FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Sonet 253 (CCCXXI)
Text postat de Cristian Vasiliu
Chiar de-ai să te alături acelor ce mă mușcă
Și îmi lovesc obrazul cu palme și noroi,
N-am să-ți trimit din turnu-mi asediat, c-o pușcă
Nici ura, nici trădarea prin gloanțe înapoi.
Nu am să torn asupră-ți prin ochii-mi – albii, lava
Ce a făcut din mine un jalnic invalid,
Ci am să tac în scrâșnet, am să înghit otrava
Și am s-adaug încă o cărămidă-n zid.
Și chiar de-ar fi tu însăți să făurești obuze,
Ce mută-acoperișul și porțile din loc,
’Nainte de-a-ți răspunde, cu numele-ți pe buze,
Voi da – în nebunia-mi – pulberăriei foc…
Da! Chiar de o să vină uitarea, peste ani,
Și tu mă vei învinge, eu nu îți sunt dușman…

P.S.:
Dacă citești aceste cuvinte despre mine,
Înseamnă că cetatea s-a prăbușit în colb
Și ai găsit, când fumul s-a dus, printre ruine,
Cum flutura pe pieptu-mi a pace steagul alb…
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Credeți sau nu, doamna nu a văzut cele două comentarii decât după ce a postat propriul său comentariu. Asta mi-a spus să vă spun asta vă spun! Dacă vă place să credeți că-i veți fi servit drept sursă de inspirație ei bine, faceți-o! Însă doamna spune că ar fi evitat o asemenea situație care nu i-ar fi favorabilă. Cel puțin din orgoliu femenin. Însă dacă așa a ieșit asta este. Cert reste că am toate motivele să cred că nu a avut cunoștință de celelalte comentarii.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-11-20 13:23:34
         
 
  doamnă, cu siguranță, aici a fost mîna Celui de Sus (omnipotent, omniprezent și etern). altfel, comentariul meu, postat cu aprox. 24 h înainte, după cum lesne se poate constata, nu ar fi suferit un delay atît de sever pe sîrma UTP, și nici inundația poate că n-ar fi fi fost programată cu atîta dibăcie. oricum, sunt onorat de această coincidență. spiritele mari se atrag.
s-auzim de lucruri fine -> iambi, trohee, amandine.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-11-20 13:03:49
         
 
  Voi remedia...

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2012-11-20 12:52:05
         
 
  Jocul întâmplării, distinse coleg! Doar jocul întâmplării! Dacă ar fi citit, sunt convins, distinsa doamnă nu ar mai fi comentat. Însă, iată ce m-a împuternicit să vă spun: când a început să-și scrie comentariul nu era niciun altfel de comentariu. Un început de inundație semnalat urgent de soția mea, a făcut-o să întrerupă comentariul aflat oarecum în fază finală, și, evident, abandonat ca atare. A urmat mopul, strângerea apei, muscolo, etc. Rezolvarea problemei. Dacă aveți dubii asupra acestei relatări vă pot da telefonul unde puteți avea confirmarea celor relatate. Reîntoarsă la computer a terminat comentariul în casetă. L-a copiat în clipboard, s-a relogat (știți că după un timp ești delogat) a postat textul în castă și a dat "Comentează". Când a încercat să citească cea a ieșit a observat și celelalte două comentarii. Așadar o oarecare simultaneitate a comentariilor pare să fi avut loc. Vedeți doar ce rol poate juca întâmplarea? În plus, doamna este bucuroasă că, în fapt, iată opiniile converg!

S-auzim de lucruri fine, cum zice colegul Kosta, și continui eu de musaca, de măsline...
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-11-20 12:45:11
         
 
  distinsă doamnă Ștefan,

dacă ați fi avut bunăvoința a citi comentariul meu, situat aprox. 2 cm mai la vale, nu l-ați fi repetat...
și ați fi observat, evident, că modesta mea sugestie elimină atît asonanța rimei, cît și ambele cacofonii - deși prima nu e gravă, avînd în vedere că termenul "căci" e o conjuncție cît se poate de onorabilă a limbii române ecoliterare și nu numai.
vorba unui distins coleg, s-auzim de lucruri fine -> sărmăluțe, gospodine.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-11-20 12:24:33
         
 
  Până la PS, cu mici excepții, poemul este bine realizat. Imagini inedite, percutante și originale. Frumosul poetic adevărat, ingenios și sincer.

De remarcat:

" N-am să-ți trimit din turnu-mi asediat, c-o pușcă,
Nici ura, nici trădarea prin gloanțe înapoi."

De fapt, la capitolul "foarte bine" poate fi citat tot poemul, evidfent până la PS. (O virgulă după "albii" cred că s-ar impune.)

După PS mai multe imperfecțiuni, dintre care una impardonabilă, fac deservicii poemului. "Dacă citești" "că cetatea" iar rima, "colb- alb" săracă în posibile variante, este adevărat, strică de-a dreptul!

Prin urmare, finalul, în opinia mea, mai trebuie lucrat.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2012-11-20 11:40:49
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Meserie. Si la unul si la celalalt. De-aia nu moare coana Ioropeea, taman de-aceea!
Kostanie, nesuferita dihanie.
 
Postat de catre sters sters la data de 2012-11-19 13:21:00
         
 
  poate merge mai bine așa finalul, și eviți și cacofonia

Dar de citești aceste cuvinte despre mine,
Vei ști că fortăreața în colb s-a prăbușit,
Iar cînd s-a ridicat tot fumul din ruine,
Cum flutura pe pieptu-mi, steag alb tu ai găsit...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-11-19 12:24:41
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE