FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
πατριώτες (patrioții) - actul doi ș'un sfert
Text postat de Dragoș Iovan
Un hambar mare, situat undeva la periferia Atenei. Printre baloți de paie, cuști cu iepuri și saci cu furaje, așezat pe un antal gol, Epigramatikos frunzărește nervos un catastif gros.
AFERAKIS (intrînd voios):
-Ave, tribune, am vești bune...toate agorele din Ahaia vuiesc " jos cațaonii care-au șparlit zelocrația, pardon democrația, vivat basileus Bericles cel mai înțelept arhonte din Evropa!" și-altele aidoma. Ba mai mult, au început să vuiască și sălașurile druizilor celți care dau în bobi că zilele lui Pontius îs numărate, iar prin codrii alemani babele proorocesc că hegemonia trandafirului-de-naramză se va înstăpîni milenar!
EPIGRAMATIKOS (îngîndurat):
-Da, amice, îs semne bune, da' vezi tu, arhontele așteaptă de la noi acțiune nu vorbe de clacă...(citește din catastif): cohorta a cincea "adulatio maxima"* c-un efectiv de o mie două sute de inși a scos pe uliță doar treișdouă de agitatori și ăia veterani îmbătrîniți în rele, ala de cavalerie ușoară " vobis glorificent nauta" ** are treisute de călărași cu schimbu' dar cînd a fost vorba să dea năvală în popor au ieșit la raport treișdoi și ăia cu mîrțoagele betegite de tignafes...și tot așa, mobilizarea e ineficientă!
METAFRASTIS (după ce a golit o stacană cu bere se șterge la gură oftînd):
-Problema nu e mobilizarea, ci lipsa de fonduri...ne trebe bani, altfel pilim luna printre gratii...adică voi, fiin' că eu lucrez cu contract de prestări servicii și mercenariat cultural! După calculele mele, barem două-trei milioane de talanți.
AFERAKIS:
-Da, așa-i maestre...da' cum să-i strîngem iute? Am putea propune o cotizație de solidaritate tuturor membrilor activi....sau să mărim TVA-ul la caș și mămăligă...sau o listă de subscripție publică semnată de Aeropag cum că patria e-n faliment și nu se pot plăti lefurile și pensiile...
În ușa hambarului apare o făptură feminină, năltuță, cu plete blonde, pieptul țanțoș ca sirenele de pe prora unei trireme. E înțolită într-un chiton imaculat cu mînecile și poalele brodate cu delfini și ancore aurite și are aerul unei matroane pline de draci zîmbind fermecător în timp ce se îndreaptă cu pași legănați pe-o pereche de săndăluțe cu tocul de două palme.
EPIGRAMATIKOS (ridicîndu-se uimit):
-Kira Eleni, săru' mînușițele, de cînd vroiam să vă cunosc...
HELENA HUDRYA (întinzîndu-i o mînă îngrijită cu unghiile lăcuite-n oranj țipător):
-Kalispera...Vă deranjez?
AFERAKIS (aplecîndu-se repectuos):
-Vai de mine, se poate? E-o rară, da' ce zic io rară, e-o imensă și incomensurabilă onoare să v-avem printre noi...
HELENA (făcîndu-și vînt cu un evantai din pene de păun):
-Probleme, ceva? Pot să v-ajut?
EPIGRAMATIKOS (ridicînd din umeri, neputincios):
-Doar aia eternă, lipsa de biștari...acțiunea noastră ferventă de a da-n bot oponenților are nevoie de sprijin financiar!
HELENA (admirîndu-și indexul ornat de-un inel c-un briliant cît oul de curcă):
-Cît? În drahme....
EPIGRAMATIKOS:
-Cîteva milionașe colea, nimica toată...zece!
HELENA (aranjîndu-și un zuluf rebel ce-i pică pe fruntea netedă):
-Consideră rezolvat... podirea agorei cu piatră de marmură calitatea a III-a da' achiziționată ca marfă prima întîi, trei milioane...
din concesionarea din stoc a frunzelor de smochin destinate nudiștilor impudici din Cipru și Lesvos, cinci jumate...restul îl pot strînge din taxa pe caș și telemea, brandu' "Mioritza, tourist paradise for foreign pedophiles" ! Da' atenție, băieți vreau facturi și chitanțe și să nu vă pună Hades să țineți contabilitate dublă că vă dau pe mîna arhontelui-basileu și vă pune pielea-n băț și averea la mezat!
EPIGRAMATIKOS:
-Se poate, doamnă? Noi, carele, suntem gata să ne dăm și sufletul pentru țărișoara scumpă, Elada, în veci binecuvîntată să fie ea...daă fiindcă veni vorba, luminăția-sa, arhontele cum se simte azi?
HELENA ( vioaie, cu nonșalanță):
-În general e cam indispus....nu prea i-a plăcut manifestația de ieri, cică era puțină strînsură și ăia care zbierau pe ulițe erau răgușiți...da' e ceva trecător....aseară a servit niște șpriț de vară, cinci măsuri cabernet, o litră secărică și o parte apă din fîntîna Hipocrenei, aia recomandată de medicul său curant, Cartarexex, iar azi-dimineață cînd am plecat din Kotroskynos, se dregea cu moare proaspătă de curechi și era destul de vesel și încrezător în forțele sale!
AFERAKIS:
-Să-l țină Zevs sănătos și veșnic tînăr că de milenii n-avură aheenii un hegemon mai deștept, elegant și chipeș ca măria-sa!
METAFASTIS (care a ascultat cu interes conversația fără să intervină):
-Ouă...la răgușeală cel mai bun leac îs oăle...pe vremea cînd îmi căleam vocea să pot cînta geamparale în stil briton, înghițeam pe stomacu' gol, două-trei gălbenușe și o broască vie, obligatoriu din gîrla Avonului!
HELENA:
-Mi-au rămas pe stoc doișpe mii de duzini din iarnă, de la manifestația anti strategului Bocus! Vi le trimit?
EPIGRAMATIKOS:
-Extraordinar, tot dumneavoastră ați sponzorizat și demonstrațiile alea?
HELENA (zîmbind superior):
-Da' bineînțeles, agori, ce credeai că puteam lăsa lucrurile la voia întîmplării? Știți care e principiul meu în politichie? " Ce nu poți combate, mituiește. Cînd nu poți combate întinde-te pe spate." Hai, dați drumul acțiunii, n-avem vreme de pierdut, mîine basileul vrea să facă o baie de prostime, așa că pregătiți plebea, copiii de pălmuit, babele cu coșuri pline ochi cu coji de portocală, falanga sfîntă de tineri entuziaști, cu capul gol, cu pieptul descoperit și tatuat, usualy, cu inscripția în elina de cartier, "na zoúme kalá,* Bericles".
AFERAKIS:
-Ne luăm angajamentul că vom proceda ca la cartea albă a insuguranței, să apărăm valorile nepieritoare ale democrației, să salvgardăm instituțiile nepieritoare ale statului de centru-dreapta populară să...
HELENA (plicitsită, îndreptîndu-se spre lectica purtată de șase salahori vînjoși, în tunici portocalii, ponosite, de asfaltatori):
-Da, da, așa să faceți...orvoar și succesuri!
AFERAKIS (privind cu jind spre șoldurile ei unduioase):
-Uimitoare femeie, ce cap, ce trup, cîtă grație...o adevărată semizeiță!
EPIGRAMATIKOS (îngîndurat):
-Da, da, așa-i...de s-ar restaura monarhia io aș alege-o principesă consoartă pe viață!

N.A: Acest text este un pamflet, orice asemănare cu persoane sau situații reale este pură întîmplare.

* lingușeală maximă(lat.)
** te slăvim, marinare (lat.)
*** să trăiți bine(gr.)
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE