FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Mozaic de mirări
Text postat de Camelia Constantin
Peste tot ce-am uitat, peste tot ce-am iubit,
înflorea dinspre alb, de culoare știrbit,
mozaic de mirări prin ocheane de vis-
nu știam din ce ierni și ce-anume ne-am scris.

Și așa că pluteam, despleteam depărtări,
trimiteam cu un gând în abis salutări,
c-un sărut ne semnam și apoi aduceam
umbre moi și vernil să ne scrie pe geam.

Despărțiri, împărțiri, rotocoale de gând
peste noi, între noi, ceața lumii zburând,
pe-nvelișuri de-atlaz ne pictau întâmplări-
către viață râzând, către moarte chemări.

Ne turnau ceaiul cald într-o cupă de flori,
mai pluteam, împleteam, renășteam sărbători
și nimic pe nimic se făcea că schimbam
și zâmbeam, și zâmbeai și apoi ne-ntrebam...
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
 
Și pentru acest nivel superior de acces, pe ce tastă- miracol (adresă de email) ziceți să apăs, domnule Ștefănescu?
Deși regretele, îndoielile, frământările, suferințele, dar mai ales somnul meu liniștit- sunt departe de a-și afla în acesta sorgintea- recunosc, mi-ar aduce un plus de confort și chiar plăcerea dăruirii unor ,,mici bucurii’’. Bine-nțeles, dacă și domnul Cristescu ar fi de acord cu punctul de vedere atât de sensibil, primăvăratic și deschis, expus de către dumneavoastră.
 
Postat de catre Camelia Constantin la data de 2013-03-17 20:41:03
         
 
  "domniță, în principiu, un nivel mai mare de acces e mai bun - cum, de altfel, tot ce-i mai mare e mai bun."
(Radu Stefanescu)

Radule
Si eu gandeam la fel, insa dupa ce a filosofat nitel asupra problemei treisferturile mele cele mai bune a ajuns la alta concluzie:
-Daca in locul unui nivel mai mare de acces ai avea doua mai mitele ar fi mult mai bine fiindca ai putea sa le folosesti cu randul. Sau in cazul ca domnul Corbu s-ar hotari sa-ti scada un nivel pentru ca a gresit l-ai putea folosi pe cel ce inca nu a gresit.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-03-16 07:53:41
         
 
  domniță, în principiu, un nivel mai mare de acces e mai bun - cum, de altfel, tot ce-i mai mare e mai bun.
dar să vă dau, totuși, un exemplu. să zicem că postați un comentariu la textul altui coleg, sau un răspuns la un comentariu care v-a fost adresat. dacă aveți nivel mic de acces, comentariul dvs. nu va apărea imediat, și fiindcă natura umană, în special cea feminină, e răzgîndibilă, între timp, l-ați putea regreta, v-ar tortura îndoiala, v-ați frămînta, ați suferi. așa, la un nivel de acces > 20, comentariul apare instantaneu, nu mai e nimic de făcut, dormiți liniștită. seninătatea, împăcarea cu sinele, e lucrul cel mai important.
alt motiv este că un nivel mai mare de acces vă permite să acordați voturi sau steluțe, aducînd mici bucurii în viața altor colegi, ceea ce, trebuie să recunoașteți, e un lucru primăvăratic, frumos. adică pozitiv. cam asta.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-03-16 07:13:35
         
 
  Ioan Peia, omul ăsta grăit-a adevărul. Adicătelea numitul Radu Ștefănescu. Anume, a căutat să-i arate "venerabilului grămătic" Dan Recheșan cum că "prăfuitele rime în gerunziu" sunt, de fapt, rime la imperfect, neexistând decât un gerunziu în tot textul.
Și că nu rimele sunt, de fapt, problema. Drept care, conchide:
" în rest, de acord, dar gusturile, știi tu(...)". Adică de acord cu ce a spus Dan Recheșan.
Cât privește "rigorile de mare rafinat din alte părți", explicația poate fi una cât se poate de simplă. Rezumat, ar suna așa:
La așteptări mari, exigențe mari.
Păi nu?
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2013-03-15 22:32:39
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Ioan Peia, omul ăsta grăit-a adevărul. Adicătelea numitul Radu Ștefănescu. Anume, a căutat să-i arate "venerabilului grămătic" Dan Recheșan cum că "prăfuitele rime în gerunziu" sunt, de fapt, rime la imperfect, neexistând decât un gerunziu în tot textul.
Și că nu rimele sunt, de fapt, problema. Drept care, conchide:
" în rest, de acord, dar gusturile, știi tu(...)". Adică de acord cu ce a spus Dan Recheșan.
Cât privește "rigorile de mare rafinat din alte părți", explicația poate fi una cât se poate de simplă. Rezumat, ar suna așa:
La așteptări mari, exigențe mari.
Păi nu?
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2013-03-15 22:32:34
         
 
  domniță...(ce lunecoasă exprimare, , fănică!)sincer vb a admir încrederea oablă în talentul de a scutura praful de pe jurnalul de pansion...deși n-am reusit sa aflu cine va turna ceai in caliciul florilor...o fi ienachiță, Donici, d. scavinski, Mămuleanu...regret*de fapt nu, respir ușurat)dar de interelationat n-o sa mai interelationam, neam... decit poate după ce veți afla ca poezia in sec XXI se ”ecsprim㔠oleacă altfel.cu un Cărtărescu, Dimov, și mulți alții la harfă.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-03-15 22:08:47
         
 
  country boy, am spus ceva ce nu trebuia? unde? am zis eu ceva de textul de mai sus?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-03-15 21:40:51
         
 
  esculabe,
dacă ai ajuns să te dai în vînt (citește: stambă!) după oracolele de clasa a XII-a, de genul celui de mai sus, în tmp ce ai rigori de mare rafinat prin alte părți, dă-mi voie să-ți retrag și cel mai mic credit de evaluare a unui text, care, în cel mai bun caz, ar fi zăcut la recycle bin.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-03-15 21:19:52
         
 
  Domnule, mă bucur și este o onoare pentru mine faptul că m-ați reținut (chiar și într-un singur loc). În altă ordine de idei- nu cunosc cum m-ar ajuta sfatul dumneavoastră și, implicit, un nivel mai mare de acces.
Să-mi netezească drumul către stele?
Haideți să rămânem aici și să visăm
...la ele.

:)
 
Postat de catre Camelia Constantin la data de 2013-03-15 21:14:48
         
 
  domniță, din ce-ați postat aici, eu unul am reținut

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=43744

vă sfătuiesc să cereți d-lui Cristescu nivel mai mare de acces, cu un mail la binecunoscuta adresă.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-03-15 20:17:24
         
 
  Mulțumesc pentru apreciere, domnule Cioacă.
Eu nu trasez linii…:)
 
Postat de catre Camelia Constantin la data de 2013-03-15 20:07:23
         
 
  ehhh, poate că onorabilul catrenist nu e cal bătrîn (figurativ privind)poate că domnia-sa cum amiroase o catrință cum nechează ca un mînz scos la pășune, primăvara.
chiar așa, nene, de ce te frămîntă obsesiv rușinile colective, matale n-ai decît obsesia tufelor de pe malurile jiulețului crescute în formă de cobiliță? te ații scai de comentariile mele, ia, galop la iarba de kentucky. că scot căpăstrul și te mîn doar pe cărări de munte. nu, ăla venusian, nea mitică.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-03-15 19:15:32
         
 
  Stimata domnisoara, domnita sau doamna Camelia,
Mie mi-a placut poezia dumneavoastra. O singura observatie care ma priveste personal. Mie atunci cand pluteam cu iubita imi era imposibil sa despletesc departari asa ca despleteam numai apropieri si nerabdari. Cat despre parerea domnului Rechesan eu cred ca nu trebuie sa-i acordati o importanta prea mare fiindca domnia sa cum vede o domnisora in costum de plaje cum se apuca sa fasoneze o tufa de tuia dupa un organ extrem de potent. Nu cunosc alt cronicar mai rusinos. Este ca o fata mare care nu viseaza decat la maritis.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-03-15 18:45:30
         
 
  De gustibus, domnule Recheșan.
Părerea dumneavoastră nu mă intrigă, nu mă doboară, nu mă înalță, nu mă strecoară, așa cum nici acele * , voturi și ce mai e pe-aici strălucitor nu mă orbește, îndreaptă spre ,,ceruri’’ și nici măcar nu-mi ,,aprinde’’ curiozitatea. Este doar modul de exprimare (privilegiat, să-i spunem) al cărui anonimat îl respect în aceeași măsură în care respect și opinia dumneavoastră, deschisă și formulată așa cum ați crezut...

Domnule Ștefănescu, plusul poate fi un minus, uneori.
 
Postat de catre Camelia Constantin la data de 2013-03-15 18:02:17
         
 
  venerabile grămătic, rimele gând-zburând, teoretic, sunt foarte ok, și asta fiindcă au lungime diferită, și sunt părți diferite de vorbire. de altfel, în toată poezia există doar un gerunziu, "zburând". restul verbelor, și anume schimbam, întrebam, zâmbeam, aduceam, pam-pam, sunt la imperfect. rime banale tipice sunt, de ex, salutări-depărtări. deci nu ăsta-i cusurul major acestei poezii. în rest, de acord, dar gusturile, știi tu. în plus, e primăvară.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-03-15 16:21:00
         
 
  er. cadorisită cu * și voturi. ca-n pașopt!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-03-15 14:18:57
         
 
  nu doar incriminate și prăfuite rime în gerunziu, dar și un aer desuet, de alcov lîncezit în care o fostă divă își deapănă nostalgiile unei pisicuțe de porțelan și portretului iubitului din tinerețe înrămat în paspartout auriu cu amorași în relief.
urît, fiindcă se mimează o stare, prezentă doar în cutele și circumvoluțiunile autoarei.
ce mi se pare mai antiliterar, anticenaclist și scîrbos e faptul că doamna e cadorisită constant de u a dmirator secret, discret și mut, pt aportul inegalabil adus prăbușirii scopului lavrei în derizoriu. ori barem în desuetudine dulceagă.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-03-15 12:58:05
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE