FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Poem pentru fiica mea
Text postat de Ioan Grigoras
Nisipul din clepsidră, egal și tumultuos,
a luat cu el amarul, dar și ce-a fost frumos;
ieri, știu, eram pe piscuri, în munți, un brad vânjos,
azi, liniștit, la poale, ca un stejar sfătos;

Și într-o clipă, totul s-a dus cum a venit,
cărarea mi-e străină și pasul poticnit;
îngemănat cu locul în care-am poposit,
pe-o pajiște umbroasă cu verde ponosit.

Dar când credeam că timpul e nadă fără rost,
ai izvodit lumina ce este și a fost;
împresurați de stele, cu ochi de ametist,
ai dat doar înțelesuri să nu mai fiu iar trist.

Cum este ghiocelul firav prin multe flori,
le-ai întrecut pe toate rotind în jur culori;
tu ram ești mai departe, c-ai vrut să fii un ram
în basmul din livadă; măiastră te știam.

Acum, ești înălțată, minunea mea dintâi,
cuminte,-n umbra clipei, cu visul căpătâi;
și cum în calea-ți lină s-ațin și demni, și mulți
cei tineri brazi te-mbie cântarea să le-asculți;

Tu, într-o zi, spre piscuri, urcând, ai să mă lași
prea singur sub arcade, ecou dormind sub pași;
nisipul din clepsidră va curge tumultuos,
luând cu el amarul și tot ce-a fost frumos...
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  ""Cât despre mine, încă nu m-am dumirit dac-am intrat sau nu în groapa cu lei..."
(Ioan Grigoras)

Domnule Grigoras,
Unde ati mai vazut dumneavoastra lei care behaie?!
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-06-20 10:23:26 "

Cum adică, musiu edittore?!!
Comul de mai sus, care jignește, in corpore, ceva mai multă lume de pe aici, e postabil, iar replica mea, meritată, nu?
Fă-mă să pricep pe baza căror criterii?




 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-20 11:05:22
         
 
  "numele sau pseudonimele interlocutorilor se scriu cu majusculă," (rădulescu)

da' de ce, bre, musai?
sunt, așa, nește mari personalități pe aici, încît trebuie să fie înălțate pe deștetele identității personale, - ca boc, în fotografii de grup! - pentru a părea mai impozanți?
dealtfel, am văzut și la mneatale, cînd scrii fără majuscule întreaga frază și ar fi aberant ca, în plină perorațiune, să te trezești cu o umflătură denominativă în text.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-20 10:55:10
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  grigoraș, neică,
prea multă filozofie de acva chiorensis, pe centimetru pătrat! cunoaștem, majoritatea, ce e cu sufletul, trupul, afectele, rațiunea și alte cele. mai bine ai învăța din marii autori cum se scrie și nu ai face atîta paradă moralistă pe aici.
scrii prost, crede-mă.
dacă ți s-a părut poemul ăla, cules de pe afișe, "superb", atunci încearcă așa, poate ești mai digerabil. deși, îți trebuie abilitate și pt un astfel de stil. iar cine nu are simț pt clasic, nu are nici pt modern.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-20 10:51:02
         
 
  "V-am pus eu vreodata o piedica pentru ca dumneavoasstra sa nu puteti sa va necajiti cu ale dumneavoastra?! Domnule, asta este una din cele mai nefondate invinuiri care mi s-a adus pana acum!
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-06-19 18:34:20 "

Stimate domn,
E de domeniul bunului simț elementar să nu te făloșești cu rezulatele loteriei norocului în fața oricui nu se află în aceeași situație. Numai un neam prost face asta. Și, bineînțeles, unul care nu are habar cît de schimbătoare e roata aia norocoasă. Mai bine ziceți domane-ferește, că păreți a fi credincios, și mestecați-vă cu modestie avutul.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-20 10:46:14
         
 
  "Cât despre mine, încă nu m-am dumirit dac-am intrat sau nu în groapa cu lei..."
(Ioan Grigoras)

Domnule Grigoras,
Unde ati mai vazut dumneavoastra lei care behaie?!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-06-20 10:23:26
         
 
  "d-le Cioacă,
fandoselile dumneavoastră pseudopoliticoase, mai ales cînd sunt îndreptate spre mine sunt mai agresive decît o înjurătură..."
(Gheorghe Rechesan)

Stimate domnule Rechesan,
Daca dumneavoastra sunteti convins ca injuraturile mele v-ar mai alina suferintele eu nu am nimic impotriva ca sa vi le administrez in scop pur terapeutic, dar asta numai dupa ce imi aduceti o dispensa de la regulament pe numele meu, cu semnatura domnului Cristescu si pecetea avocatului Liviu S. Bordas, pentru a nu se putea indoii nimeni de autencititatea ei. Fiindca mie puteti sa-mi cereti orice sacrificiu, domnule Rechesan, cu o singura exceptie: sacrificarea nivelului.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-06-20 09:47:04
         
 
  Domnule Rechesan, am vrut să spun că dacă aș fi în locul domnului Cioacă v-aș arunca mănușa, nu că aș vrea să sar eu în apărarea dânsului. Cred că s-ar simți jignit și apoi cred că și spada lui este ascuțită...Cât despre mine, încă nu m-am dumirit dac-am intrat sau nu în groapa cu lei, ori dacă nu sunt un miel prea mic pentru asemenea carnivore înfometate. Îmi cer scuze din nou scuze c-am făcut trimitere la familia dvs, și cred că este de bun simț și academic să purtăm duelurile pe textele literare.  
Postat de catre Ioan Grigoras la data de 2012-06-19 21:47:48
         
 
  Gheorghe, numele sau pseudonimele interlocutorilor se scriu cu majusculă, dacă ei au ales să și-l ortografieze astfel în profil, sau oricum, dacă nu.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-06-19 20:21:42
         
 
  d-le grigoraș, nu cred că vă doriți asta, s-ar putea să fie dureros de literar sau invers. unii, cu vechime de pe aici pot confirma. dar, dacă insistați totuși, ca să fie egalitate de șanse și nu lacerație sîngeroasă, puteți încerca prima fandare.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-06-19 20:19:35
         
 
  Una peste alta, sau una sub alta, vă mulțumesc tuturor pentru prezența pe pagina mea și v-aș invita cu plăcere la o bere rece că s-a încins atmosfera și la propriu și la figurat...  
Postat de catre Ioan Grigoras la data de 2012-06-19 19:48:46
         
 
  Domnule Rechesan, mi-ați reproșat că aș fi agresiv și mi-am cerut scuze. Dar pentru afirmațiile făcute la adresa domnului Cioacă, și asta fără să socializez cu dânsul, v-aș arunca mănușa și v-aș provoca la duel...  
Postat de catre Ioan Grigoras la data de 2012-06-19 19:47:21
         
 
  Da, domnule Peia...și totuși se spune, pe la colțuri e drept, că poeții au un suflet sensibil și nu bisturiu chirurgical, ca să nu spun de alte instrumente de tăiat utilizate prin anumite magazine cu un anumit profil..  
Postat de catre Ioan Grigoras la data de 2012-06-19 19:43:13
         
 
  Aveti dreptate, domnule Cioacă. Într-o zi fiica mea a intrat pe net și surprinsă m-a întrebat: Tati dedici poezii la tot felul de muze și sirene, fiicei tale când ai de gând să-i dedici o poezie...N-aș vrea să spun cum m-am simțit, dar am pus repede mâna pe condei, am scris poemul de față, l-am publicat în presa din trei județe și în două antologii..Oricât de slabă este poezia fiica mea, arată prietenilor ziarul și cărțile și afirmă cu mândrie. Mi-a scris-o tăticul meu! Să știți că face mai mult decât laudele tuturor criticilor din lume.  
Postat de catre Ioan Grigoras la data de 2012-06-19 19:40:32
         
 
  Gabi, nu am venit aici nici ca poet nici critic, am venit să învăț, nu mă supăr dacă sunt criticat, dar fiind un tip credincios nu întorc și celălalt obraz când primesc o palmă ci sunt de principiul: cine scoate sabia de sabie...va avea parte...:)  
Postat de catre Ioan Grigoras la data de 2012-06-19 19:35:03
         
 
  Domnule Radu Ștefănescu, dvs ați pus punctul pe I. Același lucru am spus și eu în comentariul de început, că fiecare și-a exprimat opinia. Problema cu libertatea de opinie este că unii știu să fie diplomați și inevitabil își atrag simpatii, întrucât în loc de prost spun mai trebuie lucrat, iar alții sunt demolatori. Când ești demolator, lovind în dreapta și în stânga, riști să cadă moloz peste tine, sau cel puțin să fii prăfuit...  
Postat de catre Ioan Grigoras la data de 2012-06-19 19:32:24
         
 
  Gabi, sunt oameni care citesc cu sufletul și oameni care citesc numai cu mintea. Am văzut la multe concerte de muzică ușoară, oameni care trăiau muzica, dar și persoane care nu auzeau nimic în schimb nu le scăpau detaliile privind îmbrăcămintea cântăreților și gesturile lor scenice...  
Postat de catre Ioan Grigoras la data de 2012-06-19 19:27:56
         
 
  "...pe europeea cam oricine poate scrie în vers clasic..."
Probabil că aveți dreptate domnule Rechesan, dar nu demult cineva mi-a demonstrat că oricine poate să scrie în vers alb. Știți cum? A luat toate reclamele de pe panourile publicitare din oraș, le-a aranjat unele sub altele și a ieșit un superb poem fără rimă...
 
Postat de catre Ioan Grigoras la data de 2012-06-19 19:24:46
         
 
  Mulțumesc, Gabi! Emoție am vrut să-i transmit copilei, de ziua ei. Dacă i-aș fi spus că este o nuncă de cocos probabil n-ar fi înțeles, dar într-un limbaj simplu o evoluție de la ghiocel spre un arbore falnic era mai ușor de înțeles.  
Postat de catre Ioan Grigoras la data de 2012-06-19 19:21:16
         
 
  Domnule Rechesan, departe de mine gândul de a fi agresiv, ori de a vă ofensa. Dacă ați înțeles acest lucru, eu vă cer scuze.
Eu nu cred însă că domnul Cioacă a vrut să socializeze cu mine, a oferit doar un comentariu puțin mai diplomatic.
Indiferent de tonul comentariilor dvs. eu nu mă supăr, ci dimpotrivă sunt onorat că-mi vizitați pagina, în definitiv am venit pe acest site să învăț, nu să fiu lăudat.
Vă mulțumesc pentru observații!
 
Postat de catre Ioan Grigoras la data de 2012-06-19 19:17:19
         
 
  "așa că țineți pt tine și tărîmul ăla transcendent considerațiile hollywoodiene, că noi, pe aici, ne cam necăjim cu ale noastre!"
(generalul Ioan Peia adresandu-se lui genuneanu)

Domnule general,
V-am pus eu vreodata o piedica pentru ca dumneavoasstra sa nu puteti sa va necajiti cu ale dumneavoastra?! Domnule, asta este una din cele mai nefondate invinuiri care mi s-a adus pana acum!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-06-19 18:34:20
         
 
  Stimate domnule Rechesan,
Tin sa asigur ca tot ce v-am recomandat pentru odrasla dumneavoastra nu este luat din literatura de specialitate ci din experienta mea de tata. Recomandarile nu au fost facute cu nici un fel de intentii dusmanoase ci din dorinta ca si odrasla dumneavoastra sa cunoasca aceiasi fericire pe care au cunoscut-o odraslele mele atunci cand le dedicam cateva epigrame in care faceam praf cotoiul care taman ii zgariase fiindca fusese tras de coada. Reactiile dumneavoastra violente la adresa mea devin din ce in ce mai de neinteles: in definitiv v-am dat niste sfaturi de care puteti sau nu sa tineti cont, nu am dat cu parul!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-06-19 18:27:51
         
 
  d-na Resu,
să vă schițez cît de constructivă a fost intervenția mea:mi-am exprimat o părere argumentată pe scurt asupra valențelor literare a textului de mai sus. nu mă interesează dacă autorul e un amator sau prin absurd un laureat al premiului herder, devoalînd în același timp, "aprecierile" socializante ale veteranuli epigramist Cioaca, acest proteus neobosit al catrenului europeic.
D-l Grigoraș a emis niște presuppuneri penibile, conform căruia, chipurile eu nu-i pot recepta opera.D-voastră v-ați hazardat să faceți presupunerea la fel de neîntemeiată că a produce astfel de rime e un lucru care nu stă la îndemîna oricui. vă contrazic evidențele, luați la întîmplare cinci-șase autori de aici și veți observa că ce pare dificil e neașteptat de facil. pe urmă ați invocat emoția proprie ca reflectare la o strofă banală. de aici pînă la a-mi contesta dreptul la o opinie, care se referea la text, nu la autor ca în cazul d-lor cioaca, ștefănescu și grigoraș nu e decît un pas. asta dacă nu cumva toți cei în dispută, preferați socializări și aprecieri căldicele, fals-binevoitoare sau schimbul reciproc de impresii și foografii familiale. :)
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-06-19 17:46:20
         
 
  d-le Cioacă,
fandoselile dumneavoastră pseudopoliticoase, mai ales cînd sunt îndreptate spre mine sunt mai agresive decît o înjurătură...mai ales că în această intervenție vă permiteți să faceți recomandări și vă legați de un membru al familiei mele, pe cînd eu mă refeream strict la text. iar odrasla mea, d-le Cioca, care nu e demult la vîrsta bombonelelor, nu s-ar lăsa mînjită de presupunerile acestea grețoase fără să suportați consecințele firești, un pumn virtual între felinarele iscoditoare, metaforic vorbind.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-06-19 17:28:52
         
 
  cioacă,
viziunile astea rozaloide, tipic americănești, nu se prea potrivesc chiar peste tot, în lumea asta. sunt oameni extrem de nefericiți pe glob, care nu numai că nu au habar cum arată fericirile voastre poleite - și furate, istoric vorbind, de la alții, cu pușca-n mînă! - și care nici măcar nu aspiră în veci la așa ceva.
așa că țineți pt tine și tărîmul ăla transcendent considerațiile hollywoodiene, că noi, pe aici, ne cam necăjim cu ale noastre!
deci, nu facem importuri de fantezii emigrantiste!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-19 16:32:00
         
 
  A fi nou într-un loc nu e o scuză pentru stîngăcie și nonvaloare.
Poemul - sau ceea ce pare a fi - de mai sus este de o jenantă încropire prozodică. Indiferent pe cine ar mișca la lingurică. În plan uman, sunt gata să ascult și confesiunea unui boschetar. Și să depun o lacrimă sinceră pa altazul destinului său nefast.
În plan literar lucrurile-s complet diferite.
Nu mai cocoloșiți alcătuirile prost întocmite, domnilor, căci acestea compromit iremediabil pînă și sentimentul care a amorsat genul acesta de scriere.
Fiți rezonabili și citiți cu tot instrumentarul valoric la voi. Dacă-l aveți!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-06-19 16:25:02
         
 
  "nu știu ce relevanță are explicația cu odraslele, da, am și eu una, dar nu consider că e adecvat să-i dedic poeme de dragoste filială și să le expun pe europeea."
(Gheorghe Rechesan)

Domnle Rechesan
Si dumneavoastra sa va traiasca odrasla, sa creasca maricica sau maricel dupa cum este cazul si sa va faca sa fiti mandru nu numai de operele dumneavostra literare ci si de aceasta mare realizare pe taram biologic. Fiindca domnule Rechesan, realizarile noastre genetice sunt singurele care isi mai amintesc de noi dupa ce noi o luam pe calea nemuririi literare. De curand am discutat cu operele marelui Tolstoi. Habar nu aveau ca au fost scrise de Tolstoi. Pe cand stranepotii titanului de la Iasnaia Poliana inca isi mai amintesc de genialul creator cu toate ca necunoscandu-l personal nu au avut niciodata fericirea de a face pipi pe genunchi lui atunci cand erau de-o schioapa. De asemenea rau faceti ca nu dedicati odraslei dumneavoastra cateva opere literare. Nu trebuie sa fie neaparat creatii de mare intindere, cateva epigrame i-ar ajunge. V-ati gandit vreodata ce este in sufletelul odraslei dumneavoastre cand afla de la alti copii ca ei au primit de ziua lor balade, sau poveswti sau drame special croite pentru ei de catre autorii lor, iar ea primesste de la dumneavoastra numai bombonici?!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-06-19 16:24:42
         
 
  Domnule Recheșan, domnul Grigoras este prezent de puțin timp pe acest site, numit și "Atelier literar". Plecând de la prezumția că oricare autor de text literar postat aici se poate aștepta la comentarii mai mult sau mai puțin acide, vreau să cred că va situați de partea celor care nu critică de doar de dragul de a critica, există și critică constructivă. Referitor la strofa menționată, aș spune că mi-a amintit un catren al unui poet mai cunoscut:

"Am întrebat Savantul și-am întrebat și Sfântul
Sperând c-au să mă-nvețe suprema-nțelepciune.
Și după-atâta râvnă atât se poate spune:
Că am venit ca apa și-o sâ plecăm ca vântul..."

De ce insistați să ne întristăm azi?
 
Postat de catre Gabi Resu la data de 2012-06-19 16:10:21
         
 
  Gheorghe, iată o mostră tipică de agresivitate gratuită marca RG. de ce cauți să-ți impui punctul de vedere? dacă oamenii vibrează la acest poem, sunt liberi s-o facă, la fel cum tu ești liber să te plictisești, eventual cu fermitate. dar, pentru numele lui Dumnezeu, mai cu decență.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-06-19 15:21:53
         
 
  regret că v-am întristat, taman cînd se lega explicația emotiv hipersensibil-versus fastidios.
înseamnă cumva bref:componenta asta cu organu(aș dezvolta fiindcă fiziologii și anatomopatologii, nonpoeți, evident ar putea să fie tentați să trateze sindromul ca atare)nu ține de vers, text, realizare in corpore ci de percepția deformată, autoreflexivă asupra temei?
păi, atunci și refrenul "au plecat olteni la coasă" ar putea să provoace crize de melancolie neagră, dacă, prin absurd, cineva ar vedea o metaforă extinsă, dramatică în el.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-06-19 14:53:55
         
 
  Domnule Rechesan, aflati ca sunt o cititoare subiectiva. Trecand peste deficientele prozodice evidente pentru specialistii in dresura de cuvinte- domeniu in care nu m-am straduit, spre exasperarea catorva prieteni, sa excelez- emotia despre care vorbeam in comentariul meu anterior o situez in ultima strofa a poeziei, acolo rezoneaza organul meu melancolico-filozofic. Nu mai cereti si alte detalii, va rog, e suficient ca m-am intristat o data.  
Postat de catre Gabi Resu la data de 2012-06-19 14:27:35
         
 
  Gabi Resu, îmi permit să te contrazic: pe europeea cam oricine poate scrie în vers clasic, pînă și eu am comis nedemne, banale mostre de versificare. nu stau să analizez ce emoție ți-a transmis mesajul filial de mai sus, mie mi-a transmis evident plictis, o senzație de lîncezeală a imaginilor, deși repet, sunt tată. Poți detaila sau e doar o fugitiv-admirativă adnotare?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-06-19 13:35:59
         
 
  d-le grigoraș, regret să constat căalunecați și dumneavoastră după nocivul exemplu al d-lui Cioaca și a altor "literați" europeici spre socializare și presupuneri eronate privind persoana mea, în loc să vă referiți strict la text/ comentariu, lirică-n general.nu știu ce relevanță are explicația cu odraslele, da, am și eu una, dar nu consider că e adecvat să-i dedic poeme de dragoste filială și să le expun pe europeea.
Tehnica poemului, mai ales în varianta versului clasic și a folosirii rimei, se poate transforma din "cîrjă" a sentimentelor într-o piedică în discurs și în exprimarea originală. Răspunsul dumneavoastră e agresiv și constat eu, inutil de aliterar: n-am copii, n-am suflet deci nu vă pot trăi textul. e o concluzie logică, pe care o puteți admite sau nu. sigur o altă explicație plauzibilă și des invocată veleitar este că nu suntem pe un sait al academiei, că muzica lăutărească are adepți, ascultători frecvenți, etc. dar opinia mea este fermă: nu putem combate mediocritatea, veleitățile crase decît scriind original.ceea ce, cu sinceritate, mai sus nu cred că nu izbutiți defel.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-06-19 13:33:00
         
 
  Domnule Rechesan, comentariul domnului Cioacă, la fel ca și al dvs., nu este decât exprimarea unui punct de vedere...și pentru că dumnealui are copii și probabil dvs. nu, imaginile mele banale l-au dus cu gândul spre lăstarele care au crescut în grădina domniei sale.
Dincolo de tehnica poemului, cititorul trebuie să posede și puțin suflet, să trăiască versul.
Adrian Păunescu ar spune: "Cine are părinți, pe pământ nu în gând / Mai aude și-n somn ochii lumii plângând".
 
Postat de catre Ioan Grigoras la data de 2012-06-19 12:57:45
         
 
  Știu că nu este la îndemâna oricui să scrie în vers clasic. Cu sau fără abateri prozodice, poezia aceasta transmite emoție.  
Postat de catre Gabi Resu la data de 2012-06-19 12:47:11
         
 
  Mijloacele de exprimare modeste nu mi-au permis să o descriu și nici să pun pe hârtie sentimentele pentru ea...
Mulțumesc, domnule Cioacă! Sănătate și copiilor dvs.
 
Postat de catre Ioan Grigoras la data de 2012-06-19 12:19:51
         
 
  remarc în această mostră de dragoste filială, implicit cu accente personale și prea puțin izbutite în registru liric, cîteva șontîcăieli de ritm, rime cam obosite de îndelunga folosință, epitete desuete, lipsite de originallitate, în general un discurs tern, oleacă banal.Poate că textul are valențele sincerității, cu trimiteri familiale, pt un cititor obișnuit, cum sunt eu, mi se pare plictisitor să lecturezi așa ceva.
Ceea ce nu pot înțelege, în pofida contextului, este intervenția d-lui Cioaca, care se mărginește la comentarii familiale, socializare și prea puține constări aplicate pe textul propriu-zis.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-06-19 11:18:02
         
 
  Stimate domnule Grigoras,
Eu nu neg ca poezia dumneavoastra nu-si are frumusetea ei aparte dar sunt convins ca fiica dumneavoastra este de o suta de ori mai frumoasa decat poezia pe care i-ati inchinat-o, asa cum si feciorii mei sunt de o suta de ori mai frumosi decat cea mai capodopera dintre capodoperele mele.
Sa va traiasca si sa va aduca numai bucurii!

p.s.
Eu de multe ori ma intreb cum de am reusit sa dau la iveala astfel de capodopere in carne si oase, cu toate ca la vremea respectiva eram un novice pe taramul creatiei.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-06-19 10:15:45
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE