FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Joc și aspirație*
Text postat de Elena Stefan
Exercițiu de lectură

Un text care utilizează pretextul ingenuității copilăriei pentru a surprinde esența existentei umane: aspirația permanentă și hărțuitoare a eului către împlinire. Implinire monadică. Implinire telurică. Dincolo de alte potențiale împliniri de tipul "mântuire" "răsplata" etc. Limbajul este adecvat jocului în care lectorul este invitat și căruia oricând i se poate spune "era un șotron" Un joc așadar. Subtextul însa este bine sugerat și dozat, trecerea din copilarie în maturitate fiind ca o invitație imperativă: "Aruncă ciobul, îmi spui" iar consecința imediată face trecerea de la copilarie ori de la comportamentul invocat de „copii” la maturitate "Si intrăm amandoi într-un joc matur." Pare ca două lumi, cu un "gentelmen agreement" preiliminar, și-au dat mâna "Nu privim inainte, in laturi sau in urma
Nu vrem nimic, eu de la tine, tu de la mine." Contextele anterioare nu sunt invocate nici măcar ca experiență aducatoare de înțelepciune, ci, pur si simplu, amiabil, ignorate sau propuse conștient a fi ignorate. Poemul debutează cu un fel de premoniție usor dubitativă axiologic însă certă în plan faptic. „E un ceva in culoarea zilei
Ceva ce incheie, ameninta sa vina.
Poate e o bucurie,
O tristete, poate
Dar sigur e un zvon de schimbare in bine” Care anunță ceva. Acel ceva care trimite la joc, șotron, pentru ca , mai apoi, să trimită la jocul matur ca finalitate aspirațională. Care poate fi definită. Și in text chiar este definită.
Poemul se închie frumos lasând lectorului, după capacitatea sa sau după starea sa în momentul lecturii să prelungescă prin continuitate direcția dată de autoare spre partea plină a paharului sau spre cealaltă. Dichotomie poetică simplă, eficientă și frumoasă: „Si sărim, amândoi, speriati
Intr-o parte.” După ce, în prealabil jocul se transferase pe nesimțite din sfera sentimentelor în sfera acționalului, acțional înțeles ca limbaj și manifest prin cele câteva interogații, după părerea me nu toate binevenite. Evident norma de precauție în, aș putea spune, cagularea cuvintelor, își are salvarea in posibila replică, invocată chiar, „era un șotron”.

Deși pe ansamblu poemul este viabil și pote fi citit cu plăcere are totuși căteva imperfecțiuni care țin de trăirea prea intensă a autoarei care nu se poate detașa și care rămâne implicată. Fapt ce o face să se simtă în comuniune cu poemul, să fie consubstnțiale. Pe lângă avantajele pe care acest mod de comuniune le are există și dezavantajul că te identifici până la durere cu textul fapt ce nu-ti permite să elimini „prea personalul” pentru a da poemului universalitate.

Eu, cu permisiunea autoarei, aș propune următoarea variantă;

Pamantul zbicit ne indeamna afara,
E un ceva in culoarea zilei
Ceva ce incheie, ameninta sa vina.
Poate e o bucurie,
O tristete, poate
Dar sigur e un zvon de schimbare.in bine.
Iti ofer un ciob de lumina,
Deseneaza cu el casute de sotron
Si haide, vino sa le sarim impreuna.
Arunca ciobul, imi spui
Si intram amandoi intr-un joc matur.
Nu privim inainte, in laturi sau in urma
Nu vrem nimic, eu de la tine, tu de la mine.
Vrem numai un joc
Sa il jucam in doi
Sa-l ducem pana la capat,
Inainte si-napoi.
Ridicam cu gingasie talismanul gasit,
Nascut ciob, devenit o iubire.
Ne privim speriati:
Vrei? Tu vrei?
Si sarim, amandoi, speriati
Intr-o parte.
Era un sotron...

**
Pamantul zbicit ne indeamna afara,
E un ceva in culoarea zilei
Ceva ce incheie, ameninta sa vina.
Poate e o bucurie,
O tristete, poate
Dar sigur e un zvon de schimbare in bine.
Iti ofer un ciob de lumina,
Deseneaza cu el casute de sotron
Si haide, vino sa le sarim impreuna.
Arunca ciobul, imi spui
Si intram amandoi intr-un joc matur.
Nu privim inainte, in laturi sau in urma
Nu vrem nimic, eu de la tine, tu de la mine.
Vrem numai un joc
Sa il jucam in doi
Sa-l ducem pana la capat,
Inainte si-napoi.
Ridicam cu gingasie talismanul gasit,
Nascut ciob, devenit o iubire.
Ne privim speriati:
O vrei? Tu o vrei?
Ma vrei? Tu ma vrei?
Si sarim, amandoi, speriati
Intr-o parte.
Era un sotron...


*Text postat de Elena Ștefan
** Text postat de (nu mai cunosc autoarea ; poate cu această postare reușim să o identificăm)

Texte recuperate în urma cataclismului Cârlea
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  mai întîi, esculabă, răDulea spătaru,
te salut!
deci: SMP! sau SSP, dupe preferințe!

apoi, s-o iau, mai întîi, cu "trăscăul".
un dezinformator prost, ca tine, deși știe că SE știe cum că eu nu pun picătură de alcool în gură, încearcă, totuși, să forțeze sugestia, insinuînd că eu aș fi bețiv, ca el. nu. nu sunt. doar tu ești bețiv.

în al doilea rînd, fraiere,
cînd citești, încearcă să fii ceva mai treaz și să-ți ridici capul din vomă, ca să poți percepe inteligibil ceea ce ai în față. eu nu am pomenit nicăieri de crapul de Malu. poate de p...a ciobanului, de trivale, mai la vale, pe care o prinzi tu-n cîrlig și o consumi crudă, pe malul bălții.

în al treilea rînd, dar nu în ultimul, te salut iarăși: SMP!
sau: SSP, după preferință!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-30 22:39:33
         
 
  "... ofticat fiindcă nu ți-a ieșit manevra să îți bagi deștele slinoase în textele valoroase de pe europeea, să le antologhezi, vezi doamne și să le publici dezinteresat..." (reche shpan)

Da, mah! M-ai ginit!
Asta era singurul meu scop in viata: sa-l bag pe reche shpan intr-o antologie. :)

Dar el nu incapea acolo. Era prea mare si prea valoros.

PS: Mai usor cu compunerile alea pe scari. Nu mai face atata galagie cu ele ca tot nu ti le citeste nimeni.
 
Postat de catre General Motors la data de 2013-07-30 18:00:20
         
 
  Tacusi, ihtiologule.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-30 12:10:18
         
 
  măi, ihtiologu' lu' pește, tu ești sigur că-n loc de "crap de mâl", n-ai băgat cumva sub nas doar crema aia submarină păstoasă, neagră, plină de larve, alge, scoici, purici de baltă, căcăreze de oaie și alte diferite produse de dezasimililație, vândută gurmanzilor satului sub numele de sufleu de Giurgiu?

nu cumva în ziua aia îți perfuzaseși înainte, pentru invocarea muzei, dinamitarea tracului și flexibilizarea mațului gros, vreun kil de trăscău? nu cumva aveai nasul înfundat? ia mai gândește-te.

încă o chestie: tu ești sigur că poți deosebi, măcar organoleptic, dacă nu după teorie, crapul de Malu, pe care ni-l lauzi aici, de un câine mort, naufragiat din motive de senectute pe fundul bălții?

să fie oare procentul de fosfor din crapul de Malu explicația IQ-ului tău ușor supraunitar cu care te mândrești atât?

în așteptarea răspunsurilor, te salut cu aceeași căldură, ad literam.

alupigus și ad multos annos, prietene
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-29 14:02:58
         
 
  priceputule,
am încercat să mănînc și crap de mîl. are un gust și un miros imposibile. habar nu am cum a făcut nenea ăla cu eleșteul de a păstrat crapul curat, dar ești absolut ridicul cînd îmi sugerezi că eu nu știu ce am avut în ciorbă. mai ales că m-am născut pe malul apei, iar marea baltă Mahîru, cît nu a fost desecată de tîmpiții de comuniști, ca să cultive soia, era fieful nostru gastronomic. de-aia suntem și atît de inteligenți, noi, cei de satul acela, nu ca puradeii născuți în deal și crescuți cu zamă de bolbotine, așa, ca tine. noi, consumam fosfor din belșug, deh!
la noi veneau oameni de peste sate să-și umple căruțele cu pește, pt proviziile de peste iarnă. tu ai văzut vreodată tavanul tindei plin de știuci, cît mîna de mari? alături era vatra, pe care tata o umplea cu jărăgai, tăia, din grindă, știuca și o arunca pe grătar. ce știi tu, născutule în trivale, pe dreapta, despre pește?
știu că pe la voi s-a cam pierdut ideea de a face un dar de plăcere unui om, - dacă veți fi avut-o vreodată, clan de egoiști - dar, la noi, încă se păstrează. așa că omul ăla, prieten de-al băiatului meu, aflînd cît de tare iubesc peștele, s-a bucurat să-i dea trei crapi frumoși, din munca lui. ba chiar s-a interesat dacă ne-a plăcut. mai sunt și oameni de calitate pe pămîntul ăsta, dereglaților, nu numai javrete băsiste, care adună tot pentru ei, ca să aibă ei, să se-mbuibe, să defileze pe ștrase ca niște regi, să se simtă hahalere importante.
și știi cums e răspunde la insulta: "fraiere, fraiere"? ba pe-a mă-tii, ba pe-a mă-tii! scurt și dur ca un bonjur!



 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-29 12:07:08
         
 
  "re asigur că ciorba de pește, pe care o mîncai ieri - pești serioși, de cîte 3 kg, nu fîțe de-ale tale - a fost absolut demențială. culmea e că tipul care s-a îndurat să mă cadorisească cu trei exemplare siuperbe de crap crescut în baltă nisipoasă, nu la mîl, a tras la mal fix 40 kg de pește. "

(rasolel)

1. "s-a îndurat să mă cadorisească cu trei exemplare siuperbe de crap" vrajeala, de fapt a fost spaga, mie cine-mi da cadou peste ochi 3 crapi la carrefour?

2. la fund (pardon) nisipos? ai sa faci pietre la rinichi si ai sa crapi. tu crezi ca soma se plamadeste din ce mananca bestia? daca porcul mananca maro si puturos, inseamna ca nu mai halesti sarmale, fraiere? crapul prin definitie scormoneste dupa larve si resturi vegetale in mâl. altfel l-ai creste-n cada, si l-ai hrani cu eugenii, fraiere, fraiere.

3. "a fost absolut demențială" am constatat :)
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-29 07:29:16
         
 
  coană leano,
las-o că a răgușit!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-28 23:44:14
         
 
  pescar pîrît!
omul e meseriaș, prinde pești și-n asfalt, nu ca tine: freci țiparu și îți zboară printre deștete!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-28 23:43:15
         
 
  rapsodele, fraiere, inseamna fie ca a pescuit in acea parte a zilei care lumineaza precum tartacuta ta, si care incepe dupa crepuscul, fie ca are blatul la vreo crescatorie locala in insolventa, unde crapul mananca orice de la leustean in sus, fie ca e crap chinezesc, cteno sau salonta, care mai misca si pe canicula, fie ca ai visat frumos, (ipoteza a mai solida) un purcoi de pesti, mai mult pur decat restul.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-28 19:55:33
         
 
  "deci, înețleg io, incultul, teoria asta a literaturii ("scriiturii" - vezi barteșșș!) e un fel de știință-neștiință, ficțiune-non/ficțiune, nici cal, nici măgar, nici sacîz pt scripcar! altfel, nici în căruță, nici în teleguță sau cu uru-n două luntrii. cum e mai rău."

Ce să vă fac dacă vă supuneți principiului maximei probabilități și minimei rezistențe? Dacă priviți și înțelegeți literatura bipolar? Am fost astăzi în Parcul Bordei din București. Cineva, asemenea domniei voastre ar putea întreba: lasă-mă cu ideile astea. Mie să-mi spui clar: lebedele sunt albe sau negre? Ce aș fi putut să răspund când pe lac, în fața mea, pluteau majesuos, două superbe lebede akbe și una neagră? Presupun că sunt membri ai site-ului care pot confirma afirmația mea. Evident că le pot și fotografia.

Problema este și mai complexă în cazul fructelor roșii care sunt verzi. Păi cum este pepenele verde? Roșu, nu-i așa. Prin urmare, cu aceste exemple simple se poate înțelege că și literatura este un concept complex și nu se supune logicii unor întrebări naive de tipul alb? sau negr? răspunsul corect: nuanțat! Ca să nu mai vorbesc de cele de tipul: cum se scrie corect? Iran sau Irak?

În conclzie, virajul în sensul giratoriu te ferește de accidente ...literare!
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-07-28 19:23:45
         
 
  io cre' că ai greșit oleacă ordinea cuvintelor în propozăișăn, esculabe.
corect era așa: "pe lîngă tine, sunt ca o ruină a Thebei, luminată de soarele (evident, strălucitor!)

apoi, re asigur că ciorba de pește, pe care o mîncai ieri - pești serioși, de cîte 3 kg, nu fîțe de-ale tale - a fost absolut demențială. culmea e că tipul care s-a îndurat să mă cadorisească cu trei exemplare siuperbe de crap crescut în baltă nisipoasă, nu la mîl, a tras la mal fix 40 kg de pește. pesemne că nu are coeficentul tău de iteligență și, ca prostu, a tot scos din baltă, pe caniculă, un purcoi de pești.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-28 19:08:18
         
 
  bă-i, frăție acumi dede-i i-o sama ca icije-a e m-ai miștok cala suleyman magnificentu!!!!!!!!!!!!!



 
Postat de catre adrian mihai la data de 2013-07-28 14:42:27
         
 
  dragul meu dilimanjaro, trebuie să recunoști, indiferent cum ți se pare ție "muianul" meu (doamnă Ștefan, scuze pentru citat - termen derivat, preluat din commul anterior al maestrului, pe care nu știu cine i l-a validat), pe lângă tine, sunt ca soarele strălucind deasupra ruinelor Thebei :)

apropos, eu nu-s pe baltă fiindcă peștii nu trag pe caniculă, nu trebuia să ai un IQ peste 10 să deduci asta, ok, dar tu de ce nu ești la prașilă, la cosit, etc? oi fi la depănușat?
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-28 10:48:25
         
 
  tante,
faci rotocoale jjmekerești în jurul sensului giratoriu, precum v-am mai spus. deci, înețleg io, incultul, teoria asta a literaturii ("scriiturii" - vezi barteșșș!) e un fel de știință-neștiință, ficțiune-non/ficțiune, nici cal, nici măgar, nici sacîz pt scripcar! altfel, nici în căruță, nici în teleguță sau cu uru-n două luntrii. cum e mai rău. deci: palavragii lu matale, hermenuto-intertextualiști, habar n-au ce sunt, darmite să mai știe și ce blogodoresc fără niciun rost.
miștoc!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-28 09:55:33
         
 
  esculabă,
nu cumva, in diz morning, nu ești pe lac, la fîțe, cu cinzeaca lîngă tine și ochii-n plută?
se pare că nu, devreme ce îți consu-mi prețiosu-ți timp să mă cauți pe mine la icre de articole hotărîte.
mai mult, înțeleg că ție și altor plișcoci de pe aici și de pe aiurea, gen făcători de oale și ulcele sau sclluptori de capete de hîrci, taman vă dă bobocu, sunteți verzi ca iasca și vi s-a sculat, pe țeastă, basca, de vă uitați în pempărșii altora, să le măsurați ouțele.
în fine, te întreb din nou: tu nu ai o oglindă la-nemînă, să-ți admiri muianul de distrus?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-28 09:49:41
         
 
  dragul meu prieten ioan peia, în dimineața asta ai mai multe probleme. una ar fi legată de câmpul vizual, fiindcă nu am scris "măscărici", ci "măscarici", ceea ce, trebuie să recunoști, nu e totuna. a doua e legată de-un soi de impotență cronică a scrierii, de care ți-am tot vorbit. se scrie "palavragiii ăia", și nu cum ai scris tu. notează-ți dracului pe ceva: un i din rădăcină, un i pluralul, un i articolul. despre celelalte aspecte ale isteriei și consecințele ei asupra incontinenței verbale și nu numai, nu-mi permit să discut aici, în plus, te-aș enerva, și ești om bătrân.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-28 08:33:53
         
 
  O teorie (adică știință; putem discuta despre taxonomia științelor)înseamnă un corpus ipotetico-deductiv de propoziții care se deduc unele din altele fără ca vreuna să rămână izolată, arbitrară. O teorie se construiește, de regulă, pornind de la un postulat. Prin urmare, teoria critică este știință. Privită prin prisma subiectivismului general și a aspectelor teleologice către care tinde asimptotic literatura putem spune că teoriile literare pot fi percepute ca ficțiuni ideatice spiritualizante care au ca obiect discursul despre text. Adică, textul despre text. Respectiv o nouă creație și, ca orice creație literară, evident o ficțiune. Greu de înțeles dar așa este. Critica literară este un mix știință-ficțiune. Ca să dau un exempolu ușor vulgarizator când prezntă stilul și figurile de stil, semnificațiile de tip dicționar, raporturile gramaticale și altele care țin de teoriile specifice (stilistica, gramatica, semiotica, etc) este vorba de știință. Când abordarea este de tip creativ, interpretativ, emoțional, impresionist, etc. avem de-a face cu ficțiune. Mai simplu de atât nu vă pot explica. Dar puneți întrebările care vă frământă. Și, poate, punctual, vă voi lămuri!  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-07-28 08:20:17
         
 
  madam helena, tante,
mai întîi și-ntîi că nu exiști dumneavoastră decît ca umbră a umbrei. ești, altfel spus, un nimic care glăuiește nimicuri. deci, despre ce per tu vorbim? să fii la per tu cu pseudo-nimeni, în timp ce eu sunt cît se poate de real, e o ironie, recunosc! dar una fără haz.
mai apoi, nu te amăgi dumneavostră cu ideea că se găsesc prea mulți ca să se lase stresați de către giumbușlucurile matale hermeneute.

în fine, revin la o întrebare la care dumneavoastră, tante, ai tot evitat să-mi răspunzi punctual: ai acceptat că măcar o parte a literaturii nu este ficțională, anume aia științifică.
da' aia care se ocupă de hermeneală și intertextueală este ficțiune? palavragii ăia care se numesc hermenuți-intertextualiști vorbesc discuții au ba? că nu-mi e clar.
deci, aștept răspuns urgent, ca să mă luminez.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-28 08:00:31
         
 
  esculabă,
tu te-ai uitat vreodată la tine, din față, spate și profil, ca să ai tupeul nemăsurat și nesimțit să-i califici pe alții drept măscărici? tu, care faci parte din familia plișcocilor, - niște profitori mărunți, ordinari, aranjați la chipiu, adică la statut, de către o șleahtă de hiene flămânde, care au pus gheara pe ditamai țara; tu - care dovedești intense dureri dorsale față de retul lumii, tu vii să-mi vorbești mie de măscărici? ia colea, să te saturi: SMP!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-28 07:52:55
         
 
  mulțam, peia, prietene, dragul meu măscarici, acum m-am lămurit, ai fost bărbat.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-28 07:46:06
         
 
  "că nu mai poți stresa pe nimeni cu ele" Per a contrario ar rezulta că acum "stresez" pe unii cu ele? Și când vă spunem că v-ați pierdut cumpătul spuneați că nu-i adevărat! Iată, dovada. Și încă o dovadă ați început să mă tutuiți mutând discuția din sfera ideilor în mahala.

Că nu sesizați ironia este treaba dumneavoastră.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-07-28 06:59:19
         
 
  tante,
fraza corectă și completă era următoarea:
"apăi, alea-s cele mai bune, bre, că nu mai poți stresa pe nimeni cu ele."

nu te mai amăgi chiar așa, ca copiii de grădiniță, cînd îi mîngîie to'ar'șa cu flatanta laudă că e cei mai dăștepți!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-27 22:12:11
         
 
  cum, măi esculabă,
tocma tu, marele decodificator sonorizat să nu știi ce-nseamnă cplm?!
păi, e simplu: Candid Posesor de Limbaj Modern!

notează, ca să-l ții minte.
mai pune alături și SMP, și încearcă să descifrezi, totuși, ca să nu te faci de rușine în fața superiorilor care te-au instruit.


 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-27 21:51:24
         
 
  "e, păi, dacă erea gentelemen agrementu ăla, normal să se gratuleze reciproc!
că doar e știută renumita replic㔠„gentelemen, cplm!"

(ioan peia)

daca e intr-adevar barbat, sa lamureasca maestrul acronimul "cplm". daca nu, sa taca!
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-27 13:41:33
         
 
  "apăi, alea-s cele mai bune" Pe măsură ce le găsesc și le recuperez mă conving și eu că aveți dreptate. Unele sunt chiar excelente și mă minunez și eu de cât de ingenios și de bine le-am scris!

"și nu vă prazentați cu ele la un editor serios," Poate o voi face, poate nu! Pentru că și printre editori sunt "orbi literari" precum domnia voastră. Cazul Bacovia este dovada. Și nu numai. Vă spuneam doar că dezvoltarea literaturii se face prin impunerea iluziilor unor creatori lumii. Înțelegeți?

V-ați lămurit cum este cu "gentemen agreement-ul"? Măcar atât. Fiindcă nu-mi fac iluzii cu textul și cu poemul!

 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-07-27 11:13:51
         
 
  "Mai știu că am scris câteva sute de astfel de comentarii. Din păcate au fost lăsate în subsolurile textelor și, probabil, multe se vor fi pierdut." (tante(

apăi, alea-s cele mai bune, bre, că nu mai poți stresa pe nimeni cu ele.
așa, uite, eu, singurul vostru cetitor, căci sunt și oleacă masochist, mă tooot chinui să vă descîlcesc caieru, ca fraieru! da' ce să descîlcești? ceea ce, din start, e un fel de talmeș-balmeș, ca la nașu? un fel de varzule, a la girian - țiganul nostru din sat, care aduna pe la pomeni, în aceeași desagă, și varză, și fasole. adică, sintetizat: varzule!! girian era cu varzulea vegetală, matale ești cu varzulea hermenută.
tare!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-27 04:20:50
         
 
  tante,
admit: sunt un fraierici cu mintea-ngustă, care nu e apt a fi în stare să pătrunză adîncimile insondabile ale gîndirii voastre inegalabile și inestimabile.
da’ de ce nu adunați matale toate glumițele astea hermeneute la un loc și nu vă prazentați cu ele la un editor serios, care să se cam priceapă la atare chestiuni? vreau să zic, un editor pe care să nu-l plătiți ca să se entuziasmeze la comandă, ci unul care să-și respecte blazonul, nu ca editoarea aia care-și zice anamarol și, dacă te prezanți la ea cu paraua de rigoare, îți publică orice tîmpenie îți trece prin scăfîrlie, așa ca lu plotoneru răspopit, făcătorul d eoale și ulcele, din americi. De ce nu facai matale asta, tante, să aibă și editorul ăla de ce rîde, nu numai eu, că nu-s egoist.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-27 04:15:33
         
 
  Scrie mai sus:

"Texte recuperate în urma cataclismului Cârlea"

Scrie! Nici măcar nu mai știu autoarea. D-apoi anul când am scris!

Știu că aici au evoluat mulți autori de la vârsta școlară până la vârste înaintate. Și că pe mulți i-am ajutat, i-am încurajat. Și unii chiar mi-au mulțumit.

Mai știu că am scris câteva sute de astfel de comentarii. Din păcate au fost lăsate în subsolurile textelor și, probabil, multe se vor fi pierdut. Încerc acum să recuperez ce se mai poate recupera. Am încercat să creez o direcție și o școală ecoliterară și, în bună măsură, am reușit. Evident nu în totalitate, nimic nu e perfect, nimic nu e absolut. Afară poate de minus 273K, parcă. Totul are o marjă de precizie.

Este prezumțios și excesiv să credeți, domnule Peia, că textele mele vor fi fost influențate, fie și cât negru sub unghie de incapacitatea domniei voastre de a înțelege un text critic ori de aversiunea pe care o aveți față de mințile strălucile din domeniul textului despre text. Mă amuzați doar și atât. Auzi pretenție un text scris acum nu știu câți ani să fie influențat de un com de-al domniei voastre. "se vede treaba că scrisă și jucăreaua asta, fix după ce ți-am tăiat macaroana cu un com de-al meu." Ce pretenție absurdă. Și câtă suficiență! "jucăreaua"!

În rest, aceeași și aceeași MOI ca mai jos. Care demonstrează cât de departe sunteți de un text critic. Doar o mostră din lacunele pe care le aveți: "gentelmen agreement" înseamnă înțelegere, acord, nicidecum bazaconia de gratulare reciprocă despre care ați pomenit!

"poezia e banală, epigonică și complet lipsită de interes." Orbul nu vede lumina, ce lumina-i vinovată?

Doar știți că aveți imunitate și puteți zburda liber pe pagina bleu!
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-07-26 23:27:44
         
 
  coană leano,
aci ți s-a cam fleșcăit plaivasu!
de cules cîteva perle hermenute, nu prea am mai avut de unde. se vede treaba că scrisă și jucăreaua asta, fix după ce ți-am tăiat macaroana cu un com de-al meu.

totuși, insistînd, nu pot să nu opss!erv că "ingenuitatea copilăriei" e un fel de pretext la matale și că "eul poietic", se află, sireacu, sub o permanentă hărțuire. ceea ce mă foarte revoltă. cum adică, eul să fie supus unui asemenea stres existențial?! o să-l caut pe ăla care-l hărțuiește și-o să-i trag un pumn în nas, să-l satur.
dar, doooamne, ce m-am mai bucurat cînd am dat de "împlinirile" alea!... pfuiii! am murit de staisfacție. nici n-aș putea să spun la care m-am anșantat mai tare: la aia //monadică" sau la aia "telurică". ce legătură o fi între "pretextele copilăriei", „aspirațiile permanenete” și „împlinirile” alea, numai matale știi.//

mai jos, zici:

//Limbajul este adecvat jocului în care lectorul este invitat și căruia oricând i se poate spune "era un șotron"//

bre, parcă șotron am jucat și eu cînd eram pici, dar să moară veta dacă am auzit pe vreun coleg de joacă să înșire bazaconiile alea, în timp ce sărea într-un picior. eu cred că nu „șotron” se numea jocul ăla menționat și de peana voastră hermeneută, ci leapșa poietică.

„Pare ca două lumi, cu un "gentelmen agreement" preiliminar, și-au dat mâna „

e, păi, dacă erea gentelemen agrementu ăla, normal să se gratuleze reciproc!
că doar e știută renumita replic㔠„gentelemen, cplm!”

„ Evident norma de precauție în, aș putea spune, cagularea cuvintelor”

păi, da, e cagulate rrrău cuvintele alea! îți vine s-o iei la fugă cînd le vezi. mai ales, mînuite de matale, tante.

și ajunge, că sunt obosit, azi am tras la șaibă!...

ps: poezia e banală, epigonică și complet lipsită de interes.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-26 22:46:57
         
 
  "Ma gandesc ca as fi putut ajunge si eu ca tine si ca peia. Doi mosulici" (fugilică la păpică)

te pomeni că ție-ți dă bobocu, măi făcătorule de oale!
ce-mi plac mie vitejii ăștia din vîrful grămezii maronii, care cucurigește simfonia a IX-a, de bietuvînă!
să mori tu că ții la trîntă fizică mai mult ca mine, băi mînuitor de plaivas moale? facem o întrecere la rezistență și forță, fleașcă cu ochelari de jmeker?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-26 21:51:22
         
 
  șparlești mai nou și replici, nepopitule,gropar ai fost în momentul cînd ai copiat ”similtudinile” din epigramele altor, cînd l-ai plagiat pe săracculș Mușina , chiar a doua zi după deces. textele mele pt antologie sunt în fișierul dlui Corbu, poate să facă cu ele ce vrea, nu ești tu unul dintre cei care se pot pronunța asupra prezenței sau nu a lor într-o antologie...dar, așa cum îți spuneau kosta vianu, peia și alții, ele vor fi retrase în mometul în care tu vei avea și 1% aport în publicarea lor.....acum ți-e clar cine e ofticatul? de distrat, fiecare se distrează în felul său...unii hăhăind băsescian, ca orice mitocan, alții folosind ”tipologii” infecte pt texte literare selecte!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-26 21:05:26
         
 
  Hahaha,ce le mai inventezi, groparule!

De acuma incolo te voi numi GrROPARUL ANTOLOGIEI!

PS: Sper ca ai fost treaz cand am spus ca nu ma intereseaza ca numele meu sa apara in vreun fel in antologie, nici macar ca antologat. Ci doar ca antologia sa apara pentru a nu se pierde texte valoroase ale unor autori valorosi. Stai linistit, tu nu esti printre ei.

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-07-26 20:55:58
         
 
  singurul ofticat, la nivel europeic, altceva nu mă intereseaz㠔discutînd” c-o pramatie infantilă și arogantă ca tine,ești tu, nepopitule! ofticat fiindcă nu ți-a ieșit manevra să îți bagi deștele slinoase în textele valoroase de pe europeea, să le antologhezi, vezi doamne și să le publici dezinteresat, ofticat fiindcă nu îți găsești locul făcînd glume tîmpe, hlizindu-te mitocănește, ofticat probabil și de faptul că scremetele liricoide stîrnesc rîsul, ori compasiunea tacită...și-n final, fiindcă scriind toate mîrlăniile pe care le scrii te descrii perfect. un epiglumist, nici măcar epigon marțial, cincinat/pavelescian nu reușești să fii!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-26 20:50:56
         
 
  @Radu: deh, se dixtreaza si Jupp pe aici!...

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-07-26 19:46:53
         
 
  recheshpane, urla oftica in tine, de-aia imi ejdi simpatic! De cate ori mi-e dor de tara, iti citesc frustrarile si imi trece. Ma gandesc ca as fi putut ajunge si eu ca tine si ca peia. Doi mosulici care nu isi gasesc rostul si nu isi inteleg ratarile, punandu-le mereu pe seama altora.
Deh, va meritati soarta! Da, bah, eu si cu Baxe suntem de vina ca v-ati ratat!

PS: Si atunci te mai miri ca ma dixtrez!!!

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-07-26 19:46:05
         
 
  hei jupp, what's a nice kid like you doing in a shit like this  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-26 19:26:54
         
 
  er 2009 că nu ești matusalem ci doar un pîrlit de seminarist nehirotonisit!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-26 18:54:16
         
 
  m văzut distracția ce o împrăștiași(apropos, expresiile"îndixtra, dixtrezi" îi aparțin lui Peia, dacă-ți cere copyright o să-ți vinzi editura aia de jeb)ce mai contează, oricum ești un șparlitor)de trei-patru ani încoace.pînă prin 20090, cînd idolul tău cu un ochi la făină și-altul la slănină începu să fie încolțit, stăteai cuminte, clocindu-ți catrenele fără haz.
ai făcut de toate ca să îți afirmi ce...pe europeea?patriotismul? am văzut, colaborași și cu Vadim Tudor. talentul? la calomnii și sudalme poate. ai împrăștiat microbul flecărelii politice, tu și frecătorul de microfon, afeică, te zbați să-ți impui părerile de analist politic, dar vezi, nepopite că put, ca și cum ar fi extrase din dosul tău fără sutană.
ai posta juma de mie de epigrame.nu ți le-au citit nici șerșselache și nea cioacă.efect nula. un mic procent dintre ele erau pline de "similitudini" zici tu. eu zic apucături de gropar, ce fură verighetele și ceasurile celor decedați. ai atins culmea abjecției, dacă nu a prostiei, plagiind printr-o clonă, un poet al cărui trup nici nu s-a răcit cînd operași furtișagul.
susții mediocritatea și "eforturile" unui culturnic, mai hămesit decît ăia ce zdrăngăneau la Cîntarea României.
postezi fotografii de prost gust, cu tine și "diaspora" buturită de ură că nu e acceptă în rîndul creatorilor...păi dacă în scremetul votru agramat creați doar fleacuri și pastișe cine e de vină?
cam asta, pe scurt e "distracția" și fun-ul unui epiglumist.iar pseudonimul, dacă nu mă împinge sila să te las singur pe maidanul lavrei bleu, o să devină substantiv.
i, bineînțeles, să nu uităm cel mai abject gest, ăla ce-ți declanșă "verva" de glumeț rebarbativ, scuipatul lung în obrazul foștilor concetățeni (deși dacă am cîntări bine, n-ai fost niciodată un timișorean, ci doar un amărît de "flotant", ca alte lichele ce se revendicară orașului emblematic), scuipat pt care meriți nu linșat, fiindcă timișorenii sunt inși pașnici, urăsc violența(chiar aia verbală)ci uns cu smoală, tăvălit în fulgi alb-roș-albaștri cu dungi și stele și suit în mijlocul fîntînii cu pești să te decoreze porumbeii și să te rîdă aurolacii. de-onoare a urbei ratat!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-26 18:46:14
         
 
  Si, da rechespane! Intru pe site-urile literare sa ma dixtrez.
Nu consider Europeea un Loc De Dat Cu Capul cum faci tu care prea te iei in serios, dar faci fiiiis!
 
Postat de catre General Motors la data de 2013-07-26 17:45:04
         
 
  erată: versul 6.
"Dar sigur e un zvon de schimbare.in bine."
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2013-07-26 17:41:13
         
 
  "somat de onorabilul proprietar de schit literar să explice de ce se "distrează" pe-aici," (rechespan, intr-un alt moment de delir)

Cred ca m-am facut inteles inca de ieri: ownerul site-ului m-a invitat aici pentru a aduce o doza de buna dispozitie si veselie cum o fac si pe alte site-uri. Acuma nu e vina mea ca recheshpan e tristul site-ului.
 
Postat de catre General Motors la data de 2013-07-26 17:39:45
         
 
  Nu am înțeles inițial de ce prima versiune, evidențiată cu un asterix, mi s-a părut genială în timp ce a doua, marcată **, de o banalitate înduioșătoare.
Apoi am avut revelația: doamna-domnul Elena a schimbat complet fața poeziei prin tăierea, cu o precizie de chirurg, a unui vers (UN ÎNTREG VERS!) și prin strivirea nemiloasă a două "o"-uă.
Palida cenușăreasă în versuri albe a metamorfozat subit sub bagheta magică a domnului-doamnei Elena, care și-a adăugat apoteotic propriul punct de vedere în versul 5. La propriu.
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2013-07-26 17:39:15
         
 
  Mie mi-a placut poezia. Apreciez si comentariul.

Poezia porneste, parca, de la clipul facut la "Chiar daca" a lui Chilian, cel cu jocul, balansoarul, caderea si apoi...cautarea de-o viata. E inceputul si e tare curat. Personal as felicita autoarea

Nu merge, insa, deloc nu merge termenul pe care criticul versurilor l-a pastrat, "matur". Deranjeaza, pe mine ma deranjeaza, ma izbeste, e incomod. "Un alt joc" (sau ceva pe aproape) e suficient. Nici "gingasia", in context, nu merge. Expliciteaza prea mult. Ar trebui, zic eu, sa curga firesc

steluta subiectiva

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2013-07-26 17:37:36
         
 
  deși dacă cuget și mușc de rîs colțul gurii, la ”cagularea cuvintelor” ar trebui să reacționez mediatic, profilactic ca în cazul ultimului text critic a distinsei!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-26 17:17:40
         
 
  flanele,fă-ți mătăluță sepukku, în liniște, c-așa procedau adevărații samurai, c-o șosetă scorțoasă, c-un heineken trezit, numele nu ți-am pomenit de ce te iei/bagi în seamă, ca musca în bulion?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-26 17:15:45
         
 
  eu unul n-as scrie poezii despre sotron, fiindca ai mea stateau pe o strada pavata cu pietre de rau, buna pentru miuta, hotii si gardistii, batai cu dude si la gropita, din fericire, improprie pt acest joc tampit.

daca poeta avea sub 16 ani cand a scris asta, o iert, si-i urez drum bun spre USR.

am gasit o poezie cu adevarat mistoaca despre sotron. gasiti autorul, domnilor. daca peia stie, sa taca:

"Începeam să mă topesc
în tot ce este firesc
și sfârșeam de tot să mor,
în al razelor decor.
Orb fiind fără lumină,
destinu-și găsi destină,
norocu-și găsi noroacă,
iar tristețea mea o joacă,
un șotron cu cretă albă,
insulară, lungă, slabă,
prin care săltând treceam,
pe când tu eram."

si una pentru bunul meu amic, stie el care:

"Gigel, Gigel
Stai frumos pe scaunel,
Nu te catara pe masa,
Ca te stie intreaga casa:
Si catelul, si purcelul
Si pisica si mamica."
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-26 15:49:58
         
 
  p.s. a nu se isca niscaiva confuzii, a nu se călca pe iarbă și a nu se pleca în afară: bolnava eco = Europeea.  
Postat de catre latunski criticul la data de 2013-07-26 15:16:12
         
 
  ps. commul era adresat criticului latunski, care nu mă urăște, nu mă simpatizează(platonic, firește)dar bănui că îmi citește textele.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-26 14:58:21
         
 
  halal, recenzie sau ce o fi...un mic obelisc în onoarea poetei necunoscute ucise de tsunamiul cîrlea!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-26 14:56:57
         
 
  er plagiator, la gură
o sîmbătă bogată în evenimente cvasimediatice
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-26 14:42:31
         
 
  din partea-mi, stimată doamnă, niciun ciob de comentariu,sunt prea scîrbit de obrăznicia unui calomniator, necrofil, palgiator de cadavre și mai vechi și mai proaspete, a unui mitocan cu opera lirică-n păatru colțuri care, somat de onorabilul proprietar de schit literar să explice de ce se "distrează" pe-aici, ori să facă pasul înafara de pragul micii lumi literare(cît se poate) dă cu tifla, suduie și face bale a gură! un epiglumist, ce mai!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-26 14:41:11
         
 
  Nu, nu va fi un spectacol mediatic. Mai sus este un anunț umanitar, prin care donatorii voluntari sînt rugați să se prezinte pentru a li se recolta lacrimile, mucii și sîngele în speranța resuscitării bolnavei eco. Asta, după ce a fost tratată cu indiferență, după ce a fost obligată să-și cumpere singură seringile, bandajele și plosca, după ce s-a plîns că-i lovită la cap, iar medicul curant îi tot arăta bandajul căzut pe picior. Donatorii apar îndată, ce nu face omul pentr-un tichet de clișeu glossy.

Poemul respiră puritate și sinceritate, dar criticii au murit înaintea bolnavei eco. Au mai rămas doar ca nume proprii: criticul latunski, criticul Ariman...
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2013-07-26 14:38:48
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Urmează spectacolul mediatic!  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-07-26 14:00:44
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE