|  |  |  |  |  |  |  |  | 
           
            |  | Cină |  | 
           
            |  | Text 
                postat de  
                Aurelius Marcus                 |  | 
           
            |  | Moto:
 "Se întâmplă să-mi cadă-un fruct în mână
 Neatins decât de inocența mea"
 "Întâmplări" de Emil Brumaru
 
 *
 Spre  largul iubirilor mele
 mai este tihnă la cină
 și-n  gusturi avide palpită
 jeleuri cu gelatină,
 cuvinte suave-n pahare
 au gura plină cu vinuri,
 în sticle absinturi viclene
 reflectă blânde satinuri.
 
 Și-așteaptă întinse pe  masă
 fructe cu pielea pustie,
 desfrâul molatic se toarnă
 din brune lămpi de hârtie,
 trunghiuri perfecte valsează
 atunci, acum și acolo,
 șiraguri de ciocolată
 și melci în costume de polo.
 
 Agude albastre inundă
 oglinzi născute să-nchege
 arome de  scorțișoară
 în ziua cu margini dulcege.
 
 Sunt  flori și  calme cristaluri
 și într-o caleașcă sunt fluturi
 și-un gong argintat  să ne bată
 în ritm de coapte săruturi.
 |  | 
		   
            |  |  
                
                Parcurge cronologic textele acestui autor
                
                 |  | 
		   
            |  | Text anterior 
								     				
				                Text urmator |  | 
		             
            |  | Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE 
              AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!
 |  | 
                     
            |  | 
 |  | 
           
            |  | Comentariile 
              userilor |  |  |  |  |  | 
                     
            |  |  |  |  |  |  |  |  | 
           
            |  | 
 |  | 
           
            |  | Sper la înțelegere din partea dumneavoastră pentru elementele manieriste din poezia Cină.Dincolo de meremetiseala mea lirică modestă, destul de veche de altfel,  Emil Brumaru rămâne un scriitor remarcabil ce mai poate avea multe de spus, un scriitor pentru care am o mare stimă. Păcat că televiziunile noastre îl prezintă atât de puțin. Vă doresc sănătate și belșug! |  |  | 
                     
            |  | Postat 
              de catre  
              Aurelius Marcus               la data de  
              2012-07-22 17:02:30 |  |  | 
		             
            |  |  |  |  |  |  |  |  | 
           
            |  | 
 |  | 
           
            |  | Ce mă determină să cred că nu e Brumaru? Cu toate că sunt respectate normele gramaticale, căci, pe vechi, nu prea se lăsa textul fără hățuri, totuși, în două locuri s-au făcut omisiuni de punctuație (două virgule lipsă). Presupun că Brumaru e un bun cunoscător al gramaticii și nu ar fi lăsat să-i scape nicio greșeală.
 Apoi, ținînd cont de ipotetica evoluție poetică a oricărui autor, textul de mai sus pare a fi din zona începuturilor brumariene. Ori, e greu de crezut că poezia ar fi rămas în afara vreunui volum.
 Așa că înclin spre ideea de imitație.
 
 
 |  |  | 
                     
            |  | Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2012-07-22 12:39:28 |  |  | 
		             
            |  |  |  |  |  |  |  |  | 
           
            |  | 
 |  | 
           
            |  | Greu mai pricepeți, băieței! 
 Aici, e ca în cazul unui brand: lucrul este, în continuare, produs sub sigla firmei cunoscute? Atunci e original și poate fi consumat ca atare.
 E o chinezărie, fie ea oricît de bine reprodusă după original, tot o chinezărie rămîne.
 Personal, am depășit de mult momentul Brumaru și, chiar dacă ar mai da ceva pe piață, nu m-ar mai interesa. Nu mai am ce afla.
 Dar asta e altă poveste.
 
 
 |  |  | 
                     
            |  | Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2012-07-22 12:28:35 |  |  | 
		             
            |  |  |  |  |  |  |  |  | 
           
            |  | 
 |  | 
           
            |  | păi se pot împușca doi iepuri dintr-un foc, dle peia... 
 și eu l-am citit din soarță-n scoarță pe emil brumaru și, într-adeăr, CINA nu apare pe nicăieri...
 
 dacă supoziția mea se confirmă, atunci ne aflăm în fața unei poezii scrisă de emil brumaru însuși, sub pseudonim, ce-i drept...
 
 și atunci ce să considerăm, că brumaru s-a pastișat pe sine însuși?
 |  |  | 
                     
            |  | Postat 
              de catre  
              adrian mihai               la data de  
              2012-07-22 12:17:20 |  |  | 
		             
            |  |  |  |  |  |  |  |  | 
           
            |  | 
 |  | 
           
            |  | "Din ce am eu, de Brumaru, nu am găsit una identică." 
 |  |  | 
                     
            |  | Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2012-07-22 11:36:21 |  |  | 
		             
            |  |  |  |  |  |  |  |  | 
           
            |  | 
 |  | 
           
            |  | "Dacă vrei, cu adevărat, să scrii poezie, fă-o ca tine." 
 |  |  | 
                     
            |  | Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2012-07-22 11:35:36 |  |  | 
		             
            |  |  |  |  |  |  |  |  | 
           
            |  | 
 |  | 
           
            |  | Din ce am eu de Brumaru nu am găsit una identică. Poate prin alt volum, poate nepubllicată.
 
 Dar dacă nu e Brumaru, atunci, oricît de bine ar suna pastișa, virajul în zona epigonică nu mă atrage în niciun fel. Am consumat stilul Brumaru, mi-ajunge. Cu imitațiile ce să mai fac?
 Dacă vrei, su adevăra, săs crii poezie, fă-o ca tine. Da' e cam greu să ajungi acolo!
 
 |  |  | 
                     
            |  | Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2012-07-22 11:34:49 |  |  | 
		             
            |  |  |  |  |  |  |  |  | 
           
            |  | 
 |  | 
           
            |  | ce-ar fi ca marcus aurelius să fie una și aceeași persoană cu emil brumaru? (adrian mihai) 
 Adrian, n-ar fi chiar imposibil. Dar, în acest caz cred că numai prezența celor doi clasici în viață (Dumitru Cioacă și Andrei Florian) l-ar fi putut determina să posteze aici.
 |  |  | 
                     
            |  | Postat 
              de catre  
              latunski criticul               la data de  
              2012-07-22 10:38:54 |  |  | 
		             
            |  |  |  |  |  |  |  |  | 
           
            |  | 
 |  | 
           
            |  | ai perfecta dreptate, stimate ctiric de peste nistru, am remarcat și eu că ghiersul auleriului zice cu foc! dovada? aici: 
 http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=42485
 
 însă nu pot să nu remarc faptul că iarăși ai dreptate în ceea ce privește apropierea de auleriului de brumaru. și, cu această ocazie, îndrăznesc să supun atenției dvs următoarea gogomănie: ce-ar fi ca marcus aurelius să fie una și aceeași  persoană cu emil brumaru?
 
 zic și eu...
 |  |  | 
                     
            |  | Postat 
              de catre  
              adrian mihai               la data de  
              2012-07-22 10:25:54 |  |  | 
		             
            |  |  |  |  |  |  |  |  | 
           
            |  | 
 |  | 
           
            |  | Marcus Aurelius, să nu-l mai cheme pe bunul meu prieten Stoic(a) Epictet, dacă tu nu meriți să fii citit cu mare atenție. Dacă tac deocamdată, tac doar pentru că mi-e teamă de o capcană. marcus tullius cicero
 |  |  | 
                     
            |  | Postat 
              de catre  
              latunski criticul               la data de  
              2012-07-22 09:03:09 |  |  | 
		             
            |  |  |  |  |  |  |  |  | 
           
            |  | 
 |  | 
           
            |  | Mulțumesc de comnetariu! Așa este. Maniera lui Emil Brumaru-i evidentă. O să atașez un moto. Este "se toarnă" nu toamna. Care ar putea, desigur, să fie o variantă. Cu stimă, |  |  | 
                     
            |  | Postat 
              de catre  
              Aurelius Marcus               la data de  
              2012-07-21 23:42:07 |  |  | 
		             
            |  |  |  |  |  |  |  |  | 
           
            |  | 
 |  | 
           
            |  | Poem bine scris care aminteste de Emil Brumaru si celalat mare Nikita (nu Danilov). Nu stiu daca s-a spus intentionat se toamna in loc de toamna, dar mie mi-a placut gaselnita, suna bine. Sper insa sa nu treaca pe langa ea distinsul general Peia. |  |  | 
                     
            |  | Postat 
              de catre  
              Dumitru Cioaca               la data de  
              2012-07-21 18:55:42 |  |  |