FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Întrebare de Bac
Text postat de Valeriu Cercel
De când iar am dat-o chix,
Cu mascați, pe dezbrăcate,
Controlați cu raze X,
Șpăgi, țâțare confiscate,

O-ntrebare mă omoară,
Și cum n-aș vrea să mă fac
Nici la toamnă de ocară
La examenul de Bac,

M-am gândit ca să i-o pun
Profesoarei de liceu,
Că la d’astea eu sunt bun,
Cu româna mi-e mai greu:

De vreo câțiva ani, să zic,
Dar pe nimeni nu acuz,
Cum sunt toți românii-un pic,
Mă declar foarte confuz,

Și legal, și literar,
Azi, țiganul este rrom,
Fiind clar, ca și-un arțar,
Ce-am putea să-i zicem pom,

Și tot ce-i asociat
Cu-adjectivul… “țigănesc”,
Cum, în rrom l-am botezat,
Ar suna că-i românesc,

De-aia…doamna profesoară,
Cu latina ce-o vorbim,
Cât ar fi ea de vulgară,
Nu știm cum s-o potrivim,

Că la Bac, ce s-a-ntâmplat,
Ar fi veche…țigănie?
Sau, din rrom fi’nd derivat,
S-ar numi azi…rromânie?!

Valeriu Cercel
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Sunteti profesoara cum sunt eu popa, doamna Amelia!  
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-07-10 23:35:25
         
 
  Ba io cred ca Cercel vine de la indeletnicirea unor rromi respectabili carora in satele de altadata li se mai zicea arapi si care mergeau cu ursu (saracul animal, suferea rele tratamente, dar acu nu se cade sa intram in alte discutii).

Ursarii treceau cu ursul tinut de un lant agățat de un inel petrecut in bot si cantau:

Joacă, joacă urs bătrân

Că la iarnă ți-oi da fân

Ți-oi da și ovăz

Să ai ce să rozi


Io am citit de un ursar din ăsta caruia ii ziceau Cerceluș si care apoi a plecat transfug pe hăt, coclauri. Acum pe unde o fi ajuns nu știu, pe la veneticii ăia, și acum urmașii ursarului cresc câini pe care-i chinuie cu belciuge-n nas, nu le mai zic cerceluși le zic piercinguri...

Baiat respectabil ursarul prin strainătățuri, știe să-și păzeasca pielea să nu se ia de minoritari, devine slobod la gură când dă de grupuri de români pe net, dar tot ca țiganu, când a ajuns împărat l-a spânzurat întâi pe ta-su, ăsta la fel, își beștelește praleo...

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2013-07-10 23:16:00
         
 
  șerșeluș, ai grijă că vine iar doamna profesoară Cojocaru și te urechează...ești corijent nu doar la istorie, dar și la logică...și rasist denigrator al nației din care provine! poți preciza(deși după cîte sticle goliși în săptămîna asta e greu de crezut că ai o opinie clară)cine sunt aceia care au prezis tîmpenia pe care o vehiculezi:nume, calitate, publicație sau post de televiziune cunoscut? știu, e greu să îți accepți condiția de emigrant minoritar în sînul unei nații franco/anglofone dar pt asta nu trebuie să azvîrli, la orice vorbă, injurii spre țara de origine!
în altă ordine de idei, te-ai gîndit vreodată că poate nu ești etnic pur? că vreo străbunică greși și se tăvăli acum juma de secol cu un țigan în dosul căpiței de fîn? că cognomenul cecel asta arată, că ești din stirpe de zlătar(de altfel, o categorie de tot respectul) făuritor de ghiuluri?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-10 21:34:05
         
 
  Jupp,
am recitit commul tau.
Ai perfecta dreptate.
Politicienii sunt aceia care fac acest joc, indiferent ca-i in state, in vestul europei sau Romania.
Simple us that!
Multe se pot discuta pe aceasta tema, vazute si arhicunoscute, si despre, asa numitii "afro-americani' si despre "rromi"
De fapt, despre asta vrusei sa zic ceva in poezia de mai sus, ca nu-si prea are locul cuvantul "rrom" sau, asa numitul grup etnic poreclit "roma" in Romania.
Am un dictionar american, cam de 25 de ani vechi.
Cuvantul "roma" exista si este definit ca a fi o populatie de tigani, dar sub el, in ordine alfabetica, nu apare cuvantul "Romania", cum apare astazi in dictionarele noi, ci apare dupa cateva pagini la "Rumania" (caci asa se scria in engleza), tara populata de romani.
Iata ca s-au schimbat si dictionarele.
Oricum, cei care au prezis ca romanii din Romania
vor ajunge a fi o populatie "minoritara" pe teritoriul acelei tari, contempland situatia din tara si evenimentele de zi cu zi, inclin sa cred ca au avut dreptate.
Este criza acum in vest, dar va trece si cu trecerea ei, exodul isi va relua cursul.
sa fii iubit!
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-07-10 20:08:56
         
 
  Lumea este intr-o continua schimbare, Jupp.  
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-07-10 19:27:51
         
 
  Nu pot să înțeleg cozile de topor care consideră țiganii ca fiind "oameni defavorizați". Acele cozi de topor care forțează folosirea cuvîntului "rrom" în locul celui de țigan. De exemplu, nemții nu ne-au forțat să le spunem "doici" în loc de germani, nici olandezii nu ne-au obligat să le spunem "nederlanzi" sau "daci" :), dar rromani (dacă s-or numi așa, că nici ei nu știu exact) ne pot obliga să folosim un termen ce poate crea ambiguități, că deh, ei au drepturi de minoritari. Italienii sau francezii au voie să ne numească pe noi, românii, zingari sau gitans, dar noi trebuie să ne umilim în fața unei minorități (cît o mai fi minoritate) care ne-a stricat numele în toată europa.
Pe la începutul anilor '80, într-un bloc vecin nou-nouț, au fost aduse mai multe familii de țigani corturari. Oamenii au scos ușile și parchetul și le-au pus pe foc în mijlocul sufrageriei, așa cum erau obișnuiți. Apoi au smuls cercevelele ferestrelor, dracu' știe de ce, și au plecat în lumea lor lăsînd în urmă niște caverne hîde, chioare și afumate. Spuneți-le despre "oamenii defavorizați" celor care au primit mai tîrziu repartiție pentru acele apartamente. Sau spuneți-le celor care nu au intrat la liceul sau facultatea visate pentru că o parte din locuri au fost rezervate minorităților defavorizate, indiferent de nota luată la examen.
Ne-a tot certat europa că nu am știut să îi integrăm în societate iar acum, cînd au prilejul să ne demonstreze cum trebuia procedat, nu mai știu cum să facă să ni-i trimită mai repede înapoi.
Și, în definitiv, chiar credeți că avem ceva cu țiganii?... sau poate cu hoții, cu cei care refuză să muncească cinstit, cu cei care nu respectă legile statului în care trăiesc, cu cei care fug de apă și săpun, cu mizerabilii care aruncă gunoaiele pe jos, cu cei care nu îi respectă pe cei lîngă care trăiesc? Credeți că mă dau jos din tramvai pentru că nu suport să văd lîngă mine un țigan sau pentru că individul împute tot vagonul Dacă este xenofobie să urăsc categoriile de mai sus (adică hoții, nespălații etc.) atunci da, sunt xenofob și mă mîndresc cu asta.

Culmea, cei care susțin aici "politically correctness" sunt tocmai cei care nu îi suportă pe americani, "părinții" termenului care sper că le-a ieșit pe nas. Știam despre Chicago că și-a pierdut centrul orașului în favoarea unor triburi asemănătoare celor din Giuleștiul nostru, dar am avut ocazia acum cîteva zile să văd că și în San Francisco situația e la fel de neagră: fiind "pedestraș" pe una dintre principalele artere, Market street, și încercînd să ajung în centrul lor civic, m-am trezit înconjurat, dincolo de 5th street, de o faună mult mai bogată decît pașnicul nostru Ferentari. Continuați să fiți politically correct și vom avea în curînd ferentariul pe Magheru. Procesul este deja început.

 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2013-07-10 19:12:58
         
 
  citește, dacă nu ai citit cînd trebuia, ”bacalaureatule”, poate te deștepți olescă din amețeală
:http://ro.wikisource.org/wiki/Vasile_Porojan_%28Alecsandri%29
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-09 00:46:23
         
 
  coleg eștui cu clona lui olariu, cioacă...cu mine nu, n-am făcut nici măcar armata împreună(tu probabil ai făcut-o la tiribau, fiind pîrnăiaș)

dar, atenție, cercele, ai o ultimă șansă să spui:”da. domle, am greșit, e urît și antiuman, xenofob și rasist ce am scris mai sus, mi-a scuipat patria natală în obraz!”pricepi, ori mimezi că nu te duce mintea? pierdut ești tu prinde meandrele logicii de doi bani: mă urîți fiindcă voi urîți țiganii, nu io care vă scuip!” ești penibil, nene valerică, patetic ca o ciubotă ruptă. hai, că te las, mă duc să le povestesc lui Marius Mihalache,Petrache Pechea și altor țigani ce poamă ești, rasistule și antiromânule! te belește bulbașa din Torontal dacă pune mîna pe tine!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-09 00:00:59
         
 
  Ha, ha, ha, ha!
Esti pierdut, colega!
Tziganii sunt urati la voi in tara, la fel cum va urati toti ceilalti si denigrarea si defaimarea romanilor vine tot de la voi romanii din tara.
Vrei exemple?
Am tone sa-ti dau!
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-07-08 23:41:25
         
 
  întrebarea ta, cercelache, e precum autorele ei, neinteligibilă și fără sens!
principalul e că picași în capcană, deabia după cinci șuturi consecutive în dos. unul de la Amalia Cojocaru, al doilea de la Ștefănescu și încă trei din partea-mi! de ce îi urăști pe țigani, cercele, la peste 150 de ani de la abolirea robiei ? dar pe români? cred că în canada ți-ai pierde jobul și toată agoniseala dacă ți-ai permite asemenea scrișnituri versificate rasiste!ia să-i spui tu, unui jamaican sau pakistanez că e colorat, să vezi ce te-ar jumuli în justiție!problema țiganilor, ca și a ta, cercele este că nu au un spațiu destinat, nu au o limbă redactată clar încă și faptul că, dincolo de orice aparențe sunt oameni defavorizați.majoritatea lor mult mai talentați și de cuvînt decît un transfug canadian cu cetățenii duium și burdihanul umflat!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-08 23:35:40
         
 
  Toata lumea stie ca tziganii pana la Cuza au fost robi.
te dai destept.
da' ia spune-mi tu,
pana cand romanii s-au denigrat,s-au vandut, s-au batjocorit si chiar s-au ucis?
daca-mi raspunzi la asta chiar ca am sa te cred ca ai diploma de bac!
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-07-08 23:26:41
         
 
  da. transfuge, mi-am luat diploma de bac pe cînd tu o tuleai peste Dunăre ca să nu faci pîrnaie cu borfașii!dacă ai fi un minut inteligent, te-ai retrage cu bruma de demnitate ce ți-a rămas, dar în fudulia ta abjectă dai lecții celor care-s cu o sută pe puncte IQ peste tine.hai să o luăm altfel, cercele: în ce an și cine a promulgat legea dezrobirii țiganilor...vezi, nu ești doar rasist în exprimare, dar și incult.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-08 22:52:19
         
 
  Ha, ha, ha!
Textul rasist!
E vorba de limba romaneasca, Gheorghe!
Ti-ai luat diploma la Bolintineanu?
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-07-08 18:40:59
         
 
  erata: e rasist(textul)  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-08 18:25:55
         
 
  păi de text e vorba, nea șerșelache...ești rasist ceva de groază și antiromân în exprimare, mai rar!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-08 18:25:30
         
 
  Tot nu pricep unii ca pe acest site se fac comentarii numai la texte si nu la persoana?!  
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-07-08 14:33:25
         
 
  io aș vrea să-l văd pe cercel dinaintea unui examen de bac la istorie, că de felul în care mînuiește limba strămoșească văzut-am destul! de pildă, să-l întrebe examinatorul dacă a auzit de desrobirea țiganilor!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-08 11:44:10
         
 
  Radule, daca nu e Ion sau Gheorghe, tre' sa fie cineva.
Violenta de limbaj e de inteles. Doamna profesoara Amelia stie si dansa, si demonstreaza prin acest com ca unii romani sunt de la Roma, iar altii de la roma!
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-07-03 15:29:26
         
 
  d-le Cercel, adevarul e ca poezica dva. e antiromaneasca rau, nu ptricep ce v-a venit. asa ca violenta de limbaj a d-nei Amelia, justificata sau nu, e de inteles.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-03 13:47:38
         
 
  Șerșelus civilizat
Pomădat și țesălat
Se ițește prin hublou
Să ne-arate portu-i nou:
Are cioareci prespălați
Șapca-n colțuri și brodați
Tenișii de Europa
De se face tropa-tropa
Peste graniți mări și-oceane.
Bacu-l ia-n apus. Țigane,
Cântă-i una de-aia-albastră
Să se-așeze la fereastră
Să-și propună ca să fie
Om și el. Sub pălărie
Ca să pună doi cârnați
Groși ca vechea-i țigănie.

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2013-07-03 10:06:52
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE