FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Da, așa, dacă e trădare, adică dacă o cer interesele partidului, fie!
Text postat de Andrei Florian
Am iubit-o. Am iubit-o cum nu credeam că e posibil, așa cum numai în ospicii mai vezi urme. Sau în filmele proaste. E frumoasă când doarme. Numai cînd doarme e cu adevărat frumoasă. În restul timpului e vie. Întinsă dezordonat în așternuturi, respirând cuminte ca un copil după o zi de joacă, aici și nicăieri, dormind, îmi părea cu adevărat a mea. Țintuită între vise ce-i aleargă pe sub pleoapele închise, am curajul să mi-o adjudec. Sunt femei pe care nu le ai niciodată, nici măcar atunci când le ai. E gândul dureros pe care îl am în fața dimineților grăbite în care părăsește patul comun și îmi zâmbește ciufulit peste umăr. În fiecare zi la fel. În fiecare zi mai departe. Cu trecerea timpului, orice trăsătură banală de până atunci căpătase o amprentă specifică a personalității ei, de care mă temeam așa cum mă temeam de noua zi ce mi se deschidea în față. Corpul ei învățase să se comunice, mimica devenise flexibilă și nuanțată, privirea învățase să mintă sub pretextul jocului, îndrăznea cu aroganță, fluturându-și surâsul triumfal fără să își revendice vreo victorie. Copilul de care mă îndrăgostisem acum câțiva ani se transformase într-o femeie care exploda, cu nerușinare, libertate. Mă simțeam un soldat jalnic, într-un război de guerillă nesfârșit, pândind din șanțurile unei căsnicii pe care ea o caricaturiza sfidător și nonșalant.

Mă mințea și știam. O știam de ani de zile, dar mai ales în acea seară, privind-o cum doarme, închisă între musculatura tonică și osatura fină ca de copil. Contrastul dintre etapa de viață și aparența fragilă, semeția cu care își cerea evadările ademeneau bărbații ca la o pradă facilă și rapid digerabilă.
Trecusem prin strategii de demascare, prin strategii de cucerire, prin crize de suferință și altele de lașitate, trecusem prin iadul geloziei, ca și prin gustul de carne crudă și caldă, smulsă cu dinții și înghițită nemestecat, trecusem prin revolte și lupte corp la corp, prin pedepse absurde și meschinării lipsite de sens, trecusem prin hohotul nebunesc de râs isteric și eliberator, ca și prin urletul de durere al înjunghierii în spate, în care nu acuzi lovitura, ci josnicia ei.
Trecusem prin toate, mă purificase prin minciună și mă coborâse prin neputință.

În seara aceea o priveam ca și cum aș fi văzut-o prima oară, obosit și curios, i-aș fi desfăcut carnea în două, i-aș fi scotocit prin inimă cu mâinile, i-aș fi pus sub microscop venele mici și albastre, ca și trădarile și săruturile false, aș fi recompus-o din mici bucățele ca pe un puzzle inert.
Îi priveam gâtul întins în așteptare și nimic nu mă fascina mai mult, la ea, ca desăvârșirea gâtului. Viu, rotund, lung, autonom și cuminte. Mi-am turtit nasul de-a lungul lui, apăsat, încercând să-i înghit mirosul, să-l integrez în propria-mi structură, amușinând ca un animal fără creier. Ani de zile posedasem o femeie pe care nu o aveam, mi-era cu neputință să înțeleg cum căzusem singur în capcana iluziei țesute la patru mâini, iar seara aceea devenise insuportabilă.

Am scotocit în buzunarul hainei și am scos, cu exuberanță, markerul negru, cu graba necesară notiței ce se cere imortalizată. Apoi am împins-o ușor cu fața în jos. Până și în somn, îmi anticipa mișcările și li se supunea într-o iluzie a dominației de care devenisem dependent. Avea fese rotunde și pline. Mi-am trecut podul palmei peste ele, ca și cum aș fi șters o coală de hârtie și am început să desenez. Inimi. Apoi fluturi. Apoi săgeți și cercuri, spirale fără noimă, grăbite și sigure, sub care mă semnam. Mă simțeam eliberat înnegrindu-i fesele. Se trezise și aștepta cuminte. Tresărea de câte ori apăsam carioca, întorcând capul spre mine. Patetică ființă, apreciam aproape involuntar și mă surprindea, gând pe care apoi îl îmbrățișam ca pe o salvare. Patetică! Am urcat pe fiecare omoplat, de la șoldurile mici, în linie dreaptă, urmărindu-i cambrura taliei, spre ceafă... Stai cuminte! Nu o puteam absorbi când se manifesta vie, nu-i puteam prinde imaginea pe retină până dincolo de seara aceea și știam că în curând o voi cere din nou, apoi voi încerca să mi-o avortez din memorie doar ca să o mai cer o dată.
Avea dreptul să se miște doar când își împingea șoldurile spre mine, într-o disperare cu care vroia să mă înghită. Chiar și când își atârna brațele de gâtul meu, ca singur punct de sprijin, lupta pentru ca apoi să-și abandoneze trupul aiurea.
Am rostogolit-o jumătate și am citit sfidarea gravă, dureroasă, râsul batjocoritor care îi tremura pe sub piele. Întinsă pe spate era alta. Încrezătoare, infatuată, cu sfârcuri insolente și ostentative. Am simțit că încep să ezit, așa precum se întâmplă în finalul unei mari capodopere, care îți stă pe degete, gata să o împlinești. Exaltarea din momentul în care îți presimți un gest formidabil, copleșitor, exaltarea în fața marilor momente ale vieții te poate împietri, te poate consuma înainte să mai ajungi să-ți consumi actul. Mi s-a făcut deodată teamă de ratare, de o nouă ratare. Era ultima mea șansă. I-am privit ochii și am știut că înțelege. Înțelegea și accepta, salvator pentru amândoi. Ca într-un ultim moment de comuniune, mi s-a dăruit complet, de bună voie, neforțată de nimeni, lăsându-și trupul mic și alb tot mai moale, sub presiunea palmelor mele care îi înfășuraseră tot mai tare gâtul, sub care semnasem deja.
Zexe.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  maestre, vorba aia - urasc, deci exist. da parca e mai bine asa, era o liniste de-mi pocneau urechile, gheorghita cazuse-n depresie. soyez lesbien venus :)  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-06-17 18:18:54
         
 
  Peia ai citit-o revista,bag seama, din moment ce stii atatea despre ea. Pentru ca daca nu ai citit-o ce spui tu nu are niciun fel de valoare, e ca vax albina crema puca sau ca un odorizant expirat de 24 de ani.

Ia spune, voinicule, de ce te intereseaza cine plateste pentru aparitia revistei? Ti-a cerut vreun sef sa ii raportezi si nu ai ce?

Observ ca nici tu nici seful tau nu ati deslusit titlul revistei. Incercati sa cititi banda de sub titlu, acolo e subtitrarea.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-06-17 17:18:32
         
 
  "Tirajul revistei in care public(...)ESTE DE 2000 (DOUA MII) DE EXEMPLARE DISTRIBUITE GRATUIT IN TOATA TARA DE PATRU ORI PE AN."

plișcoci,
puteai s-o distribui și-ntr-un milion de exemplare, tot o borșitură culturnică este fițuica aia a ta, devreme ce te dai tu-n bărci prin ea! cum s-or răsuci în mormînt "personalitățilea" alea "culturale" aflînd că un paradit ca tine îi adună ciopor la umbră grătărașului în flăcări, să adulmece odorantul de mititei și rîgîitul de bere stătută pe care li le proiectezi în nas!
dar apropo, care-o fi prostu' ce-ți vîră ție-n fund paralele alea ca să-ți satisfaci perversiunile culturnice? un însteluțat, cumva? posibil. că tu, un amărît de papagal turnător, nu poți trăi decît cu furtunașul nutrițional în nări!
și care ar fi cititorul ce ar putea desluși măcar titlul boscorodeniei tale? poate tu. sau nici atîta.


 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-06-17 16:04:59
         
 
  erotic ești, cam la nivelul adolescentin al cireșarilor lui Chiriță...relax, fănele Chiriță, nu Chirică.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-06-07 14:45:40
         
 
  pentru cei cu mintea-n pungă
pentru cei cu limba lungă
voi, flăcăi cu ceafa lată
și cu mintea zbuciumată,
cu ochii ca peruzeaua
buzele ca micșuneaua,
scoateți bre petlițele
să vedem hachițele!

 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-06-07 14:44:51
         
 
  Pentru cei care mai cred ca textul este unul erotic, la marturisesc ca nu este. Sunt cateva persoane care au inteles, dar sunt aceleasi dintotdeauna. E adevarat, scena este construita pe un cadru ce poate fi tratat si asa, dar exercitiul este cu totul altul. Din acest motiv nu am lucrat la detalii de natura erotica, detalii inutile de altfel.
Domnule Sorescu, va multumesc pentru lectura si pentru comentariu.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-06-07 13:49:51
         
 
  Un pic cam grăbită povestea asta a ta, AF. De la care ai putea obține mult mai mult. Lipsesc preludiul și acele ingrediente care fac o noapte să fie cu adevărat magică.
Desenele alea de care vorbești tu necesită migală, atenție. Trăsături de penel subtile și fine.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2013-06-07 12:54:02
         
 
  iar eu îți fac raiting for nada...știi bancul cu soldatul sovietic în tren, care-și suflă mucii-ntre dește vis-a-vis de o doamnă elegantă?
așa și tu, măi nea florică-prozatoru:"cultiură iest, batistă niet!" rămîne cum am stabilit te-aștept la next bookfest cu volumașul de confesiuni pseudoerotice pe tarabă! sau, evident, în compensație poți să iei la labă.că la Be unu TV nu mai ai loc!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-06-07 11:13:30
         
 
  Deci nu vrei. Te incapatanezi sa pari altfel decat te credeam si nu inteleg de ce.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-06-06 15:26:34
         
 
  petite crapule, scrie tu ceva demn de comentat, dacă poți. aparența e că, dincolo de storyul anemic, nu e decît frustrarea veleitară, fără suport.oricum pierdere de vreme să explici orbului de ce un perete e negru, nu alb.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-06-06 15:10:58
         
 
  Gheorghe, cand mai ai timp, cand te plictisesti adica,treci pe la mine prin pagina si mai comenteaza si tu ceva inteligent. Stiu ca poti, dar de ce nu vrei?  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-06-06 12:26:52
         
 
  tu pe mine, afeleu? să fim serioși, că e destul textul de plin cu mostre de umor...involuntar, cum ziceam. mai bine te-ai lipi de vreun trust media, indiferent de coloare că din proză nici Radu Aldulescu nu poate trăi!oricum, cînd făceai recuzita pe la labe triste și zeciuieli morăriste erai mult mai distractiv.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-06-06 10:58:15
         
 
  Gheorghe, stai linistit, te-am iertat si de data asta.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-06-05 22:47:18
         
 
  Pai daca ti-e scarba, Rechesane, nu te mai baga in seama, ramai si zaci in scarba ta.

Accepta si ramai ceea ce esti un hot marunt. Numai un intarziat la ore ar putea avea curaj dupa ce FURA DREPTUL LA OPINIE AL UNOR COLEGI, sa fie tot el cu gura mare. Mitocnul tot mitocan.. asta este..
 
Postat de catre .1. 4444444 la data de 2013-06-05 13:50:01
         
 
  pușcă, înțelege, omenește mi-e scîrbă...și nici timp nu am să continuăm conversația!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-06-05 13:22:27
         
 
  RECHESANE, MAI, HOTULE DOVEDIT, iar esti prost.. informat: Tirajul revistei in care public la editorial Articole semnate de mari personalitati ale culturii romanesti ESTE DE 2000 (DOUA MII) DE EXEMPLARE DISTRIBUITE GRATUIT IN TOATA TARA DE PATRU ORI PE AN. Fituica, nefituica, ramane in arhivele bibliotecilor cu toti cei publicati in ea. Tu si restul echipei de zgomote: stupidul, prostovanul si nutretionistul nu o sa apareti in aceasta fituica niciodata. Dixit! Si pe mana carui rebrenolog vrei tu sarmane hot sa ma dai? Pe mana d-lui Gheran cumva? Hai, lasa-ne ca ne-ai plicitsit..

 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-06-05 12:37:32
         
 
  a.f.eule, așa cum am explicat țuțărului fănel, steluțele acordate mirabolantei tale proze atîrnau de ștergerea celei acordate de ipocrit mie. în rest ai dreptate, gelos pe succesul tău europeic, dar ce zic eu europeic, chiar mondial(sunt sigur că nici Coehlo sau Vargas Llosa, de Aldulescu ce să mai vb,nu erau în stare de atîta profunzime și meșteșug scriitoricesc)te-am adus acolo unde am vrut:să scîncești după recunoașterea valorii tale de prozator!
pușchi, hoțoman mic, tu vb? tu, care ciordești din clasici, îl prezinți pe Rebreanu redactor în fițuica ta cu tiraj confidențial și te dai promotor cultural? de parcă ar fi avut nevoie Rebreanu de promovarea lui nea ighepeu! urmează să te dau pe mîna unui rebrenolog să te frece oleacă la șoric, poate pricepi cît ești de mic.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-06-05 08:40:29
         
 
  36 de zile lucrate in 6 luni. Bilantul rusinos al unui Parlament care nu rezolva nimic in Romania

http://stirileprotv.ro/stiri/politic/36-de-zile-lucrate-in-6-luni-bilantul-rusinos-al-unui-parlament-care-nu-rezolva-nimic-in-romania.html
 
Postat de catre General Motors la data de 2013-06-05 04:27:23
         
 
  Ei, dle Florian, asta este treaba lui Rechesan.. Si de la mine a sters steaua.. E noua lui meserie sa fure dreptul colegilor de a-si exprima opinia...  
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-06-05 02:07:28
         
 
  Se pare ca un ratat a sters steluta pe care mi-a acordat-o Stefanescu :)
Pentru mine, gestul lui Radu imi este suficient, dar ma amuza teribil hotia frustratului invidios.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-06-05 01:49:14
         
 
  Am deja o senzatie de... deja vu.

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-06-04 14:49:13
         
 
  N-am uitat. Am dorit sa iti las tie aceasta satisfactie si observ cu placere ca ai idee despre cine si despre ce se gaseste in propozitie.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-06-04 13:38:45
         
 
  ai uitat să-nșir sloganurile alea cu:
-nostalgicii comunismului
-asistații social
-pericolul bolșevic via-tancuri roșii pe străzile micului Paris
-pușcăriabilii lui băse
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-06-04 11:53:04
         
 
  Si tu ai dreptate, Gheorghe. Multa lume idioata i-au votat, fara ca macar sa stie incotro vor duce caruta bovinele astea. In mod cert, insa, directia este gresita. Acest Guvern trebuie sa cada.
Urgent!
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-06-04 09:30:49
         
 
  hahaha, afăcut volta prozatorul introspecțiilor domestice și s-a întors analistu-mediatico-demolator!păi, afeleule, de ce nu îi iau timona dintre palme, cîrmaciului, ăia de-l propulsară și votară acu ceva vreme, drept crucișător(un iris la făină, altu la slănină) drept omul providențial și singular indicat?
btw, cred că habar nu ai nici tu, așa cum n-are nici ponta, crinuleț ori băse, în ce direcție merge românica!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-06-04 08:41:06
         
 
  Daca Romania merge intr-o directie gresita, atunci trebuie oprita. Romania trebuie oprita. Acest Guvern trebuie sa cada.
Urgent!
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-06-04 08:20:04
         
 
  CUM COMENTAȚI?

Dar hai să lăsăm visele de pitic ale poporului român care nu știe ce e mai bine pentru el și votează aiurea. Auzi tu, parlament unicameral cu doar 300 de membri!!! Ha, ha, ha!!! Și ceilalți 288 din ce au să mai trăiască, sărmanii?

Mai nou a aparut pe scena politica o chestie care suna astfel: “Propunere legislativa pentru amnistierea unor infractiuni si gratierea unor pedepse” si a fost initiata de deputatul Madalin Voicu si de Nicolae Paun, presedintele comisiei de Drepturile Omului de la Camera Deputatior.

Conform acestei propuneri, urmatoarele infractiuni ar trebui amnistiate ori gratiate astfel:

- Lovirea din culpa, amnistiata sau gratiata in intregime (depinde de gravitatea faptei);

- Masura internarii intr-un centru de reeducare pentru minori, gratiata in intregime;

- Uciderea din culpa, gratiata in intregime;

- Primirea de foloase necuvenite, gratiata in intregime;

- Pruncuciderea, gratiata in parte cu 1/3;

- Cumpararea de influenta, gratiata in parte cu 1/5;

- Traficul de influenta, gratiata in parte cu 1/5;

Dar desigur, cine posteaza asa ceva si atrage atentia asupra acestor lucruri nu poate fi decat un tradator de neam si de tara, un calomniator ordinar, un basist, un securist si alte alea-alea...

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-06-04 04:21:49
         
 
  Pe 22 noiembrie 2009, în același timp cu primul tur al alegerilor prezidențiale, avea loc in România referendumul pentru trecerea de la Parlamentul bicameral cu 137 de senatori și 334 deputați la un Parlament unicameral (cu cel mult 300 de deputați. Referendumul a fost validat, în urma lui rezultând că 77,78% dintre români s-au exprimat în favoarea trecerii la un parlament unicameral.
Ce a urmat o știm cu toții. Acum avem 588de senatori și deputați, aproape dublu față de cât și.-ar fi dorit românii.
Acum vreo 10 zile, președintele României a înaintat Camerei Deputaților proiectul de revizuire a Constituției care conținea mai multe puncte foarte importante, printre care și punerea în aplicare a rezultatului referendumului din 2009. Actuala putere a respins însă fără drept de apel voința poporului, demonstrând că îi nu îi pasă de el nici cât negru sub unghie.

Any comments?

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-06-04 03:17:34
         
 
  :) Ecsintescu, ai dreptate, semn ca multe lucruri nu s-au schimbat nici aici. Am gresit exprimarea, dar rectific. Ma refeream la fortele politice ajunse la putere precum si la coabitantii acestora, desigur.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-06-03 23:29:06
         
 
  " Romania a fost pusa la pamant, iar fortele aduse la putere de catre manelisti incep sa miroasa cadaveric."

Sa nu vorbesti de funie in casa spanzuratului!

 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2013-06-03 23:21:50
         
 
  Ecsintescu, Radu, Gheorghe, va multumesc de feedback. Observ ca site-ul s-a mai luminat putin, s-a mai curatat, iar orgoliile s-au mai potolit. Cu foarte mici exceptii, pot spune ca o liniste ecoliterara a cuprins site-ul. E de bine, e de rau, greu de spus. Ma gandeam sa ma intorc inapoi cu jurnal de presa, dar tare mi-e teama ca voi strica acest echilibru delicat.
Acum, in aceste momente delicate pentru familia turnatorilor santajisti, presa este principalul subiect de discutie. Romania a fost pusa la pamant, iar fortele aduse la putere de catre manelisti incep sa miroasa cadaveric.
Chiar nu stiu daca e momentul sa aduc subiecte de presa aici.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-06-03 23:09:01
         
 
  sobolane, e buna schita asta, ai mana sigura (uita conotatia vulgara, gheorghe). cam scrobita, cam prea jurnalistica pe alocuri pentru gustul meu, cu niste virgule lipsa, cu niste mici stangacii gen "sfârcuri insolente și ostentative", sau altele mari, gen "Patetică ființă, apreciam aproape involuntar și mă surprindea, gând pe care apoi îl îmbrățișam ca pe o salvare", dar cu un crescendo bine condus si niste parti vizuale supertari care, pt initiati, fac toti banii. 3 ani cu suspendare. vulpoiu - receptie.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-06-03 19:23:27
         
 
  Era sa uit titlul excelent...o capcana sarcastic intinsa detractorilor de serviciu, o capcana care a functionat implacabil..  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2013-06-03 18:58:50
         
 
  Este un text extraordinar de bine condus, de un suspans Hitchcock-ian(sau aproape h..) Markerul si notitele pe trupul ei..deloc un cliseu..si finalul absolut magistral.." tot mai tare gâtul, sub care semnasem deja"

Am sa revin..

P.S Unul din cele mai bune texte citite in ultimul timp pe Europeea. Vot!
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2013-06-03 18:57:25
         
 
  "degajează spațiul!!!" păi, ce,ai drept de folosință unică a paginii bleu???cam ce opinie are dl Cristescu asupra acestei pretenții?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-06-03 12:54:23
         
 
  să mai adaug gafe de începător(tot un eufemism, de fapt e o eroare gramaticală)cum ar fi ;"Țintuită între vise ce-i aleargă pe sub pleoapele închise, am curajul să mi-o adjudec"(pe tipă).
poți firește să-ți adjudeci chiar o curvă sau o scenă de gelozie, dar de obicei(conf dexului) se adjudecă altele.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-06-03 12:53:03
         
 
  E in regula, Gheorghe, am retinut toate obiectiile tale. Hai, degajeaza spatiul.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-06-03 12:50:27
         
 
  er.ce-or înțelege ei, fanii, sărmanii de ei...  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-06-03 12:48:32
         
 
  mă-ntreb, că de-asta suntem pe un sait literar ce-or înțelege sărmanii de ei, așa, fără alte pretenții, ce vrei să accentuezi(alt eufemism)aici:
"Avea dreptul să se miște doar când își împingea șoldurile spre mine, într-o disperare cu care vroia să mă înghită". o scenă sado-maso, simbolul regurgitării mișmașului dragoste-trădăre? chiar nu înțeleg, propui un text și începi să scuipi în direcția comentatorului în loc să salivezi de emoție că cineva își pierde vremea citindu-l!?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-06-03 12:47:52
         
 
  rămînînd la subiect:și textul ăsta al tău e plicticos și adresat unor categorii de cititori ușor de satisfăcut!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-06-03 12:43:39
         
 
  ca să rămîi consecvent cu confesiunea vag canibalică de ma sus " trecusem prin iadul geloziei, ca și prin gustul de carne crudă și caldă, smulsă cu dinții și înghițită nemestecat" poți să-ți înfigi dinții, într-o specialitate "matache măcelaru" sau, dacă n-ai acoperire pe card, în fesierii mei virtuali(hai, să-i dăm și lu nea cioacă material de-un catren, că epigramează de trei zile fără raiting)  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-06-03 12:42:12
         
 
  Ai reusit sa ma plictisesti. Bravo!
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-06-03 12:40:00
         
 
  nu crezi, în simpla calitate de user("voi userii" ce uzați de mitocănie evidentă)pe care o clamezi,că-ți permiți cam multe familiarități? "degajează terenul, hai, fuguța" expresii probabil obișnuite în munca de teren(fără-ndoială neliterar)pe care o desfășori.le poți folosi cu amicii, la o bere, cu subordonații, dacă ai, ori cu anonimul cititor extaziat de prestația de mai sus!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-06-03 12:38:02
         
 
  Gheorghe, pe loc repaus. Am inteles ce vrei sa spui, gata, Degajeaza terenul si lasa-i pe specialisti. Hai, fuguta, ca n-am timp.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-06-03 12:29:05
         
 
  am comentat pe text, fără alte referințe și interpretări dar, în mod previzibil,uzual de-acuma și semnificativ pentru golul ideatic plasat în compunerea fără compoziție și zvîc de mai sus(părerea mea!), autorul preferă să plaseze discuția aiurea, spre persoana comentatorului. se dezice, carevasăzică,de sughițul de la lingurică cînd afirma,ca să-l citez de "aștept o critică sangria, fără menajamente" (sau pe-acolea).Pînă la referințele critice-profesioniste ale unui "meseriaș"(Alex Ștefănescu, A.Cristea.Enache sau altul potrivit)propun să-ți recitești constatările făcute sub alte bucăți de proză postate aici.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-06-03 12:20:37
         
 
  Gheorghe, nici sa vrei nu poti descifra mesajul textului, fara cheia de incifrare. Noi, adica userii din aceeasi unitate operativa, folosim acest site ca mijloc de comunicare a directivelor unor operatiuni specifice ocupatiei noastre, iar incifrarea lor intr-o forma literara este ultima moda in domeniu. Poate si din acest motiv, legatura dintre titlul si corpul textului pare sa fie lipsita de sens.
Astept confirmarea profesionistilor.
Roger.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-06-03 12:05:21
         
 
  PS de fapt, am fost nedrept cu anonimii poveștilor din tabloidele amintite, acei autori dau dovadă de imaginație, meșteșug în a sugera fantezii, personaje, situații, iar povestea lor are noimă și acțiune.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-06-03 11:46:08
         
 
  uauuu, un tecst literar semnat de a.f.! bine, "literar" este un eufemism greoi, textul în sine e cam siropos și idioțel potrivit cu nivelul afectiv al unui adolescent aiurit, dar se poate lectura amicilor, vecinilor, familiei.
dar s-o iau pe rînd:
-titlul la plesneală,nu introduce,nu sugerează, nu lămurește și nu conduce spre nimic decît poate doar la preocuparea majoră, masochist-politologică a autorului.

-dorința de spune, sau releva chestii sensibile într-un limbaj neinhibat, inovator dă efecte rizibile:
" Copilul de care mă îndrăgostisem acum câțiva ani se transformase într-o femeie care exploda, cu nerușinare, libertate."
"Viu, rotund, lung, autonom și cuminte. Mi-am turtit nasul de-a lungul lui, apăsat, încercând să-i înghit mirosul, să-l integrez în propria-mi structură, amușinând ca un animal fără creier."
"Mă simțeam eliberat înnegrindu-i fesele"
sau la truisme seci:
"Sunt femei pe care nu le ai niciodată, nici măcar atunci când le ai. "
-compunerea abundă de repetiții care îngreunează textul,în scopul, pare-mi-se, să dramatizeze trama.tramă care eșuează, după mine, în mîlul răscolit de o coadă duble de pește, cu oareșce note melodramatice spilcuite din autori de gen sau vizionări de pelicule cinematografice siropoase.
"de bună voie, neforțată de nimeni, "
plus prețiozități descriptive inutile, ori ca nuca-n perete:"cambrura taliei"...vax, de ce nu curbura? iete-așa, să sune telectual și finuț.c-așa-i bărbatul și macho și sensibil "tut a tomp "(sic, cu pî mut)suferind pe marginea ambrazurii, pardon cambrurii feminine.
-despre mesajul sau scopul narațiunii să se pronunțe cel care a remarcat bogăția de simboluri, trăiri, bla-bla, a textului.hai să vedem și surpriza, te pomenești că o fi scris în tinerețe de orhan pamuk, ori barem de camil petrescu,(deși seamănă,izbitor, mai puțin scabrozitățile, cu opera unui fost user black label.
de fapt, toată compoziția miroase a traducerea unui articol din playboy sau pentahouse, ecologizat literar.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-06-03 11:38:44
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE