FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Sa ne traiti domnule COMPILAT DIN PONT
Text postat de ecsintescu virtual
sursa evz.ro


După ce mai mulți scriitori au anunțat că nu vor participa la Salonul de Carte de la Paris, unde România este invitat de onoare, președintele ICR aruncă cu invective în cei care refuză să gireze noua politică a institutului. Premierul Victor Ponta a renunțat să mai participe la eveniment. România va fi reprezentată de către ministrul Culturii, Daniel Barbu.

UPDATE 2: Editura Polirom, al cărei autor este Filip Florian, protestează public față de modul în care Institutul Cultural Român înțelege, în ultima vreme, să dialogheze cu scriitorii români.
În urma dreptului la replică semnat de Biroul de Presă al ICR publicat în aceeași zi pe site-ul revistei Observator cultural și preluat de alte instituții de presă, Editura Polirom consideră c㠓prin tonul reacției de presă, prin vehemența afirmațiilor, se aduce atingere libertății de exprimare a scriitorului în spațiul public, una egală cu a oricărui alt cetățean român”.
UPDATE 1: Într-un interviu acordat AFP, scriitorul Mircea Cărtărescu explică motivele pentru care a decis să nu participe la această sărbătoare a cărții: "Absența mea de la Salonul Cărții este înainte de toate un protest. Într-o Românie unde situația se degradează zi după zi, cultura trăiește de asemenea momente dramatice", a mărturisit Mircea Cărtărescu. El a adăugat că "noua conducere a ICR ne face să revenim cu patru decenii în urmă".

SUMARUL ARTICOLULUI
Mircea Cărtărescu, atac devastator la Victor Ponta. Andrei Marga continuă răfuiala cu scriitorii care refuză să se încoloneze
Comunicatul lui Andrei Marga: Supararea pe cei care raspuns
Reactia catre Observator Cultural
Mai mult, referindu-se la plagiatul premierului Victor Ponta, Mircea Cărtărescu a avertizat că această "culpabilitate morală va păta inevitabil chipul culturii românești".
Mircea Cărtărescu le cere oamenilor de cultură mai mult curaj. "Mă adresez compatrioților mei și mai ales oamenilor din cultură. Cred că nu ne-ar strica mai mult curaj și mai multă solidaritate în fața primitivismului și amatorismului cultural. Altfel, vom fi sufocați, cu toții, de ele", a mai spus cunoscutul scriitor in interviul pentru AFP.
Printre cei care nu acceptă sa fie incluși în programul unei „instituții aflate în derapaj”, așa cum a afirmat Andrei Pleșu, se află, pe lângă scriitorul amintit, Mircea Cărtărescu, Neagu Djuvara, Gabriel Liiceanu și Filip Florian.
Ieri, Andrei Marga a deschis o cutie a Pandorei care cu greu va putea fi închisă.
"Andrei Pleșu se lasă vizibil furat de cuvinte și zvonuri și nu mai găsește sub picioare realitatea. Când va avea paciența să verifice vorbele sale, își va putea da seama cât de goale sunt", afirmă Marga într-un comunicat de presă (click aici pentru tot comunicatul).
Într-o altă reacție, transmisă revistei Observator Cultural care a publicat vineri un interviu cu scriitorul Filip Florian, ICR îl descrie pe acesta drept "un personaj de carton", cu un nivel "jalnic de cultura" (click aici pentru raspunsul ICR).
Filip Florian despre ICR: E șocant ce se întâmplă acolo de câteva luni
Pentru cei care nu știu cine este acest „personaj de carton”, romanul “Degete mici”, cartea de debut a lui Filip Florian, a fost publicat la editura americana Harcourt. Ce înseamnă asta? De celebra editură se leagă una dintre cele mai spectaculoase vânzări de drepturi de autor.
Editura americană, cu o tradiție de peste 80 de ani (îi are în portofoliu pe Gunter Grass, Jose Saramago, Italo Calvino, Umberto Eco sau Bohumil Hrabal), a achiziționat drepturile de editare ale romanului “Degete mici” pentru întreaga lume.
Ce l-a suparat pe Andrei Marga? Ei bine, Filip Florian afirmase în interviul din Observator Cultural, referindu-se la ICR, că "e cutremurător ce se întâmplă de câteva luni încoace, e absolut șocant, ceva de domeniul filmului prost și al teatrului absurd".
Scriitorul a criticat dur cultul personalității practicat de Marga afirmând că tot site-ul ICR " e numai cu Andrei Marga, de parcă Andrei Marga ar fi cel puțin Iisus, în preajma căruia mai încap uneori, discret, pe la colțuri, încă doi, trei apostoli. E o rusine. O rusine scandaloasa."

Victor Ponta nu mai participă la deschiderea Salonului de Carte de la Paris
Premierul Victor Ponta a renunțat să mai participe la eveniment. România va fi reprezentată de către ministrul Culturii, Daniel Barbu.
La începutul ședinței de Guvern, premierul a declarat că ministrul Culturii are "sarcina dificilă" de a merge la un eveniment care trebuia să facă cinste și onoare României. Ponta a criticat faptul că "adversarii politicii" au făcut o practică din a-și exprima mereu nemulțumirile în fața publicului european.
Eurodeputatul PDL, Cristian Preda, se întreba pe blogul său „ce caută Victor Ponta la Târgul de carte de la Paris?, și asta în condițiile în care „hoțul nu se duce la inaugurarea unui penitenciar, mincinosul nu e chemat să țină predici în biserică, iar analfabetul nu e pus să scrie un manual de pedagogie”.
Salonul de Carte de la Paris este cel mai important eveniment de pe piața editorială franceză, iar participarea României se datorează eforturilor Institutului Cultural Român din perioadă în care era condus de H.R. Patapievici.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Mai oameni buni, pai daca Ponta se enerveaza scrie carti la fel de bune ca Patapievici sau Cartareascu. Ba chiar la fel de bune, adica identice. Ce naiba!  
Postat de catre General Motors la data de 2013-03-22 01:34:53
         
 
  SA inteleg ca se vrea iar Patibularul Patapievici
in fruntea ICR, cel care isi bate joc de romani si de cultura lor?
?
Poate il vreti si pe Tismaneanu?
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2013-03-21 19:33:35
         
 
  "Eurodeputatul PDL, Cristian Preda, se întreba pe blogul său „ce caută Victor Ponta la Târgul de carte de la Paris?)
(Ecsintescu Vituoal)

Cum adica ce cauta Vitor Ponta la Targul de carte de la Paris? Cauta sa mai fure o carte!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-03-21 17:27:45
         
 
  Și când te gândești că modelul Patapievici a scos proza românească în lume... Știți că a fost preluat și de alte țări, prin faptul de a se fi dovedit funcțional?
Mă refer la traduceri și scoaterea lor pe "piață".
Pornind de la scriitorii contemporani (spre exemplu, Dan Lungu), aceștia "trăgându-i" după ei pe cei tradiționali.
Mare, mare păcat. Dai la o parte valori și aduci nulități.
Tipic românesc.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2013-03-21 14:01:56
         
 
  Nea Mitica, mie imi este drag si de unii si de altii. Ca de izmene vara.
Uite, de exemplu mi-e drag de ginerele lui Blga care si-a marit-o de 341 de ori:

http://www.evz.ro/detalii/stiri/ginerele-lui-blaga-afaceri-de-milioane-de-euro-din-bani-publici-1027889.html

Cum naiba face asta? Ca eu de-abia mi-o mentin, dar sa mi-o mai si maresc...

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-03-21 06:44:58
         
 
  Sfintia Voastra,
Parerea mea este ca nu ati auzit de cei trei nu din nestiinta ci cu buna stiinta. Fiindca nu va plac evanghelistii opozitiei.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-03-21 03:53:24
         
 
  Domnule Ecsintescu Virtual, hai sa fim seriosi! Cine mai sunt si Cartarescu, Plesu sau Patapievici astia? Ca nici nu am auzit de ei.
Dom'le, la evenimente din astea culturale trebuie sa mearga niste oameni cunoscuti, iubiti si mai ales votati de popor cum ar fi de paregampl domnul Gigi Becali sau domnul Vanghelie. Nici cu Elena, fosta Basescu, nu mi-ar fi rusine.
 
Postat de catre General Motors la data de 2013-03-21 01:13:53
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE