FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Europeea din noi
Text postat de Emanuel Cristescu
Periodic, Europeea este agresată și i se prezice dispariția. "Medici", mai mult ori mai puțin atestați și cu analizele la zi, pun diagnostice catastrofice și prescriu tratamente neomologate, inadecvate și inovativ- diluviene. Sau un fel de soluție finală, dezavuată, de istorie! În care flitul ar fi panaceul izbăvitor!

Cu toate acestea, Europeea își vede de drumul său. Oamenii scriu, publică se citesc interacționează. Și apar texte valoroase și, evident, și unele, poate mai multe, mai puțin valoroase. Pentru că, vorba unei reclame, suntem diferiți, din fericire.

Ce mă intrigă este că, deși unii evoluează aici de mult timp, se pare, tot nu au înțeles spiritul și valorile europeice. Și ar vrea-o schimbată după gusturile domniilor lor. Aspirație deșartă.

"Respectă ca să fii respectat", spune înțelepciunea populară. Când totul îți deranjează sistemul olfactiv, ceva nu este în regulă.

Să citim și să comentăm texte valoroase. Ba, chiar și mai puțin valoroase. Și - de ce nu? - chiar și nevaloroase. Texte să fie că de cârtitori nu ducem lipsă!

Și, nu în ultimul rând, să iubim Europeea. Cei care putem. Europeea vă iubește pe toți. Abia când vom pierde acest spirit, poate, unii dintre noi, vom simți regretul că nu am apreciat acest spațiu, spun eu, generos. Inclusiv cu detractorii săi. Ba, poate, mai abitir cu aceștia!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  să adaug că gestul, ușor hăbăuc și absolut neadecvat în opinia mea,de a înstela textul acesta lui boss, o înșiruire de sloganuri și duduieli aritmice,aliterare, mi se pare la fel de ridicol ca și cum i-ai spune stafiei lui saddam să treacă la creștinism. să ai un vikend fără greață!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-04-19 14:19:12
         
 
  nu de clone e vb, ci de partispriuri(chis zi hend madam Stefan)și de ce tratament recomanzi matale europeicilor...camon diud, mătăluță ești un biet autopsier-incinerator(remember ludmila pierită precum feștila)nu medic!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-04-19 14:11:07
         
 
  dragul meu gheorghiță, cu respect îți reamintesc că până în prezent ai 5 clone detectate de marele public și ulterior asumate, vrând-nevrând, oficial, deci reproșul adresat în sensul ăsta d-lui Corbu e un pic deplasat.

în ce privește caracterul "injurios" al opiniei mele, aș spune că, dimpotrivă, e o observație de natură pur medicală, în plus, cât se poate de delicată, mai ales că nu vizează pe nimeni anume...

să ai o zi liniștită
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-04-19 12:22:00
         
 
  !!! deci suntem diferiți și clar, INEGALI, acilea-șa, pe europeea, indiferent de ce scriem, gîndim,postăm!?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-04-19 08:52:13
         
 
  Domnule Cristescu, Corbu, Elena Ștefan featuring Aliodor Covrig e inclusă și opinia (vag medicală, direct injurioasă) a lui fane rădulescu în mustrarea de mai sus?
Apropos de intransigența mea și pretențiile de "eugenizare" a poețeilor, eu unu cred că ar trebui să lămurim direct evidența că în lavra bleu partispriurile înfloresc timid dar constant precum magnoliile pălite de crivăț. așadar, vă întreb direct cam cîte comentarii invalidate are userul epi glumist aka sorin solaris plus răzvan cu vadra and others, știută fiind apetența personajului pt replici puturoase gen" ești varză, ți-ai luat pastilele, măh, hai să-ți desenez, băh pătrunjele"?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-04-19 08:50:13
         
 
  nu domnilor, europeea e doar o pădure, o generoasă mamă universală, pat germinativ pentru tot soiul de personaje psyho recunoscându-se și empatizând reflex, instant, vocal și definitiv, ciuperci vorace îmbăloșându-i umbrele... rămân la părerea mea, un medic...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-04-18 17:12:41
         
 
  Gata, plec acasă. Ne citim mai târziu. Pote mai detensionați. Însă la fel de exigenți. Dar, sugerez eu, o exigență pe măsura pretențiilor. Nu folosiți rachete nucleare pentru a vă lupta cu fluturii!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-04-18 16:28:04
         
 
  "nu ati avut niciodata curajul sa-mi spuneti deschis de ce va incomodez."

Îmi este greu să vă explic faptul că vă înșelați total și definitiv. Unu. Unde am dat eu dovadă de lipsă de curaj ca să nu am curajul, dacă ar fi necesar, să vă spun că mă incomodați? Doi. Este atât de aberant să credeți că mă incomodați încât ar trebui să rămân fără cuvinte. Însă, tăbăcit cum sunt, iată, nu rămân. Nu, domnule Kosta, deloc nu mă incomodați. Sunteți binevenit aici și nu o spun din complezență. Însă nu pot să nu remarc o fractură în percepția dumneavoastră! Păi dacă eu mă lupt și pentru dreptul celor slabi de a nu fi excluși de aici, ce aș avea cu domnia voastră care, din fericire, scrieți bine? Sigur, nu-i frumos să scrieți despre un coleg "genialule transfug". Pentru că este o scânteie. Vine și el, că tot om este, și are și el dreptul să se exprime, are și el valori și opțiuni, are și el mândrie, etc, prin urmare, vine și el cu o replică la fel de acidă și gata...războiul. Și, bineînțeles, de vină voi fi fiind eu. Nu contează că eu pledez pentru respect, pentru decență, pentru pace, pentru polemici ed idei dure dar cordiale, pentru toleranță, pentru înțelegere, pentru ecoliteratură, pentzru respectarea regulamentului și pentru câte și mai câte. Nimic nu contează. Eu sunt ori voi fi vinovat! Asta este! Și, cu toate acestea, nu voi face decât să veghez, dacă și alții mă ajută, fiindcă singur nu pot, la repectarea regulamentului. Și, spre obida unora, la a păstra unitatea extrem de diversă, însă complementară, a site-ului.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-04-18 16:22:53
         
 
  De altfel, dumneavoastra personal nu ati avut niciodata curajul sa-mi spuneti deschis de ce va incomodez. ati preferat sa lasati pe altioi s-o faca, drapandu-va dispretul in false aprecieri sdi in mistocareala cea mai ieftina, asda cum adesea v-am aratat. De ce nu aveti curajul sa-mi spuneti in fata ca ma vreti plecat de aici, nu inteleg. Si va acord dreptul de a nu spune. Dar nu inseamna nicidecum ca n-as fi inteles. Insa pana nu imi va fi formulat expresis verbis voi continua sa va marat ce cred. Poate va voi irita in asa hal incat sa redeveniti sincer cu mine. Nu uitati, pentru mine valoreaza mai mult un scuipat sincer in freza decat o falsa apreciere gen "distinse...etc". Si nu, Rechesan nu este si nu poate fi dusmanul Europeei, asa cum va place sa-l zugraviti. E un om cu adevarat preocupat. Iar subsemnatul, la fel, oricat de greu v-ar veni sa credeti. S-auzim de fete faine si de nasturi buni la haine.  
Postat de catre sters sters la data de 2013-04-18 16:03:12
         
 
  Pot să vă spun două? "Ignorați și scrieți" Na că am scris trei!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-04-18 15:56:04
         
 
  Ati vazut? nici nu ati pomenit bine de agramati, ca a si aparul un ins care nu mai are de-a face cu Romania, poate doar cu basismul si "valorile" lui, ca sa...ce? Ca sa arunce in stil propriu cu noroi in cei care, de bine, de rau, mai scriu. Cine, cand, in ce fel a sustinut aici ca ar fi de-o faima si de-o valoare cu numitii Cartarescu et comp. genialule transfug? poate dumneata te crezi de o specie cu ei. Noi scr5iem. Bine, rau, cum putem. Chiar sunteti orbi si neintelegatori definitiv, ca sa nu pricepeti ce reprosam aici? Bun, aceasta poate fi o rascruce, daca asta se doreste. Eu nu ma consider valoros ca scriitor si am pretentia ca atunci cand observ un agramatism o fac pentru binele paginii. O vorba sa-mi spuneti, domnule Cristescu si nu va mai incurc. Dar vreau sa mi-o spuneti dumneavoastra, nu altii. Pe care, de altfel, nu-i consider preopinenti valabili ci simple flasnete de tabla. Ruginita si aceea, caci, nu-i asa, sarata mai este apa oceanului! S-auzim de fan in sura si chiar de literatura.  
Postat de catre sters sters la data de 2013-04-18 15:52:23
         
 
  Particula "an" este in limba romana excluziva, exclude ceva. An-alfabet insemnand necunoasterea in totalitate a alfabetului, adica starea de scolarizare zero sau chiar minus unu. Cum ar putea scrie literatura un personaj care nu a avut acces la cunoasterea alfabetului, asta ramane sa demonstrati dumneavoastra. Pentru mine, situarea dumneavoastra preponderent de partea celor care utilizeaza acest spatiu ca sa debiteze cele mai crunte ineptii este un fapt atat de intristator, incat uneori ma face sa devin chiar nedrept cu dumneavoastra. Nerecunoasterea valorilor autentice a facut ca, de-a lungul timpului, cei ce scriau valoros aici sa isi reconsidere pozitia, sastisiti de valul de agramatism si de impostura, de tupeul virulent si violent al celor incurajati prin ignorare sa procedeze astfel. Un agramat caruia ii semnalezi eroarea nu are dreptul de a deveni obraznic, atata timp cat nu-i ceri decat sa invete sa scrie corect. Cand in replica acela incepe sa te injure sau sa te denigreze, fara ca nimeni din autoritatile site-ului, fie ei moderatori, fie ei patroni spirituali, fie ce-or fi, sa le arate ca nu e corect, fenomenul nu este de natura sa sporeasca valoarea si prestigiul paginii, ci dimpotriva. Am obosit sa va tot aduc in lumina acest adevar. Sau poate pentru dvs aceasta e o mistificare? Eu nu am aruncat cu piatra in nimeni. Cu atat mai putin in analfabeti. Poate am spus ceva de analfabetii cu pretentii si tupeu, dar asta e alta caciula! S-auzim de lucruri clare, fie si din intamplare.  
Postat de catre sters sters la data de 2013-04-18 15:45:21
         
 
  Hai sa fim seriosi! Aici toti suntem niste amatori. Unii mai mult, altii mai putin.
N-o sa-i vedem niciodata postand aici pe Cartarescu, Patapievici, Plesu, Manolescu, Komartin, Cosovei...
Se umfla degeaba pasula in unii. Daca ar fi atat de buni nu ar fi pe aici, ar fi laga cei enumerati mai sus.

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-04-18 15:36:54
         
 
  "Libertatea (fie ea si de exprimare)n-are a face cu libertinismul," De unde rezultă, domnule Kosta, că le-aș fi făcut congruente? Oare nu avem regulament? Oare nu avem dreptul la a comenta și a ignora? Ignorarea ori comentarea negativă a unui text să însemne pactizare cu infractorii? Și de când un om care scrie, chiar prost, este un infractor literar?

Mă preocupă respectarea regulamentului și seninătatea ori serenitatea cu care oamenii valoroși ai site-ului ar putea ignora subproducțiile care, atâta doar, respectă regulamentul. În rest, sunt fără valoare literară. Dacă sunt texte ori comentarii care încalcă regulamentul semnalați-le. Hilarul nu este interzis, regulamentar, vorbind.

Cât privește analfabeții nu aruncați cu piatra. Pot fi analfabeți deosebit de dotați și inteligenți. Pe care soarta i-a defavorizat neacordându-le șansa instruirii. Însă se pot exprima și o pot face și aici, în Europeea, prin intermediul unor semeni cu suflet. Cu mult suflet. Republica Europeea nu este Republica Sparta!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-04-18 15:22:54
         
 
  Cu antologia Europeea ce se mai aude?  
Postat de catre General Motors la data de 2013-04-18 15:11:28
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  "eu unu îi voi evita." În sfârșit, iată soluția inteligentă" Dea domnul să fie așa precum ați zis!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-04-18 15:11:21
         
 
  Întrucât site-ul este unul declarat "literar", este superb sa afli ca "Aici, în EUROPEEA, au dreptul la liberă exprimare până și analfabeții."
Desigur, poate semana cu situatia politistilor, care privesc cu ura pe acei ce le semnaleaza abateri, ei pactizand indeobște cu infractorii, deoarece de la ei tot le pica ceva! E noaptea mintii, ce mai! Domnule Cristescu, va respect ca persoana si mai ales va respect principiile, dar prin declaratia cu analfabetii va apropiati periculos de politicieni si de superbele lor ziceri, să moară capra de la tren dacă vă mint!
Libertatea (fie ea si de exprimare)n-are a face cu libertinismul, cu lipsa oricaror principii morale, cu vulgaritatea expresa, ce Dumnezeu!
Acuma, sincer, chiar n-ati masurat frecventa cu care pe pagina de texte apar cele doua personaje din cauza carora pagina a capatat o tenta hilara?
Nu va preocupa faptul?
 
Postat de catre sters sters la data de 2013-04-18 15:10:03
         
 
  n-aveți decît să îi iubiți dumneavoastră pe epiglumeț and comp. eu unu îi voi evita.
exact ceea ce presimțeam, igienizarea textelor, autorilor, nu a oamenilor din spatele lor, fiindcă o repet neobosit nu mă interesează cine este X, Y..ci doar textul.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-04-18 14:55:32
         
 
  dar nu e nicio problemă, mă puteți învinui și de malthusism, eugenie "literară", segregare pe principii rasiale, etnice, et. atîta vreme cît negați evidența din articolul care v-a stîrnit totuna-i!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-04-18 14:53:03
         
 
  Domnule coleg, Când este vorba despre oameni, oameni cu suflet, aceștia se iubesc. Nu se face "igienizarea" de oamneni. Asta așa, în general. Nu mai aduc aminte de filosofia creștină.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-04-18 14:51:23
         
 
  nu, un act de sinceritate deplină. recunoscînd onest "pot să continui tot așa, pe coate și genunchi sau îmi asum nereușitele, renunțarea și mult trîmbițata și reiterată igienizare sezonieră"!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-04-18 14:48:04
         
 
  [...]"recomandînd curatorului de ospiciu virtual să închidă pentru o vreme stabilimentul, să schimbe decorul, dînd cu flit de sus pînă jos, să pensioneze cazurile "clinice" și caracterele cu hachițe"

Ce este mai sus, discriminare se cheamă. Și nu una oarecare. Ci, una finală.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-04-18 14:44:15
         
 
  cine a vorbit de discriminare? totuși de ce ați scris pe frontispiciul paginii atelier literar, dacă "Aici, în EUROPEEA, au dreptul la liberă exprimare până și analfabeții."?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-04-18 14:36:36
         
 
  văd că ați reacționat...didactic, cu aceleași sloganuri. pînă la urmă un dialog între surzi. am impresia că orice aș scrie în acest sens va fi distorsionat, interpretat și azvîrlit.culmea este că într-adevăr îmi pasă, altfel nu mi-aș pierde vremea accesînd saitul.
să fie clar, eu am scris despre noi din europeea, nu contra europeei din noi, dar în fine...ce urmează? sancțiunea, avertismentul șchiop?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-04-18 14:35:10
         
 
  Ce vă face să credeți că nu am reacționat?

PS. Nu pot să înțeleg cum de nu pricepeți că un text, orice text, o capodoperă de text, un text divin, fără cititori, este un text mort. Și dacă sunt cititori care mai și scriu, chiar prost, sunt de preferat lipsei de cititori. Ce vă costă să ignorați? Ori vă simțiți incompatibil în compania aceasta?

Fiți rezonabil, domnule Recheșan. Vedeți-vă de scrisul domniei voastre. Care este unul valoros. Și nu vă mai disipați în clinciuri fără miză. Am obosit tot explicând. Aici, în EUROPEEA, au dreptul la liberă exprimare până și analfabeții. Cu discriminarea nu facem mare lucru.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-04-18 14:31:41
         
 
  er .partispriurile însăilate  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-04-18 14:30:53
         
 
  acum, poate să se producă în replică, epiglumiță cu foi de pătrunjel și carioci, să facă pe jmekeru(sic) și să vă întrebe:"lăsați-l e un frustrat, de antologie ce se mai aude?
(simptomatic pt partispriurile practice vremelnic e faptul că, în pofida bălăcărelilor, emfazei, injuriilor, practicate constat de "stimabilul", dumnealui bibicul efigie a euroeei nu are nici măcar un singur comentariu invalidat...de sancțiuni ce să mai zicem,,,să vă trăiască,stegarul, deh!)
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-04-18 14:29:58
         
 
  er. fostului editor Ștefănescu (neros de pizmă...) a Casandrei Adam, etc  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-04-18 14:23:33
         
 
  adică, cum ar veni, articolul meu agresează europeea și bălăriile catrenistico-injurioase nu? flecăreala care tinde să manipuleze și să manelizeze tot saitul, nu!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-04-18 14:22:47
         
 
  negarea simptomelor unei boli, poate constitui ea însăși un sindrom(nu Paracelsus, Charcot sau altcineva, poate patafiziologul Kalachis).
înfară de sloganuri, stimate și stimabile owner :)) ce alte leacuri aveți? Nu e vb de o europeea așa cum o vreua eu sau au contraire, cioacă nici de aspirații, ci de europeea lui Bordaș, AAA, Cristian Vasiliu, a fostului Ștefănescu, a Casandrei Adam , în general a poeților fără ifose și agramatisme (neros de pizmă și cinism...apropos de ce n ați reacționat printr-un articolaș didactic și la stigătul cinic: europeea, caută(amngajează)psihiatru) și de ce nu, fără falsă modestie a subsemnatului cu cele aproape 300 de texte(cît de cît)literare!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-04-18 14:20:28
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE