FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Nicolae Alexandru Isaia
Pãrintele Galeriu

L-am condus acum o orã pe ultimul drum pe Pãrintele Galeriu. Un drum deopotrivã foarte scurt ºi foarte lung. Scurt, pentru cã locul de veci al Sfinþiei Sale este lângã zidul bisericii pe care a slujit- o, ca sã o sprijine în continuare, aºa cum a spus Pãrintele Bordaºiu, lung pentru cã Pãrintele Galeriu a plecat spre curcubeul perfect circular, cu soarele în mijloc, care s- a arãtat cãtre sfârºitul slujbei ºi a rãmas deasupra bisericii pânã dupã înmormântare.
Am avut privilegiul sã locuiesc în aceeaºi curte cu Pãrintele vreo câþiva ani. Deci am fost vecini. Aº putea sã mã prevalez de aceastã poziþie si sã mã refer la Parintele Galeriu, vecinul, civilul. Ei bine, nici vorbã de aºa ceva: omul ºi preotul erau o singurã fiinþã, un singur suflet. Intotdeauna îmbrãcat în straiele preoþeºti, niciodata altfel, Pãrintele avea o vorba bunã, un gând bun pentru fiecare, interesându- se de el si ajutându- l.
Când peste drum de bisericã, s- au instalat niºte oameni “nu- prea- duºi- la- bisericã”, scandalagii ºi periculoºi, deranjând slujbele cu petreceri deocheate ºi cu muzicã grotescã datã la maximum, ce credeti cã fãcut Pãrintele Galeriu ? S- a dus la ei, le- a binecuvântat casa, le- a botezat copiii, i- a invitat la bisericã ... fiarele s- au mai îmblânzit.
In perioada de restaurare a bisericii, l- am admirat pe Pãrintele Galeriu cum urmãrea personal stadiul lucrãrilor. Ieºea pe stradã ºi privea turlele, zidurile bisericii, din diferite unghiuri, mai de aproape, mai de departe, sã nu- i scape nici un amãnunt. Rezultatul lucrãrii: magistral.
Fãrã îndoialã, s- ar putea spune multe despre Pãrintele Galeriu, dar aproape sigur s- au mai spus. Pentru cã Pãrintele a fost omniprezent ºi sunt mulþi aceia care au un gând, o amintire legate de Sfinþia Sa.
Ne rãmâne imaginea Sfinþiei Sale, din fericire înregistratã în emisiuni de televiziune ºi am convingerea cã îl vom mai vedea ºi auzi. Cã n- a plecat de tot.

Drum bun, spre curcubeu, Pãrinte Galeriu !

Nicolae Isaia/ 13 august 2003


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Spun si eu Dumnezeu sa-l ierte. Iata ca romanii pot fi si adevarati. Intr-o lume cel putin duplicitara un om el insusi peste tot. Multumim stimate fost vecin al parintelui pentru marturia facuta cu sinceritate. poate acea aura sau curcubeu sa reprezinte un semn al ipacarii romanilor intre ei si cu Dumnezeu.
Textul tau scris se pare la cald m-a emotionat.
Iti multumesc.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2003-08-13 19:44:55
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE