FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Intelectuali, nu mai dormiți în Parlament!
Text postat de Marian Tudorel Lazar





Buni sau răi, cinstiți sau necinstiți, o parte din intelectuali activează politic. Poate nu la nivel de mișcare politică, dar măcar la nivel de opinie exprimată. Poți să ai dreptate sau te poți înșela dar, indiferent de faptul că "ai nimerit" sau nu la "țintă", opinia ta poate constitui un semnal de alarmă, un mijloc de feed-back și un semn pentru anumite mișcări că trebuie să dea un pas sau mai mulți înapoi, fiindcă grosul lumii îi dezavuează. Am zis "grosul lumii"? De ce as afirma aceasta, dacă am vorbit doar despre intelectuali? Pentru că așa ar trebui să fie firesc. Puși sau nu, oficial, într-o funcție, intelectualii sunt "lumina lumii" și "sarea pământului", sunt cei care ar trebui să conducă mulțimile. "Dacă sarea se va strica, nu mai este bună decât să fie aruncată și călcată în picioare" a afirmat, cu două mii de ani în urmă, nu fondatorul unei mari religii, ci un mare ÎNȚELEPT. Aceasta s-a întâmplat la Aiud, aceasta s-a întâmplat la Gherla, aceasta s-a întâmplat în gulagul comunist, aceasta s-a întâmplat în lagărele nemților. Intelectualii au refuzat să fie lumina lumii, au refuzat să fie sarea pământului și au ajuns să fie aruncați și călcați în picioare iar, pe lângă ei, au fost călcați în picioare și cei pe care trebuiau să-i lumineze, să-i săreze și să-i conducă. Cine rămâne corigent la o materie, repetă clasa, dacă nu trece corigența. Intelectuali, tocmai ați rămas corigenți și sunteți gata să repetați clasa. Este vară, este vremea ca repetenții și corigenții să se apuce de învățat. Așa că învățați din lecțile istoriei. Fiți lumină, fiți sare și exprimați-vă politic. Da, poate nu sunteți destul de pregătiți, da, poate nu aveți toate informațiile necesare și vă este rușine să nu dați greș, dar acum este momentul și acum este timpul să vorbiți. Dacă veți vorbi după, s-ar putea să vorbiți iară... limba de lemn. Și apoi, oricât de puțin ați fi pregătiți, credeți că un miner știe mai bine decât voi ce se întâmplă în țară și în lume? Credeți că măturătorul de stradă, muncitorul din fabrică sau țăranul de pe câmp sunt mai bine pregătiți decât voi să dirijeze destinele țării, să-și exprime și să-și impună opinia politică? Nu credeți că de-asta sunteți creierele țării, ca să-i îndrumați corect pe cei care sunt mâinile și picioarele ei? Iar dacă nu credeți aceasta, dacă voi considerați că minerii, agricultorii, muncitorii și orice țață trebuie să fie politicieni iar voi executanți, atunci meritați și voi să fiți mineri, meritați și voi să fiți agricultori, meritați și voi să fiți muncitori în fabrici, meritați și voi să fiți măturători și să fiți tratați ca niște țațe! Oare nu asta s-a întâmplat prin '45? Oare nu au devenit profesorii universitari și doctorii docenți măturători și mânuitori de sapă? Ei bine, se pare că meritau! Se spune că somnul rațiunii naște monștri. Dar tăcerea ei? Ce credeți voi că va naște tăcerea rațiunii în aceste momente, când falși doctori, falși licențiați și infractori cu gura mare călăresc, nu PSD-ul sau USL-ul ci, tot ce înseamnă mișcare politică? Pentru că voi tăceți, pentru că voi nu vreți să vă îndepliniți menirea, pentru că voi spuneți "suntem smochini, nu este vremea smochinelor și nu putem da roade acum", pentru că sarea voastră refuză să săreze. Ei bine, Adevărului îi este foame de adevăr și voi sunteți cei care trebuie să îl hrăniți, ei bine, țara are nevoie de sarea voastră, oricât de puțină ar fi. Nu contează că țineți cu Ponta, Băsescu, Antonescu sau Diaconescu. Contează să vă scoateți capul din nisip, din naftalină și din laptopuri și să vă spuneți părerea, să nu mai dormiți în Parlament. Cum, în care parlament? Voi nu sunteți parlamentari? Ba voi sunteți Parlamentul, voi sunteți parlamentarii și voi sunteți cei care absentați sau dormiți în bănci! Treziți-vă și dați-vă corigența!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE