giurgiu/
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-30 22:50:29
         
 
  rapsodel, vei purta vânătaia pe bună dreptate, fiindcă se zice "a insectariza". adică acțiunea de a băga o insectă într-o sectă. mai precis, o insectă tare (probabil, de cap).  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-30 22:16:45
         
 
  domnule peia, în condițiile expuse de dvs., sintagma "dar însă totuși" este perfect justificată, mai ales în perioada helenistică.
sper să nu mă considerați prea decadent dacă vă recomand să adăugați și "altminteri". știu, e un termen latin, dar se potrivește mixului hermeneutic promovat de amfitrioană.
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2013-07-30 21:57:54
         
 
  și văr rog mumos, n-o mai "insecatrizați" pe doamna, că, dupe aceea, totul se sparge în capul meu. voi purta o vînătaie la parietalul stîng, vreme de fro trei luni, urmare a repetatelor violuri neologistice, la care o supuneți cu parșivitate.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-30 18:57:34
         
 
  dle jupp,
eu folosesc "dar însă totuși" într-un anume scop. adecă foarte nobil, și anume, atunci cînd concesivele mele sunt generos îndreptate către sapientele expresii helenistice. au, altfel spus, caracter de specificitate persoanal autonomă caracteristică dnei hermeneut.
altcum, nu.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-30 18:52:00
         
 
  "Domnilor, vă admir suficiența. Și tenacitatea. Pe care le aveți în fața evidenței."

inegalabilă doamnă, lumina ochilor noștri!

să fie oare acesta un fragment din textul cu care am auzit că veți participa la concursul de proză umoristică de la Vânju mare, ediția 2013!? e super :))))
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-30 18:46:23
         
 
  Domnilor, vă admir suficiența. Și tenacitatea. Pe care le aveți în fața evidenței.

Pentru aceia care nu vor să se lase manipulați de etimologia cuvântului vă sugerez să faceți un exercițiu. Luați definiția sensurilor sctusle ale "autonomiei" și găsiți pleonasmul

"AUTONOMÍE s.f. 1. Drept (al unui stat, al unei regiuni, al unei naționalități conlocuitoare etc.) de a se administra singur în cadrul unui stat condus de o putere centrală; situație a celui care nu depinde de nimeni, care are deplină libertate în acțiunile sale. 2. Distanța maximă pe care o poate parcurge un vehicul cu motor (navă, avion etc.) fără alimentare. ◊ Autonomie financiară = situația unui serviciu cu gestiune financiară independentă de aceea a organului care l-a creat și care îl controlează. Autonomia artei = diferențierea artei și a valorilor ei de celelalte forme ale conștiinței sociale și de valorile corespunzătoare acestora. [Pron. a-u-, pl. -ii, gen. -iei. / < fr. autonomie, it. autonomia, cf. gr. autos – însuși, nomos – lege]. "

Și nu uitați de la ce s-a pornit: "Sigur, noi, europeenii, contextualizăm și îțelegem textul. Care insecatrizează năravuri și moravuri. Am făcut un exercițiu de imaginație și mi-am imaginat cum poate lectura un neeuropeic acest text și am ajuns la concuzia că textul poate fi dezombilicat și că poate avea autonomie proprie."

Succes!
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-07-30 18:33:29
         
 
  p.s. scuze, goguță, ți-am răspuns în stilul tău, nu atât lejer, cât "aproape oral". de bondarul mutant de Giurgiu auzit-ai? cică se-ndreaptă spre Banat.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-30 18:09:26
         
 
  goguță recheșan,

am recitit opul, nu e chiar slab, dar n-are haz. de miză, oricum nu trăgeam nădejde. dar keep hălăduiing! :)
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-30 18:02:52
         
 
  doamnă Ștefan, faceți ce faceți și mereu încercați să evitați să recunoașteți cînd greșiți. aștept să văd și eu minunea cînd veți recunoaște, într-o dispută de orice fel, că veți spune oponentului "da, dvs aveți dreptate și eu nu". vă prindeți de paiul "specific", dar asta nu vă salvează QED-ul ăla care nu demonstra nimic sau faptul că ați folosit "proprie" cu sensul de "personal" și nu de "specific".
Ce ați scris ESTE pleonasm, așa cum sunt și exemplele date de dvs. Nu o mai dați la întors.

Credeți că o expresie de genul "are o autonomie proprie produselor de top" vă validează orice sintagmă de tipul "autonomie proprie"?
Atunci putem considera că nici celebrul "avansați înainte" nu mai e pleonasm pentru că putem spune și "ofițeri avansați înainte de termen" sau "vă rog, avansați înainte de a se pune mașina în mișcare".
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2013-07-30 17:58:38
         
 
  și nu, nu eu merg la piață, ci mândra mea, care are autonomia ei. proprie! de care e foarte mândră. dacă și dvs mergeți... succesuri!  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-30 17:56:16
         
 
  Cam fasaita. Deh, fasolea!....

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-07-30 17:54:59
         
 
  e ok, doamnă, m-am liniștit. atunci merge și "tati, eu am decât un măr". e din mama mamelor științelor, puericultura, știți, creșterea (tinerelor) vlăstare, baza temeliei fundamentului, etc. eventual, identificați pleonasmul.

pueril - cicultura? puricicultura?

 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-30 17:53:43
         
 
  Corect este: autonomie personala proprie... :)
 
Postat de catre General Motors la data de 2013-07-30 17:53:40
         
 
  Succes la cumpărături. Înțeleg că mergeți la piață cu autonomie! Deplină ori limitată? Proprie sau improprie?  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-07-30 17:49:51
         
 
  Merge. V-am dat exemple din literatură, lingvistică, drept, politică, etc. Viața a validat construcția. O puteți împrumuta așa cum puteți împrumuta și învățătura șifonată ori sifonată de la altcineva! Însă nu țin să o utilizați. Eu o voi utiliza. Domnia voastră nu aveți decât să nu o utilizați.  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-07-30 17:45:23
         
 
  încă o chestie, perseverentă doamnă Ștefan, și vă las: dvs ați merge la piață, să zicem, cu o autonomie de împrumut? sau în leasing? dacă da, vindeți-mi și mie pontul, plătesc oricât.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-30 17:43:20
         
 
  domnule Jupp, recunosc, "a performa" e un barbarism. dar se potrivește al dracului de bine personajului vizat. altceva nu recunosc...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-30 17:40:31
         
 
  fermecătoare doamnă, am observat că, de asemenea, e foarte la modă "decât". nu reușesc să-l dezvăț pe fiu-meu de formule de genul "am decât un măr", cu niciun chip. a venit cu ele de la grădiniță, unde, se pare, au un succes nebun. credeți că voga asta le va legitima? posibil, dar nu foarte curând... sper.

autonomie proprie? asta nu merge, în primul rând, dpdv logic. restul e manea: draga mea, împrumută-mi până mâine autonomia ta, că s-a șifonat a mea, oricum, a ta-i mai bună că-i proprie, și-n plus mi se-asortează la rochie.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-30 17:33:56
         
 
  Domnule Jupp, mizam pe acel contraargument care este pertinent. Însă construcția care justifică utilizarea lui "impropriu" validează și utilizarea lui "propriu" atât ca antonim cât și ca "specific" (2) cum bine ați remarcat.

PRÓPRIU, -IE, proprii, adj. 1. Care aparține în mod exclusiv cuiva; personal. ◊ Nume (sau substantiv) propriu = nume care se dă unui lucru sau unei ființe spre a le deosebi de alte lucruri sau ființe din aceeași categorie și care se scrie cu inițială mare. 2. Caracteristic, specific. 3. Care este bun pentru...; indicat, potrivit, adecvat. 4. (Despre cuvinte, despre termeni) Care redă exact ideea ce trebuie exprimată. ◊ Expr. Propriu-zis = de fapt, la drept vorbind. ♦ (Despre sensuri) De bază, prim. – Din lat. proprius, fr. propre.

imprópriu adj. m. propriu
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-07-30 17:13:56
         
 
  Și încă ceva, doamna Ștefan, că văd că ați subliniat, "a merge mai departe" este o locuțiune care are un cu totul alt înțeles decît "a merge" fizic.

E a nu știu cîta oară cînd văd la dvs., sau la tizii dvs., exemple care nu demonstrează nimic. Definiția publicată de dvs. nu are nici o referire la un verb care semnifică "deplasarea". Chiar nu se vede?!
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2013-07-30 17:11:13
         
 
  QED??? "este deja validată"??? de către cine, de către 9000 de internauți? :))))))))))))

Păi atunci și "să ști" e legitimă, cu 696.000 de apariții, nu? Și să preluăm în dicționare și celebrul și amuzantul salut "te poop", care apare de 128.000 de ori.

Doamna Ștefan, vă mulțumesc :)
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2013-07-30 17:02:41
         
 
  Domnule Cristescu, unde vedeți dvs că sunt imperativ?
Ș-apoi, cu musiu Google încercați să vă scoateți?
Ia încercați, spre exemplu, să vedeți cam de câte ori apare s-a dus cu s-a legat. Bunăoară, "sa dus". Poate ajungem să scoatem DOOM- ul Academiei Google.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2013-07-30 16:57:11
         
 
  erată: "ar putea", "oricum"  
Postat de catre disparut de pe net la data de 2013-07-30 16:56:56
         
 
  Doamna Ștefan,

Singurul citat relevant, al dlui Eugeniu Coșeriu, vorbește, probabil, despre o "autonomie nepotrivită". De aceea nu poate legitimiza sintagma "autonomie proprie" cu sensul de personală.
Cred că sintagma în discuție ar pute viețui "nepleonastic" doar dacă propriu" ar avea sensul de "specific". Nu îmi imaginez însă o astfel de construcție și, opricum, nu a fost cazul la dvs., acolo e evident folosit cu sensul de "personal".
Despre restul exemplelor... doar dovezi că nu sunteți singur pe lumea asta :)

Cum vă sună "Guernsey... are [autonomie] dreptul de a se administra singur [proprie] și personal."?
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2013-07-30 16:55:17
         
 
  "Doamna Ștefan, nu cred că "a hălădui" are sensul de a merge sau a umbla." faptul de a nu rămâne încremeniți în dicționare nu înseamnă, câtuși de puțin, ignorarea lor. "HĂLĂDUÍ, hălăduiesc, vb. IV. Intranz. 1. (Pop.) A trăi undeva în voie, în libertate, în liniște; p. ext. a locui. 2. (Înv.) A scăpa cu viață (de o primejdie). 3. (Reg.) A izbuti, a reuși. – Din magh. haladni „a propăși, a merge mai departe”.

În problema autonomiei proprii vă învederez, cum ar spune domnul Sorescu, faptul că o formă greșită, pricomigdale, a ajuns să aibă propria sa autonomie deși, corect, era picromigdale.

Sintagma "autonomie proprie" este deja validată, intrată în uz și are deja o "autonomie proprie" QED
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-07-30 16:52:40
         
 
  (...) Din cel mai ale soi...  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2013-07-30 16:49:12
         
 
  Asemenea, salutări, domnule Jupp!... Din cele mai ales soi.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2013-07-30 16:48:24
         
 
  dacă ar fi scrierea mea incorectă  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-07-30 16:41:22
         
 
  Domnule Sorescu, ce vă face să fiți așa de imperativ? A, că greșim cu toții este un truismo! Ați demonstrat-o și domnia voastră. Ați scris 20 de cuvinte și ați comis două erori. Adevărat, cea de tastatură este mult mai scuzabilă decât cacofonia impardonabilă nivelului de la care încercați să faceți observații.

“Explicații ca cea mai de jos nu fac, eventual, decât să binedispună.”

Spuneți: “Lăsați-o mai bine așa,” Aș lăsa-o, domnule coleg, așa dacă ar fi scrieres me ar fi incorect[. Ba aș prezenta și scuze. Însă amicus Plato sed magis amica veritas.

Prin urmare, cu mare plăcere, vă mai dau câteva exemple. Nu este obligatoriu să le înțelegeți și nu este obligatoriu să le utilizați. Însă, iată, lumea și limba evoluează. De ce vor fi simțind oamenii nevoia să accentueze „autonomie proprie”? Simplu. Pentru a diferenția situațiile și a întări tipul de autonomie. Cu o funcție similară pronumelui de întărire. Dacă veți da un „GOOGLE” veți găsi 9.710 de referințe pentru „autonomie proprie”.

O să încep cu o referință, pe care cunoscătorii o vor considera relevantă:

http://www.scritube.com/literatura-romana/Explicatii-cauzale-si-explicat1621721235.php

„Eugeniu Coșeriu
SINCRONIE, DIACRONIE ȘI ISTORIE Problema schimbării lingvistice
Versiune în limba română de NICOLAE SARAMANDU
EDITURA ENCICLOPEDICĂ București, 1997
Coperta: MIRCEA DUMITRESCU

„în lingvistica se observa adesea tendinta de a cauta "principiile" în stiinŹtele naturale si matematice (care sunt stiinte cu caracter total diferit), sau chiar în unele discipline cu fundament îndoielnic, cum sunt sociologia si psihologia. si sunt si unii care cred ca tehnici în întregime mecanice, precum cibernetica sau statistica, ne-ar putea oferi solutia pentru anumite probleme teoretice, adica rationale. în schimb, se neglijeaza adesea asemanarea intima care exista între problemele lingvisticii si acelea ale celorlalte stiinte umaniste; si multi lingvisti, râvnind la o autonomie improprie, privesc cu neîncredere filosofia, care este stiinta însasi a principiilor. Datorita acestei stari de dependenta inoportuna, pe de o parte, de lamentabila izolare, pe de alta parte, în lingvistica continua sa se puna, ca "actuale", probleme vechi, rezolvate deja de multa vreme, sau eliminate ca inconsistente de catre filosofie sau de catre celelalte stiinte ale omului. Este pedeapsa pe care lingvistica o ispaseste pentru pacatul "misologismului", pacat foarte grav dupa Platon, Phaedo, 89 c-90.”


Fie și dacă ar exista doar această referință, respectiv autonomie improprie, și sintagma autonomie proprie, este perfect legitimă. Am sau nu dreptate? De la domnia voastră chiar aștept un răspuns. Fante Luță nu o să înțeleagă despre ce este vorba. El mimetizează și o va ține langa: pleonasm!

Vă voi da, în continuare, mai multe link-uri unde puteți, cu autonomia proprie domniei voastre , să verificați utilizarea și corectitudinea utilizării sintagmei.

Prin urmare, domnule coleg, cine să o lase mai moale? Aud? Dicționarele sunt utile. Extrem de utile. Însă încremenirea în dicționar nu este recomandabilă.
În fine, citiți mai jos: Am luat exemple din domenii diverse, inclusiv din domeniul dreptului.

„De aici decurge “dramatismul” descrierilor lui I.L.Caragiale, ritmul și fizionomia lor specifică, care ne îngăduie să le încadrăm în categoria “descrierii semnificative” de care vorbea Genette, a descrierii fără autonomie proprie, subordonată factorului narativ.”

http://vladmuresan.wordpress.com/2008/09/15/sensul-ultim-al-culturii/

„Cel mult, o conjunctură arhetipală și existențială poate favoriza alegerea unei preocupări, mai degrabă decât a alteia, dar sturcturile categoriale au o autonomie proprie.”

http://www.unibuc.ro/studies/Doctorate2012Decembrie/DELCA%20DENISA%20CRISTINA%20-%20Pasivul%20in%20romana%20sec%20XVI-XVIII/Rezumat%20teza%20de%20doctorat_Delc%C4%83%20Denisa.pdf

„VI. STATUTUL LUI A FI ȘI AL VERBELOR SUBSTITUTE ACESTUIA ÎN
STRUCTURILE PASIVE
1. Scurt istoric al auxiliarului pasiv a fi
1.1. A fi și participiul pasiv. Elemente cu autonomie proprie.”


http://www.upm.ro/facultati_departamente/stiinte_litere/conferinte/situl_integrare_europeana/Lucrari2/Dumitru%20Mircea%20Buda.pdf

„Paradoxul pe care l-am semnalat e acela al veridicității spațiului ficțional. Cum e posibil, în definitiv, ca un artefact textual să aibă, în ciuda naturii sale regizate, pre-judecate, o autonomie proprie, imprevizibilitate și să pulseze viață?”

http://www.ujmag.ro/drept/drept-civil/noul-cod-civil-comentariu-pe-articol-editia-1-revizuit

„Tot mai mult, aceastã obligație de informare tinde sã pãrãseascã cadrul restrâns al dolului iar mai mulți autori îi recunosc de acum înainte o autonomie proprie.”

http://www.iccj.ro/cautare.php?id=44003

„În motivarea sentinței, tribunalul a reținut că notificarea nr. 31 din 21 septembrie 2005 a fost formulată de reclamantă după expirarea termenului legal, că în cuprinsul acesteia nu se face nicio referire la notificarea datată 13 februarie 2002 și că prin nouă notificare se formulează pretenții cu privire și la un alt imobil, anume cel situat în str. B., fapt care îi conferă o autonomie proprie, caz în care, în mod corect a fost respinsă, ca fiind tardiv formulată, prin dispoziție contestată.”

http://www.pctablet.ro/cum-sa-alegem-o-tableta-pc/

“Buna ziua,
Alegeti tableta care va place dumneavoastra iar in buget incadrati si un minirouter portabil Hame MPR-A1. Acesta are autonomie proprie, va functiona cu orice stick, are mufa RJ45 si ofera semnal wireless pentru maxim 20 de dispozitive.
Tablete cu mufa RJ45 veti gasi doar modele vechi, depasite.”



http://stirileprotv.ro/exclusiv/travel/rupte-de-lume-cele-mai-necunoscute-state-mici-paradisuri-turistice.html

“Guernsey – intra in "responsabilitatea" Marii Britanii dar nu face parte din teritoriul propriu-zis al Marii Britanii si nici din Uniunea Europeana. Are autonomie proprie in ceea ce priveste afacerile interne si isi disputa independenta cu Regatul Unit.”

http://dspace.bcucluj.ro/bitstream/123456789/35581/1/BCUCLUJ_FP_PIV1902_1902_012_0010.pdf

“Așa dară sîntem erăși în prejma decisiunei preaînalte, de la care va atîrna, ore ave-vor și catolicii din Ungaria o autonomie proprie ori ba.”

http://bookmag.eu/eugen-ovidiu-chirovici-interviu/

“Și personajele din Sanitarium, ca și personajele celorlalte cărți, au un soi de autonomie proprie.”

http://forum.softpedia.com/lofiversion/index.php/t190757-25.html

“Bisericile locale au autonomie proprie, in principiu, conform statutului. Totusi, exista cazuri in care 'centrul' are un cuvant greu de spus, mai ales in chestiuni administrative. In alte cazuri, comitetul local este foarte puternic. “

http://lascaupetru.wordpress.com/2011/09/23/intrebari-japoneze-pentru-palestinieni/

« 1. Înadins te faci tu oare că nu ști? Înainte de 1775 cea ce noi numim acum SUA avea autonomie proprie doar că plateau taxe mari regatului Marii Britanii. Nu cred că evreii pun taxe mai mari palestinienilor! »

http://www.ebihoreanul.ro/mobile/index.php?comments=1&categ_id=6&categ_name=Qmlob3JlYW51bCB0aXDEg3JpdA==&news_id=97615&action=display_news

“Deci ar trebui să existe regiuni cu autonomie proprie”

http://www.garbo.ro/comentarii/articol/3890/ce-te-faci-cand-seful-profita-de-pozitia-lui.html

“lucrez la o firma destul de mare, unde avem autonomie proprie la nivel de punct de lucru, si totusi aceasta autonomie este prost inteleasa si atrasa doar de partea unuia, care daca este sef are impresia ca e< pe un piedestal unde nu ajunge nimeni si isi poate bate joc de ceilalti cum vrea el. are un caracter care lasa de dorit si in acelasi timp daca nu ajungi sa-l cunosti te poate manipula.”
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-07-30 16:35:00
         
 
  @GR, RȘ, AM, EȘ, FS:

Domnule Recheșan, daca "dezombilicăm" (săru-mîna, doamna Elena) textul de contextul europeic, văd, ca de obicei, că personajele dvs. sunt bine creionate, amuzante, vii. Mi-a plăcut îndeosebi ideea finalului, cu filantropicii care te trimit la wc-ul cu suprapreț; nu și ultima propoziție "dar acceptă orice valută... " care parcă e aruncată din alt film. Poate mergea un "ce vă vine la-ndemînă" sau ceva asemănător. Părerea mea. Tot așa cum părerea mea e că domnii caricaturizați în scenetă (altfel, amuzantă) merită mai multă considerație din partea dvs., tot așa cum și dvs. meritați mai multă considerație din partea acestor domni.

Domnule Ștefănescu, chiar așa, "a performa" pe un site literar? A hălădui era corect folosit de către doamna-domnul, cu sensul de "a sălășui, a se afla". Nu am nimic împotriva barbarismelor, dar nici să fie date ca exemplu. Păi nu?

Domnule Mihai, văd că aveți aplecare către folosirea corectă a limbii române, numai că aplecarea asta e cam într-o singură parte. Să nu vă alegeți, doamne ferește, cu vreo spondiloză ;)

Doamna Ștefan, nu cred că "a hălădui" are sensul de a merge sau a umbla. Poate îl confundați cu alt termen. Dar cum dvs. tot inventați cuvinte, de ce să nu extindeți și sensurile celor existente? Cît privește pleonasmul cu autonomia, credeți că înșirarea unor citate ale altor autori certați cu limba română constituie un argument valid? De fapt, eroarea e scuzabilă, cu toții mai greșim, dar insistența cu care vă apărați mica inexactitate nu mai e chiar așa de scuzabilă. Nu disperați însă, nu sunteți singurul; cum vă spuneam acum ceva vreme, pe site-ul literar pe care îl patronați, pleonasmul e la el acasa: de ex., s-au folosit 3.200 de "dar totuși", uneori chiar de către distinșii domni care au comentat în această pagină.

Domnule Sorescu,... nimic pentru dvs., doar salutări :)
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2013-07-30 16:31:37
         
 
  Bunutza, zic eu:)
La mai multe ciolane maestre!
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2013-07-30 15:03:28
         
 
  În schimb, articolul Cît de bine se trăiește în România mi se pare ok, cu câteva mici observații, pe care nu mă apuc să le înșir. Singura pe care găsesc necesar a o învedera, în vederea corectării, este "Dacă ar știi" în loc de "ar ști". 
Și încă o mențiune: Așa cum nu putem crede că soluția scoaterii României la lumină ar fi căutarea/găsirea unui despot luminat, cred că nici obsesia lui Peia, cum că singur "băsismul" ar sta la originea tuturor relelor nu e tocmai întemeiată, și cred că asta a vrut să spună d-nul Pușcă prin "Găsește/propune tu un Președinte mai bun!".
Și - apropo de insulele grecești. 
Un banc din Grecia începutului de criză sună așa:
Cică prim-miniștrii Spaniei, Portugaliei și Greciei se duc la Dumnezeu, să se lămurească de cât mai ține criza asta. Papandreu era prim-ministrul Greciei în momentul când acest banc trebuie să fi apărut.
Zice cel al Spaniei: "Doamne, cât să mai dureze criza asta, că noi, spaniolii, ne-am cam săturat". 
Stă D-zeu, se gândește și spune: "Să tot fie vreo 200".
"Cum, Doamne", zice spaniolul. "mai puțin nu se poate? Că doar suntem creștini de-ai tăi".
"Nu, nu se poate", zice Cel de Sus.
Prim-ministrul Portugaliei se duce și el smerit și zice:
"Doamne, am înțeles că spaniolilor le-ai dat 200 de ani de criză, și doară sunt atât de bogați... Noi suntem săraci lipiți pământului, sigur nu putem îndura atât. Nouă cât ne dai?".
Stă Dumnezeu și cugetă. Într-un final, spune: "Cam la vreo 300". "Cum, Doamne, strigă el disperat? 300 de ani? Nu cred că mai apucăm  să fim în atât timp, este peste puterile noastre". "Lasă, zice Doamne-Doamne, că vă descurcați voi".
Nici n-apucă bine să iasă de-acolo, că Papandreu se și duce glonț drept spre inima lui Dumnezeu: "Doamne, noi, grecii, suntem creștini ortodocși, ți-am construit mii și mii de biserici. Spune că nu-i adevărat, criza asta nu se poate să dureze atât. Poporul meu dacă mai poate rezista 2-3 ani. La noi cât zici să mai dureze?".
Cugetă Dumnezeu, cugetă fără încetare și, într-un final, zice:
"N-am cum să vă spun, nu cred să mai apuc vremea aia...".
Noi, românii, pe unde ne-om situa?
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2013-07-30 14:21:54
         
 
  Bombonica Scîrlea este îngrozitor de slabă și stă în poziție verticală doar pînă cînd începe să bată vîntul. Atunci se apleacă și culege cîteva pietre cu care își căptușește buzunarele. Cînd se ridică, ea stă verticală, ca mai înainte, dar stă și dreaptă în bătaia vîntului.
Tautologic vorbind (a se vedea și opera lui Nicolae Tăutu).
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2013-07-30 14:10:17
         
 
  căldură mare, monșerică...zău flanele, tu nu ai concediu aferent vechimii în muncă? pe bune anii petrecuți de tine pe europeea cînd hălăduiai și hăuleai în emblematică blăniță gri-fer-grizon-palton-șef de haită, mușcînd călcîiele tantei lenuța ar trebui socotiți dublu la calcularea pensiei!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-30 13:31:09
         
 
  Sorry, comul trebuia pus aici, scriu de la volan..  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-30 12:06:46
         
 
  explicați = explicații  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2013-07-30 10:46:22
         
 
  autonomie proprie nu e tautologie.
ci e de-a dreptul un amărît de pleonasm de clasa una.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-30 10:33:52
         
 
  Dragă doamnă, cu cât vă justificați, cu atât vă afundați. Lăsați-o mai bine așa, că tuturor ni se mai întâmplă. Explicați ca cea mai de jos nu fac, eventual, decât să binedispună.
"Da "autonomie proprie" poate avea și un sens mai mult ori mai puțin tautologic. Dar conceptul are și o doză de "autonomie proprie" în sensul că se legitimează ca atare din nevoia unei anumite precizii și pentru diferențierea unor tipuri de autonomii. Google oferă câteva exemple.".
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2013-07-30 10:20:18
         
 
  Cât privește "a performa" pentru "a hălădui", mai întâi m-am ciupit. Să văd dacă nu visesz. Nu nu visam. Iată, mi-am spus că se poate și așa ceva. Și am dat vina pe caniculă!  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-07-30 10:17:20
         
 
  "a hălădui" are și sensul de "a merge, a umbla". Sens inteligibil din context și utilizat de către mine.

Da "autonomie proprie" poate avea și un sens mai mult ori mai puțin tautologic. Dar conceptul are și o doză de "autonomie proprie" în sensul că se legitimează ca atare din nevoia unei anumite precizii și pentru diferențierea unor tipuri de autonomii. Google oferă câteva exemple.

Or fi existând avioane care au autonomie de zbor? Or fi existând! Iar această autonomie poate fi proprie, în limita combustibilului pe care îl are? Dar autonomia poate fi și mărită în sensul că avionul își poate completa autonomia proprie de zbor alimentându-se în aer cu un fel de "autonomie adițională!!

http://www.criticatac.ro/10444/occupy-wall-street/
„Mi se pare în continuare o prostie imensă că cei care au inițiat această manifestare au făcut-o fără nici un plan clar și fără nici o idee concretă, dar mișcarea pare a căpăta în ultimele zile o autonomie proprie care poate genera ceva surprinzător.” Adică mișcarea se autonomizează ea însăși. Pentru că poate deveni autonomă prin atribuirea autonomiei în urma unor aranjamente politice, diplomatice, etc.

http://biblioteca.regielive.ro/cursuri/turism/istoria-aparitiei-agentiilor-de-turism-193055.html
„ Se constituie din punctele de vanzare ale unui Tour-operator functionand subaceiasi marca. Aceste agentii nu dispun de autonomie proprie si comercializeaza doar produsele companiei. Ex: Nova Turism. „


http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/2006-03-15/10-000-de-secui-la-odorhei.html
„Dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, printr-un artificiu politic, s-a obtinut de catre liderii maghiarilor din Transilvania o autonomie improprie, prin realizarea administratiei Regiunii Autonome a Maghiarilor, care cuprindea urmatoarele unitati administrative actuale: judetele Covasna, Harghita si Mures.”

Acuma dicționarele sut o colecție de cărămizi. Cu ele se construiește limba. Dar mai ales literatura. Construcții infinite. Iar cărămizile, forța lor sunt validate de către timp. Uneori chiar în forme „greșite” C a de exemplu „pricomigdale”
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-07-30 10:14:12
         
 
  Păi mi-am spus și eu părerea, cum altfel? Că doar suntem în vacanță și avem timp berechet. Amu', am zis ce aveam de zis așa că, iaca, tac. Și toate amintirile dulci am să ți la dăruiesc ție. Poate te mai dedulcești și mătăluță puțin.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2013-07-30 10:09:30
         
 
  flambele, ai dat cu mucii-n iahnia de făsui...odat, de două...am înțeles, dar ce ciolanu meu vrei în final? să spun că ești fenomenal? diabeticule...:))  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-30 10:04:36
         
 
  tare esti dulce si prostut, maica :)  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-30 10:02:48
         
 
  er. polemizez  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-30 09:52:21
         
 
  florentine, maître, poete, n-o să polemizem cu tine, spre deliciul asistenței pușcă and susținătorii filantropiei patriotarde, pe tema bulirii sensurilor și dospirii realității în acid cu utilizare curativă.mai bine polenizeză matale corolele alea lirice cu amintiri dulci, nu da importanță unui text europeic(ce e europeea în peisajul liternautic, o nișă colea, cu răi, buni, mediocri și nu mai suferi de crize criticos-colerice, e pierdere de vreme.
fănele, de-acord cu Petre Popescu, dar vezi, monșer tipul e scriitor înainte de a fi emigrant, ceea ce-n cazul catreniștilor cioacă and co.e pe invers.
a.mihai, lasă-l pe răducu/răduca să performeze în windows, dos, pascal, în ce vrea șoșoiul lui, că pe unchiu gugăl mai ușor traduci din bardul will decît din discursurile lui wiliam brînză!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-30 09:51:41
         
 
  ...nu era mai apropiat de realitate verbul "a performa"?
Postat de catre baba Rada Stefaneasca la data de 2013-07-30 07:22:50

poate "a perfora", babo, că io nu găsii "a performa" nichiirea. departe griva de șoșoi pe linia PERFORMANȚĂ-PERFORMER-PERFORMANT-A PERFORMA(!!!)
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2013-07-30 09:10:49
         
 
  Pe scurt, să-nțeleg că în parabola parabolei parabolăm (sau , și mai bine, parabulim) cum și ce ne trece prin cap, maestre Recheșan?  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2013-07-30 09:04:19
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  doamnă,

ați decorat abundent pamfletul, satira, ce-o fi - ok, gusturile, corectitudinea politică, faptul că titlul v-a evocat romanul "dulce ca mierea e glonțul patriei"... cine știe.
deși Petru Popescu a plecat cândva în Iowa și nu s-a mai întors.
dar să trecem.
din păcate, recitind la rece comentariul dvs, am tresărit la "autonomie proprie".
știam că autonomie vine de la auto = propriu și nomos = lege.
vă las să decideți - desigur, doar în forul dvs interior, dacă e ok sau nu.

ați mai folosit, în ce-l privește pe neliniștitul meu coleg gheorghe, verbul a hălădui, despre care dexul zice c-ar însemna a trăi în liniște și pace, a se refugia, etc...

nu era mai apropiat de realitate verbul "a performa"?

ar mai fi "stilul lejer și aproape oral", cu o ușoară conotație nonecoliterară.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-30 07:22:50
         
 
  er.maestre, ingredientele filantropiei, ș.a. mă scuză dar e tîrzior și îmi dansează literele pe sub dioptrii, mai ceva ca cîrcălacii pe ”filantropie”!!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-30 00:38:36
         
 
  maesrte sorescu, mă bucur că te întorseși teafăr de pe unde-ai hălăduit(insulele capului verde sau sala pașilor pierduți)și te urcași la bara fixă a beletristicii cu chef de limbuție...pardon, pledoarie literară, dar îți scapă cîteva mici chichițe din parabola asta acidă:
-unu e că sub parabola parabolei pot urca jeepurile pe trotuar unde vrea pana mea
-doi: personajele sunt simboale și sub aceste țoale se pot face de cacao cum le dictez io
- clinciul cu ingredientele ”filantropia” care nu e de fapt filantropie e că trimite spre concluzie:la wc.
-poți căuta verosimilul în schițe, proze realiste în satire e riscant, te molipsești de filantropia lui dușcoiu.ha!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-30 00:36:22
         
 
  Cam forțat, Dane, ceea ce ție nu-ți prea stă în fire. Se vede că e scris pe fugă... Povestea cu mașina urcată pe trotuar, apostrofat fiind cel care face obiecții relativ la acest lucru, cu divulgarea ingredientelor micii filanttopii și cu povestea plății wc-ului din final sunt trase de păr și, prin asta, neverosimile.
Niciodată, spre exemplu, cineva nu ar divulga faptul că s-a folosit în prepararea unei mâncări de ingrediente expirate, taman celui pe care l-a servit cu acea mâncare. Fie ea și din filantropie...
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2013-07-29 23:14:34
         
 
  ps. fănele, normal că e ieftină, am scris-o în juma de oră și nici nu pun nu știu ce preț pe genul acesta d8e texte.deși grupate ar avea forța unui berbec (nen-tu cioacă ce dă mereu cu capu-n contraforții gramaticii)care demolează apucături.
dna Ștefan, nu descurajați, sinopsisl e valabil, trebuie doar lucrat oleacă la dialoguri, personaje și tramă.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-29 22:47:19
         
 
  Agent 1
"Agenturili și diversiunea par în derută"

Agent 2
"Ce fel de raport este ăsta? Pare ceva ce ne depășește. Adică ce spunea himericul acela de profesor, cică literatură. Hai să-l discredităm că așa discredităm și testul"

Rezoluție șef
"Continuați. Vă trimit întăriri"

Cititor
Al dracu autor. Ce i-a trecut prin cap. Ăsta știe să scrie, nu se joacă.

 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-07-29 22:42:26
         
 
  interesantă propunerea, se poate aplica, dna Ștefan.
flambele, știu uneori ești groaznic de infantil, dar la ora asta crepusculară mi-e prea cald și lene să te lămuresc ce este cu buricul livresc...bine, s-ar putea să greșesc, dar de aici de sus,din Retezat mi se pare că ești oleacă invidios.ce e evidențierea europeică? un moft, doar dalde pușchilă și nea epizîmbilă se mai agață de ea, săraca *!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-29 22:42:08
         
 
  satiră ieftioară, aprobată (însă) dezombilicant (tăierea buricului de zombi) și insecatrizant (darea lui la insecte), de către critica de partid și de stat, cu un articol elogios, la gazeta de perete a unității. jos capitalismu american, pe ei, pe mama lor.

felicitări, tov. gheorghilă!
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-29 22:24:34
         
 
  Sigur, noi, europeenii, contextualizăm și îțelegem textul. Care insecatrizează năravuri și moravuri. Am făcut un exercițiu de imaginație și mi-am imaginat cum poate lectura un neeuropeic acest text și am ajuns la concuzia că textul poate fi dezombilicat și că poate avea autonomie proprie. Nu știu dacă mă înșel ori nu. Și pentru că v-am tot auzit pe aici că hălăduiți și pe multe alte site-uri, mă gândesc să postați acest text și prin alte părți și să ne spuneți reacțiile.

Constat, cum am făcut-o și altă dată, știința de atribuire a anumelor, arta de alege secvențele care urmează să facă obiectul tușei caricaturale precum și stilul lejer și aproape oral al textului.

O singură recomandare aș avea de făcut. Titlul ar putea fi "Dulce-i fasolea patriei! Business autohton"
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-07-29 21:08:46
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE