FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Invenție
Text postat de Aleodor Covrig
În țara tuturor psibilităților periodic sunt împușcați elevi nevinovați. Și asta numai din luxul ca ei, oamenii mari, să poată deține arme cu sau fără rost.

Aceia care-n lumea asta,
Sunt, încă, cei mai tari în clonț
Spre-a nu-i mai paște iar năpasta
Au inventat ghiozdanul...antiglonț!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  'neața și să mai vin-un rînd, maestre. nu știu de ce, te simt cam negru de drăgășani în urma analizei literare de aseară, dovadă că la ora asta dormi ca un prunc, în loc să pleci la țarnă sau să dai la rațe, după datină. oi fi dormit cu niscai busuioacă sub pernă, să-ți afli ursita, oi fi încercat a deschide volumul 2 dintr-o băbească și nu ți-a mers decît episodu pilot, oi fi fi stors vreo lacrimă din bătrînu ovidiu pînă mai spre dimineață, treaba matale, nu știu și nici nu mă-nteresează, în fond, atei sau nu, suntem în prag de sărbători creștine, și e-ngăduit. nu și mie, care acușica plec la birou să-ți ascultez aifonu. m-ai văzut în doo ocazii troznit bine, zici. țin să-ți reamintesc că discuția asta a mai avut loc, amnezicule, ocazie cu care ai recunoscut, în ciuda fratelui alzheimer, că nu eram deloc troznit, ceea ce nu m-a împiedicat a rămîne suspect, căci la urma urmei, ce poate fi mai dubios decît să razi una mică la o petrecere, nu? în treacăt fie spus, nici eu, dacă prin absurd, mi-aș trage colibă-n centrul tîrgului, nu mi-aș decora umbrarele cu mentă și sunătoare, dar asta-i altă chestiune, pînă una alta stau la bloc, ăsta-i reglementul la cătane. hai șecspir.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-12-24 06:53:33
         
 
  tz, tz, tz!
ești cel mai vigilent colportor din cîți suntără pă glob! mai meriți o stea. o să-i comunic superiorului tău să te înalțe în ștreang... pardon, în grad!
pdap, te-am întrebat dacă ai cartea, nu dacă ai citit-o. că nu e cu poze.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-12-23 23:30:50
         
 
  și noapte bună  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-12-23 23:18:26
         
 
  n-am cartea, de Victor K. n-am citit decît luntrea sublimă și enigmele miturilor astrale, oricum, tu scrie cum vrei neologismele asimilate glosolălîu, că la dezasimilat nu trebuie să te-nvăț eu, (poli)vizig(l)otule.

dar nu uita, "portocaliii" se scrie așa, și nu altfel - un i din rădăcină, al doilea pluralul, în fine, al treilea, articolul. hai șecspir.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-12-23 23:17:45
         
 
  meseria aia, cu care te lauzi, te lasă fără păhăruț și anume ziua, cîdn tre să ții de covrig, vîrnd-nevîrnd. asta în afara uikendurilor și sărbătorilor mai mult sau mai puțin legale. altfel, cînd scapi la cep, te alimentezi din belșug. că ce le mai sugi! sper să nu negi faptul că, cel puțin în doo ocaziuni, te-am văzut lucrînd la dop, trosnit bine!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-12-23 23:01:59
         
 
  Îm amintesc, și presupun că nu greșesc, că în "Biserica în involuție" - Victor Kernbach există o astfel de folosire a termenului indicat de către mine. Dacă ai cartea, parcă aș încerca să fac efortul de a descoperi, între cele 600 de pagini, locul în care se află respectiva formulare. Asat dacă nu te consider mai dăștept ca autorul.
Dar, dincolo de asta, crezi că englezii ăia, la care te deduși tu, cu glossolălăiala ta șiekspiriană, au inventat un termen inexistent? Sau au respectat și ei rădăcina greacă "glossa", precum normal ar fi fost în langue levantina? Atunci hai să scriem Jan Mare! Sau Nice! Sau... Șekspir - cînd nu vrem să fim serioși!
Dar ce distractiv ești cînd te dai cunoscător și vînezi aeroplane cu elasticu!
Vai dă cozonacu tău!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-12-23 22:58:51
         
 
  și ieie colea, englezu lu tata, cum se scrie glosolalie în limba strămoșilor de care te lepădași odată cu suirea-n copac:

http://dexonline.ro/definitie/glosolalie

shit...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-12-23 22:13:44
         
 
  nu te enerva, bezmeticule, știi că nu pun strop de alcool în gură de ani de zile, și asta nu fiindcă nu mi-ar plăcea, ci din simplul motiv că e imposibil, avînd în vedere natura meseriei, pe care o știi prea bine, sugativă. în ce privește demonstrațiile pe viu, nu le accept de la morți. mai bine scrie o manea, că-ți trece.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-12-23 22:11:15
         
 
  cît privește "rasul", aci-ți dovedești drăgălașa de ticăloșie, caracterul de rahat: deși știi că, dintre noi doi, eu nu pun strop de alcool în gură, iar tu ești un bețiv - hai să nu zic ordinar, ci extraordinar! - dai a înțelege că e invers.
mai vrei vreo demonstrație pe viu?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-12-23 20:58:53
         
 
  iote colea, szpereruditule:
http://en.wikipedia.org/wiki/Glossolalia = is the fluid vocalizing (or less commonly, the writing)
of speech-like syllables which lack any readily comprehended meaning, etc
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-12-23 20:56:41
         
 
  ești în plus, eruditule, mai rade una mică, poate te trezești.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-12-23 20:13:26
         
 
  luminează-te singur, colportorule.
chiar mă mir! taman tu, carele amușini de colo-colo, să nu afli că așa e corect scris? dar, poate că ai dreptate: trebuia să mai adaug vreo doi de es, ca să sugerez ce gen de caracter cu clopoței ai!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-12-23 20:05:17
         
 
  peio, văd că scriseși glosolalie cu 2 s.
nu știu ce să fac, să pun accidentul pe seama existenței conexiunii psihosomatice dintre centrul scrisului din cerebel, cu prezența dinților pauză din față, și apetența respectivei structuri dentare spre stuchit și sîsîit, sau exersezi cumva vreun procedeu oratoric de efect, dobîndit în urma recentelor lecturi din manualul tînărului de-tractor?

luminează mă.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-12-23 19:03:43
         
 
  rădulescule,
în afară de a face opturi vocabularistice pe aici, altceva mai știi? nu de alta, dar focosul bombei ăleia, prin care-ți etalezi cu atîta emfază deșteptăciunea de împrumut, seamănă mai mult cu un muștiuc de ciocîrlan, aflat în perpetuă stare de glossolalie agrestă, decît cu cine știe ce înstelat pitit sub preșul de la ușă. în locul superiorilor tăi te-aș trimite la numărat măsline cu mănușa de box pe mînă.


 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-12-23 18:25:12
         
 
  auzi, peia, dacă tu-nțelegi prin "nas" flinta aia ruginită cu două țevi (actualmente înfundată țapăn cu cîlți împotriva virozelor de sezon), care izvorăște un pic mai jos de locul cunoscut la primate sub numele de "frunte", și care-n restul timpului ți-atîrnă falnic, ca moțu de la curcan, pîn-aproape de genunchi, trompeta aia prin care ți se benoclează nenea doftoru, cînd răcești, fix pînă-n cerebel, și cu care mi-ai detectat și demascat caracterul infam, atunci da, certific, ai. eu l-am văzut.

acu, avînd în vedere nu numai dimensiunile, ci și facilitățile mentale oferite cu ocazia deplasării în registrul absolut al realului (interzise de-obicei nouă, papagalilor de rînd) nici nu mă miră că l-ai desemnat organ suprem al intuiției, sau mă rog, revelației, ca formă dogmatică a adevărului suprem, dar totuși, mai desfundă-l, nene, în semn de omagiu, din cînd în cînd, măcar de sărbători. nu de altceva, da-ți pică mucii-n cărțile alea pe care, din păcate, le deschizi. zic și eu.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-12-23 16:16:09
         
 
  rădulesule,
nu pot vorbi în numele celuilat "tembel detractor" și "distins calomniator ordinary", dar în numele meu, trecut pe lista-ți de drăgălășenii eroto-literare, pot spune că am suficientă experiență de viață ca să pot detecta din ditamai vraful uman perla de caracter care ești. atît teoretic, cît și pe viu, ca să zic așa. sigur, orice încercare, în ceea ce mă privește, de a demonstra că argumentele tale sunt bine răsucite speculativ - precum la școala aia de înaltă pregătire manipulatorie învățat-ai - este complet inutilă, căci nu doresc a lumina pe nimeni din afară ce poamă ești. cine s-a prins, bine, cine nu, nu. și asta întrucît, for mi, lucrurile-s ferm tranșate de mult, de cînd făceai pe milușelul stilat. ei, și în aceeași limită sublimă a creațiunii beletristice, de care te cramponezi tu, într-o abilă răsucire de jemkăreală supptilă, îți spun, rezonînd engliteric: taci... șșș-adapă-te pe mai departe! gîlgîind metafore infecte la adresa celor ce te-au citit ca pe o carte deschisă.

ps: de fapt, nici n-ai prea tăcut, să fim serioși, cînd fu vorba de a sări din culcușul tău discret - căci, de, misia ți-o cerea!... - în apărarea celor ce combăteau amarnic, din celula lor de lucru.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-12-23 12:57:10
         
 
  fănele, tată, tre să mărturisesc complet treaz fiind, că-n ciuda parențelor îți port o amiciție constantă.nu poci a afirma că te iubesc fiindcă se poate interpreta și poți avea necazuri cu nevasta, patronul, curentul extremist al oastei domnului.
păi altfel cum pot explica faptul că-ți accept insultele de atîta vreme și trec pe aici zilnic să văd dacă mai trăiești(literar, monșer)
Hai, hepi cristmăs, hepi hanuca să te iubească alea 3 mașini!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-12-23 11:06:42
         
 
  erată: tanța și costel = platon și aristotel  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-12-23 10:54:54
         
 
  1. excelență, în materie de fandări, oi fi eu bun sau nu (mulțam de compliment), dar domnia ta e de-a dreptul genială. de cîte milioane de ori trebuie să mai întreb ce se-aude cu antologia, ca să capăt un răspuns, oricare? de ontologie, știu.

2. în materie de asumări, îmi asum tăcerea, nu neutralitatea. ar fi o maximă ipocrizie să afirm că dacă n-am (nu-s în stare să elaborez), analize, soluții, proiecte concrete pentru țara asta și ieșirea din materia gălbuie în care se află, nu pot avea cel puțin păreri, ca orice cetățean de la bloc, onest și cu impozitele plătite la zi. am fost clar?

3. cu privire la potop: arca pe care coabitam cu gheorghiță s-a scufundat cu mult timp înainte de potop, și nu aici, ci în roliteratura, unde, votîndu-l eu ca mare logofăt editor (eu n-am vrut să candidez), m-a dezamăgit prin niște decizii aberante, drept pt care ne-am făcut reciproc cu ou și cu oțet, chestie la care ne pricepem binișor. în ce-l privește pe bard, aici cred că-i vorba fie de-un misfit genetic, nu-i nimic de făcut, sau de-o iubire nemărturisită public, din sfială, căci

4. iubirea e o chestie foarte mare (tanța și costel), păzită de oarba ispită cu săbii de-oțel, și de el, și de el (la fel) - cum zice-un cînticel.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-12-23 10:46:21
         
 
  Fiecare are dreptul la propria opțiune politică ori la propria neutralitate. Problema apare când acestea nu sunt asumate ori, și mai dramatic, atunci când sunt livrate a fi altceva decât sunt. Adică pro în loc de neutralitate. Însă aceasta este viața. plină de surprize și complexă. Și diversă. Și, de aceea frumoasă!

La rugămintea mea, clară și explicită, ați răspuns, distinse coleg, cu o fandare excelentă. Puțin a mai rămas să nu o luați de la 48 ori și mai din proto europeic!

Utilizând același procedeu, nu credeți că și cei doi "detractori" ai domniei voastre ar putea evoca niscai "laude" ștefanrădulesciene de dinainte de Potop? Și că v-ar putea considera "detractorul" lor?

Ce vreau să spun este că iubirea, iubire ar trebui să nască! Flamarion, astronomul, dacă-mi amintesc, parcă, în romanul Stela, ar fi încercat să găsească resursele intime ale fenomenului. Cercetătorii moderni încearcă și ei să găsească cheia eternului fenomen pe cale psiho ori chemo logică. Cum oare de prea multa revărsare de iubire pe care o revărsați asupra acestor "detractori" va fi născând antinomicul iubirii, rămâne misterul bleu, pe care viitorii cercetători europeici vor încerca să-l descifreze. Cu ce șanse de reușită? Nu mă încumet a face oarece preziceri?

În fine, vă respect opțiunea, oricare ar fi ea. Nu aveți niciun fel de obligație în a o susține ori justifica. Vă admir, și aceasta literar chiar, disponibilitate stilistică de a fanda. Colosală. Ce spune eu colosală? Metagalactică!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-12-23 10:14:16
         
 
  să nu uit. comentariul citat de domnia ta, și anume

"peia, taică, nu te speria... demența senilă e primul pas al transmutării neliniștilor de-o viață, haotice, confuze și gregare, ale plugarului oarecum știutor de carte, spre pacea sinelui și eterică iluminare. erecția, ca și revoluțiunea, e o țîfnoșeală, o fudulie a tinereții. ambele se duc și vin. după unii autori, merge și țuica, mai ales cu o ciorbă de burtă"

e după modesta mea părere, de certă valoare literară, dacă nu, prin negarea ideologiei, și de-o oarecare valoare filosofică. îl propun pentru antologie.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-12-23 08:48:51
         
 
  p.s. cred că tot ceaușescu trebuie să știe ce se mai aude cu antologia europeea.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-12-23 08:33:20
         
 
  onorabile coleg și distins proprietar, d-le Cristescu

în numele libertății absolute a dreptului la opinie poltică, exprimată sau nu, am preferat, de cînd mă știu, cel puțin pe acest site (cîndva pur literar) să tac. săracu tata, dumnezeu să-l odihnească, îmi povestea adesea cît de greu a scăpat, prin anii obsedantului deceniu (pentru cei mai tineri, anii 50-60) de băgarea cu forța-n partid. adevărul e că a avut și idei, unele trăznite, de ex odată s-a prezentat matol la comisie :) în fine, mi-a zis cîndva, citez, fiule, știi cum e, politica e-o curvă, și la curve merge chestia aia, descalecă și f... încalecă și du-te... tu ia-o pe jos, că, fără cal, e mai sănătos.
well, fiindcă eram la vîrsta aia cînd povețele părinților, cum-necum, îți cam intră-n cap, fără să știi neapărat de ce, m-am conformat. n-am intrat în politică decît pînă la glezne, adică am acceptat să fiu uns utecist, onoare care mi-a fost retrasă printr-a 11-a, cînd l-am caftit destul de serios pe unul în liceu, și-am refuzat să-mi fac autocritica, ba mai mult, am declarat că aș mai face-o încă o dată, cu aceeași plăcere.

pe cale de consecință, presupunerile lui x sau y privind simpatiile sau antipatiile mele, nu mă interesează nici cît negrul sub unghie, atîta vreme cît nu sunt exprimate.

însă, așa cum eu le respect dreptul la expresie, să-mi respecte și ei dreptul la tăcere.

cum adică, onorate d-le Cristescu, cine nu e cu noi e împotriva noastră? nu cumva am de semnat și vreo adeziune, ceva, pe care trebuie s-o înmînez personal celor 2 distinși calomniatori ordinari ai acestui sait, care mă acuză de toate relele lumii, inclusiv că-s bețiv, îmi bat nevasta, le ascult telefonul și l-am plagiat pe shakespeare, doar fiindcă le recomand peroidic, și asta cu toată prietenia, un tratament psihiatric?

de ce uită acești tembeli detractori ai mei faptul că, lucrînd din 90 încoace doar în sectorul privat, am servit regimul băsescu exact atît cît l-am servit pe cel al lui iliescu, constantinescu? de ce nu mă acuză și de colaboraționism cu minerii, de devalizarea băncii cutare sau cutare, ocazie cu care mi-am cumpărat hîrbul de mașină cu care merg acum, și m-am mutat de la 3 camere la 2? conform logicii domniilor lor, dacă am lucrat într-o uzină socialistă înainte de 89, am fost sluga lui ceaușescu.

să-l dezgroape și să-l ia la întrebări, ăla trebuie să știe.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-12-23 08:32:43
         
 
  Spune, acuzator și oarecum subversiv, distinsul coleg, Radu Ștefănescu: "oricum, excelența ta, care știe perfect cine și ce sunt, care știe că afirmația lui peia e o minciună aberantă, ca de obicei, tace."

Iar textul invocat este: "Nu te-am văzut deloc, rădulescule, revoltat de nemernicia băsiștilor, cărora le-ai slujit cu discretă osîrdie atîta vreme. Tu și restul apludacilor fugitivi." Postat de către Ioan Peia.

Nu tac însă mă tem că răspunsul meu nu o să vă cadă prea bine. Însă, evident, îl voi da, asumându-mi riscul de a vă supăra un pic excelență. Nu de alta dar îmi place să avem o colaborare care să nu implice niciun fel de îndoială.



Întreb, așadar, la rându-mi: oare replica distinsului Ioan Peia să fie așa de revoltătoare iar replica distinsului Radu Ștefănescu să fie un comentariu encomiastic la adresa giurgiuveanului nostru, periodic, desigur, coleg?

Iată ce replică serafică ați scris excelență:

"peia, taică, nu te speria... demența senilă e primul pas al transmutării neliniștilor de-o viață, haotice, confuze și gregare, ale plugarului oarecum știutor de carte, spre pacea sinelui și eterică iluminare. erecția, ca și revoluțiunea, e o țîfnoșeală, o fudulie a tinereții. ambele se duc și vin. după unii autori, merge și țuica, mai ales cu o ciorbă de burtă. Postat de către Radu Ștefănescu

Frumoasă nu? Au să fi uitat noi românii că avem, din vechime, un înțelept proverb, ce ție nu-ți place altuia nu-i face?

Evident în viziunea ambilor colegi, eu sunt vinovat!

Acum, pe fond: sigur că știu și că nu cred o iotă din acuza cu "ai slujit cu discretă osîrdie" Nu de alta, dar, bănuiesc, cei care ar avea nevoie de slujire discretă nu ar apela la serviciile unui coleg destul de vorbăreț, aș putea spune, excesiv de vorbăreț. Prin urmare nu vă mai supărați din asta domnule coleg. Cel mai bun prieten este propria conștiință. Acum niște ani, prietenul nostru comun, ecsintescu, a făcut mai întâi o insinuare, apoi m-a interpelat direct în acest sens. I-am răspuns cu sinceritate și cu seninătatea aceluia care are conștiința curată că nu am avut avut astfel de activități. Și lucrurile s-au liniștit.

Însă prima parte a aseriunii, respectiv, "Nu te-am văzut deloc, rădulescule, revoltat de nemernicia băsiștilor" are o oarecare legitimitate. Adică dacă te revoltă nedreptatea, această revoltă să nu fie partinică. Să fie o revoltă împotriva oricărei nedreptăți ori să fie neutralitate deplină. Numai așa Eleveția și-a putut obține un statut de invidiat în ceea ce privește neutralitatea. Nu știu de ce, nu pot argumenta acum, dar și eu am acestă percepție, asemănătoare cu a domnului Peia, în ceea ce privește, măcar simpatia dacă nu chiar susținerea regimului portocaliu. Poate și sper din tot sufletul să mă înșel însă repet am acestă percepție, poate greșită, cum că i-ați simpatiza, sub o aparentă neutralitate, pe oranji! Convingeți-mă, distinse coleg că mă înșel.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-12-23 07:35:06
         
 
  da, domnule Cristescu, ai dreptate, trebuie să mă obișnuiesc cu ideea că epigrama, ca specie literară, nu trebuie marginalizată, nici măcar în astfel de contexte. am să încerc. deși ceva mai jos am spus că pricep ținta satirei, în fine.

ce nu pot încă asimila e uimirea cu care, chiar sub nasul excelenței tale, e validat un comentariu în care sunt acuzat că am servit regimul băsescu.

am spus "e validat". cine l-a validat, nu știu.

oricum, excelența ta, care știe perfect cine și ce sunt, care știe că afirmația lui peia e o minciună aberantă, ca de obicei, tace.

Nu te-am văzut deloc, rădulescule, revoltat de nemernicia băsiștilor, cărora le-ai slujit cu discretă osîrdie atîta vreme. Tu și restul apludacilor fugitivi.

e și tăcerea o specie literară.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-12-22 09:18:02
         
 
  "Discutati de epigrama
Cu tupeu, in lipsa ei?" Epi gramist

Că epigrama pare lipsă
Nu este nicidecum o lege
Și vârcolacii sunt eclipsă
Depinde cine ce-nțelege!
 
Postat de catre Aleodor Covrig la data de 2012-12-22 08:52:31
         
 
  "Cu tot greul si amarul,
Antiglont avem...fularul!" Valeriu Cercel


Simetrie?

Desigur, nu ai dat cu parul
Când ai voit să aperi clonțul!
Năstase-ai spus, zicând "fularul"!
Eu JFK spun, când zic "glonțul"!
 
Postat de catre Aleodor Covrig la data de 2012-12-22 08:51:03
         
 
  "satirizăm demența unui tînăr, la rîndul său traumatizat în copilărie, care-a comis o crimă abominabilă?"

Este o "înțelegere" aberantă a ceea ce scrie explicit mai sus, respectiv: "Aceia care-n lumea asta,/Sunt, încă, cei mai tari în clonț" în care lesne se poate înțelege că este vorba de USA care, încă, este cea mai mare putere a lumii (cei mai tare în clonț) și care dă un prost exemplu în ceea ce privește deținerea și utilizarea armelor. Exemplu care o și costă nenumărate vieți nevinovate. Și care în loc să ia măsuri serioase, inventează o altă aberație "ghiozdanul antiglonț". Maculând astfel copilăria.

La tânărul dement, nici măcar nu se face referire în text. Prin urmare ABSOLUT DELOC NU SATIRIZĂM DEMENȚA TÂNĂRULUI. Ci un regim care permite ca astfel de demențe să existe și să se manifeste. Precum și soluțiile de rezolvare! În loc să se restricționeze drastic dreptul de a deține arme inventează ceea ce nu ar fi trebuit inventat: ghiozdanul antiglonț. (știut fiind că acesta, ghiozdanul, ar trebui să semnifice puritatea și frumusețea copilăriei care ar trebui să fie ocrotită conceptual și nu militar!) Cum să îți imagienezi că exită un loc în lume în care ghiozdanul să fie asociat cu antiglonțul. Ceva este putred în Danemarca!

Absurdul pare să ne fi luat prizonieri. Este ca în bancul acela cu ceasul primit cadou care de fapt era o bicicletă care nu s-a dat ci s-a furat!

Însă, nu contest dreptul nimănui de a intertextualiza. Atâta că intertextualizarea presupune un corpus ipotetico-deductiv de aserțiuni care se argumentează unele din altele fără ca vreuna să rămână fără justificare, arbitrară.

În fine, demența invocată nu este decât consecința a ceea ce este condamnat și satirizat în text.
 
Postat de catre Aleodor Covrig la data de 2012-12-22 08:24:49
         
 
  Spre-a nu-i mai paște iar năpasta
Au inventat ghiozdanul...antiglonț!
Aleodor Covrig

Sigur ca, emancipati
Si mult mai evoluati,
Cu tot greul si amarul,
Antiglont avem...fularul !

http://www.timesnewroman.ro/politic/7461-fularul-lui-adrian-nastase-va-fi-depus-la-mausoleul-din-zambaccian-pentru-a-fi-pupat-de-pelerini
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2012-12-21 21:08:04
         
 
  Sunt foarte de acord că nu poți face nici măcar o aluzie de tip satiric în asemenea împrejurarea cumplită, darmite să te exprimi într-un gen umoristic, prin execlență, dar, "dumnezeule", dacă "nici măcar contextual nu merge," (esculap) cum de merge... contextual să taci chitic cînd, undeva, mai aproape de tine, la romanica, regimul căruia i-ai slujit cu abnegație - rădulescule, epigămuțe, verigi cercelate și cioculeți - a comis crime la fel de monstruaose împotriva locuitorilor acestei țări, prin desființarea spitalelor, micșorarea salariilor sub limita supraviețuirii, spoliere și dispreț și, în general, aducerea țărișoarei la nivel de bantustan. Nu te-am văzut deloc, rădulescule, revoltat de nemernicia băsiștilor, cărora le-ai slujit cu discretă osîrdie atîta vreme. Tu și restul apludacilor fugitivi. Vai, vai, ce umanitari sunteam doar cînd nu supărăm pre superiorii noștri carele ne-au dăruit steluțele de locotenenți ai regimului bășist!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-12-21 20:39:56
         
 
  NU-I FRUMOS...

Iritat, de bunaseama,
Va intreb: - Pe ce temei
Discutati de epigrama
Cu tupeu, in lipsa ei?

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-12-21 18:57:28
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Cum vad eu, ca epigrama,
Chiar de nu e reusita,
Pentru unii e o drama,
Pentru altii, dinamita!
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2012-12-21 18:30:41
         
 
  exact, Rădulescu, sistemul unei vechi și tradiționale democrații, suficiența perfecțiunii afișate beligerant în țările lumii a treia, orinetului mijlociu, conflictele cu islamul alimentate de cabala financiară, o societate care permite oricărui dement să ajungă în posesia unei arme de foc.o epigramă despre torturile din Guantanamo era acceptată?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-12-21 18:14:43
         
 
  dumnezeule, nici măcar contextual nu merge, ce facem aici, satirizăm demența unui tînăr, la rîndul său traumatizat în copilărie, care-a comis o crimă abominabilă? scriem epigrame, căutăm rime, le găsim, ne bucurăm, aha, l-am făcut praf pe obama, așa-i trebuie, aha, am valorificat-o politic, i-am scris un catren lui himmler, lui keitel, lui goring, lui stalin, o să-i usture. o țară e-n doliu, noi satirizăm. sistemul? sistemul trebuie schimbat. o moarte de înger egal 20 morți egal un milion de morți. atîta vreme cît specia umană e capabilă de așa ceva toți suntem de vină. eu aș șterge această epigramă.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-12-21 14:15:17
         
 
  Sunt pe lume mulți zurlii…
Dacă-și cumpără ghiozdan
Antiglonț, de pe maidan,
Și-i împușcă pe copii,
Polițiștii ce s-ar face
În urgia cea terestră
Dacă n-ar avea, și pace,
Glonțul magic, anti-vestă?

Subiectul este trist…
Apărarea preferată
Poate fi ,și chiar insist,
Doar o lege adecvată!

…Dacă vreți respect în viață
Și o atmosferă pură,
Scoateți , repede, pe piață,
Vesta anti-njurătură!...
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2012-12-21 13:02:58
         
 
  erată. Ștefănescu  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-12-21 11:31:20
         
 
  da, eu am votat.dintr-o motivație simplă. să verific aminozitățile existente, iritarea găștii epigramistice ce-și apără cu prețul respectabilității feliuța de cvasiliteratură și nu în ultimul rînd ca să-l încurajez cît mai pot pe autor.aveți vreo problemă cu secretizarea votului, domnule ștefănescu?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-12-21 11:31:02
         
 
  "esența unei epigrame e umorul, în fața unei vieți de copil retezate nu merge."

Aceasta este premisa falsă de la care s-a plecat. Esența unei epigrame nu este umorul. Ci poanta care poate fi satirică, umoristică etc. Prin urmare, punerea antitetică a epigramei "în fața unei vieți de copil retezate nu merge." este o încercare de tranzitivare a atenției. Nu o realitate în cazul în speță. Aș spune chiar că trimiterea la "ghiozdanul antiglonț" pe lângă faptul că acuză și condamnă are și o conotație de compasiune evidentă.
 
Postat de catre Aleodor Covrig la data de 2012-12-21 09:58:38
         
 
  Eu sunt convins că acela care a votat-o își va asuma gestul. De ce sau de cine să-i fie teamă?  
Postat de catre Aleodor Covrig la data de 2012-12-21 09:51:13
         
 
  "Epigrama (din latină epigramma, prin franceză épigramme) este o specie a poeziei lirice, de proporții reduse, de obicei catren, care satirizează elementele negative ale unui caracter omenesc, ale unei situații etc. și se termină printr-o poantă ironică, mușcătoare, la adresa unui personaj, a unui fapt etc.

Epigrama este o formă fixă de poezie, cu un conținut , umoristic, aforistic sau poetic, ce ține de ascuțime și de arta ingeniozității, având o structură binară ce-i conferă simetrie și opoziție între argument și contrargument. Printr-un mecanism epigramatic, această structură naște o tensiune numit㠄epigramatică”, care se descarcă printr-o „scânteie”, o surpriză ce poartă numele de poantă.

Epigramele constituie o modă a literaturii Epocii Luminilor, prin care autorul satirizează defecte morale, mai puțin fizice, ale individului. În special, se dezaprobă lăcomia, ipocrizia și alcoolismul, prin versuri cu un caracter etic, al căror model este preluat din Antichitate."

Prin urmare satira este dominantă.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Epigram%C4%83
 
Postat de catre Aleodor Covrig la data de 2012-12-21 09:49:49
         
 
  mă-ntreb cine a votat epigrama asta, dar mă tem că că nimeni nu-și va revendica votul.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-12-21 09:43:20
         
 
  esența unei epigrame e umorul, în fața unei vieți de copil retezate nu merge. nu condamnarea e o impietate, condamnă așa cum ți-am sugerat, eseu, editorial, etc. nu mai adaug nimic, asta e părerea mea, dezvoltați cum vreți voi, dacă vă face plăcere.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-12-21 09:35:19
         
 
  "ai atatea silabe in plus in ultimul vers"

M-acuzi că am silabe-n plus?
Dar ce, postarea ta e roză?
Ai pus silabe în ce-ai spus
La kil. Nu de catren. De proză!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-12-21 09:07:39
         
 
  Unui coleg curajos

Filosofia-i ce m-acuză,
Că pietate n-am, o cruț.
Îi vine sigur de la muză
O muză curajoasă...struț!


PS. Să nu se fi înțeles că textul este departe de o "valorificare" epigramistică ci, o satiră la adresa unui sistem care permite astfel de grozăvii? Grozăvii care merită și trebuie condamnate cu toate mijloacele, inclusiv cele literare, de care dispunem. De ce și de când epigrama ar avea interzis la a condamna? De când condamnarea devine impietate?
 
Postat de catre Aleodor Covrig la data de 2012-12-21 08:34:37
         
 
  Propun reducerea nivelului d-lui Covrig pentru trei luni.

AMERICANII

Cum traiesc de azi pe maine,
Niciodata n-au sa vada
Ca la noi, cum umbla cainii
Cu aleodori in coada...

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-12-21 08:06:37
         
 
  dau un click pe pozele astea

http://www.people.com/people/static/h/package/tragedyconnecticutschoolshooting/index.html

și ți-e rușine că ești om...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-12-21 07:22:57
         
 
  să valorifici epigramistic astfel de grozăvii, mi se pare cel puțin o impietate. tema ar merita un eseu, o dezbatere, un studiu, un editorial, orice altceva. nu există tragedie mai mare decît pierderea unui suflet de copil. și dacă nu mai avem lacrimi pentru chestii de genul ăsta, măcar să păstrăm tăcerea.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-12-21 06:47:05
         
 
  Am înțeles... iluzia, doar nu sunt din pomul de Crăciun. Numai că pentru a scrie o epigramă trebuie exercițiu.

Cat despre portul armelor, daca doriti sa stiti parerea unuia care detine asa ceva, va stau la dispozitie.
 
Postat de catre General Motors la data de 2012-12-21 06:33:38
         
 
 
Să-l vezi pe tipul mare-n clonț
Pe urmă cum se manifestă;
El are vestă antiglonț,
Iar eu am gloanțe antivestă!

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-12-21 06:29:43
         
 
  Dacă ghiozdan antiglonț nu poate fi perceput că o satiră, probabil anormalitatea a devenit normalitate. Și mai este o trimitere ironică printre silabe. Char dacă sunt peste standard!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-12-21 06:26:10
         
 
  Maestre, ai atatea silabe in plus in ultimul vers, incat ti-as mai impusca vreo doua din mers!
Cat despre poanta, e sublima dar lipseste cu desavarsire.
 
Postat de catre General Motors la data de 2012-12-21 06:21:42
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE