FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Bianca Goean



Ai aºadar o tablã, pe care te învârþi în cãutarea culorilor. Ai prefera de fapt sã fie culori, pentru cã eºti impregnat în nuanþe de piersici, cu miros de cãpºuni trase în ciocolatã; în priviri þi-au rãmas urmele sãruturilor de astã-toamnã, în buzunare porþi cãteva flori albastre de glicinã. ªi totuºi aici eºti fie alb, fie negru.
În cele din urmã va trebui sã te decizi
Astã searã sunt alb, îþi spui.
În jurul tãu apare o armatã pe care o gaseºti ridicolã, dar în partea cealaltã vezi aceleaºi personaje mãrunþele, trunchiate de dorinþe, negre de aceastã datã. Þi-ai ales câmpul de luptã, în pãtrate, ºi încerci sã filmezi în alb-negru ºi fãrã de reguli partida aceasta. Nebunul însã îþi ºopteºte ªtiu cum vezi tu oceanele vãrsându-se în râuri ºi rãdãcinile crescând în urma mugurilor ºi se avântã, cu inima bãtându-þi nebuneºte, în faþa reginei. Secunda de neatenþie îþi întoarce turele cãtre prãpastie, ºi descoperi cã te-ai clãdit pe nisipuri miºcãtoare. Hei, hei, înger în iulie cãzut, adunã-þi aripile, mai zboarã o varã, auzi cântecul unui pion în dreapta ta. Don’t mind him, he dreams of becoming a queen, se strecoarã insinuant ºuieratul celuilalt nebun. Ai cam pierdut hãþurile, bãtrâne, ºi calul se opreºte sigur în mijlocul bãtãliei, oferindu-þi, cu o scuturare de coamã, crupa lui a scãpare. Poate cã ar trebui totuºi sã institui niºte reguli, gândeºti în timp ce sari în ºa. Intri acum, concentrat, în planuri ºi strategii, ºi, pe mãsurã ce totul se preface într-o simplã tablã de ºah, iar tu devii mai sigur de victorie, planul se îndepãrteazã. Dacã ai putea acum sã iþi ridici privirea, dacã ai mai simþi pe buze gustul sãrat al mãrii, toatã tabla de ºah s-ar amesteca, alb sau negru nu ar mai fi opþiuni, ci simple iluzii ale aceleiaºi realitãþi, ºi, înaintea valului care le-ar rãsturna, ai putea sã auzi stins Suntem proiecþia propriilor tale temeri, sângerãri, patimi, capete plecate, ºi puþinelor, atât de puþinelor, acte de curaj ºi de iubire.
Dupã-amiaza se aºterne alb-negru peste un alt joc. Ce alegi sã fii astãzi?
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Sorin, nici c-ar putea sa ma bucure mai tare modul in care te-ai lasat prins de partida aceasta imaginara de sah. Pregatit pentru revansa? :-)
Multumesc, este adevarat ca uneori filtrarea le face amarui.
 
Postat de catre Bianca Goean la data de 2006-02-24 09:40:50
         
 
  Excelent! Uite este al doilea text care impleteste albul cu negrul... Zapada si cafeaua, piesele de sah. Ce urmeaza?

Ai talent si har sa prinzi esenta. Textele tale scurte sunt pure, pentru ca-s trecute prin sute de filtre si rezultatul? Rezultatul se prinde de tine precum scaiul si nu te iarta pana nu te apleci asupra lui sa-l intelegi, sa il desprinzi.

Felicitari! Evidentiez acest text.
 
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2006-02-07 10:10:31
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE