FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Debut in vers alb
Text postat de adrian mihai
hai să fim recruții trupelor de comando
când arborii plini de sevă colcăie de anelide
protipendada negușilor
petrece într-un pub
vizitiii sunt cu trăsurile la scară
iar cotoii torc pe genunchii lor...
ați ațipit, cumva, goi?
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Corect sa zice "ielaborat", mah analfabetistilor!
 
Postat de catre General Motors la data de 2012-05-09 19:05:49
         
 
  Ștefane, răcorește neică,eu am solicitat corectarea unui tipo din text, nu într-un comm unde oricine poate din graba de a sări cu răspunsu' să comită cîte-o bîlbă gramaticală.

Epi, brava, vezi că poți fi elaborat, totu' e să te strădui!
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-05-09 18:08:34
         
 
  @ Gheorghe, dacă tot te oripilează greșelile flagrante de ortografie, și te mistuie dorința de a ne oferi un exemplu de normalitate, atunci roagă-mă să-ți invalidez comentariile în care te răfuiești în mod bizar cu gramatica, de exemplu, ultimul - în care ai scris: "renunță la iluzia că ai știi ce gîndesc", sau "posesor al nu știu cîte volumașe" (corect - câtor), și dorința ți se va îndeplini.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-05-09 17:06:53
         
 
  Da ce ma placut? Daia...

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-05-09 16:54:20
         
 
  corectat, dle recheșan, mulțumesc de semnalare! și, așa cum am mai scris, aștept, în continuare, păreri (oricât de critice).  
Postat de catre adrian mihai la data de 2012-05-09 09:43:07
         
 
  ps.
a.mihai, fii amabil, corectează odată "negușior", presupun că vroiai să scrii "negușilor"( de la negus, neguși) ar fi păcat ca taman debutul dumitale să fie maculat de o ditamai eroare de tastare.
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-05-09 08:01:24
         
 
  epigramel, renunță la iluzia că ai știi ce gîndesc, cîtă cultură am acumulat au ba sau cu cine-s amic pe europeea.am comentat textul fără să țin seama de autor/în mod firesc trebuia să-l evit, am vrut să dau un semnal de normalitate și e aproape sigur că dacă nu intram aici nu te găsea nici pe tine curiozitatea/ așa cum mă pricep eu. intervenția ta e la mișto și surprinzător de pauperă/să nu zic dezarmant de infantilă/ venind din partea unui poet, laureat al premiului M. Eminescu al LSR, posesor al nu știu cîte volumașe de poezie, plus prestigioase apariții în publicații de lb.română de peste ocean. nu cred că la așa ceva se referea totuși a.mihai cînd aștepta intervenții din partea unor specialiști ai genului...poate explici în 2-3 fraze de ce e "fain" și de ce "ț-a plăcut"!?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-05-09 07:49:12
         
 
  Poemul e fain, mi-a placut. I-ar fi placut si lui reche daca nu era scris de tine, ci de vreun anti-olariu de pe aici. L-ar i dat chiar exemplu de poem reusit.

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-05-08 23:49:52
         
 
  nene mitică, șugubăț ca întotdeauna! însă s-ar prea putea să țin cont și de acest sfat, deși cred că a fost dat, efectiv, în glumă! mai știi ce poate ieși de aici?  
Postat de catre adrian mihai la data de 2012-05-08 19:51:40
         
 
  dle recheșan, mi-aș asuma riscul de a fi pulverizat până la dezintegrare totală de către ioan peia, chiar mă interesează și părerea aceasta, oricâte cucuie literare mi-ar aduce...

poate i-o mai trece paraponul se scoboară la nivelul meu. zic și io...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2012-05-08 19:50:10
         
 
  Domnul Mihai
Cum va stiu un bun manuitor al poemelor cu vers clasic care au rima, ritm si tot tacamul, va spun eu cum sa reusiti si in cele cu vers alb. Scrieti-le mai intai dupa metoda clasica pe care o stapaniti destul de bine, dupa care luati toate cuvintele care rimeaza si le inlocuiti cu unele care nu au acest defect. Acelasi lucru se poate face si cu ritmul: scoateti toate cuvintele care sunt puse pe dantuit si puneti in locul lor altele care inseamna cam acelasi lucru dar au o comportare nu pusa pe topait ci mult mai serioasa. Dupa parerea mea numai cu o astfel de metoda creativa se poate intra in gratiile generalului rebel si ofuscat.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-05-08 19:29:14
         
 
  și-apoi nu e musai dacă le rimezi să sune desuet și bătătorit.uite de pildă ce frumos le zice singurul blogger ce-a publicat anul ăsta(Iv cel naiv):
"nu mai ninge cum ningea când eram mici
tu nu-mi mai zici ce obișnuiai să-mi zici

și secunda parcă trece mai în pripă
grăbită pesemne să fie o clipă

până și banalul coș de gunoi
s-a golit acum de antieroi

amorul e un antic urmaș al lui sex
sentimentele au fugit pe mail din plex

mersul s-a făcut fugă, fuga-goană
timpul e bani, banii-s icoană

cuvintele nu mai construiesc viitoruri, ci ziduri
dragostea noastră are mai și mai multe riduri"
(nu mai e ce-a fost)

sau:
"se duc iubirile, se duc
ce fac iubirile? se duc
și-apoi te lasă singur cuc

se duc din piele razele de soare
și-ajungi pasăre călătoare

se duc săruturile din ureche
și-apoi rămâi fără pereche

dusu-s-au inocențele din spate de la bloc
și-acum rămas-ai trist, fără de joc

a fost o vreme când puteai urni
munții din loc doar cu prezentul lui a fi

pielea smeadă, fără riduri, negi și păr
i-acum trecută, ca-n august florile de măr

dar ți-a rămas în interior, pe un perete
un ochi deschis larg, pentru țâțele de fete"

(libidinosului de la scara vecină)
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-05-08 19:14:50
         
 
  specialiștii genului? io, unu' nu-l văd decît pe d-l Peia prin zona bleu, a citit enorm de multă poezie, a scris în toate genurile, da' mă-ndoiesc că va lua în seamă "debutul" tău...și-apoi e suficient de oțărît ca să te desfințeze ca poet debutant în vers alb într-o manieră drastică.
n-am spus să nu mai scrii, niciodată n-am dat sentințe, poți încerca dacă îți face plăcere încă un deceniu, ca-n anecdota dintr-un roman de Laurence Durell (Cvartetul din Alexandria)în care un moș, fiind întrebat de ce insistă să frecventeze un lupanar dacă nu-l ajută "dinamica" răspunde: "nu prea mai reușesc, dar mă amuză teribil să-ncerc!"
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-05-08 18:55:53
         
 
  dle recheșan, mulțumesc și pentru trecere, și pentru sfaturi! am tot fost luat peste picior că nu mă pot desprinde de stilul clasic al gazetelor de perete și am incercat, după cum vedeți, marea cu degetul. cât de bine mi-a ieșit, se cam deduce din cele pe care le-ați scris.

eu, totuși, încerc să văd partea plină a paharului, dacă acum sunt de nota 2, inseamnă ca e loc de mai bine! :)

oricum, aștept și alte păreri de la specialiștii genului... după care voi încerca să trag o concluzie. să văd, mai scriu sau nu mai scriu în acest registru?
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2012-05-08 18:33:52
         
 
  chestia de mai sus/ nu contează că e debut au ba/ e ratată-n toate și iată de ce:
-vocea uactorială sună fals și destul de banal, acest "hai să fim recruți...etc." abundă în textele nu doar optzeciste, da' și-n ieremiadele zvîrlite de teenageri, tot în ghiers alb prin cotloanele liternautice. pe urmă de ce musai de comandă, dacă scriai de pildă să fim recruții comandoului de hingheri măcar avea zvîc și trimitere,așa e făsîit.
-"cînd arborii plini de sevă colcăie de anelide!" iar e bătucit și fără sclipire.normal că-s plini de sevă, iar chestia cu anelidele e vag snoabă.dacă ziceai viermuie de lipitori, limbrici, avea măcar aerul natural, nesclifosit al unei imagini vizuale oneste.
-"protipendada negușior"(presupun că e un tipo și e vorba de regii abisinieni, descinși cică din Solomon și tipa aia din Saaba). iaca prima chestie care putea să aibe zvîc, dar e ratată din neîndemînare și lipsă de imaginație. aici trebuia să curgă o caravană călărind dromaderi ca laptele, catîrce împodobite cu aur, somalezi fioroși cu lăncii spăimoase, iaar negusul moțăind sub o umbrelă made in italy să treacă ușurel prin fața cititorului.bref, ai zvîrlit de-a moaca o protipendadă, care bea într-un pub(deci e snoabă, alcoolică și anglofilă)și niște cotoi în loc de gheparzi și leoparzi în lesă cu punctele-punctele menitte vezi-doamne să ațîțe imaginația cititorului.
după care plasezi bomba, mesajul, cluul? bă, ueik-ap ați visat în timp după o coțăială după ce io povesteam?
cam asta e opinia mea, plus că scurtimea poezelei(hai să acceptăm această convenție) e semn de slăbiciune. dacă vrei scurt și concis, cam așa ar trebui zis:

"Eu, Grigorie, am tăcut,
De atunci port o țeavă,
Mă uit în ea și văd
Fumul țevilor viitoare”

Ia-n ghici de cine-i scrisă strofșoara?
Mai încearcă, deși sincer nu cred că ai potențial la genu' ăsta, meri pe catrene, e mult mai simplu.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-05-08 17:46:57
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE