FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
S-a întâmplat la Pitești....
Text postat de Gabriel Dragnea
S-a întâmplat la Pitești....lansare carte „27 DIALOGURI – Construcții incomplete” de Gabriel Dragnea


La mijlocul lunii martie, în ziua a 14-a, la Biblioteca Județeană Dinicu Golescu din Pitești a avut loc lansarea cărții „27 DIALOGURI - Construcții incomplete” a scriitorului și publicistului Gabriel Dragnea, lucrare apărută la Ed. Tiparg.
În prezența a aproximativ 40 de persoane au vorbit despre lucrare și autor Adrian Sămărescu (editorul lucrării), Denisa Popescu (poetă, membră a Uniunii Scriitorilor din România și gazdă a evenimentului) poeții Alexandra Firiță (membră a Uniunii Mondiale a Scriitorilor Medici), Alexandru Ghiță și publicistul Gheorghe Mohor.
În cuvântul din deschiderea lansării, gazda evenimentului, poeta Denisa Popescu a făcut o scurtă introducere subliniind realizările editoriale ale autorului, colaborările acestuia cu numeroase reviste culturale din țară, dar și despre cărțile în pregătire ale lui Gabriel Dragnea. „Cele 27 de dialoguri au meritul de a-i oferi cititorului de astăzi, tot timpul pe fugă și tot mai superficial, o schiță de portret a României gânditoare, simțitoare și atât de naturală, prin vocile ei cu rezonanță cultural㔠a declarat poeta Denisa Popescu. Editorul Adrian Sămărescu a subliniat dorința arzătoare a autorului de a reuși să-și vadă ieșită de sub tipar o lucrare de calitate amintindu-și de cerințele autorului, specificațiile dese ale acestuia dovedindu-se un bun cunoscător al fenomenului tipografic și editorial. Unul dintre invitații lansării, poetul Alexandru Ghiță a spus, printre altele, următoarele: „Visuri, aspirații, viziuni estetice, filosofii de viață se desprind distinct datorită ingeniozității și delicateții celui care pune întrebări subtile, dar pline de farmec și eleganță (nu de puține ori îndrăznețe) obținând răspunsuri pe măsură.” Acesta a continuat spunând: „Cum să nu te stârnească și să nu te invite la introspecții personale această carte, odată ce autorul ei le-a surprins și zugrăvit cu minuțiozitate de artizan în 27 de – hai să le spunem – tablori sufletești, vii, palpitânde seve, iradiind frumusețe, creativitate și, nu în ultimul rând, speranță. Speranța că, oriunde și oricând, spiritul creator va dăinui în pofida tuturor opreliștilor puse de ticăloșia ignorantă și obtuză în calea sa și că, odată descătușat el va continua să scrie cu majuscule pe cerul schimbător al vremurilor istoria Omului.” Alexandra Firiță cunoscându-l pe autor de aproape 15 ani îi descrie lucrarea astfel: „Cele 27 de interviuri cu 27 de personalități sunt de fapt 27 de cărămizi din zidul istoric al culturii nației românești; sunt 27 de confesiuni care au întărit sistemul de principii și valori ale autorului și pe care ni le aduce la rându-i în atenție dezvăluind aspecte esențiale, modele, caractere, recomandări.” Având un domeniu comun de activitate cu autorul, publicistica, Gheorghe Mohor a ținut să amintească de rigorile jurnalistice, seriozitatea, dar mai ales principiile, caracterul care fac dintr-un gazetar unul credibil și valoros. Și acesta a făcut o scurtă radiografie a activității publicistice a lui Gabriel Dragnea scoțându-i în evidență reușitele prin talent și perseverență. Finalul i-a aparținut autorului: „Prin natura meseriei de ziarist, am avut ocazia, dar mai ales bucuria de a cunoaște personal oameni extraordinari, adevărate exemple de ambiție, dorință și talent. În două cuvinte: valori incontestabile. Aceasta este perioada cea mai frumoasă și plină de amintiri memorabile. Sunt clipe care nu își doresc repetabilitatea. Sunt unice.” Autorul a ținut să precizeze că această carte „se dorește a fi un semn de respect pentru toți cei prezenți în aceste file, dar și un omagiu pentru personalitățile care nu mai sunt printre noi.” Evenimentul s-a încheiat cu o sesiune de autografe și fotografii realizate în incinta Bibliotecii Județene Dinicu Golecu din Piteși, un adevărat palat al culturii prin arhitectura modernă surprinzătoare, atmosfera deosebit de primitoare și farmecul ei aparte, aproape misterios.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE