FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Însemnare
Text postat de Emanuel Cristescu
Mi-ar fi comod și la îndemână să să constat încălcările regulamentului și să scad nivelul acelora care au greșit. Evident că o voi face dacă voi constata că toate mijloacele mele de convingere, în a respecta acest site și direcția ecoliterară a acestuia, vor eșua.

E cred și cred cu obstinație, că în fiecare om există un fond bun. La acest fond lăuntric fac apel.

Nu este păcat să ne pierdem timpul cu acuze și hărțuiri care, la scara valorilor, sunt total nesemnificative?

Ce relevanță poate avea faptul că X ori Y sunt editori europeici pentru valoarea textelor dumneavoastră? Ce relevanță poate avea faptul că acest site literar îmi aparține, pentru aceeași valoare?

Am obosit explicându-vă că un text oricât de bun, o capodoperă, necitite de nimeni nu au nicio valoare. Abia când sunt descoperite, când sunt citite de către cineva, când sunt împărtășite de mai mulți, când devin reper ori standard cultural, își relevă adevărata valoare. Iar aceasta se face în urma perceperii, înțelegerii, dezbaterii, analizei etc. De cât mai mulți. Aceasta presupune tiraj, lectori audiență. La scara Europeii număr de useri, trafic. Și ar trebui să ne preocupe pe toți acest aspect! Dacă nu, atunci scrieți pentru propriile sertare ori fișiere!

Elitismul nu este un dat. Elitismul este o devenire asumată "lucrată" mmuncită. O permanentă acumulare o depășire și autodepășire a stadardelor culturale societale ori individuale. Prin urmare, mutatis mutandis, bastonul de elitist se află în tastatura oricărui user. În plus existența este diversă și diversificată. Prin urmare la ce ar folosi să faci un exctract din viața literară? Cu bunele și relele ei?

Dacă aș introduce aici conceptul de "validare valorică" aș înlocui, probabil, disconfortul coabitării textelor valoroase cu acelea nevaloroase cu subiectivismul și, poate, arbitrariul unor opțiuni și s-ar insinua cu voluptate cenzura. Împotriva cărea eu lupt cu toată ființa. CENZURA reprezintă expresia slăbiciunii și fricii. Pe care neputincioșii vor să le mascheze utilizând forța.

Prin urmare îi rog pe toți aceia care au publicat în această lună texte în care au expresii neecoliterare, indiferent de ingeniozitatea textuală cu care au făcut-o să le înlocuiască și să revină la ecoliteratură. Să zicem, până la 15 mai.

Mai adaug, refereitor la coabitarea valorilor textuale pe Europeea, faptul că un text, orice text poate fi valorizat prin comentarii, discuții, dezbateri, recenzii, articole critice, exegeze, interpretări, etc. Ori ignorate. Sau se poate exprima un punct de vedere civilizat care să fie expresia perceperii cu sinceritate a ceea ce înțelege fiecare dintr-un text. Fără ofensarea autorului, fără conotația unei presupuse ori reale superiorități, fără irascibilizare, fără ură, fără vindicativism. Cine înțelege, bine. Cine nu, oricum cu forța nu va înțelege. Pe de altă parte, am mai spus-o, nimeni de aici nu este Dumnezeul literaturii. Prin urmare paradigma "textele mele sunt valoroase și nu pot sta în aceeași pagină cu textele lui X care sunt nule" reprezintă expresia unei neproductive vanități ori orgoliu mai mult ori mai puțin exacerbat. Dacă aplicăm această paradigmă imediat putem face inferența: multe, poate, foarte multe iar la rigoare, toate textele publicate aici în raport cu marile opere ale umanității cu acelea care sunt capodopere nu ar mai avea legitimitate. Și, cu toate acestea, ele există și vor exista. Au acest drept. Altfel apartheidul literar își va arăta colții.

Cine nu are forța să creadă că textele sale vor fi valoroase indiferent de contextul în care acestea sunt puse pot evita publicarea aici. Au această șansă. Pentru că, un volum tipărit poate sta într-o bibliotecă alături de mari opere literare dar poate sta și lângă un volum de manele ori literatură de duzină. Ca să nu mai spun că pot deveni cornete de vândut semințe ori ambalaj pentru mai știu și eu ce!

În fine vă rog să ne concentrăm mai mult pe texte, pe creații și mai puțin pe offtopice, hărțuire, certuri, etc. Care, poate, pentru moment, unora, le poate gâdila orgoliul, însă la scara literaturii nu au nicio semnificație.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  ce relevanță are pt valoarea textelor că X sau Y este editor?
în mod bizar/ și doar pe europeea/ are, domnule Cristescu/Corbu! pe lîngă faptul că icsulescu e oțărît din motive subiective, fiindcă l-am dat acu ceva vreme de gol că una spune/ecoliterar/ și alta duhănește/ în particoler/ și-mi radiază comentariile și textele, impactu' lor pe saitul domniei-voastre e nula, ba mai mult sunt maculate cu zoaie de către, vorba d-lui Peia de olărei, pușcoi, metelei, cioci și zacherlioți.poate părea superficială constatarea dar pe alt sait același text poate fi de pildă considerat izbutit, și-atunci io amator chinuit de-ndoieli mă retrag în neproductivitate, dau faliment fiindcă îmi admiră, cum ziceați, scrisu' doar sertaru'! iar s-aștept să mă judece posteritatea n-are rost.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-05-07 10:34:10
         
 
  Si inca ceva: daca a tine cu dintii de corectitudinea macar gramaticala a unor texte se taxeaza de dvs drept elitism, atunci da, sunt elitist! Altfel, nu! Va doresc succes in viatza de toate zilele, in literatura si in orice v-ati mai putea propune dvs! Va admir sinceritatea, care de data aceasta a fost maxima.  
Postat de catre sters sters la data de 2012-05-07 09:36:37
         
 
  Viraje! Un fapt este acela ca site-ul acesta Europeea (care odinioara era perceput ca un loc al literaturii) a devenit ceva similar cu galceava neproductiva a unor agramati impotriva oricarui user care le atrage atentia asupra valorii textelor lor literare, nu asupra frezei lor, pieptanate sau nu. Am atatea exemple in spatele acestei afirmatii ca nici n-as avea motive s-o demonstrez. Timp in care, dvs, mai pe fatza sau mai voalat, luati apararea cu orice pret, nu valorilor, printre care eu nu ma prenumar, ci non-valorilor, ocrotind cu acribie DREPTUL lor de a se exprima. Ca sa ce? Ca sa...nu stiu, marturisesc deschis. Probabil ca sa ne aflam in treaba, daca nimeni nu ne-ntreaba, nu? Meteleii, alde Pusca, alde Bacilica D'Ilie, alde Buricea, par sa fie tot ceea ce pretuiti cu adevarat, in schimb, impotriva lui alde Peia, alde Vasile Munteanu etc v-ati manifestat atat de vehement incat nu mi-a venit sa-mi cred ochilor. Inteleg si imi asum faptul, neonorant pentru mine, ca propriile-mi scrieri, bune-rele vor deveni in timp hartie de ambalat semintze, cum prea-bine va exprimati. Incepand de acum va voi urma sfatul, sper dezinteresat, de a nu mai publica aici. A durat ceva dar ati reusit. Nu era mai simplu cu scaderea, onorate domn?  
Postat de catre sters sters la data de 2012-05-07 09:32:46
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE