FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Inspectați elementul
Text postat de latunski criticul
În dimineața acestei zile, zic către Nina, neprețuita mea secretară, nestemata mea tastatură a inspirației: „Scumpo, vezi că sînt ‚prins’ toată ziua, fă-mi și mie un rezumat europeic al ultimei săptămîni”. Nina își descolăcește (ce cuvînt nașpa, da-i valah și popesc, n-am ce-i face!) piciorul drept de pe cel stîng și repetă operațiunea în sens invers, lăsînd să se vadă, de sub fusta mini (ținuta obligatorie de redacție), doar pentru o secundă, un petec roz, nu mai mare decît un timbru fiscal. Se face că aude cu încetinitorul, butonează tastatura filtrului de cafea: „Bine, șefu’, cînd te întorci?” „Cînd o să mă vezi, scumpete”.
Ajung la sediul fundației „Critica acțiunii dure” puțin înainte de terminarea programului. Nina, doar ce închidea „solitaire” și comuta pe Europeea. Din spatele fotoliului, Matrioșka, găgăuza care face curățenie prin birourile fundației, stă sprijinită în mop și privește în display, peste umărul Ninei.
„Ei?” – o întreb eu pe Nina. Nina se rotește cu fotoliul (180 de grade) și lovește neintenționat mopul Matrioșkăi: "L'homme c'est rien – l'oeuvre c'est tout*, sefu’". Nina învață franceza, cu profesor, și tot eu plătesc meditațiile. Matrioșka rînjește. „Tu, de ce dracu rîzi? o întreb eu. „Pricepi ce-a spus?” „Pricep, gaspadin, cum să nu pricep, cîți kilometri am măturat eu prin Cartierul Latin, n-ai scris matale rînduri taimsniuroman…”
Rămîn prostit de situație, dar îmi revin. Nu știu cum ați fi reacționat voi: „Și ce-a spus?”
„Oamenii e de nimic, dar sînt muncitori”
Acum, eu care nu știu decît moldovenește și rup binișor valaha, mă întreb: „o fi tradus bine, n-o fi tradus corect?”
Cine știe? Doar Doamna Neaga, sora Doamnei Badea și fina Doamnei Ghica ne-ar putea lămuri…

* - a lui Gustă, către Sandy (în franceză, în original).
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  ,,Saturnalii fericite, sclavule!”
( latunski criticul)

Cred că ai o greșeală de tastare: corect ar fi fost ,,savule”! Dar și să vorbești de unul singur…
Cred că toastai cu paharul în mână…

,, Dincolo de nostalgiile curente, pe care le are fiecare om, mai am și păreri de rău. Cum ar fi faptul că m-am băgat în troaca ta. Eu credeam că te sacrifică acum……………….”
( latunski criticul)

s-a vorbit, a fost duel
pe ,, ghiozdanul anti-glonț”,
chiar a fost un mic răzbel
cine-i cel mai tare-n clonț…

s-a propus glont anti-vestă,
chiar fular din fin oțel,
dar cultura ta rupestră
nu a înțeles defel…

pentru troaca-ți dinainte,
( că, altfel, nu înțeleg),
voi purta de azi ‘nainte,
sigur, vesta anti-jeg!
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2012-12-23 07:28:38
         
 
  Cînd am spus: "Saturnalii fericite, sclavule!", am vrut să spun: "Sclav al versificației inutile, găunoase și găoazoase. Iertare!  
Postat de catre latunski criticul la data de 2012-12-22 21:05:08
         
 
  Și încă ceva. Dincolo de nostalgiile curente, pe care le are fiecare om, mai am și păreri de rău. Cum ar fi faptul că m-am băgat în troaca ta. Ei, credeam că te sacrifică acum, dar văz că nu! Bine-i și-așa, n-aș mai avea cum să mă distrez cu comentarii semidocte și cu trimiteri la diverși, inclusiv Hokusai.
Saturnalii fericite, sclavule!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2012-12-22 20:57:39
         
 
  Vasiok, pot avea acordul tău pentru a publica ultimul comentariu în mensualul fundației "Critica acțiunii dure", numărul 1, per ianuarie 2013?  
Postat de catre latunski criticul la data de 2012-12-22 20:51:04
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Jorj, nu am găsit în Dex
că ar fi țipurituri
cele ce le zici din plex.
ventrilocii sunt sperjuri…

din amoc sau din plictis,
ai acum și tu un viciu:
te trezești mereu din vis
parlagiul de serviciu…
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2012-12-22 18:42:11
         
 
  Salut, gaspadin latunski! N-aș zice că nu mi-a fost dor de gaspadinia ta. Ce mai faci mătăluță?
Să știi că-ți dau dreptate în materie de Recheșan.
E greu să-l suporți da' n-ai încotro. Cineva trebuie să-l iubească și pe el.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2012-12-22 00:29:05
         
 
  Gaspadin Recheșan, ce spui mai jos este f. f. alambicat. Fie înjurătură, fie laudă - e primită oricum. Mai polemizează omul, nu cedează, dar se pliază. Că și Vaska-și suge burta cînd primește-n plex, apoi iar și-o întărește.
Amu, neh, deh, ce să zic? Zic că-i frig la oase.
Dacă este să aleg între tine, gaspadin, și cei cu care polemizezi, zău că te prefer.
Ciulește urechea, amicus Platon!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2012-12-21 22:40:00
         
 
  monșăr trie joli tecst me vu finise Nina tu a cu elemonter.domaj, vorba nemuritoului biufonn” omu fac stilu pă la franțuji, dar pă la noi stilu îl face pă om!”  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-12-21 21:52:23
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE