FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Din nou despre limbajul ecoliterar
Text postat de Emanuel Cristescu
Cei care activează mai demult pe acest site cunosc exigențele privind limbajul ecoliterar.

De nenumărate ori, am subliniat că poate fi și autor premiat Nobel, dacă textele sale conțin expresii licențioase, nu pot fi publicate aici. Punct.

Dezbateri ample pe această temă au avut loc de-a lungul timpului.
Dau două link-uri cu referire la această problematică.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Ecoliteratur%C4%83

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=27469

Prin urmare, îi rog pe cei nou veniți pe site, să facă modificările necesare în textele publicate aici, astfel încât aceastea să fie compatibile cu politica site-ului față de cuvintele vulgare, licențioas, etc.

Mulțumesc.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Limba vorbita este un organism viu, aflat in continua imbogatire. Asadar, de ce nu, "a adversativiza" ar putea denumi actiunea de punere in raport adversativ a doua elemente care initial nu ar fi adversative. Asta daca tot ce am putut eu invata intr-o viata de om nu poate fi aruncat cu lejewrit6ate la gunoi. La fel, daca eu ma pricep sau nu sa citesc ceva, orice, textul dvs. "Am adver..sa... (cum ați spus?!)..." reprezinta o exprimare "la misto", o incercare de ridiculizare a preopinentului, o mistocareala. Imi aum ce afirm, mai ales ca sunt obisnuit, din partera dvs cu comentarii onorabile, corecte, nepartinitoare, cel putin pana azi. E dreptul dvs sa va radicalizati, sa deveniti partizan al unei idei etc. Dar un lucru ramane adevarat: Europeea nu considera eligibile pentru publicare textele care contin expresii sau cuvinte licentioase. Punct. Valoarea porcarelelor din texte, evident, nu se poate pune in discutie decat la modul general, ca discutie libera, poate pe forum, dar atat! E limpede, sper. Dezamagirea mea este inca in vigoare, atat in ceea ce priveste textul licentios cat si legat bde aparatorii unui asemenea mod de a face literatura AICI.  
Postat de catre sters sters la data de 2012-11-16 12:03:50
         
 
  Se va fi terminat internetul și eu, asemena soldatului japonez uitat în junglă, nu voi fi aflat? Ori nu va fi fiind suficient de mare cyberspațiul pentru a vă găzdui producțiile neecoliterare?

Distinși colegi, aici, pe acest site, limbajul ecoliterar nu se negociază. Prin urmare, este în zadar să mai aduceți în discuție autori, fie și celebri, în domeniul literaturii obscene, vulgare, dezinhibiționiste, etc. (S-au consumat pe aici tone de GB pe această temă!) Literatura ca și viața are variate forme de manifestare. Aici, în acest spațiu de nișă, nu vor fi publicate decât texte care utilizează limbajul ecoliterar. Nu negăm dreptul oricui de a accesa orice tip de literatură care îi face plăcere. Rugăm pe toți care acced aici să respecte dreptul nostru de a avea, aici, un spațiu eoliterar.

Vă mulțumesc pentru înțelegere. Și semnalați încălcările regulamentului.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-11-16 10:34:32
         
 
  :-))
domnule Atanasiu, multumesc de lamurire, nu m-as fi gindit la o astfel de interpretare.
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2012-11-16 00:39:42
         
 
  adversativizați de la advertising

Preocuparea principală a lui IC este aceea de propagandist (anii '50). A vrut să spună că i-ați făcut reclamă, l-ați promovat.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2012-11-15 21:40:14
         
 
  domnule Kosta Vianu, nu folosesc niciodată și nu am făcut pledoarie pentru limbajul licențios, dar nici să nu fim mai pudici decît papa.

Cît privește adjectivul "adversativ", vă mulțumesc pentru definiție dar știu deja ce înseamnă. Dvs. însă aveți vreo explicație pentru verbul "a adversativiza"?
Vă rog, de asemenea, să îmi arătați un loc unde am făcut "mișto"... fără stil.
Ce valoare aduce limbajul licențios? Întrebarea dovedește că citiți doar ce vă convine, am subliniat că nu am nimic împotriva ecoliteraturii ci a exagerărilor (vezi afirmația cu premiul Nobel).
Ca să vă răspund totuși la întrebare, sunt unele cazuri în care cuvintele licențioase sunt folosite cu succes ca să dea CREDIBILITATE unui personaj (așa cum a fost cazul în textul menționat mai jos). Nu ar fi ridicol un ucigaș mafiot care ar sorbi ceaiul ținînd degetul mic ridicat în sus?
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2012-11-15 17:18:43
         
 
  Domnule Jupp, "adversativ" inseamna "contrar, care se opune", care exprima un concept opus, ca semnificatie. Stilul in care faceti misto nu este deloc fin, asa cum l-ati vrea. Si inca ceva: ce valoare credeti ca aduce textului limbajul licentios?  
Postat de catre sters sters la data de 2012-11-15 16:32:38
         
 
  Se poate scrie literatura fara sa folositi cuvinte indicibile in public. Daca ne coboram si in plan literar la nivelul de sub centura ne pierdem definitiv. Europeea este si va ramane, sper eu, un site decent. Daca nu, propun sa afisam imediat dupa cuvintul urat o poza cu... obiectul. Asa, cel putin, vom avea satisfactia unui rating crescut al paginii, nu? Nu obliga nimeni pe adeptii limbajului indecent sa publice sau sa citeasca pe Europeea, deci, interventiile pro-limbaj licentios mi se par absurde si hilare de-a dreptul. faceti cum doriti, dar nu uitati, si asa uratul invadeaza viata de toate zilele, din toate directiile! De ce sa-l sporim?  
Postat de catre sters sters la data de 2012-11-15 16:29:53
         
 
  Chiar ați pus punctul pe i, domnule Jupiter. Elegant, dar l-ați pus.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2012-11-15 15:56:37
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  "Prin urmare le tratez pe ambele,..., cu același nivel de importanță și exigență.

Am adver..sa... (cum ați spus?!) intervenția dvs. cu gramatica tocmai pentru că doar la modul declarativ le-ați pus pe același nivel. Chiar dacă Google a numărat precum Pristanda, distanța dintre "2400" și "7" este enormă.
Intervenția mea nu are ca scop să minimizez importanța eco-literaturii (deși în unele cazuri, precum cel notificat anterior, cred că se exagerează) ci să vă rog să aplicați și cealaltă parte din regulament, cea referitoare la protecția limbii române.
Sper că am fost destul de elegant.
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2012-11-15 15:43:43
         
 
  M-am hotărât: premiul Nobel mi se pare mai valoros.
Eu optez pentru el.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2012-11-15 15:32:47
         
 
  Elegantă intervenție, distinse coleg! Prin urmare ați reușit să adversativizați intervenția mea în raport cu gramatica! O fi corect, nu o fi? Cu toate că în regulament scrie clar:

"În general validarea sau invalidarea se realizeaza în max. 24 ore de la introducerea textului de catre unul dintre redactorii sitului. În cadrul validarii se verifica gramatical textul si de asemenea se verifica daca textul contine expresii obscene, injurioase, atacuri la persoana, sau daca textul contravine legilor în vigoare. Facem apel la întelegerea membrilor cu privire la necesitatea unei astfel de validari întrucât din experienta s-a constatat ca pe net, sub protectia anonimatului unii uita de buna cuviinta."

Prin urmare le tratez pe ambele, cel puțin prin prisma textului de mai sus, cu același nivel de importanță și exigență. Și,în niciun caz, nu le tratez ca fiind adversative!

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-11-15 15:21:35
         
 
  Aveți dreptate, domnule Cristescu, este mult mai important să vă ridicați împotriva celor care folosesc limbajul licențios (chiar dacă autorul e premiat Nobel! ;) decît, de ex., să protejați site-ul de violatorii limbii române.
Am căutat pe europeea.ro cele două cuvinte licențioase folosite de domnul Dragoș Tudose în fraza: "Și când te c***beep!*** știu, și când te b***beep!***,... " iar prietenul Google zice că primul apare de 7 ori iar al doilea doar de 2 ori. Asta e de bine, zic eu.
Din păcate, același prieten Google spune că, pe același site Europeea, pleonasmul "dar totuși" apare de fix 2400 de ori.
Je m'en fiche de c***beep!*** și b***beep!***, dar îmi stă inima în loc cînd un om de litere pune virgula înaintea lui etc..
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2012-11-15 15:05:46
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE