FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
despre cazul Patapievici sau...
Text postat de Dumitru Cioaca
scrisoare deschisa adresata domnului Ecsintescu Virtual

Stimate domnule Ecsintescu,
Avand in vedere ca intr-un articol recent ati pus in discutie atat problema ICR-ului cat si problemele pe care le creiaza Guvernului Roman anumite personalitati oplosite direct sau indirect in sfera de influenta a acestei institutii, asi vrea sa-mi spun si eu parerea. Subiectul find prea vast, ma voi ocupa numai de cazul Patapievici, caz pe care il cunosc destul de bine fiindca i-am rasfoit chiar o carte si jumatate.
Daca generalul Giony Paiosul are dreptate, si din cate-l stiu domnul general are dreptate chiar si atunci cand incearca sa nu aiba dreptate, inseamna ca H.R. Patapievici este evreu. Ca evreu domnul Patapievici are acelasi defect pe care il au majoritatea evreilor: lucrurile pe care pun ei mana merg in general bine. Dar eu nu de acest defect al domnului Patapievici ma leg, fiindca nici mie nu-mi place sa se lege cineva de defectul meu de ma fi nascut oltean. In definitiv nici domnul Patapievici si nici eu nu avem nici o vina ca s-au lipit de noi aceste defecte genetice. Ce, adica domnul Patapievici nu s-ar fi bucurat daca ar fi avut posibilitatea sa se nasca oltean, sau mie nu mi-ar fi placut sa ma fi putut naste evreu? Ambi am fi putut avea numai avantaje daca aceste minuni s-ar fi putut intampla. Adica am fi putut creste bi-culturali. Eu ca evreu nasut in sanul unei familii de tarani olteni asi fi putut prinde, pe langa traditiile mostenite de la Poporul Evreu si iutimea de mana a Poporului Oltean. La fel domnul Patapievici, ca oltean nasut in sanul unei familii de evrei, ar fi put sa vorbeasca astazi, pe langa cele cateva limbi mondiale pe care am auzit ca le stapaneste, si limba mozaica. Si eu ca si domnul general suntem de parerea ca ICR-ul mergea prea bine ca domnul Patapievici sa nu merite sa fie dat jos. Conform traditiei romanesti cand o institutie de stat merge bine sau foarte bine este musai ca ceva sa fie foarte rau cu seful acelei institutii. Intre mine si domnul general Giony Paiosul exista insa si diferente de opinii. Domnul general sustine ca ICR-ul mergea asa de bine fiindca Domnul Patapievici este evreu. Nu pot fi de acord cu aceasta opinie rasista. Parerea mea este ca ICR-ul mergea asa de bine fiindca domnul Patapievici este, ca profesie, fizician. Avand profesia pe care o are, domnul Patapievici, a facut inca de preluarea conducerii institutului un pact cu colaboratorii lui, scriitorii, pictorii, artistii si alti liberprofesionisti pe taram cultural: eu nu intentionez sa ma amestec in ciorbele voastre artistice, atata timp cat voi nu va bagati in problemele mele de fizica. Lucrurile au mers ca pe roate fiindca unor oameni de cultura care au dat nenumarate corigente la stiintele exacte numai de problemele de fizica ale domnului Patapievici nu le ardea. De unde se poate trage concluzia ca ICR-ul a mers bine numai datorita lipsei de conducere, parere insusita si de omul de stiinta si litere Victor Ponta. Tot de la domnul Victor Ponta am aflat ca adevarata performanta nu este atunci cand o institutie merge bine fiindca nimeni nu-i baga bete in roate, toate institutiile pot merge bine atunci cand nu intalnesc adversitati sau hopuri, a subliniat domnia sa. Adevarata performanta este cand o institutie merge bine in ciuda sefului ei care vrea sa-i mearga rau, a continuat premierul firul discutiei.
Convorbirea pe care am avut-o cu premierul Ponta m-a luminat imediat. Domnia sa nu vrea ca ICR-ul sa fie in continuare o leguma de sera, ca pe timpul evreului Patapievici, ci o buruina care se dezvolta viguros, indiferent de cate radacini ii taie noul ei sef, dacul Andrei Marga. (De unde stiu ca dac? Pai de la numele de familie. Pe sotia regelui Decebal o chema Marga.) Fiindca numai o buruiana de institutie va putea sa tina cu succes piept competitiei altor institutii similare de pe plan mondial.

p.s.
Din ultimile zvonuri am aflat ca domnul Ponta intentioneaza sa-l puna de domnul Patapievici director la "Institul de fizica" de la Magurele care merge destul de binisor. Tot pentru a cali acest institut. Fiindca speranta domnului Ponta este ca domnul Patapievici, in calitatea lui de fizician, se va amestece cel putin in bunul mers al unei institutii care este pe domeniul de expertiza al fostului sef de la IRC.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE